Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 08.07.2025, 3:43
Dnes je utorok 8. júla 2025, meniny má Ivan a zajtra Lujza




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 Čapy riadenia 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
ak by sa jednalo o 15 litrikov tiez by som to riesil renovaciou...ale keby slo len o par tisiciek asi by som kupil origo alebo nahrady od renomovanych firiem...k tej repasacii totiz treba vždy priratat rozobratie, odvoz do firmy kde tie capy zrenovuju, dovoz domov, poskladanie, nastavovanie geometrie...mozno nejakych par dni bez auta...mozno zaplatenie mechanika co to rozoberie a posklada...a absolvovat toto cele pravidelne kazdy rok - dva by sa mi veru nechcelo ak by bola uspora len par korun :roll:

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Štv, 06.03.2008, 21:33
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
konkrétne u Patrola to nie je až také zlé. Tyč má guláky navarené napevno a geometria sa nenastavuje. Demontáž/montáž trvala dokopy možno 15 minút. Celú vec spravili v R centre na počkanie.

_________________
SLOW & FURIOUS


Štv, 06.03.2008, 22:43
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19
Príspevky: 304
Bydlisko: PO-UBLA
Odpoveď s citáciou
ved aj terrano ich ma napevno navarene ale geometria sa odporuca po "kazdom zasahu do riadenia" hoci len milimeter ale to nie je spara medzi dverami a kasnou.

_________________
Land Rover Discovery 2, 2,5 TD5, lift 2" OME, Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03,

EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296, 2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb


Štv, 06.03.2008, 22:49
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...lebo Patrol má tuhú nápravu a menovaná tyč je medzi prevodkou riadenia a pravým kolesom. Čiže nech sa zmení akokoľvek, maximálne sa zmení poloha volantu. Na geometriu nápravy to nemá vplyv.

_________________
SLOW & FURIOUS


Štv, 06.03.2008, 23:06
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19
Príspevky: 304
Bydlisko: PO-UBLA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
u terrana zase spaja hlavny domec riadenia s pomocnym + tycky riadenia.

_________________
Land Rover Discovery 2, 2,5 TD5, lift 2" OME, Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03,

EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296, 2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb


Štv, 06.03.2008, 23:12
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Njn, ale pocitam ze ked sa (u Patrola) opravuje tyc riadenia, spravuju sa aj gulaky na spojovacke.. a tam sa geometria nastavuje. Inac cele (vybrat a nahodit 4 gulaky) robota nanajvys na hodinu, aj s geometriou a cigaretou. Opacny Patrol ma tyc riadenia na lave kolo.

Kolko ma byt zbiehavost na y6o?

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 07.03.2008, 13:52
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ups... :oops: ... neviem koľko sa má Patrol zbiehať ... a to je hyba... budem špijónovať (ak to niekto tu prítomný náhodou nevie a neprezradí)

Samozrejme, že keby som sa kafral do spojovacej tyče, tak sa to naštelúvať moší.... (to je tá krása oboch tuhých náprav. Spojovačka je jediná vec čo sa nastavuje. Inak sa dá všecko streliť od oka... maximálne pôjde auto trocha bokom ... )

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 07.03.2008, 14:10
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
0 +/- 1 mm

-ka-

pre fajšmekrov...

Obrázok

Obrázok

Obrázok

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pia, 07.03.2008, 19:49
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak sa pomaly ale iste schyluje k neodvratnemu.
buduci tyzden pojde moj jazvecik hore. IM-C a foamcell.

Mam na skusenejsich a ostrielanejsich kolegov patrolistov zopar vsetecnych otazok.
co vsetko by bolo zahodno poriesit ked uz bude auto rozhodene?

1, idem aj do kastor kitu vpredu, len si niesom isty ci by nebolo treba pomenit rovno aj dalsie puzdra ak ano tak ktore?

2, parchantku predlzit o kolko? /existuje vobec exaktna odpoved alebo treba srobenie?/

3, teraz to od cca 85km/h vyssie trasie zlahka volantom ale iba pri kruteni volantom - ked ide auto rovno tak pohoda - mozu to byt capy na riadiacke?
alebo na spojovacke?

4, treba riesit pri tomto zdvihani brzdove hadicky?

5, bude to robit konvencny bruchoplazovy garazmajster treba mu nieco extra prizvukovat? /neviem si predstavit ako bude triafat ten uhol pomocou excenter kastoru/ - inac je sikovny a patrol uz robil ale iba seriu.

6, zabudol som na nieco?

_________________
GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka


Pon, 16.03.2009, 12:35
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Danko aj ja idem riesit tu panhardku, neviem ako to maju trolovia ale ja idem na jeepe ufaklit gulovy cap a nahradit ho silentblokom a na povodny drziak guloveho capu navarit uchyt pre novy silentblok a potom doneho navrtam dieru ako budem potrebovat. Ked uz to budes mat rozhodene tak ak to neni velka palka tak aspon v ramenach by som osobne pomenil silentbloky. A kolkoze to vyrastes? Ostatne je asi ozaj na patrolistoch :oops:

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Pon, 16.03.2009, 13:45
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ciel je jasny - napucit tam toto:
Obrázok

odhad je 10cm podvozok IM oproti sadnutej serii
a cca 5 cm urobi guma

_________________
GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka


Pon, 16.03.2009, 14:00
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
1: ďalšie púzdra ktoré tamže sú držia predné ramená o rám a potom až silentbloky (púzdra) v ramenách zadnej nápravy a silentbloky (púzdra) v panhardkách. Tých všetkých sa dvíhanie až tak moc netýka - leda že by boli vydrobené a/alebo obecne potrebovali výmenu pre všeobecnú zošlosť vekom.

2 : určite existuje, ale najjednoduchšie je zdvihnúť, odmerať a konať dľa potreby. Ono to utečenie náprav do strán je najmä kozmeticko pohľadová chyba. Jazdeniu to nijak nevadí.

3 : čapy to byť môžu a to najmä na prvom tiahle od prevodky riadenia k pravému kolesu. A to najmä ten pravý. Taktiež sa na tom tak trocha môže podieľať aj tlmič riadenie. Budeš meniť aj ten? 85 kmh je typická rýchlosť pre nie celkom presne vyvážené kolesá. Neboj, s väčšími kolami sa to ešte zhorši

4 : nie - všetko dočiahne. Len pri zdvíhaní (ako pri dielenskom postupe) treba pouvolňovať kocky na nápravách a trubky od mostov náprav, aby sa niečo neurvalo. NEZABUDNÚŤ niečim podložiť alebo priviazať regulátor zadnej nápravy do polohy otvorené, inak ti nebude brzdiť zadok (po zdvihnutí to regulátor vyhodnotí ako prázdne auto úplne odstaví zadné brzdy)

5 : žiaden problém. Aby al ten majster k dispozícii lis na kultúrnu výmenu púzdier a aby ich nedal opačne. Ramená pôjdu strmšie dole kopcom, takže náprava musí byť k ramenám sklonená viac DOZADU Čiže predné oko musí škúliť hore a zadné dolu.

6 : celé to je pohodová montáž, jediné čo je bolehlav je povolenie šroubov čo držia nápravu o ramená. Malo by význam, kebyže ich začneš s veľkým predstihom odmáčať brzdovou kvapalinou.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 16.03.2009, 14:52
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dik Mato,

To skulenie je mi jasne z Radovho obrazku otazka ci treba treba excentrovat co to da alebo len tak na pol skody?

Obrázok

To s tou zadnou napravou pocujem prvy krat, to co je ze by mi brzdy prestali brzdit? asi ti vecer cinknem ale ked sa citis tak napis aj nam neznalym.

ostatne je jasne.

_________________
GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka


Pon, 16.03.2009, 15:13
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Obmedzovač brzdného tlaku zadnej nápravy reaguje na toako je auto naložené - čím plnšie tým nižšie a tým viac brzdí zadok. čím prázdnejšie - tým ľahšie a tým menej brzdí... no a po zdvihnutí auta to na zadku brzdí fakt nanič :-D

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 16.03.2009, 16:27
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
muhehe ... to som kedysi dááávno po montáži OME celý vytešný vyrazil z dielne ... a skoro zbúral ohradu susedovi oproti.

... čo bolo od nemenovaného úpravcu a dodávateľa off vecí z hornej Nitry fakt milé, že ma na túto pikošku neupozornil...

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 17.03.2009, 0:09
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron