Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 26.06.2024, 2:12
Dnes je streda 26. júna 2024, meniny má Adriána a zajtra Ladislav, Ladislava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 53 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 Benzin v nafte a ako to dostat z nadrze? 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26
Príspevky: 324
Bydlisko: Benešovsko CZ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nedělejte s toho vědu. V příručkách na auta ze západu je v návodech běžně uvedeno že při velkých mrazech lze ředit naftu benzínem do max 25%. Tak dotankovat plnou a jezdit. Stalo se mě to jednou ve Slezku ve Vidnavě kde jsem do nisana Vanete natankoval taky cca 10l benzínu. Tak jsem to do plna dotočil naftou a pelášil přes půl republiky a OK. Nic se nestalo. Byla to pumpa se starejma stojanama malá atak k tomu došlo.

_________________
Když auto tak 4x4, teď si pujčuji Patrol GRY61 4.2TD, Nissan X trail 2.0 4 x 4 , Nissan Almera N16 1.5 a Nissan Primastar 2.5 TDi . janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738


Štv, 05.03.2009, 22:15
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
Príspevky: 705
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak som odsal z nadrze co sa dalo a dotankoval 90L nafty, nastartoval a nechal 5 minut bezat na volnobeh. Teraz som bol prejst skusobnych 50km a vsetko vyzera ze je good. :-D

_________________
Patrol GR Y61, 2,8TD


Pia, 06.03.2009, 23:47
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
Príspevky: 705
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Samozrejme nepozornost. Telefon na uchu, pritrubeny zakaznik na linke a zvyk. Tu benzinku mam najblizsie a tankujem tam casto. Dnes ked som bol dotankovat naftu som si vsimol ze najcastejsie chodim k prvym trom stojanom.

Obrázok

A toto je ten posledny. Prve tri su rovnake a tento zmrd :evil:

Obrázok

_________________
Patrol GR Y61, 2,8TD


Sob, 07.03.2009, 0:20
Profil WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2007, 15:23
Príspevky: 122
Bydlisko: Považská Bystrica
Odpoveď s citáciou
v každom prípade je to naj B okt.č. nad 100, ktr. sa dá natankovať (potom snáď už len letecký, ..) ;-)


Sob, 07.03.2009, 9:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2031
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rado nd píše:
Naftové výpary sú vysoko výbušné, výbušnejšie ako benzínové výpary.


Odkiaľ máš túto mylnú informáciu?

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Sob, 07.03.2009, 17:18
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
bahno píše:
ak citas navody na moderne naftove motory,tak primiesavanie benzinu je za mrazov doporucovane namiesto chemickych sraciek a dalsia vec benzin ti rozpusti uz aj vykristalizovane vlocky parafinu z nafty v mraze ,co chemia nema sancu,tak sa stym netrap a normalne jazdi


mam tam napisane, ze nemozem do nafty NIC prilievat, ani benzin ani aditiva - nafta je predhrievana a tak netreba (a myslim, ze mam dost moderny motor)

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Sob, 07.03.2009, 18:19
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
marisko píše:
rado nd píše:
Naftové výpary sú vysoko výbušné, výbušnejšie ako benzínové výpary.


Odkiaľ máš túto mylnú informáciu?

Skús si to.


Sob, 07.03.2009, 19:59
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.12.2008, 21:42
Príspevky: 68
Bydlisko: Detva
Odpoveď s citáciou
Poslať 
na zapálenie teda výbuch benzínu treba v motore iskru a na zapálenie výbuch nafty netreba ani iskričku stačí tlak a jemne rozprášenie aj to by mohlo podla mňa nasvedčovať tomu že naftové výpary môžu byť výbušnejšie teda aspoň podľa môjho názoru


Sob, 07.03.2009, 20:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Fero: nafte treba ten tlak a par sto stupnov ale vybusna je asi ako heliol u vas v spajzi. :-D

Edit:
nedalo mi a tak som zistil ze ta teplota je:
...vysoká komprimace ohřívá vzduch k 550 ° C (asi 1000 ° F). U o tomto momentě (přesný moment je určen palivovým nastavením vstřiku palivové soustavy), palivo je napíchnuto přímo do stlačeného vzduchu ve spalovací komoře.

v suhrne: ak je dost teplo a dost kyslika zhori vsetko aj hrdzavy roxor

_________________
GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka


Naposledy upravil konik dňa Sob, 07.03.2009, 20:59, celkovo upravené 1



Sob, 07.03.2009, 20:41
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 14.12.2008, 21:42
Príspevky: 68
Bydlisko: Detva
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ok beriem len musím kúpiť ten heliol lebo používam iný :-D bol to len môj názor budem zase múdrejší


Sob, 07.03.2009, 20:58
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2514
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
rado nd ma pravdu,vypary nafty su vybusnejsie ako benzinu,preto musi cerpadlo naftu vstrekovat postupne.je to zaklad dieselu.keby si ho rozprasil a zapalil odrazu detonuje a odpali klukovku.vola sa to prietah horenia ,treba nastudovat funkciu diesla a otta.nafta sa zapali uz pri asi 450c a kolko ma teplotu iskra v zapalovani?900 _1000c?kolega s predhrevom pred cerpadlom,ked mas pri minus 40 na sacom kosi gulu parafinu mozes mat moderny motor aky chces aj tak si v pi..i ak parafinove vlocky nerozpustis benzinom alebo nemas v nadrzi ziarovku alebo po novom odporovy kabel


Sob, 07.03.2009, 21:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2031
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to Konik:

niečo podobné s kuchynským olejom som chel aj ja napísať ale nakoniec som zvolil miernejšiu formu nesúhlasu. Ale už vidím že viacerí veria tej kravine s naftovými výparmi a údaje o zápalnej teplote im nič nehovoria.

Skúste pohľadať svoje zošity z chémie ZŠ. Keď už nič iné, benzín je horľavina I. triedy a nafta myslím až III.

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Ned, 08.03.2009, 20:43
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15
Príspevky: 2568
Bydlisko: Handlová
Odpoveď s citáciou
Poslať 
preco porovnavate pary a kvapaliny???? :roll: ved su to 2 rozne skupenstva.

_________________
Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme


Ned, 08.03.2009, 20:53
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 09.08.2008, 20:38
Príspevky: 189
Bydlisko: Stranavy
Odpoveď s citáciou
bahno píše:
rado nd ma pravdu,vypary nafty su vybusnejsie ako benzinu,preto musi cerpadlo naftu vstrekovat postupne.je to zaklad dieselu.keby si ho rozprasil a zapalil odrazu detonuje a odpali klukovku.vola sa to prietah horenia ,treba nastudovat funkciu diesla a otta.nafta sa zapali uz pri asi 450c a kolko ma teplotu iskra v zapalovani?900 _1000c?kolega s predhrevom pred cerpadlom,ked mas pri minus 40 na sacom kosi gulu parafinu mozes mat moderny motor aky chces aj tak si v pi..i ak parafinove vlocky nerozpustis benzinom alebo nemas v nadrzi ziarovku alebo po novom odporovy kabel

výpary sú výpary a vstrek je vstrek jednoduchý pokus zapálenie výparov hoď špaka (ohorok cigarety ) do benzínu a do nafty a roztrekni naftu a potom benzín do ohňa a urob si úsudok benzín je výbušny v určitom % pomere s kyslíkom a nafta iba horľavina II triedy dokáže horieť pri vyššej teplote alebo pod vysokým tlakom


Ned, 08.03.2009, 21:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2031
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Až tak do hĺbky som nechcel ísť, ale prečo nie. V ottovom motore horí skoro +- stechiometrická zmes pár benzínu so vzduchom, kdežto pri diesli je palivo rozprášené do horúceho vzduchu, a prečo? lebo sa samo nevyparí a horí vlastne v kvapalnom skupenstve. Takýmto spôsobom sa zapáli aj vyjazdený olej z McDonalda. A nemyslím že by v kuchyni boli výstražné tabuľky ako na benzínovej pumpe :) Keby pary nafty a olejov boli výbušné, podchvíľou by sme tu mali stále nejakú tučnú kuchárku na obežnej dráhe :D

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Ned, 08.03.2009, 21:01
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 53 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: