Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 23.06.2025, 22:45
Dnes je pondelok 23. júna 2025, meniny má Sidónia a zajtra Ján




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 55 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 stály pohon 4x4 
Autor Správa
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
najvacsi vyber druhov pohonu 4x4 ma Jeep :-D :-D

a okrem pridavnej prevodovky CommandTrac (RockTrac) maju VSETKY moznost FullTime 4x4.

A v podstate su tie prevodovky medzi sebou zamenne, takze aj sa auta, ktore nemalo full time, sa to da spravit velmi lahko.

A okrem pridaviek NV249 a NV247, kde sa na rozdelenie sily pouzivala viskozna spojka (matica), su vsetky ostatne na mechanickom principe.

V niektorych novych jeepoch je to uz kombinovane s elektronikou, ktora ovlada pomocou tlaku oleja uzatvaranie medzidifu a napravovych difov az do urcitej urovne - velmi premysleny system pohonu 4x4.

moj favorit je prevodovka NV242 Selectrack, lebo je to full time pridavka s redukciou a moynostou 2Wd a je na cisto mechanickom principe s plnohodnotnym planetovym diferencialom

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 06.01.2009, 13:11
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee: podla coho sa najlahsie rozpozna aky druh prevodov je v konkretnom aute? Podla oznacenia na pake radenia pohonu? Alebo sa to da aj dakde vycitat? Hladame auto pre otca a jednou z moznosti je aj naftove grandcherokee.

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Uto, 06.01.2009, 13:19
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
romo11 píše:
palo-cherokee: podla coho sa najlahsie rozpozna aky druh prevodov je v konkretnom aute? Podla oznacenia na pake radenia pohonu? Alebo sa to da aj dakde vycitat? Hladame auto pre otca a jednou z moznosti je aj naftove grandcherokee.


podla poloh na pake

naftovy grand ZJ (do roku 98) mal standardne len pridavnu prevodovku Command Trac - bez medzidifu, polohy 2WD, 4H-Part Time, Neutral a 4Low-redukcia. Ale vymenit za SelecTrac je jednoducha vec.

naftovy grand WJ mal standardne full-time pridavku Nv247 - stala 4x4 s viskomaticou a moznostou redukcie a tvrdeho uzamknutia medzidifu.
Na pake su len 3 polohy 4x4 full time, neutral a 4low.
Tento system sa oznacuje aj ako Quadra drive - je to napisane vedla paky automatu.
Vynimocne mal 242 Seelctrac - na pake je 5 poloh.

Tusim od roku 2002 (presne neviem) mal dieselovy grand (s motorom 2,7) aj Vari-Lock uzavierky v napravach. Ale vzdy ako stala 4x4 s moznostou redukcie.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 06.01.2009, 13:54
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:
naftovy grand ZJ (do roku 98) mal standardne len pridavnu prevodovku Command Trac - bez medzidifu, polohy 2WD, 4H-Part Time, Neutral a 4Low-redukcia. Ale vymenit za SelecTrac je jednoducha vec.


Nie náhodou takto to má naftové XJ??

Do Grandov sa dávala predsa 249 :-D štandartne, tj ful time 4x4 pohon, pre debilnejších amikov. A Xj ma to čo si popísal vyššie Comand Trac.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 06.01.2009, 14:02
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Andrej píše:
palo-cherokee píše:
naftovy grand ZJ (do roku 98) mal standardne len pridavnu prevodovku Command Trac - bez medzidifu, polohy 2WD, 4H-Part Time, Neutral a 4Low-redukcia. Ale vymenit za SelecTrac je jednoducha vec.


Nie náhodou takto to má naftové XJ??

Do Grandov sa dávala predsa 249 :-D štandartne, tj ful time 4x4 pohon, pre debilnejších amikov. A Xj ma to čo si popísal vyššie Comand Trac.


Andrej, to ano. Ale nie do diesla. :!: :!: :!: :!: Ten nebol pre amikov :wink:

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 06.01.2009, 14:05
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
JAj sice zabudol na našich rakuskych kolegov a nedocvaklo mi že diesel ma EU verziu :-D

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 06.01.2009, 14:07
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 629
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tuareg má permanentnú 4x4 s medzidifom, silnou redukciou a možnosťou uzavretia medzidifu.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Pon, 12.01.2009, 0:19
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26
Príspevky: 376
Bydlisko: NR
Odpoveď s citáciou
Poslať 4x4
PATaMAT píše:
No Honza ma myslim pravdu Niva ma stale 4x4 neviem sice jak to je u tych 1.7i ale 1.6 karb. ma urcite staly 4x4


Niva má stály pohon 4x4. Samozrejme aj 1.7i. :!:

janoP píše:
zdravím, ako je to so stálym pohonom 4x4, aj na pevnom povrchu.


Je to úplne v pohode. Myslím si, že je to dobré riešenie, aj keď nieje problém jazdiť len na zadnom náhone. :D

Napr. na zadnom náhone Samca by som uvítal aj možnosť dať redukciu, možno sa to zdá ako blbosť, ale v lese by sa mi to hodilo pri pomalej jazde cez rôzne nerovnosti kde je adhézia dosť dobrá :wink:

_________________
Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 :smt124


Pon, 12.01.2009, 1:25
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 05.02.2007, 18:46
Príspevky: 422
Bydlisko: Ilava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To ti poriešia voľnobežky :wink: .

_________________
Wrangler Unlimited Rubicon,bol...
...aj z najširšieho chodníka Ti slúži len toľko, čo sa chodidla dotýka...


Pon, 12.01.2009, 8:20
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26
Príspevky: 376
Bydlisko: NR
Odpoveď s citáciou
Noo to máš pravdu, len neviem kto mi ich tam dá, na to vážne nemám náladu :roll:
Ale to len tak, ono je to aj tak OK :wink:

_________________
Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 :smt124


Pon, 12.01.2009, 15:55
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.06.2008, 11:01
Príspevky: 715
Bydlisko: New Castle SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak ako Patrik povedal vsetky Landrovery a Subaru su permanetne 4x4. No teraz uz aj u Subaru boxerdiesel co zacina byt zaujimave vo Forestry.

_________________
LR Diskovery II tD5, Fishing & Hunting

+421905264896, nkdisco@gmail.com


Pon, 12.01.2009, 18:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01
Príspevky: 848
Bydlisko: Bratislava - Dubravka
Odpoveď s citáciou
Poslať 
janoP píše:
Pathfinder...to viem, len tie ceny za čo ich predávajú su nerealne :twisted:
ja som predal Navaru za 630 tisíc slovenských
ešte ma zaujal Isuzu D max pickup, aký je ?

Isuzu Dmax je podobne ako NAVARA alebo FORD RANGER.
No pokial mas zaujem o pickup , tak staly 4x4 by mal mat HUMMER H3T pickup, ale mam to len z clankov a do vyroby by mal ist tento rok , ak amikom kriza dovoli.


Pon, 12.01.2009, 23:07
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 15:26
Príspevky: 523
Bydlisko: tisovec
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to lubor :
lotto som zatial nevyhral, takže kladivo nie je vo výhľade :-D


Pon, 12.01.2009, 23:17
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01
Príspevky: 848
Bydlisko: Bratislava - Dubravka
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to jano p
Cena H3 je cca 1 300 000.- Sk bez DPH .
Nepredpokladam ze pickup bude vyrazne drahsi, a v porovnani s cenami ostatnych znaciek je to na zamyslenie.
Ja som sa rozhodol pre NAVARU , ale zatial kriza nepusti, no kazdy ma svoje priority.( staly 4x4 )
http://www.powermotors.sk/?link=1&c=0&c ... e&mp=1.526


Pon, 12.01.2009, 23:35
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
lubor píše:
Ja som sa rozhodol pre NAVARU , ale zatial kriza nepusti, no kazdy ma svoje priority.( staly 4x4 )


Neviem či som Ťa dobre pochopil, ale z tohto tu mi vychádza, že poznáš nejakú Navaru so stálym 4x4. Kde si to videl?

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Uto, 13.01.2009, 11:07
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 55 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: