Dnes je sobota 21. júna 2025, meniny má Alojz a zajtra Paulína
Autor |
Správa |
Dusma1
Koumák
Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 23:27 Príspevky: 160 Bydlisko: Ke-okolie
|
Sid píše: Dusma1 píše: mam tam 74 Ah, a bez problemov  Cau, menil si aj alternator ?
Cau, nemenil som nic
_________________www.bazinacioffroad.szm.skLand Rover Discovery 300 TDi, STT, T3, CB, C.B.ONE 12000, Terrafirma +2'', Polibusch, Safari snorchel, Fiskars,Webasto,
|
Pon, 12.01.2009, 15:40 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
rustycj píše: preco jednu? je lacnejsie a spolahlivejsie spojit dve male 55-60Ah dobijat ako jednu, nakladaky to maju bezne prepojene dve 6v baterie
Dúfam, že v oboch prípadoch máš na mysli 6V batérie. rustycj píše: 55 Ah vide na cca 2000, Sk, 100 Ah nekupis pod 4000. Toto je teda pekná p.ičovina, v štangli som kúpil 100-ku za 2600 s trojročnou zárukou. Pred dvoma rokmi. rustycj píše: Ak ti odide jeden clanok v 100 Ah, auto nenastartujes, ak ti odide clanok v 55Ah, ani to nepostrehnes.
Tomuto vôbec nerozumiem. Ako to myslíš?
|
Pon, 12.01.2009, 16:11 |
|
 |
Sid
Koumák
Registrovaný: Pon, 16.07.2007, 10:38 Príspevky: 191 Bydlisko: Kosice
|
trosku z teorie...nie je mi jasny vztah medzi slabsim alternatorom a silnejsou baterkou. ak mam alternator dimenzovany povedzme na 45Ah bateriu a dam tam 74Ah baterku, zmeni sa len cas, za ktory sa plne dobije, nic viac ? (vychadzam skor z mojich poznatkov z nabijania NiCd aku, kde vyssi prud skracuje cas nabitia, nic ine, v aute mi to ale pride trosku komplikovanejsie)
_________________ Milan.
LR DI
|
Pon, 12.01.2009, 18:29 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
nd - no myslel som 12v spojene + na +, - na -, malo by to tahat/dobijat prud rovnomerne, ale ci to tak naozaj funguje som neskusal. a inac aky bol den co hrala zilina so slovanom?
|
Pon, 12.01.2009, 20:31 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
1.Ano, tak to môže byť, len som nechápal, prečo uvádzaš dve 6V batérie u náklaďákov.
2.No sports.
3.S tými prerušenými článkami si to myslel ako?
|
Pon, 12.01.2009, 21:26 |
|
 |
pali sj410
Učeň
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 21:16 Príspevky: 59 Bydlisko: Nizne ruzbachy
|
Sid píše: trosku z teorie...nie je mi jasny vztah medzi slabsim alternatorom a silnejsou baterkou. ak mam alternator dimenzovany povedzme na 45Ah bateriu a dam tam 74Ah baterku, zmeni sa len cas, za ktory sa plne dobije, nic viac ? (vychadzam skor z mojich poznatkov z nabijania NiCd aku, kde vyssi prud skracuje cas nabitia, nic ine, v aute mi to ale pride trosku komplikovanejsie)
zato je lebsie mat 2 co ja viem 45 ako jednu 75 lebo pri dvoch mas jednu v zalohe a na jednej ficis a zbitocne neskracujes zivotnos tej velkej a malim zapojemim samik alternator potiahne v pohode naviak
alternator samuraja dava pri 2000-3000 ot skoro 70% co davaju maloktore alternatori cize ak sa navijakom budes tahat staci trochu pridat plin a alternator zasobuje dostatkom prudu bateriu a keby nahodov ti to zdochlo zapnes druhu a ficis
|
Pon, 12.01.2009, 21:33 |
|
 |
Pato Zvolen
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
|
Sid píše: trosku z teorie...nie je mi jasny vztah medzi slabsim alternatorom a silnejsou baterkou. ak mam alternator dimenzovany povedzme na 45Ah bateriu a dam tam 74Ah baterku, zmeni sa len cas, za ktory sa plne dobije, nic viac ?
Tak ako píšeš, slabým alternátorom sa mení LEN doba za ktorú sa dobije BATT.
rustycj napísal:
Ak ti odide jeden clanok v 100 Ah, auto nenastartujes, ak ti odide clanok v 55Ah, ani to nepostrehnes.
Tomuto vôbec nerozumiem. Ako to myslíš?
Ďakujem Rado že si sa opýtal  Nechcel som byť za "blbého" prvý čo tomu nerozumie, lebo mi to akosi taktiež nedáva veľmi logiku. Snáď nám to zbehlý kolega vysvetlí.
_________________Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vás na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami!  Ex. Lada Niva 1.6
|
Pon, 12.01.2009, 21:37 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
pali sj410 píše: staci trochu pridat plin a alternator zasobuje dostatkom prudu bateriu
Kde na toto chodíte?
|
Pon, 12.01.2009, 22:00 |
|
 |
Pato Zvolen
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
|
rado nd píše: pali sj410 píše: staci trochu pridat plin a alternator zasobuje dostatkom prudu bateriu Kde na toto chodíte?
Si zrejme (podľa niektorých vysvetlení) v sekcii FUNNY, tak čo sa čuduješ ???
_________________Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vás na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami!  Ex. Lada Niva 1.6
|
Pon, 12.01.2009, 22:33 |
|
 |
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|

ja som pred vyse rokom kratko po kupe auta zainvestoval do novej baterky MONBATT 75Ah, ale ukazalo sa, ze to nebola dobra investicia - baterka sa mi od zaciatku nepozdavala... reklamoval som ju asi po mesiaci, ked sa mi znenazdajky vybila a nesla nabit (kontrolne "oko" nie a nie ozeleniet - nabijane "inteligentnou" nabijackou - vratila sa mi nabita a ze je v poriadku...
v letnych mesiacoch ako-tak fungovala, aj ked raz za tyzden ju bolo treba nabit, co som daval za vinu kratkym presunom a castejsim startovaniam... s prichodom mrazov ma nechala cca 100 km od domova - tam som prisiel, odstavil, prenocoval a druhy den pred obedom som uz nenatocil... (nemam alarm ani iny druh odberu.. pssst!)
chtiac nechtiac som musel kupit druhu bateriu, kedze ani ochotny priatel a startovacie kable ma z pruseru nedostali... v najblizssom obchode mali Banner UniBull 80Ah za prijatelnu cenu 3900,- (rozmerovo podobna s triedou 74-75Ah)
odvtedy mam svaty pokoj so startovanim a dobijanim (klop-klop) - vidim to aj na rucicke ampermetra na palubovke - kym predtym po nastartovani rucicka utekala niekde na 16V, teraz sa drzi presne v strede na 14V a pri startovani toci ze ide motor vyskocit, nie ako predtym ue-ue-ue
PS: povodna isla na reklamaciu druhy raz, tak som zvedavy 
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Pon, 12.01.2009, 23:22 |
|
 |
MIrec01
koumák
Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25 Príspevky: 1355 Bydlisko: Banska Bystrica
|
rado nd píše: pali sj410 píše: staci trochu pridat plin a alternator zasobuje dostatkom prudu bateriu Kde na toto chodíte?
Uz som aj aj prestal reagovat kasli na to nema to zmysel urcitym ludom to nevysvetlis
Pato: tiez kasli na to nema to zmysel urcity ludia si nedaju povedat co uz 
_________________viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samikviewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0 Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.
|
Pon, 12.01.2009, 23:22 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
rado nd píše: 1.Ano, tak to môže byť, len som nechápal, prečo uvádzaš dve 6V batérie u náklaďákov. 2.No sports. 3.S tými prerušenými článkami si to myslel ako?
preco? lebo ma to vtedy napadlo. v3s ma napr. dve 12v spojene na 24v. S kazdym zlym clankom sa ti znizuje vykon, niektore auta nestartuju uz pri 10V. Ked mas dve baterky, mas 2x pocet clankov, cize ked odide jeden zo 16 sa prejavi menej ako ked odide jeden z 8.
|
Uto, 13.01.2009, 8:36 |
|
 |
Pato Zvolen
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
|
rustycj píše: preco? lebo ma to vtedy napadlo. v3s ma napr. dve 12v spojene na 24v. S kazdym zlym clankom sa ti znizuje vykon, niektore auta nestartuju uz pri 10V. Ked mas dve baterky, mas 2x pocet clankov, cize ked odide jeden zo 16 sa prejavi menej ako ked odide jeden z 8.
Sorry, ale nedá mi (aj keď mirec to už vzdal)
rustycj, my chápeme a je nám jasné , že ak je vadný článok BATT poklesne napätie, to je jasné ... zbytok nechám otvorený a doporučujem si doštudovať súvislosti za závislosti medzi paralelným a sériovým zapojením BATT, ale radond zrejme myslel, aby si nám (rado, teraz budem na revanš za blbého prvý ja  ) vysvetlil tebou prezentovaný jav :
"rustycj napísal:
Ak ti odide jeden clanok v 100 Ah, auto nenastartujes, ak ti odide clanok v 55Ah, ani to nepostrehnes."
Dobre sa Rado pýtam ?? A zejme nie som aj podľa reakcíí z iných "smerov" jediný.
_________________Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vás na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami!  Ex. Lada Niva 1.6
|
Uto, 13.01.2009, 8:58 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Pýtaš sa dobre.
Odpovědi, tý se nedočkáš. Tralala.
|
Uto, 13.01.2009, 9:17 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
O my god. Priklad. Danka a Janka maju rovnako velke jeepy a 4000 Sk. tak kupia baterky. Danka jednu velku 100Ah baterku, janka dve 55Ah prepojene. Kazdej z nejakej priciny odisiel jeden clanok. Po nabiti danka nenastartuje, janka nastartuje, lebo ma stale jednu dobru.
|
Uto, 13.01.2009, 9:36 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|