Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 new L200 s pevnostnym naraznikom   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 Andrej 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4603 Bydlisko: Hlavná dedina
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Martin 4 píše: [... aj bruchoplazy majú prednú priečku rámu hodne masívnu. A videl som napr. nárazník zo Saabu, ktorý bol tvorený dosť brutálnym duralovým profilom (hrúbka steny tak 4 cm) zaliatym v PUR pene a na povrchu bol plastový dekel. Verím, že taký nárazník by si s ocelovým ARB v ničom nezadal...  
No hej niektoré najme severské autá naproti tomu niektoré iné su robené asi z hajzel papieru, onehda dávnejšie ked som pomáhal kamošovi v servise tak tieto fasa priečky napr. na honde sa dali ohýbať rukov     
					
						_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email:  andrej.durda@gmail.com 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 09.12.2008, 12:24 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martin 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Martin 4 píše: .... A aby nebolo omylu... aj bruchoplazy majú prednú priečku rámu hodne masívnu. A videl som napr. nárazník zo Saabu, ktorý bol tvorený dosť brutálnym duralovým profilom (hrúbka steny  tak 4 cm) zaliatym v PUR pene a na povrchu bol plastový dekel. Verím, že taký nárazník by si s ocelovým ARB v ničom nezadal...  
é si si istý tým? Nie mm?    
					
						_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3     
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 09.12.2008, 12:25 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martin 4 
				Trvalá prekážka 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Martin píše: é si si istý tým? Nie mm?    
... som ... bolo to také zvláštne, dva krát ohnuté účko a tie 4 cm (40 mm) to malo. A bol to dural tvrdý jak fras. Vo dverách boli tak zvláštne, niekoľko krát zalomené duralové profily a tie mali tiež tak 2 až 3 cm hrúbky. Fábija má na tom mieste trubku s 1 mm stenou tuším... 
 Inak, bol to SAAB 9000 turbo.  
					
						 _________________ SLOW & FURIOUS 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 09.12.2008, 12:42 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Tyky 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45 Príspevky: 679 Bydlisko: BA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 uhm.., videl som na bmw 7, prednu priecku uchytenu o ram stovrcovym profilom s prelismy na kazdej strane. funguje to ako harmonika pri stlaceni. na novu A4 sa robia dokonca s rozdielnou hrubkou steny na zaciatku a na konci smerom ku kabine hrubne. 
					
						 _________________ Patrol 3,0 TDi 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 09.12.2008, 13:21 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Rudi 
				Mitsubishi Man 
				
					 Registrovaný: Str, 10.01.2007, 22:54 Príspevky: 1375 Bydlisko: Púchov
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Musím uznať že ten nárazník na tú L200 moc nepasuje.Je to naozaj dosť predsunuté.Nová L200 má dosť úzky predok a toto tam je ako bradavica!     Ale ako píšu JanoJP: proti gustu žiaden dišputát!    
					
						 _________________ Každý raz začínal!Nemalo by sa na to zabúdať!
 Offroad nie je o autách,ale o ľuďoch! 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 09.12.2008, 13:27 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martin 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Martin 4 - Tak nič potom, ja že je to preklep    
Tak ale to je vážne hrubé    
Napr. na Wolf Póle je taký tiež poohýbaný možno 2 mm hrubý plech, ktorý je hneď za extra ohybným     predným plastovým nárazníkom. Pri náraze sa nárazník odtrhol, deformoval ale nič sa mu nestalo    , naozaj pružný materiál..
 K tým deformačným zónam, od neviem ktorého roku sa robý konštrukcia takým spôsobom, že pri náraze sa nosná konštrukcia v motorovom priestore podsúva pod konštrukciu kabíny a tým zmierňuje vtlačenie plechov do priestoru nôh, aj kabíny..aj keď neviem či to platí aj u všetkých OFFov, hlavne keď majú rám    
					
						_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3     
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 09.12.2008, 13:29 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martin 4 
				Trvalá prekážka 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						neplatí . A preto sú offy starej koncepcie pri vážnom náraze pre svoju posádku nebezpečnejšie, ako kdektorý moderný bruchoplaz     
To je do istej miery vyvážené geometrickou výhodou. Veľký off pri stretnutí s bruchoplazom má výhodu výšky. Pri čelnom náraze zrazí bruchoplaza pod seba, pri bočnom ide hlavný úder do rámu a prahu budky  (nie do boku posádky, ako u bruchoplaza).  
					
						 _________________ SLOW & FURIOUS 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 09.12.2008, 13:53 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martin 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Martin 4 píše: neplatí . A preto sú offy starej koncepcie pri vážnom náraze pre svoju posádku nebezpečnejšie, ako kdektorý moderný bruchoplaz     To je do istej miery vyvážené geometrickou výhodou. Veľký off pri stretnutí s bruchoplazom má výhodu výšky. Pri čelnom náraze zrazí bruchoplaza pod seba, pri bočnom ide hlavný úder do rámu a prahu budky  (nie do boku posádky, ako u bruchoplaza).  
Tak to áno, ale pri strete so stromom je výhoda jasná..Ono pri tom bočnom náraze by možno ani nevadila určitá deformácia (ktorá energiu pohltí), ide o tú silu ktorá ti pleskne hlavu o stredový stĺpik, prípadne do okna..
 A OFF je aj ťažší, takže bruchoplaza "pretlačí" a zneužije aj jeho deformačné zóny    
					
						_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3     
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 09.12.2008, 14:13 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martinoff 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Takže platí: Blíž, Bože k Tobě, blíž...   
To o tom vyššom aute....    
					
						 _________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
 L200 - pracovné, a to doslova! 
					
							
  
							
    							Naposledy upravil Martinoff dňa Uto, 09.12.2008, 14:17, celkovo upravené 1 
    						 
						
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 09.12.2008, 14:13 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martinoff 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Citácia: A OFF je aj ťažší, takže bruchoplaza "pretlačí" a zneužije aj jeho deformačné zóny    
V tomto niečo pravdy bude. Niekde som čítal, že Nemci spravili nárazový test Q7 s 3mi hviezdičkami s nejakým 5 hviezdičkovým krpatým francúzom. Výsledok zrážky bol jasný: posádka Q7 takmer žiadne zranenia, frantíci na sračky...  
					
						 _________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
 L200 - pracovné, a to doslova! 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 09.12.2008, 14:17 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martin 4 
				Trvalá prekážka 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 to ano ... z tohoto pohľadu je ideálne bezpečné auto Tatra 148 naložená štrkom... 
					
						 _________________ SLOW & FURIOUS 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 09.12.2008, 14:22 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 RADOFFROAD 
				Nikdy nespokojny úpravca 
				
					 Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4322 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				  
				   
					
						musim vas trochu poopravit, ARB nie je predsunuty koli deformacnym zonam a ak to niekto niekde pise, tak len machruje...
 
 ziadn pevnostny naraznik ani nas ani ARB ani Aarn nema deformacne zony v pravom slova zmysle...
 
 ako tu uz napisal Martin, prvy clen potencialneho narazu je potrebna mat co najpevnejsi a deformacie sa riesia az za nim (vid napr. Jimny, a niektore novsie SUV maju na sasoch v mieste uchytu naraznika pokrceny plech predpripraveny na deformaciu...
 
 samozrejme tym netvrdim, ze narazniky ARB aj nase a ine pohltia urcitu cast energie narazu, ktore ako, je uz n konstrukterovi samotnom...
 
 hlavnym dovodom predsunutia je ako spravne poznamenal Michi aby tam voslo vsetko co treba a vole okolo navijaka atd. su pomerne velke hlavne u ARB, pretze tieto narazniky musia pasovt aj na auta, ktore maju chladic klimy, serva a ine haraburdie pred prieckou chladica, tak aby nebolo xxx typov na auto s takou vybavou a onakou, robia sa vole väcsie a nase narazniky su predsunute menej, pretoze mame k dispozicii vzdy auto a vieme to napasovat na milimetre, pripadne prerobit uchyty chladicov, poposuva atd. - a tu vznika problem pripadnej deformacie, pretoze zas musime ratat s tym aby sa hned neposkodili veci pod naraznikom... 
					
						_________________www.allmetal.sk       www.madoffroad.sk
kontakt:  allmetal@allmetal.sk , 0905658233 
 Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt    
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 09.12.2008, 14:30 | 
			
				
					 
					
					 
				      
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 RADOFFROAD 
				Nikdy nespokojny úpravca 
				
					 Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4322 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						rozsekol som tuto temu, aby sme to tu nezasierali hollymlovi (dufam, ze som to spravne vysklonoval) debata uz smerovala mimo L200 tak som to o bezpecnost presunul sem :
 
viewtopic.php?t=6350 
					
						_________________www.allmetal.sk       www.madoffroad.sk
kontakt:  allmetal@allmetal.sk , 0905658233 
 Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt    
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 10.12.2008, 6:36 | 
			
				
					 
					
					 
				      
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 hollyml 
				Frajer 
				
					 Registrovaný: Sob, 10.05.2008, 12:03 Príspevky: 240 Bydlisko: Kordíky (obec pri BB)
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						RADOFFROAD píše: hollymlovi   
To sa ti naozaj podarilo.    
Citam co nove sa dozviem o deformacnych zonach. Myslim si, ze vsetci mame trochu pravdy. Auta co maju ramovu konstrukciu nemaju deformacnu zonu riesenu ako auta zo samonosnou karoseriou. Stare OFFy s ramom nemali velmi riesene deformacne zony. Napr. nova L200 ich ma riesene stensenymi a profilovanymi miestami v prednej casti ramu.
 ARB narazniky maju tiez urcité deformacne zony hlavne k spomaleniu narazu, aby bol predlzeny cas a tym aj slabsia sila ktora pride k deformacnym zonam auta. deformacne zony ARB naraznikov niesu priamo v narazniku, ale v jeho uchyteni.
 Ako tak citam vacsine z vas sa na novej L200 ARB-cko nepaci. Je na tom nieco pravdy, ze ARB narazniky patria hlavne na klasicke hranate offroady medzi ktore nova L200 urcite nepatry. No porovnaval som konkurenciu a jednoznacne nova L200 je najterennejsi pick-up na trhu.  
					
						_________________http://www.pajero-club.sk  http://www.rcepedition.sk   http://www.hmsro.sk    http://www.hmsro.mitsubishi.skL200 2,4 DI-D MY2016 (dievca pre vsetko)  OME, Asfir kryty podvozku pneu: BF Goodrich Mud terrain 255/85R16, BF Goodrich All terrain 265/70R17  
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 10.12.2008, 20:57 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 RADOFFROAD 
				Nikdy nespokojny úpravca 
				
					 Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4322 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						  napisal som najskor hollymilovi a sa mi to nejako nezdalo     
tu debatu kam som to presunul vidis, ci nie ? lebo finder to z urcitych dovodov (asi ma aj pravdu) posunul este inde...  
					
						_________________www.allmetal.sk       www.madoffroad.sk
kontakt:  allmetal@allmetal.sk , 0905658233 
 Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt    
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 10.12.2008, 21:18 | 
			
				
					 
					
					 
				      
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |