Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 21.06.2025, 18:10
Dnes je sobota 21. júna 2025, meniny má Alojz a zajtra Paulína




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 48 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 Dobíjanie baterie na ZJ93 Jeep Grand Cherokee 5,2l 
Autor Správa
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na dobijanje je skor dolezite velkost prudu v Amperoch. Uz som to tu niekolkokrat popisoval. Napatie som mal v poriadku, ale prud bol velmi nizky a nedobijalo to.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Uto, 06.11.2007, 13:06
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:
Harley píše:
"Check Gauges" je něco jinýho a je to na to, co říkáš.
Ale každý auto s EFI má kontrolku "Check Engine" a ta hlídá dění kolem zapalování a vztřikování.


to máš pravdu.
Ale ja som chcel len toľko,že ak to nedobíja, tak ti klesne voltmeter a svieti "check gauges"


Jo,tak to nevím. Nemám to vyzkoušený ale příjde mi to divný.Dobíjení je chyba systému a proto Check Engine. Pokud by se poškodil nebo přerušil přívod k měřáku,tak pak Check Gauges.
Ale nehádám se,jen mi to příjde nelogický.Když budu mít čas,mrknu do manuálu,jak to tam je. :wink:

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Uto, 06.11.2007, 13:44
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Harley píše:
Jo,tak to nevím. Nemám to vyzkoušený ale příjde mi to divný.Dobíjení je chyba systému a proto Check Engine. Pokud by se poškodil nebo přerušil přívod k měřáku,tak pak Check Gauges.
Ale nehádám se,jen mi to příjde nelogický.Když budu mít čas,mrknu do manuálu,jak to tam je. :wink:


kukal som to v manuáli ku XJ . tipujem že ZJ je na tom podobne. Takže
"check gauges" sa síce rozsvieti, ale iba ako dôsledok poklesu napätia na voltmetri. Na XJ je ešte kontrolka dobíjania - "Voltage warning lamp"
a tiež "MIL" (malfunction indicator)
Inak kontrolka "check gauges" je prípatková výbava - iba Highline modely

A cyklus dobíjania ako takého je riadený priamo cez PCM , kde do toho kecá navyše ešte aj čidlo teploty baterky "BTS -battery temperature sensor". A riadené je to cyklickým pripájaním zeme na cievky rotora alternátora
tutoky je to popísané:
The amount of DC current produced by the generator is controlled by EVR
circuitry contained within the PCM. This circuitry is connected in series
with the generators second rotor field terminal and its ground.
Voltage is regulated by cycling the ground path to control the strength of
the rotor magnetic field. The EVR circuitry monitors system line voltage
(B+) and battery temperature from the Battery Temperature Sensor.
It then determines a target charging voltage. If sensed battery voltage is
0.5 volts or lower than the target voltage, the PCM grounds the field
winding until sensed battery voltage is 0.5 volts above target voltage.
A circuit in the PCM cycles the ground side of the generator field up to 100
times per second (100Hz), but has the capability to ground the field
control wire 100 % of the time (fullfield) to achieve the target voltage.
If the charging rate cannot be monitored (limp-in), a duty cycle of 25% is
used by the PCM in order to have some generator output.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 06.11.2007, 15:20
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:
Harley píše:
Jo,tak to nevím. Nemám to vyzkoušený ale příjde mi to divný.Dobíjení je chyba systému a proto Check Engine. Pokud by se poškodil nebo přerušil přívod k měřáku,tak pak Check Gauges.
Ale nehádám se,jen mi to příjde nelogický.Když budu mít čas,mrknu do manuálu,jak to tam je. :wink:


kukal som to v manuáli ku XJ . tipujem že ZJ je na tom podobne. Takže
"check gauges" sa síce rozsvieti, ale iba ako dôsledok poklesu napätia na voltmetri. Na XJ je ešte kontrolka dobíjania - "Voltage warning lamp"
a tiež "MIL" (malfunction indicator)
Inak kontrolka "check gauges" je prípatková výbava - iba Highline modely

A cyklus dobíjania ako takého je riadený priamo cez PCM , kde do toho kecá navyše ešte aj čidlo teploty baterky "BTS -battery temperature sensor". A riadené je to cyklickým pripájaním zeme na cievky rotora alternátora


Mno zaujímavé tiež hladal čidlo teploty baterky ale hold na mojom ZJ z roku 94 nieje aj ked mi nejaký 2-žilový konektor volne visí v motorovom priestore a protikus k nemu nieje :(

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 06.11.2007, 16:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nevím,jestli ho mají modely do 96 roku ale 96+ určitě a je pod baterkou na tý plastový základně.Její dno současně slouží jako rezervoár pro podtlakovej vzduch.
Když vyndáš baterku tak by tam měl bejt takový plastový kolečko do kterýho vedou dva dráty.Je vzákladně zasunutý a pružná podložka ho přitiskuje k baterce. Když jsem koupil baterku,tak měla vespod žebrování,který jsem musel nad čidlem ubrousit aby snímání bylo objektivní.Ono to není jen pro dobíjení ale se podle toho řídí režim řazení převodovky.

Jinak Palo, princip dobíjení taky tak znám jen ty kontrolky mi neštimujou :D

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Uto, 06.11.2007, 17:20
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Harley píše:
Nevím,jestli ho mají modely do 96 roku ale 96+ určitě a je pod baterkou na tý plastový základně.Její dno současně slouží jako rezervoár pro podtlakovej vzduch.
Když vyndáš baterku tak by tam měl bejt takový plastový kolečko do kterýho vedou dva dráty.Je vzákladně zasunutý a pružná podložka ho přitiskuje k baterce. Když jsem koupil baterku,tak měla vespod žebrování,který jsem musel nad čidlem ubrousit aby snímání bylo objektivní.Ono to není jen pro dobíjení ale se podle toho řídí režim řazení převodovky.

Jinak Palo, princip dobíjení taky tak znám jen ty kontrolky mi neštimujou :D


Mno tak toto nemám zrejme do r. 96 to nieje viacej by mohol povedať aj Dado má tuším podobný ročník.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 06.11.2007, 17:27
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:shock: snimac teploty baterky...??????? tak to som ani netusil...a suvis s radenim prevodovky...som soken...

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Uto, 06.11.2007, 17:59
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Harley píše:
Nevím,jestli ho mají modely do 96 roku ale 96+ určitě a je pod baterkou na tý plastový základně.Její dno současně slouží jako rezervoár pro podtlakovej vzduch.
Když vyndáš baterku tak by tam měl bejt takový plastový kolečko do kterýho vedou dva dráty.Je vzákladně zasunutý a pružná podložka ho přitiskuje k baterce. Když jsem koupil baterku,tak měla vespod žebrování,který jsem musel nad čidlem ubrousit aby snímání bylo objektivní.Ono to není jen pro dobíjení ale se podle toho řídí režim řazení převodovky.


jj presne ako píšeš, plastové kolečko v gume. Al to že to má vplyv na radenie automatu som nevedel :shock:

Harley píše:

Jinak Palo, princip dobíjení taky tak znám jen ty kontrolky mi neštimujou :D


NJN, ja mám také hybrid auto :-D
Ono všeobecne XJ rok 2000 - 2001 je dosť zriedkavé a veľa vecí je tam už ináč ako na klasike. Komunikácia už je cez CCD bus a je tam viac elektroniky - alebo ak nie viac, tak je ináč ťahaná, iná prevodovka, iná predná náprava (teda stále je to D30, ale má silnejšie kríže a iné brzdové kotúče). A ešte aj ten spaghetti diesel je iný ako tie staršie :-)

:D :D Proste bezrámové SUV s najhorším spaghetti motorom :-D :-D

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 06.11.2007, 18:21
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na ten automat to má vliv jen u ZJ na převodovky RE. AW4 u XJ to nepotřebuje.

Jinak poslední roky XJ budou značně odlišný od předchozích. I 4L motory 99+ už nejsou kompatibilní se staršíma a to nejen v jejich příslušenství ale i samy konstrukčně.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Uto, 06.11.2007, 21:39
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ano, tiez mi tam vysi kablik hnedy. Ale cidlo teploty tam nemam. V manuali pre +96 som ho nasiel v manuali pre 93 - 96 tam nie je.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Str, 07.11.2007, 7:59
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Já mám pocit,že tam v těch místech za baterkou ,jakoby pod pojistkama,mám taky jeden volnej konektor.myslím,že je to k DLRM (Daytime Light Running Module).

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Str, 07.11.2007, 9:35
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Harley píše:
Já mám pocit,že tam v těch místech za baterkou ,jakoby pod pojistkama,mám taky jeden volnej konektor.myslím,že je to k DLRM (Daytime Light Running Module).


No moj teraz volný káblik 2-žil pôvodne niekto dômyselne zapojil na tlakové čidlo oleja. Čiže bud si niekto dal prácu a vospal to do kábelového zvazku alebo malo byť tam ešte niečo zapojené o čom nemám tušenia. Pač na dlžku to vychádzalo v priestore čidla oleja štarter a okolie.

Ja ho vybral zo zvazku a pripevnil v priestore akoje bateria a poistková skriňa.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Str, 07.11.2007, 9:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mne ešte na predchádzajúcom aute okrem iných anomálií začali smerovky pomalšie blikať, svetlá slabšie svietiť a pod. Problém bol v baterke a mylne som si myslel že to je problém alternátora. Preto doporučujem skúsiť druhú baterku, vymeniť staré svorky, ošmirgľovať kontakty na baterke a poteší aj použitie elektrikárskej vazeliny medzi svorky a kontakty baterky.

A ešte nebol celkom zodpovedaný súvis medzi čidlom pod baterkou a prevodovkou. Kým nie je správna teplota nedôjde k zaradeniu najvyššieho stupňa v prevodovke, čiže u mňa 4-ka. Dúfam že si to pamätám správne.

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Pia, 09.11.2007, 16:48
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To by bylo na delší povídání nicméně čidlo teploty baterie ovlivňuje řazení a je jedno s čídel,podle kterýho si převodovka určuje,v jakým pojede modu. V podstě to ovlivňuje časy přeřazení a moment uzamčení měniče.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pia, 09.11.2007, 23:36
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Uto, 11.09.2007, 18:37
Príspevky: 10
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Harley píše:
To by bylo na delší povídání nicméně čidlo teploty baterie ovlivňuje řazení a je jedno s čídel,podle kterýho si převodovka určuje,v jakým pojede modu. V podstě to ovlivňuje časy přeřazení a moment uzamčení měniče.


Harley, ak je to cidlo pod baterkou zle aku mam sancu to zistit. Riadaca jednotka sa tvari ze je vsetko OK. A este od ktorych dalsich cidiel zavisi preradovanie automatu. Kupil som Granda s tym, ze mal nacaty automat, dal som vymenit lamely atd. ale radi horsie ako pred tym (interval radenia je dlhy, ked radi tak mu to niekedy trva aj niekolko sekund). Mimo to mi nefunguje tempomat co ma dost stve ale ten nefrcal uz pri kupe. Viem, ze je to takto na dialku zle diagnostikovat ale ak by si mohol aspon nejake tipy co treba popozerat (vsetky naplne som daval menit - pri vymene automatu). Podla vsetkeho tam mam automat 46RH.


Sob, 10.11.2007, 9:45
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 48 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron