Dnes je pondelok 3. júna 2024, meniny má Karolína a zajtra Lenka
Autor |
Správa |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
Mám. Tupú, ale poruke.
|
Pon, 23.02.2009, 11:35 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
hehe ... to by mal Fefe okomentovať, čo urobia hasči ako prvé, keď prídu k nabúranémnu autu...
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 23.02.2009, 15:30 |
|
|
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Takže ked to zratame tak zhorený navijak,zhorené auto a ešte mi má zhorieť aj sekerka moja oblubená?
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Pon, 23.02.2009, 15:48 |
|
|
Martin
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
|
Čo tak to tu presunúť do funny
Ako to tu tak čítam, tak ma napadá, že na Samcovi mám ten naviják pripojený napevno (tak to bolo kúpené)..takže možno aj ja pouvažujem o nejakom tom odpojovači
_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3
|
Pon, 23.02.2009, 18:47 |
|
|
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Dnes som sa radil s kamarátom čo skladá závodné rely autá. Takže žiaden ďalší elektrický solenoid, ale odpojovač mechanický. Priorita u týchto (rely) vozov je jednoznačne bezpečnosť - najprv dobrá klietka/rám, potom tlačítko pri pravej ruke šoféra (odpojovač baterky) ktorý je bowdenom vyvedený aj dopredu do priestoru pred kapotu (aby to vedel vypnúť niekto zvonku keď ten vnútri už nemôže) a potom rozvod hasiaceho systému. Toto platí aj pre pre vozy aj za 30 mil. = aj drahé špeciály majú toto jednoznačne v mechanike.
A ešte jednoznačne ide o odpájanie kostry. Podstatou je okrem iného (že takmer všetky vypínače v aute spínajú kostru) aj čistota zaoxidovanie kontaktov, ktoré u kostry je neporovnateľne iné.
Takže v mojom prípade jednoznačne navrhol priviesť silové (hrubé) káble do kabíny a tu dať mechanický odpojovač a bowdenom vyviesť ovládanie do priestoru grilu aby bol pri navijaku alebo odpjovač ak mám miesto dnu - dať dnu pod kapotu a vyviesť bowdenové ovládanie do kabíny.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Uto, 24.02.2009, 20:08 |
|
|
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 886 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať.
Ak nie, tak určite po zapojení bateriaku na (-)pol prídeš na to, prečo.
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Uto, 24.02.2009, 20:49 |
|
|
Fefe
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51 Príspevky: 1049 Bydlisko: Bratislava
|
Martin 4 píše: hehe ... to by mal Fefe okomentovať, čo urobia hasči ako prvé, keď prídu k nabúranémnu autu...
......... tých úkonov je viac ale patrí medzi ne ODPOJENIE AKB za každých okolností. Bezpečnosť je prvoradá.
Na Patrole v práci máme vypínač a na MB "G" sa tuším tiež aktivuje vypínačom.
MB Atego má el.vypínač
MB Vario cez zásuvku
Renault hydraulika-vypínač
Myslím že najjednoduchšie sú manuálne odpojovače AKB
alebo tieto ktoré fachčia desiatky rokov bez poruchy.
_________________ Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik
|
Uto, 24.02.2009, 20:54 |
|
|
Fefe
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51 Príspevky: 1049 Bydlisko: Bratislava
|
GaboSB píše: Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať.
... vždy sa odpája + pól ( kontakt ) ...
_________________ Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik
|
Uto, 24.02.2009, 20:56 |
|
|
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
GaboSB píše: Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať. Ak nie, tak určite po zapojení bateriaku na (-)pol prídeš na to, prečo.
Na navíjaku (možno sa mýlim) sú 4 kontakty: červený, žltý, mínus a kostra. Prvé tri sú v podstate pri sebe a štvrtý je naspodku. Ako som písal vyššie premeriam či čierny mínus kontakt je vodivo spojený s kontaktom kostry. Ak bude, tak ostáva jedine odpojiť +. Ak nie tak odpojenie čierneho mínus by mala byť rovnocenná alternatíva ako červeného plus.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Uto, 24.02.2009, 20:58 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7923 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
[quote="VladoKE"]Dnes som sa radil s kamarátom čo skladá závodné rely autá. Takže žiaden ďalší elektrický solenoid, ale odpojovač mechanický. Priorita u týchto (rely) vozov je jednoznačne bezpečnosť
presne tak to je moja rec, o tomto som ti pisal v mojom prispevku,, elektr. spinac je sice luxus, dobryy, ale nie tak bezpecny ako mechanicky,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Uto, 24.02.2009, 21:00 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
VladoKE Ty máš naviják galvanicky oddelený od auta? Lebo len vtedy sa dá takto odpájať napájanie navijáku.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Uto, 24.02.2009, 21:01 |
|
|
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 886 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Fefe píše: GaboSB píše: Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať.
... vždy sa odpája + pól ( kontakt ) ...
Tak to povedz pretekárom
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Uto, 24.02.2009, 21:03 |
|
|
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Tunki píše: VladoKE Ty máš naviják galvanicky oddelený od auta?
To zistím ak premeriam mínus (hrubý čierny) a kostru (ide k nej tenučký čierny) = ukostrenie navijaku (obalu). Premeranie samozrejme po odpojení káblov teda premeriam len kontakty.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Uto, 24.02.2009, 21:04 |
|
|
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
VladoKE píše: dať mechanický odpojovač a bowdenom vyviesť ovládanie do priestoru grilu aby bol pri navijaku .
VledoKE tak toto bude asi to prave orechove , husto som rozmyslal ci rele[pohodlne ale elektrika je svina a stat sa moze hoci co] , alebo mechanicky [100% istota odpojenie, no stale otvarat kapotu nic moc]. Ta finta z bovdenom je perfektna. Este by bolo dobre priviest velku cervenu kontrolku do kabiny ci sa nahodou nezabudol vypnut.
|
Uto, 24.02.2009, 21:10 |
|
|
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
PEŤO píše: VledoKE tak toto bude asi to prave orechove , husto som rozmyslal ci rele[pohodlne ale elektrika je svina a stat sa moze hoci co] , alebo mechanicky [100% istota odpojenie, no stale otvarat kapotu nic moc]. Ta finta z bovdenom je perfektna. Este by bolo dobre priviest velku cervenu kontrolku do kabiny ci sa nahodou nezabudol vypnut.
Ten bowden som tiež nevedel. Teší ma, že ide o štandardné riešenie takže to netreba vyrábať ale len proste zo štandardných komponentov namontovať. Ušetrí sa kopec času a vyrieši to aj moju úvodnú obavu, keď som chcel odpojovač fyzicky dopredu na gril a tam nie je iná možnosť ako odpojiť kostru, lebo ak by sa na ulici našiel nejaký magor čo by spojil šrubovákom odpojovač a chladič len tak zo srandy tak mám dieru aj v chladiči aj po baterke. Keď bude bowden a všetko pod kapotou tak je to už naozaj šuma fuk či plus alebo mínus - ak bude samozrejme navijak galvanicky oddelený.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Uto, 24.02.2009, 21:20 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|