Dnes je sobota 28. septembra 2024, meniny má Václav a zajtra Michal, Michaela
Benzin v nafte a ako to dostat z nadrze?
Autor |
Správa |
HONZA.S
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26 Príspevky: 324 Bydlisko: Benešovsko CZ
|
Nedělejte s toho vědu. V příručkách na auta ze západu je v návodech běžně uvedeno že při velkých mrazech lze ředit naftu benzínem do max 25%. Tak dotankovat plnou a jezdit. Stalo se mě to jednou ve Slezku ve Vidnavě kde jsem do nisana Vanete natankoval taky cca 10l benzínu. Tak jsem to do plna dotočil naftou a pelášil přes půl republiky a OK. Nic se nestalo. Byla to pumpa se starejma stojanama malá atak k tomu došlo.
_________________Když auto tak 4x4, teď si pujčuji Patrol GRY61 4.2TD, Nissan X trail 2.0 4 x 4 , Nissan Almera N16 1.5 a Nissan Primastar 2.5 TDi . janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738
|
Štv, 05.03.2009, 22:15 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Tak som odsal z nadrze co sa dalo a dotankoval 90L nafty, nastartoval a nechal 5 minut bezat na volnobeh. Teraz som bol prejst skusobnych 50km a vsetko vyzera ze je good.
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Pia, 06.03.2009, 23:47 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Samozrejme nepozornost. Telefon na uchu, pritrubeny zakaznik na linke a zvyk. Tu benzinku mam najblizsie a tankujem tam casto. Dnes ked som bol dotankovat naftu som si vsimol ze najcastejsie chodim k prvym trom stojanom.
A toto je ten posledny. Prve tri su rovnake a tento zmrd
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Sob, 07.03.2009, 0:20 |
|
|
IGI
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 16.03.2007, 15:23 Príspevky: 122 Bydlisko: Považská Bystrica
|
v každom prípade je to naj B okt.č. nad 100, ktr. sa dá natankovať (potom snáď už len letecký, ..)
|
Sob, 07.03.2009, 9:28 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
rado nd píše: Naftové výpary sú vysoko výbušné, výbušnejšie ako benzínové výpary.
Odkiaľ máš túto mylnú informáciu?
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Sob, 07.03.2009, 17:18 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
bahno píše: ak citas navody na moderne naftove motory,tak primiesavanie benzinu je za mrazov doporucovane namiesto chemickych sraciek a dalsia vec benzin ti rozpusti uz aj vykristalizovane vlocky parafinu z nafty v mraze ,co chemia nema sancu,tak sa stym netrap a normalne jazdi
mam tam napisane, ze nemozem do nafty NIC prilievat, ani benzin ani aditiva - nafta je predhrievana a tak netreba (a myslim, ze mam dost moderny motor)
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Sob, 07.03.2009, 18:19 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
marisko píše: rado nd píše: Naftové výpary sú vysoko výbušné, výbušnejšie ako benzínové výpary.
Odkiaľ máš túto mylnú informáciu?
Skús si to.
|
Sob, 07.03.2009, 19:59 |
|
|
fero detva
Učeň
Registrovaný: Ned, 14.12.2008, 21:42 Príspevky: 68 Bydlisko: Detva
|
na zapálenie teda výbuch benzínu treba v motore iskru a na zapálenie výbuch nafty netreba ani iskričku stačí tlak a jemne rozprášenie aj to by mohlo podla mňa nasvedčovať tomu že naftové výpary môžu byť výbušnejšie teda aspoň podľa môjho názoru
|
Sob, 07.03.2009, 20:16 |
|
|
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
Fero: nafte treba ten tlak a par sto stupnov ale vybusna je asi ako heliol u vas v spajzi.
Edit:
nedalo mi a tak som zistil ze ta teplota je:
...vysoká komprimace ohřívá vzduch k 550 ° C (asi 1000 ° F). U o tomto momentě (přesný moment je určen palivovým nastavením vstřiku palivové soustavy), palivo je napíchnuto přímo do stlačeného vzduchu ve spalovací komoře.
v suhrne: ak je dost teplo a dost kyslika zhori vsetko aj hrdzavy roxor
_________________ GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka
Naposledy upravil konik dňa Sob, 07.03.2009, 20:59, celkovo upravené 1
|
Sob, 07.03.2009, 20:41 |
|
|
fero detva
Učeň
Registrovaný: Ned, 14.12.2008, 21:42 Príspevky: 68 Bydlisko: Detva
|
ok beriem len musím kúpiť ten heliol lebo používam iný bol to len môj názor budem zase múdrejší
|
Sob, 07.03.2009, 20:58 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2514 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
rado nd ma pravdu,vypary nafty su vybusnejsie ako benzinu,preto musi cerpadlo naftu vstrekovat postupne.je to zaklad dieselu.keby si ho rozprasil a zapalil odrazu detonuje a odpali klukovku.vola sa to prietah horenia ,treba nastudovat funkciu diesla a otta.nafta sa zapali uz pri asi 450c a kolko ma teplotu iskra v zapalovani?900 _1000c?kolega s predhrevom pred cerpadlom,ked mas pri minus 40 na sacom kosi gulu parafinu mozes mat moderny motor aky chces aj tak si v pi..i ak parafinove vlocky nerozpustis benzinom alebo nemas v nadrzi ziarovku alebo po novom odporovy kabel
|
Sob, 07.03.2009, 21:34 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
to Konik:
niečo podobné s kuchynským olejom som chel aj ja napísať ale nakoniec som zvolil miernejšiu formu nesúhlasu. Ale už vidím že viacerí veria tej kravine s naftovými výparmi a údaje o zápalnej teplote im nič nehovoria.
Skúste pohľadať svoje zošity z chémie ZŠ. Keď už nič iné, benzín je horľavina I. triedy a nafta myslím až III.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Ned, 08.03.2009, 20:43 |
|
|
Milos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15 Príspevky: 2565 Bydlisko: Handlová
|
preco porovnavate pary a kvapaliny???? ved su to 2 rozne skupenstva.
_________________ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme
|
Ned, 08.03.2009, 20:53 |
|
|
ivonemo69
Koumák
Registrovaný: Sob, 09.08.2008, 20:38 Príspevky: 189 Bydlisko: Stranavy
|
bahno píše: rado nd ma pravdu,vypary nafty su vybusnejsie ako benzinu,preto musi cerpadlo naftu vstrekovat postupne.je to zaklad dieselu.keby si ho rozprasil a zapalil odrazu detonuje a odpali klukovku.vola sa to prietah horenia ,treba nastudovat funkciu diesla a otta.nafta sa zapali uz pri asi 450c a kolko ma teplotu iskra v zapalovani?900 _1000c?kolega s predhrevom pred cerpadlom,ked mas pri minus 40 na sacom kosi gulu parafinu mozes mat moderny motor aky chces aj tak si v pi..i ak parafinove vlocky nerozpustis benzinom alebo nemas v nadrzi ziarovku alebo po novom odporovy kabel
výpary sú výpary a vstrek je vstrek jednoduchý pokus zapálenie výparov hoď špaka (ohorok cigarety ) do benzínu a do nafty a roztrekni naftu a potom benzín do ohňa a urob si úsudok benzín je výbušny v určitom % pomere s kyslíkom a nafta iba horľavina II triedy dokáže horieť pri vyššej teplote alebo pod vysokým tlakom
|
Ned, 08.03.2009, 21:01 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
Až tak do hĺbky som nechcel ísť, ale prečo nie. V ottovom motore horí skoro +- stechiometrická zmes pár benzínu so vzduchom, kdežto pri diesli je palivo rozprášené do horúceho vzduchu, a prečo? lebo sa samo nevyparí a horí vlastne v kvapalnom skupenstve. Takýmto spôsobom sa zapáli aj vyjazdený olej z McDonalda. A nemyslím že by v kuchyni boli výstražné tabuľky ako na benzínovej pumpe Keby pary nafty a olejov boli výbušné, podchvíľou by sme tu mali stále nejakú tučnú kuchárku na obežnej dráhe
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Ned, 08.03.2009, 21:01 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|