Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
Autor |
Správa |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Vzadu a dozadu je to iste, nie? Oprav si to kym ta niekto chyti za slovicko. nezabudaj, vsetko moze byt pouzite proti tebe!
_________________ zelena mrdka
|
Uto, 06.01.2009, 19:45 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4611 Bydlisko: Hlavná dedina
|
pal píše: Vzadu a dozadu je to iste, nie? Oprav si to kym ta niekto chyti za slovicko. nezabudaj, vsetko moze byt pouzite proti tebe!
kua to je tak ked mi tu kecá množstvo ludí o somarinách
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 06.01.2009, 19:49 |
|
|
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
ja mam locker vzadu (myslim ze detroit) a som maximalne spokojny. pri zmene prevodov mi montoval palo-cherokee novy, pretoze na povodny sa nedal pouzit uz kupeny veniec zmeneneho prevodu.
skusenosti su maximalne pozitivne, ked si clovek zvykne na obcasnu drbu od zadnej napravy, hlavne pri rozbiehani do zakruty na ceste. v terene je to super.
na prednej naprave by s tym problem nemal byt. bolo by fajn, keby to zhodnotil niekto, kto to ma. podla mna, na prednej by sa to malo spravat podobne ako na zadnej, ale ruku za to do ohna nedam.
btw. prevody 3,73 na dana30 vpredu a dana44 vzadu spolu s lockerom dozadu su k dispozicii u pala-cherokee. myslim ze velmi potesia kazdeho wrangleristu s manualom, co chce vacsie kolesa. skusenosti so zmenou prave na tento prevod mozu popisat fajer a to-no.
edit: vpredu dana30 - ako nizsie opravil palo-chero
Naposledy upravil thunder dňa Uto, 06.01.2009, 21:06, celkovo upravené 1
|
Uto, 06.01.2009, 20:17 |
|
|
juroBSP
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10 Príspevky: 356 Bydlisko: BA/SE
|
to pal:
Marcel to ma premyslene inak..
_________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
|
Uto, 06.01.2009, 20:19 |
|
|
marcelBSP
Učeň
Registrovaný: Uto, 25.03.2008, 11:36 Príspevky: 30 Bydlisko: SE
|
to pal:
Uvazujem takto:
Wrangler je 4kolka zhodna s Patrolom - t.j. staly zadny nahon, priraditelny predny. Cize, ak idem po ceste, existenciu aussie lockeru nevnimam a teda ani ma nikam netaha.
Pri pouziti v terene povazujem za vyhodu, ze je ne riadenej (prednej) naprave, lebo prave pouzitie uzavierky by mi malo pomoct ochranit poloosi s kardanovymi krizmi. Zabezpeci, ze hnacia sila je rovnomerne roznasana na obe poloosi. T.j. nestane sa mi to co napr. Dindajovi na Kmotrokopci, ze mi odide poloos, alebo homokinetak (kriz) na odlahcenej a nie zatazenej naprave, pri maximalnom rajde.
Vpredu ma uzavierka podla mna vacsi vyznam i kvoli tomu, ze ju potrebujes viac pri vyjazdoch, ked potrebujes udrzat dynamicky vykon. Vtedy je vacsina vahy na zadnej naprave a teda zadne kolesa maju celkom dobry pritlak. Naopak predna naprava je odlahcena a vtedy hrozi presmyk jedneho z kolies, co vlastne vynuluje predny nahon. S uzavierkou tomu predides.
_________________ Jeep Wrangler YJ, cierny, 4l
Nissan Patrol K260 2,8TD, kratky biely spaniel (BSP)
Naposledy upravil marcelBSP dňa Uto, 06.01.2009, 20:37, celkovo upravené 1
|
Uto, 06.01.2009, 20:23 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4611 Bydlisko: Hlavná dedina
|
marcelBSP píše: to pal: Uvazujem takto: Wrangler je 4kolka zhodna s Patrolom - t.j. staly zadny nahon, priraditelny predny.
Nie celkom na patrole ti nejde predný kardan a poloosy, kdežto na wranglere ano kedže nemá volnobežky, takže diferák je stále v činnosti a tam nastáva to čo popisuje Pal.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 06.01.2009, 20:26 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
To je hlupost Marcel zeby bol chraneny predok. Milan mal riadny pritlak na predok na obe kola. Inak by sa mu jedno tocilo naprazdno. To bolo ako keby mal speru, teda este lepsie. V kopci je uzavierka lepsia vpredu, toje samozrejme, aj automaticka. Ale pri zatacani a triafani sa medzi bucky je ausiie vpredu nahovno. preto tam treba manualnu speru. Ale to uz nieje 7, ale 25 litrov. Ked kupujes manual speru tak je lepsie si ju dat dopredu, ale aussie jednoznacne dozadu!
_________________ zelena mrdka
|
Uto, 06.01.2009, 20:43 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
to tvoje YJ ma vzadu aku napravu ?
a existuje aj automatka do samosvorneho kosa - NoSlip
a ak speru, tak najprv dozadu,az potom predok
ak automatku, tak Detroit (len moj nazor)
Ja by som osobne dopredu automat nedal. Ak, tak manualne ovladanu speru. A aj to by som si pri Dane 30 2x rozmyslel a uvazoval o pevnostnych krizoch a polosiach a vystuzeni celej napravy.
Predpokladam ze to tvoje YJ ma tenke poloosi a male krize (bez ABS)
Takze by som ich minimalne vymenil za ABS verziu
inak 2marcelBSP - ak potrebujes nejake diely zohnat, tak sa pripadne ozvi
2Thunder-trochu to pleties, vpredu je Dana 30
Naposledy upravil palo-cherokee dňa Str, 24.02.2010, 14:47, celkovo upravené 1
|
Uto, 06.01.2009, 20:46 |
|
|
juroBSP
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10 Príspevky: 356 Bydlisko: BA/SE
|
Pali, ak si spravne spominam, tak takmer lezal na lavom boku, prednou napravou sa chcel vytiahnut hore - vtedy mu tocili este obe kolesa. Ked zvysoval vykon tocilo sa mu iba prave predne koleso, ktore bolo vyssie (odlahcene). Na nom mu potom odisla ta poloos.
S tym, pri jazde pomedzi bucky mas asi pravdu, ale snad to nebude nebude az taka neprekonatelna prekazka. Marcel vyskusa a vsetci uvidime! Pri slalome by mal mat naviac Wrangler oproti Cerokezovi vyhodu mensej dlzky.
_________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
|
Uto, 06.01.2009, 21:02 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
s automatkou vpredu pri zaradenej 4x4 bude slalom medzi buckami aj na wrangleri (napriek jeho malym rozmerom) dost adrenalinova vec.
A ak to nema axsle disconnect, tak aj jazda po ceste na 2WD bude zaujimava.
|
Uto, 06.01.2009, 21:06 |
|
|
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
palo-cherokee píše: 2Thunder-trochu to pleties, vpredu je Dana 30 takze zrekapitulujem, ze je k mann prevod (ring/pinion) 3,73 pre Danu 30 low pinion a zadok 3,73 pre OCELOVU Danu 44 (bez c-klipov), vratane kosa s automatkou detroit locker.
prepacte mi majstre. ja mam doma janku, tak sa v tych dankach moc nevyznam...
sorry za offtop...
pri minulorocnom tisovci sa isti ceski bratia v hoteli vyjadrovali, ze by po skusenostiach isli do samosvoru vzadu a automatky vpredu. ale wrangler urcite nemali...
ked to zovseobecnime, riesenie s automatkou vpredu je vhodne len pre auta, co maju volnobezky? ci absolutne nevhodne?
|
Uto, 06.01.2009, 21:09 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4611 Bydlisko: Hlavná dedina
|
thunder píše: ked to zovseobecnime, riesenie s automatkou vpredu je vhodne len pre auta, co maju volnobezky? ci absolutne nevhodne?
Pre autá z volnobežkami a nie cestnou 4x4 v pohode tam je automatka v klude, a na špeciál čo nechodí po ceste, tak su lepšie automatky - nemám to z vlastnej hlavy podotýkam enem citujem jedného pána z Nemecka, čo stavia špeciáli.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 06.01.2009, 21:18 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
Andrej píše: thunder píše: ked to zovseobecnime, riesenie s automatkou vpredu je vhodne len pre auta, co maju volnobezky? ci absolutne nevhodne? Pre autá z volnobežkami a nie cestnou 4x4 v pohode tam je automatka v klude, a na špeciál čo nechodí po ceste, tak su lepšie automatky - nemám to z vlastnej hlavy podotýkam enem citujem jedného pána z Nemecka, čo stavia špeciáli.
pokiaľ dokážeš odpojiť predok tak, že sa netočí kôš difu, tak automatku dopredu áno. Inak nie. Resp inak len vtedy, ak je to špeciál určený len do terénu.
Pretože pri jazde na asfalte sa pri prejazde zákrutou značne zväčšujú sily pôsobiace na riadenie, auto zatáča dosť neochotne a pri vyššých rýchlostiach je to o hubu. Nehovoriac o tom, že trpia aj iné veci.
Takže na Jeep by som dal automatku dopredu jedine za predpokladu, že mám prednú nápravu z "Axle Disconnect" -om, alebo ju prerobím na
voľnobežky, a mám prídavnú prevodovku CommandTrac.
(čo by teoreticky Wrangler YJ mohol spĺňať)
Inak dopredu len manuálne ovládanú špéru.
Edit:
pokiaľ by to malo jazdiť len v teréne, tak to je o inom. Dopredu automatku a dozadu tiež (alebo v najhoršom nejaký ostrý samosvor) a je z toho malý tank. Na špeciála automatické uzávierky. Má to svoje výhody.
Napríklad ostrý výjazd, ktorý bez uzávierky nedáš a hneď za ním prudká zákruta, ktorú naopak, so zamknutou uzávierkou nevytočíš.
Tu jednoznačne vyhráva automatická uzávierka
Naposledy upravil palo-cherokee dňa Uto, 06.01.2009, 21:35, celkovo upravené 1
|
Uto, 06.01.2009, 21:30 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
co si predstavujes thunder pod pojmom samosvor? Je rozidel meddzi difom so zvysenou svornostou - origo jeep, alebo potom No Slip. Ale ci uz dozadu das aussie alebo no slip je len vec investicie. 7 proti 10-15
A marcel, podla mna nejvacia chyba bola dat vyrabat kopiu ausiie do ciech za 15 papierov, ked z USA mas origo aussie do D30ky za 7.
_________________ zelena mrdka
|
Uto, 06.01.2009, 21:32 |
|
|
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
pal píše: co si predstavujes thunder pod pojmom samosvor? Je rozidel meddzi difom so zvysenou svornostou - origo jeep, alebo potom No Slip.
ak som spravne pochopil dotycneho pana, myslel to tak, ze s ohladom na naklady vzadu necha to co bolo (samosvor) a automatkou vylepsi predok. nebol to urcite jeep. mal micku, alebo patrola.
ja v mojom laickom ponati rozumiem pod samosvorom to, co mam v gallopiku, cize akesi pliesky (rozumej lamely) v diferaku, co sa vplyvom zvysenej teploty nejakeho sajrajtu (prisady) v oleji zacnu otierat, cim od volne sa tociacej odlahcenej casti napravy unasaju ciastocne aj tu zatazenu, inak stojacu. mne to zrovna nejak extra nefunguje, ale vraj by malo....
|
Uto, 06.01.2009, 21:56 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|