Dnes je pondelok 23. júna 2025, meniny má Sidónia a zajtra Ján
Autor |
Správa |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
najvacsi vyber druhov pohonu 4x4 ma Jeep
a okrem pridavnej prevodovky CommandTrac (RockTrac) maju VSETKY moznost FullTime 4x4.
A v podstate su tie prevodovky medzi sebou zamenne, takze aj sa auta, ktore nemalo full time, sa to da spravit velmi lahko.
A okrem pridaviek NV249 a NV247, kde sa na rozdelenie sily pouzivala viskozna spojka (matica), su vsetky ostatne na mechanickom principe.
V niektorych novych jeepoch je to uz kombinovane s elektronikou, ktora ovlada pomocou tlaku oleja uzatvaranie medzidifu a napravovych difov az do urcitej urovne - velmi premysleny system pohonu 4x4.
moj favorit je prevodovka NV242 Selectrack, lebo je to full time pridavka s redukciou a moynostou 2Wd a je na cisto mechanickom principe s plnohodnotnym planetovym diferencialom
|
Uto, 06.01.2009, 13:11 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
palo-cherokee: podla coho sa najlahsie rozpozna aky druh prevodov je v konkretnom aute? Podla oznacenia na pake radenia pohonu? Alebo sa to da aj dakde vycitat? Hladame auto pre otca a jednou z moznosti je aj naftove grandcherokee.
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Uto, 06.01.2009, 13:19 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
romo11 píše: palo-cherokee: podla coho sa najlahsie rozpozna aky druh prevodov je v konkretnom aute? Podla oznacenia na pake radenia pohonu? Alebo sa to da aj dakde vycitat? Hladame auto pre otca a jednou z moznosti je aj naftove grandcherokee.
podla poloh na pake
naftovy grand ZJ (do roku 98) mal standardne len pridavnu prevodovku Command Trac - bez medzidifu, polohy 2WD, 4H-Part Time, Neutral a 4Low-redukcia. Ale vymenit za SelecTrac je jednoducha vec.
naftovy grand WJ mal standardne full-time pridavku Nv247 - stala 4x4 s viskomaticou a moznostou redukcie a tvrdeho uzamknutia medzidifu.
Na pake su len 3 polohy 4x4 full time, neutral a 4low.
Tento system sa oznacuje aj ako Quadra drive - je to napisane vedla paky automatu.
Vynimocne mal 242 Seelctrac - na pake je 5 poloh.
Tusim od roku 2002 (presne neviem) mal dieselovy grand (s motorom 2,7) aj Vari-Lock uzavierky v napravach. Ale vzdy ako stala 4x4 s moznostou redukcie.
|
Uto, 06.01.2009, 13:54 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
palo-cherokee píše: naftovy grand ZJ (do roku 98) mal standardne len pridavnu prevodovku Command Trac - bez medzidifu, polohy 2WD, 4H-Part Time, Neutral a 4Low-redukcia. Ale vymenit za SelecTrac je jednoducha vec.
Nie náhodou takto to má naftové XJ??
Do Grandov sa dávala predsa 249  štandartne, tj ful time 4x4 pohon, pre debilnejších amikov. A Xj ma to čo si popísal vyššie Comand Trac.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 06.01.2009, 14:02 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Andrej píše: palo-cherokee píše: naftovy grand ZJ (do roku 98) mal standardne len pridavnu prevodovku Command Trac - bez medzidifu, polohy 2WD, 4H-Part Time, Neutral a 4Low-redukcia. Ale vymenit za SelecTrac je jednoducha vec. Nie náhodou takto to má naftové XJ?? Do Grandov sa dávala predsa 249  štandartne, tj ful time 4x4 pohon, pre debilnejších amikov. A Xj ma to čo si popísal vyššie Comand Trac.
Andrej, to ano. Ale nie do diesla.  Ten nebol pre amikov 
|
Uto, 06.01.2009, 14:05 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
JAj sice zabudol na našich rakuskych kolegov a nedocvaklo mi že diesel ma EU verziu 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 06.01.2009, 14:07 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
Tuareg má permanentnú 4x4 s medzidifom, silnou redukciou a možnosťou uzavretia medzidifu.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Pon, 12.01.2009, 0:19 |
|
 |
Martin
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
|
PATaMAT píše: No Honza ma myslim pravdu Niva ma stale 4x4 neviem sice jak to je u tych 1.7i ale 1.6 karb. ma urcite staly 4x4 Niva má stály pohon 4x4. Samozrejme aj 1.7i. janoP píše: zdravím, ako je to so stálym pohonom 4x4, aj na pevnom povrchu.
Je to úplne v pohode. Myslím si, že je to dobré riešenie, aj keď nieje problém jazdiť len na zadnom náhone.
Napr. na zadnom náhone Samca by som uvítal aj možnosť dať redukciu, možno sa to zdá ako blbosť, ale v lese by sa mi to hodilo pri pomalej jazde cez rôzne nerovnosti kde je adhézia dosť dobrá 
_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 
|
Pon, 12.01.2009, 1:25 |
|
 |
tono
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 05.02.2007, 18:46 Príspevky: 422 Bydlisko: Ilava
|
To ti poriešia voľnobežky  .
_________________ Wrangler Unlimited Rubicon,bol...
...aj z najširšieho chodníka Ti slúži len toľko, čo sa chodidla dotýka...
|
Pon, 12.01.2009, 8:20 |
|
 |
Martin
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
|
Noo to máš pravdu, len neviem kto mi ich tam dá, na to vážne nemám náladu
Ale to len tak, ono je to aj tak OK 
_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 
|
Pon, 12.01.2009, 15:55 |
|
 |
Disco
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.06.2008, 11:01 Príspevky: 715 Bydlisko: New Castle SVK
|
Tak ako Patrik povedal vsetky Landrovery a Subaru su permanetne 4x4. No teraz uz aj u Subaru boxerdiesel co zacina byt zaujimave vo Forestry.
_________________LR Diskovery II tD5, Fishing & Hunting +421905264896, nkdisco@gmail.com
|
Pon, 12.01.2009, 18:36 |
|
 |
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
janoP píše: Pathfinder...to viem, len tie ceny za čo ich predávajú su nerealne ja som predal Navaru za 630 tisíc slovenských ešte ma zaujal Isuzu D max pickup, aký je ?
Isuzu Dmax je podobne ako NAVARA alebo FORD RANGER.
No pokial mas zaujem o pickup , tak staly 4x4 by mal mat HUMMER H3T pickup, ale mam to len z clankov a do vyroby by mal ist tento rok , ak amikom kriza dovoli.
|
Pon, 12.01.2009, 23:07 |
|
 |
janoP
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 15:26 Príspevky: 523 Bydlisko: tisovec
|
to lubor :
lotto som zatial nevyhral, takže kladivo nie je vo výhľade 
|
Pon, 12.01.2009, 23:17 |
|
 |
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
to jano p
Cena H3 je cca 1 300 000.- Sk bez DPH .
Nepredpokladam ze pickup bude vyrazne drahsi, a v porovnani s cenami ostatnych znaciek je to na zamyslenie.
Ja som sa rozhodol pre NAVARU , ale zatial kriza nepusti, no kazdy ma svoje priority.( staly 4x4 )
http://www.powermotors.sk/?link=1&c=0&c ... e&mp=1.526
|
Pon, 12.01.2009, 23:35 |
|
 |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
lubor píše: Ja som sa rozhodol pre NAVARU , ale zatial kriza nepusti, no kazdy ma svoje priority.( staly 4x4 )
Neviem či som Ťa dobre pochopil, ale z tohto tu mi vychádza, že poznáš nejakú Navaru so stálym 4x4. Kde si to videl?
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Uto, 13.01.2009, 11:07 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|