Dnes je sobota 28. júna 2025, meniny má Beáta a zajtra Peter a Pavol, Petra
Autor |
Správa |
Jojo GR
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 31.12.2008, 0:27 Príspevky: 462 Bydlisko: Senica ,,Záhorí" SK
|
Idem menit podvozok na mojom GRku, IM-C + 4cm podložky nad pružiny, pneu 35 x 12.5 15, disky 8 x 15 ET-30. Všetko pomaličky chystám, stále čítam, motám sa tu po fore, čerpám rady, aby ma potom pri samotnej práci nic extra zbytočne neprekvapilo. Možete mi to tu chalani prosím Vás v stručných bodoch zhrnút, čo všetko treba upravit, či som náhodou na niečo v mojej hlavine nezabudol? A ešte jeden dotaz, o koľko tak bude treba pri tejto mojej úprave spustit prevodovku? Nemáte poprípade niekto nákres tej podložky? Dakujem Vám všetkým za cenné rady, informácie, ktoré si veľmi vážim! Ak bude môj príspevok niekomu vadit, prosím zmazat! Majte sa, čauky 
_________________ Toyota HDJ 80 4.2TD
|
Ned, 29.03.2009, 23:32 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
1, pozor na kompenzator brzneho ucinku na zadnej naprave, mne to hosi neosetrili a je to citit...
zevraj staci zafixovat strunku drotom.
neliezol som pod auto dnes, ale isto to budem riesit.
2,inak tazka pohoda ale tebe asi bude treba okrem kastor kitu uz aj tyce predlzovat, ja to mam na 33/12,3 a na disku ET -25 a len tak tak to nekuka spod blatnika.
3, jo a chlapik garazmajster vravel ze mal problem stlacat tu strunu (IM-C)
asi bola troska tuhsia ako cakal 
_________________ GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka
|
Pon, 30.03.2009, 0:23 |
|
 |
zdeno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26 Príspevky: 758 Bydlisko: Sliač
|
Koník, čo si myslel tým ošetrením kompenzátora brzdného účinku a hlavne, ako to je cítiť?
|
Pon, 30.03.2009, 0:48 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Ahoj,
tu na foru je veľa upravcov čo to robia na mieru, spomeniem len toľko.... nie je jasné z Tvojho príspevku či krátky a či wagoon - je v tom trošku rozdiel (wagon = jednoduchšie čo sa týka kardanu)
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 30.03.2009, 6:35 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
zdeno píše: Koník, čo si myslel tým ošetrením kompenzátora brzdného účinku a hlavne, ako to je cítiť?
... no nebrzdí to ...
už to tu bolo, ale opakovanie je to oné, takže :
Na zadných brzdách je záťažový regulátor, ktorý obmedzuje účinok zadných bŕzd podľa zaťaženie auta. Keď je auto naložené, zadok brzdí viac, keď je prázdne, brzdí menej, aby ťa nepredbehol.
Regulátor zistí ako je auto naložené podľa polohy auta nad zadnou nápravou. Je tam mechanicky ovládaný ventil, ktorý sa privrie, keď je auto vysoko nad nápravou (= prázdne auto) a otvorí, keď je auto nízko nad nápravou (=naložené auto).
No a keď auto nadvihneš dlhšími spružinami, tak je sakra vysoko nad nápravou a regulátor podľa svojej logiky odstaví zadné brzdy prakticky úplne. Ono väčšinou brzdia predné brzdy, ale aj tak je priškrtenie zadných dosť cítiť.
Preto treba najlepšie regulátor nahradiť len kockou, alebo aspoň vhodným mechanickým zásahom uviesť do polohy ako keby bolo auto níž nad nápravou a brzdilo to.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 30.03.2009, 10:27 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
1,to s tymi zadnymi brzdami: Presne ako Martin pise...
(btw obdivujem jeho nekonecnu trpezlivost vysvetlovat a objasnovat - klobuk dolu)
2, pre Karlita: ano je to wagon.
3, pre Joja: balik teda skor paletka dneska opusta brehy albiona  snad to do piatku stihnu sem
_________________ GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka
|
Pon, 30.03.2009, 10:36 |
|
 |
zdeno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26 Príspevky: 758 Bydlisko: Sliač
|
To Martin: prehliadnem tú jemnú výčitku "už to tu bolo"
Jedno je isté, určite na fóre viac čítam ako prispievam. A čo sa týka úprav Patrola, tak obzvlášť dôkladne. Snáď pre to množstvo informácií sa niekedy stane, že už človeku niečo vypadne. Ale ako píšeš, opakovanie je ...
To Koník: Bár by takých Maťov bolo na fóre viac, ktorí majú snahu a ochotu sa podeliť so svojimi poznatkami aj s ostatnými, nie tak zdatnými nadšencami offroadu. Mne osobne Martin veľmi promptne a ochotne poradil aj e-mailovou komunikáciou. A myslím, že aj Jojovi (a som presvedčený, že nielen jemu) tie informácie veľmi pomôžu - však chce vedieť všetko okolo zvýšenia svojho miláčika.
|
Str, 01.04.2009, 1:36 |
|
 |
zdeno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26 Príspevky: 758 Bydlisko: Sliač
|
A nedá mi to  , aby som sa k tomu ešte nevrátil: našiel som to s tým obmedzovačom teraz, ako pomerne čerstvý príspevok zo 16.3.
Ale v živote by ma nenapadlo, že sa to dozviem v sekcii "PATROL - čapy riadenia", kde Koník dal otázky na záludnosti pri zdvihnutí Patrola 
|
Str, 01.04.2009, 2:03 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
IM + 4 cm
naco stlacal strunu mechanik neviem, staci zalozit a zodvihnut kus napravu a zalozit tlmice (nie je to predsa MC pherson)
1) caster na maximum (bude stacit , ale idealne by bolo este posunut diery drziaku o cca 6 mm)
2) neupresnil si ake tlmice si objednal (su rozne dlzky IM)
3) dorazy spustit
4) podlozky jednoznacne s aretaciou struny (predne aj voci potoceniu)
5) zadny obmedzovac brzd sa da zaistit kolikom v polohe OTVORENY ale lepsie nahradit kockou
6) stabik demontovat (ak mas FC tlmice)
7) samozrejme odvetranie difov a centralne brzdove hadicky predlzit (minimalne posunut drziaky)
8) nakres podlozky nemam , ale mam podlozky
ked cosi , kludne zavolaj...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 01.04.2009, 8:13 |
|
 |
Jojo GR
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 31.12.2008, 0:27 Príspevky: 462 Bydlisko: Senica ,,Záhorí" SK
|

Dakujem Vám všetkým za Vašu trpezlivost, ochotu odpovedat na môj príspevok! Jazdím na nakládáku, mám SPS Dopravnú, upravoval som dost áut počnúc Gázikom, Ara atd. Takže niesom totálny lajik, všetko robím made home. Mám to tu prelustrované, len som chcel vediet, či som na niečo nezabudol. Nerád by som tu zbytočne ,,zasieral" forum! Stabíky už mám dávno vonku, princíp regulátora tlaku brzd poznám ako svoje topánky. Riešit to mienim ako píše Radko, jednoduchou kockou. Len som chcel vediet, nejaké špecialitky, pri tejto mojej úprave. Hranaté Grko bol vzdy môj sen, chcem si ho pomaličky porobit podľa mojich predstáv, chcem predíst zbytočným problémom a komplikáciam. Myslím, že práve toto forum je najlepší zdroj informácii. A ako píše Zdeno, niektoré informácie, sa nachádzajú tam, kde by ich človek vôbec nečakal. Som mladé ucho, ktoré sa stále učí, preto sa nehanbím opýtat starých mazákov (Radko, Martin, atd), to čo potrebujem. Veľmi si cenním Vaše rady chalani!!! Este raz díky, nech sa Vám darí. Cauky
PS: Radi, prepáč, že som sa neozval, kvôly tomu podvozku. Zohnal som to z GB. Dakujem za všetko!!!
_________________ Toyota HDJ 80 4.2TD
|
Sob, 04.04.2009, 1:45 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

Jojo, máš výhodu, že ho máš dlhého ....
Budeš mať menej problémov. (ehm ... v predchádzajúcej vete som myslel dlhého Patrola)
Totiž pri zdvíhaní auta je taký skrytý problém, ktorý ponajprv nevidno, ale pri prevádzke sa kruto prejaví.
Totiž je bezpodmienečne treba udržať správne zauhlovanie kardanov. Uhol medzi hriadelom a unášačom musí byť na oboch stranách rovnaký.
Pri zdvíhaní sa vďaka kinematike zavesenia náprav osi hrušiek diferenciálov zdvíhajú. Tým sa rozladia uhly na kardanoch a auto za jazdy hučí, drnčí a kardany zakrátko idú do kelu. Na prednej náprave sa to ošetrí caster kitom (= škulavé silenbloky do predných ramien). Na zadnej sa to u krátkych rieši spustením mostíka prevodovky. U dlhého to do určitého nadvihnutia riešiť netreba, ale všetko má svoje hranice.
Čiže čím viac chceš zdvihnúť, tým viac patálií budeš mať so zavesením náprav a kardanmi.
Všetky ostatné zdanlivé problémy, ako napr hadičky bŕzd a dĺžka tlmičov sú ľahko riešitelné drnkačky.
(PS. v krajine tunených Patrolov - v Austrálii - kardanový problém riešia rôznymi laditelnými ramenami zadnej nápravy a viac či menej složitými prekopávkami prednej nápravy. Počínajúc všelijakými caster plates, cez divne zahnuté predné ramená až po kompletné prestavby predku na 5 link záves.)
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Ned, 05.04.2009, 9:40 |
|
 |
Jojo GR
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 31.12.2008, 0:27 Príspevky: 462 Bydlisko: Senica ,,Záhorí" SK
|
Máš pravdu Martin, mám ho dlhéééého  Myslím tým Patrola. Všetko okolo toho, čo ma čaká mám už naštudované. Viem, že to nebude až také jednoduché, ako to všetko vyzerá. Som pripravený na rôzne komplikácie, ktoré môžu nastat. Nejaké dorazy, dlhšie brzd hadice, atd beriem ako samozrejmost. Ked som písal tento príspevok, myslel som, pýtal som sa, či bude treba spúštat aj v mojom prípade mostík prevodovky (ked tak o koľko), poprípade ešte niečo prekopat. Ešte raz thank you všetkým, cenním si každú jednu radu, ktorú mi napíšete. Majte sa, čauky 
_________________ Toyota HDJ 80 4.2TD
|
Ned, 05.04.2009, 11:02 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Odhliadnuc od sprievodných problémov s prechodom pák zo skrine cez stredový tunel (treba ohnúť malú páku, alebo predĺžiť výrez dozadu) je spúšťanie mostíka taká nešikovná vec. Trocha to pomôže zadnému kardanu, avšak zároveň to o tolko isto ublíži prednému kardanu (páč sa skriňa nakloní celá - takže kelo zadný unášač dole, telo predný hore a to nem dobre ... najmä keď sa náprava natáča tiež hore - takže zauhlovanie kardanu je veľmo prapodivné ...)
Má na kraťasovi podložené spružiny OME, origo OME caster kit, spustený mostík o 2 cm a som na hranici možností. Už sa nedá zdvihnúť ani o chlp, lebo kardany okamžite hlučne protestujú.
Až narastiem a budem veľký (resp. sa mi polepší rozpočtová situácia) tak pôjdem do sady na relokáciu zadných koncov predných ramien a poriešim laditelné spodné ramená dozadu. To mi umožní ďalší rast.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Ned, 05.04.2009, 15:24 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
Naposledy upravil masurko dňa Ned, 05.04.2009, 17:04, celkovo upravené 1
|
Ned, 05.04.2009, 15:33 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
té taký zvarenec, ktorý sa dá pod pozdĺžniky rámu, o ktoré sa prišroubuje a tiež sa prišroubuje do dier, kde boli pôvodne zadné konce ramien. No a v tom zvarenci je diera, kde sa po novom zastoknú zadné konce ramien o 10 cm nižšie. Čím sa náprava aj pozdvihnutí zrovná ako treba.
Na fóre 4x4nazory.cz to ktosi vyrába v malých sériách a ponúka za celkom kulantnú cenu (teraz neviem čo 2000 CZK jeden, alebo pár) Až pôjdem na tože fórum a spomeniem si na tento thread, tak sem dám link.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Ned, 05.04.2009, 16:53 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|