Dnes je sobota 21. júna 2025, meniny má Alojz a zajtra Paulína
Dobíjanie baterie na ZJ93 Jeep Grand Cherokee 5,2l
Autor |
Správa |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Na dobijanje je skor dolezite velkost prudu v Amperoch. Uz som to tu niekolkokrat popisoval. Napatie som mal v poriadku, ale prud bol velmi nizky a nedobijalo to.
|
Uto, 06.11.2007, 13:06 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
palo-cherokee píše: Harley píše: "Check Gauges" je něco jinýho a je to na to, co říkáš. Ale každý auto s EFI má kontrolku "Check Engine" a ta hlídá dění kolem zapalování a vztřikování. to máš pravdu. Ale ja som chcel len toľko,že ak to nedobíja, tak ti klesne voltmeter a svieti "check gauges"
Jo,tak to nevím. Nemám to vyzkoušený ale příjde mi to divný.Dobíjení je chyba systému a proto Check Engine. Pokud by se poškodil nebo přerušil přívod k měřáku,tak pak Check Gauges.
Ale nehádám se,jen mi to příjde nelogický.Když budu mít čas,mrknu do manuálu,jak to tam je. 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Uto, 06.11.2007, 13:44 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

Harley píše: Jo,tak to nevím. Nemám to vyzkoušený ale příjde mi to divný.Dobíjení je chyba systému a proto Check Engine. Pokud by se poškodil nebo přerušil přívod k měřáku,tak pak Check Gauges. Ale nehádám se,jen mi to příjde nelogický.Když budu mít čas,mrknu do manuálu,jak to tam je. 
kukal som to v manuáli ku XJ . tipujem že ZJ je na tom podobne. Takže
"check gauges" sa síce rozsvieti, ale iba ako dôsledok poklesu napätia na voltmetri. Na XJ je ešte kontrolka dobíjania - "Voltage warning lamp"
a tiež "MIL" (malfunction indicator)
Inak kontrolka "check gauges" je prípatková výbava - iba Highline modely
A cyklus dobíjania ako takého je riadený priamo cez PCM , kde do toho kecá navyše ešte aj čidlo teploty baterky "BTS -battery temperature sensor". A riadené je to cyklickým pripájaním zeme na cievky rotora alternátora
tutoky je to popísané:
The amount of DC current produced by the generator is controlled by EVR
circuitry contained within the PCM. This circuitry is connected in series
with the generators second rotor field terminal and its ground.
Voltage is regulated by cycling the ground path to control the strength of
the rotor magnetic field. The EVR circuitry monitors system line voltage
(B+) and battery temperature from the Battery Temperature Sensor.
It then determines a target charging voltage. If sensed battery voltage is
0.5 volts or lower than the target voltage, the PCM grounds the field
winding until sensed battery voltage is 0.5 volts above target voltage.
A circuit in the PCM cycles the ground side of the generator field up to 100
times per second (100Hz), but has the capability to ground the field
control wire 100 % of the time (fullfield) to achieve the target voltage.
If the charging rate cannot be monitored (limp-in), a duty cycle of 25% is
used by the PCM in order to have some generator output.
|
Uto, 06.11.2007, 15:20 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|

palo-cherokee píše: Harley píše: Jo,tak to nevím. Nemám to vyzkoušený ale příjde mi to divný.Dobíjení je chyba systému a proto Check Engine. Pokud by se poškodil nebo přerušil přívod k měřáku,tak pak Check Gauges. Ale nehádám se,jen mi to příjde nelogický.Když budu mít čas,mrknu do manuálu,jak to tam je.  kukal som to v manuáli ku XJ . tipujem že ZJ je na tom podobne. Takže "check gauges" sa síce rozsvieti, ale iba ako dôsledok poklesu napätia na voltmetri. Na XJ je ešte kontrolka dobíjania - "Voltage warning lamp" a tiež "MIL" (malfunction indicator) Inak kontrolka "check gauges" je prípatková výbava - iba Highline modely A cyklus dobíjania ako takého je riadený priamo cez PCM , kde do toho kecá navyše ešte aj čidlo teploty baterky "BTS -battery temperature sensor". A riadené je to cyklickým pripájaním zeme na cievky rotora alternátora
Mno zaujímavé tiež hladal čidlo teploty baterky ale hold na mojom ZJ z roku 94 nieje aj ked mi nejaký 2-žilový konektor volne visí v motorovom priestore a protikus k nemu nieje 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 06.11.2007, 16:43 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Nevím,jestli ho mají modely do 96 roku ale 96+ určitě a je pod baterkou na tý plastový základně.Její dno současně slouží jako rezervoár pro podtlakovej vzduch.
Když vyndáš baterku tak by tam měl bejt takový plastový kolečko do kterýho vedou dva dráty.Je vzákladně zasunutý a pružná podložka ho přitiskuje k baterce. Když jsem koupil baterku,tak měla vespod žebrování,který jsem musel nad čidlem ubrousit aby snímání bylo objektivní.Ono to není jen pro dobíjení ale se podle toho řídí režim řazení převodovky.
Jinak Palo, princip dobíjení taky tak znám jen ty kontrolky mi neštimujou 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Uto, 06.11.2007, 17:20 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Harley píše: Nevím,jestli ho mají modely do 96 roku ale 96+ určitě a je pod baterkou na tý plastový základně.Její dno současně slouží jako rezervoár pro podtlakovej vzduch. Když vyndáš baterku tak by tam měl bejt takový plastový kolečko do kterýho vedou dva dráty.Je vzákladně zasunutý a pružná podložka ho přitiskuje k baterce. Když jsem koupil baterku,tak měla vespod žebrování,který jsem musel nad čidlem ubrousit aby snímání bylo objektivní.Ono to není jen pro dobíjení ale se podle toho řídí režim řazení převodovky. Jinak Palo, princip dobíjení taky tak znám jen ty kontrolky mi neštimujou 
Mno tak toto nemám zrejme do r. 96 to nieje viacej by mohol povedať aj Dado má tuším podobný ročník.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 06.11.2007, 17:27 |
|
 |
ludo
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26 Príspevky: 424 Bydlisko: Bratislava
|
 snimac teploty baterky...??????? tak to som ani netusil...a suvis s radenim prevodovky...som soken...
_________________ Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ
|
Uto, 06.11.2007, 17:59 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

Harley píše: Nevím,jestli ho mají modely do 96 roku ale 96+ určitě a je pod baterkou na tý plastový základně.Její dno současně slouží jako rezervoár pro podtlakovej vzduch. Když vyndáš baterku tak by tam měl bejt takový plastový kolečko do kterýho vedou dva dráty.Je vzákladně zasunutý a pružná podložka ho přitiskuje k baterce. Když jsem koupil baterku,tak měla vespod žebrování,který jsem musel nad čidlem ubrousit aby snímání bylo objektivní.Ono to není jen pro dobíjení ale se podle toho řídí režim řazení převodovky. jj presne ako píšeš, plastové kolečko v gume. Al to že to má vplyv na radenie automatu som nevedel Harley píše: Jinak Palo, princip dobíjení taky tak znám jen ty kontrolky mi neštimujou 
NJN, ja mám také hybrid auto
Ono všeobecne XJ rok 2000 - 2001 je dosť zriedkavé a veľa vecí je tam už ináč ako na klasike. Komunikácia už je cez CCD bus a je tam viac elektroniky - alebo ak nie viac, tak je ináč ťahaná, iná prevodovka, iná predná náprava (teda stále je to D30, ale má silnejšie kríže a iné brzdové kotúče). A ešte aj ten spaghetti diesel je iný ako tie staršie
 Proste bezrámové SUV s najhorším spaghetti motorom 
|
Uto, 06.11.2007, 18:21 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Na ten automat to má vliv jen u ZJ na převodovky RE. AW4 u XJ to nepotřebuje.
Jinak poslední roky XJ budou značně odlišný od předchozích. I 4L motory 99+ už nejsou kompatibilní se staršíma a to nejen v jejich příslušenství ale i samy konstrukčně.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Uto, 06.11.2007, 21:39 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Ano, tiez mi tam vysi kablik hnedy. Ale cidlo teploty tam nemam. V manuali pre +96 som ho nasiel v manuali pre 93 - 96 tam nie je.
|
Str, 07.11.2007, 7:59 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Já mám pocit,že tam v těch místech za baterkou ,jakoby pod pojistkama,mám taky jeden volnej konektor.myslím,že je to k DLRM (Daytime Light Running Module).
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Str, 07.11.2007, 9:35 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Harley píše: Já mám pocit,že tam v těch místech za baterkou ,jakoby pod pojistkama,mám taky jeden volnej konektor.myslím,že je to k DLRM (Daytime Light Running Module).
No moj teraz volný káblik 2-žil pôvodne niekto dômyselne zapojil na tlakové čidlo oleja. Čiže bud si niekto dal prácu a vospal to do kábelového zvazku alebo malo byť tam ešte niečo zapojené o čom nemám tušenia. Pač na dlžku to vychádzalo v priestore čidla oleja štarter a okolie.
Ja ho vybral zo zvazku a pripevnil v priestore akoje bateria a poistková skriňa.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 07.11.2007, 9:42 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Mne ešte na predchádzajúcom aute okrem iných anomálií začali smerovky pomalšie blikať, svetlá slabšie svietiť a pod. Problém bol v baterke a mylne som si myslel že to je problém alternátora. Preto doporučujem skúsiť druhú baterku, vymeniť staré svorky, ošmirgľovať kontakty na baterke a poteší aj použitie elektrikárskej vazeliny medzi svorky a kontakty baterky.
A ešte nebol celkom zodpovedaný súvis medzi čidlom pod baterkou a prevodovkou. Kým nie je správna teplota nedôjde k zaradeniu najvyššieho stupňa v prevodovke, čiže u mňa 4-ka. Dúfam že si to pamätám správne.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Pia, 09.11.2007, 16:48 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
To by bylo na delší povídání nicméně čidlo teploty baterie ovlivňuje řazení a je jedno s čídel,podle kterýho si převodovka určuje,v jakým pojede modu. V podstě to ovlivňuje časy přeřazení a moment uzamčení měniče.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 09.11.2007, 23:36 |
|
 |
kuko
Učeň
Registrovaný: Uto, 11.09.2007, 18:37 Príspevky: 10 Bydlisko: BA
|
Harley píše: To by bylo na delší povídání nicméně čidlo teploty baterie ovlivňuje řazení a je jedno s čídel,podle kterýho si převodovka určuje,v jakým pojede modu. V podstě to ovlivňuje časy přeřazení a moment uzamčení měniče.
Harley, ak je to cidlo pod baterkou zle aku mam sancu to zistit. Riadaca jednotka sa tvari ze je vsetko OK. A este od ktorych dalsich cidiel zavisi preradovanie automatu. Kupil som Granda s tym, ze mal nacaty automat, dal som vymenit lamely atd. ale radi horsie ako pred tym (interval radenia je dlhy, ked radi tak mu to niekedy trva aj niekolko sekund). Mimo to mi nefunguje tempomat co ma dost stve ale ten nefrcal uz pri kupe. Viem, ze je to takto na dialku zle diagnostikovat ale ak by si mohol aspon nejake tipy co treba popozerat (vsetky naplne som daval menit - pri vymene automatu). Podla vsetkeho tam mam automat 46RH.
|
Sob, 10.11.2007, 9:45 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|