Dnes je utorok 8. júla 2025, meniny má Ivan a zajtra Lujza
Autor |
Správa |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
ak by sa jednalo o 15 litrikov tiez by som to riesil renovaciou...ale keby slo len o par tisiciek asi by som kupil origo alebo nahrady od renomovanych firiem...k tej repasacii totiz treba vždy priratat rozobratie, odvoz do firmy kde tie capy zrenovuju, dovoz domov, poskladanie, nastavovanie geometrie...mozno nejakych par dni bez auta...mozno zaplatenie mechanika co to rozoberie a posklada...a absolvovat toto cele pravidelne kazdy rok - dva by sa mi veru nechcelo ak by bola uspora len par korun 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Štv, 06.03.2008, 21:33 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
konkrétne u Patrola to nie je až také zlé. Tyč má guláky navarené napevno a geometria sa nenastavuje. Demontáž/montáž trvala dokopy možno 15 minút. Celú vec spravili v R centre na počkanie.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 06.03.2008, 22:43 |
|
 |
lumenos
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19 Príspevky: 304 Bydlisko: PO-UBLA
|
ved aj terrano ich ma napevno navarene ale geometria sa odporuca po "kazdom zasahu do riadenia" hoci len milimeter ale to nie je spara medzi dverami a kasnou.
_________________ Land Rover Discovery 2, 2,5 TD5, lift 2" OME, Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03,
EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296, 2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb
|
Štv, 06.03.2008, 22:49 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
...lebo Patrol má tuhú nápravu a menovaná tyč je medzi prevodkou riadenia a pravým kolesom. Čiže nech sa zmení akokoľvek, maximálne sa zmení poloha volantu. Na geometriu nápravy to nemá vplyv.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 06.03.2008, 23:06 |
|
 |
lumenos
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19 Príspevky: 304 Bydlisko: PO-UBLA
|
u terrana zase spaja hlavny domec riadenia s pomocnym + tycky riadenia.
_________________ Land Rover Discovery 2, 2,5 TD5, lift 2" OME, Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03,
EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296, 2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb
|
Štv, 06.03.2008, 23:12 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Njn, ale pocitam ze ked sa (u Patrola) opravuje tyc riadenia, spravuju sa aj gulaky na spojovacke.. a tam sa geometria nastavuje. Inac cele (vybrat a nahodit 4 gulaky) robota nanajvys na hodinu, aj s geometriou a cigaretou. Opacny Patrol ma tyc riadenia na lave kolo.
Kolko ma byt zbiehavost na y6o?
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Pia, 07.03.2008, 13:52 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
ups...  ... neviem koľko sa má Patrol zbiehať ... a to je hyba... budem špijónovať (ak to niekto tu prítomný náhodou nevie a neprezradí)
Samozrejme, že keby som sa kafral do spojovacej tyče, tak sa to naštelúvať moší.... (to je tá krása oboch tuhých náprav. Spojovačka je jediná vec čo sa nastavuje. Inak sa dá všecko streliť od oka... maximálne pôjde auto trocha bokom ... )
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 07.03.2008, 14:10 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
0 +/- 1 mm
-ka-
pre fajšmekrov...

_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pia, 07.03.2008, 19:49 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
Tak sa pomaly ale iste schyluje k neodvratnemu.
buduci tyzden pojde moj jazvecik hore. IM-C a foamcell.
Mam na skusenejsich a ostrielanejsich kolegov patrolistov zopar vsetecnych otazok.
co vsetko by bolo zahodno poriesit ked uz bude auto rozhodene?
1, idem aj do kastor kitu vpredu, len si niesom isty ci by nebolo treba pomenit rovno aj dalsie puzdra ak ano tak ktore?
2, parchantku predlzit o kolko? /existuje vobec exaktna odpoved alebo treba srobenie?/
3, teraz to od cca 85km/h vyssie trasie zlahka volantom ale iba pri kruteni volantom - ked ide auto rovno tak pohoda - mozu to byt capy na riadiacke?
alebo na spojovacke?
4, treba riesit pri tomto zdvihani brzdove hadicky?
5, bude to robit konvencny bruchoplazovy garazmajster treba mu nieco extra prizvukovat? /neviem si predstavit ako bude triafat ten uhol pomocou excenter kastoru/ - inac je sikovny a patrol uz robil ale iba seriu.
6, zabudol som na nieco?
_________________ GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka
|
Pon, 16.03.2009, 12:35 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Danko aj ja idem riesit tu panhardku, neviem ako to maju trolovia ale ja idem na jeepe ufaklit gulovy cap a nahradit ho silentblokom a na povodny drziak guloveho capu navarit uchyt pre novy silentblok a potom doneho navrtam dieru ako budem potrebovat. Ked uz to budes mat rozhodene tak ak to neni velka palka tak aspon v ramenach by som osobne pomenil silentbloky. A kolkoze to vyrastes? Ostatne je asi ozaj na patrolistoch 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Pon, 16.03.2009, 13:45 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
ciel je jasny - napucit tam toto:
odhad je 10cm podvozok IM oproti sadnutej serii
a cca 5 cm urobi guma
_________________ GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka
|
Pon, 16.03.2009, 14:00 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

1: ďalšie púzdra ktoré tamže sú držia predné ramená o rám a potom až silentbloky (púzdra) v ramenách zadnej nápravy a silentbloky (púzdra) v panhardkách. Tých všetkých sa dvíhanie až tak moc netýka - leda že by boli vydrobené a/alebo obecne potrebovali výmenu pre všeobecnú zošlosť vekom.
2 : určite existuje, ale najjednoduchšie je zdvihnúť, odmerať a konať dľa potreby. Ono to utečenie náprav do strán je najmä kozmeticko pohľadová chyba. Jazdeniu to nijak nevadí.
3 : čapy to byť môžu a to najmä na prvom tiahle od prevodky riadenia k pravému kolesu. A to najmä ten pravý. Taktiež sa na tom tak trocha môže podieľať aj tlmič riadenie. Budeš meniť aj ten? 85 kmh je typická rýchlosť pre nie celkom presne vyvážené kolesá. Neboj, s väčšími kolami sa to ešte zhorši
4 : nie - všetko dočiahne. Len pri zdvíhaní (ako pri dielenskom postupe) treba pouvolňovať kocky na nápravách a trubky od mostov náprav, aby sa niečo neurvalo. NEZABUDNÚŤ niečim podložiť alebo priviazať regulátor zadnej nápravy do polohy otvorené, inak ti nebude brzdiť zadok (po zdvihnutí to regulátor vyhodnotí ako prázdne auto úplne odstaví zadné brzdy)
5 : žiaden problém. Aby al ten majster k dispozícii lis na kultúrnu výmenu púzdier a aby ich nedal opačne. Ramená pôjdu strmšie dole kopcom, takže náprava musí byť k ramenám sklonená viac DOZADU Čiže predné oko musí škúliť hore a zadné dolu.
6 : celé to je pohodová montáž, jediné čo je bolehlav je povolenie šroubov čo držia nápravu o ramená. Malo by význam, kebyže ich začneš s veľkým predstihom odmáčať brzdovou kvapalinou.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 16.03.2009, 14:52 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
Dik Mato,
To skulenie je mi jasne z Radovho obrazku otazka ci treba treba excentrovat co to da alebo len tak na pol skody?
To s tou zadnou napravou pocujem prvy krat, to co je ze by mi brzdy prestali brzdit? asi ti vecer cinknem ale ked sa citis tak napis aj nam neznalym.
ostatne je jasne.
_________________ GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka
|
Pon, 16.03.2009, 15:13 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Obmedzovač brzdného tlaku zadnej nápravy reaguje na toako je auto naložené - čím plnšie tým nižšie a tým viac brzdí zadok. čím prázdnejšie - tým ľahšie a tým menej brzdí... no a po zdvihnutí auta to na zadku brzdí fakt nanič
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 16.03.2009, 16:27 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
muhehe ... to som kedysi dááávno po montáži OME celý vytešný vyrazil z dielne ... a skoro zbúral ohradu susedovi oproti.
... čo bolo od nemenovaného úpravcu a dodávateľa off vecí z hornej Nitry fakt milé, že ma na túto pikošku neupozornil...
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 17.03.2009, 0:09 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|