Dnes je piatok 1. novembra 2024, meniny má Denis, Denisa a zajtra nikto
Autor |
Správa |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Možno to malo byť skôr v anketách, ale zaujmali by ma skúsenosti s ARB uzávierkami, ich spolahlivosťou a životnosťou. Nie typu kamarát počul, že Ferovej švagrinej brat mal problémy s uzávierkou...LEN skúsenosti vlastníkov. Počul som totiž už o ARB kadečo...rovnoko ako povesti o VMku(a mne furt bezchybne funguje(ťukťukťuk)).
Takže v krátkosti:
1. Fučia vám ARB uzávierky?
2. Za aký čas začali fučať?(ak začali)
3. Aké závady sa vám vyskytli?(po akom čase/príčina?)
4. Montáž ste si robili sami, či ste to niekomu zverili?
ja mám pocit, že alfa omega úniku vzduchu je hned na začiatku montáže(nalisovanie ložiska). navyše súdruhovia z austrálie nepovažujú za nutné mať plochu, po ktorej sa kĺžu X-krúžky hladkú už od začiatku. Ona sa časom asi vyleští, ale musí to stáť nejaké mikrometre z tesnení.
pôvodná úroveň opracovania(rovnaká ako pod ložisko):
po vyleštení:
a nalisovaní ložiska prípravkom(bez stráty škrabancov):
PS: paťo, Ty sem radšej nepíš!
edit:
Naposledy upravil diesel dňa Ned, 23.08.2009, 8:02, celkovo upravené 2
|
Ned, 16.08.2009, 11:23 |
|
|
patrik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06 Príspevky: 775 Bydlisko: slovensky grob
|
a tak som chcel
_________________ discovery td5
|
Ned, 16.08.2009, 11:41 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
verím Ti ale kludne napíš...to mal byť žart.
...len Ty tú štatistiku hned dvoma uzávierkami naraz riadne po...
|
Ned, 16.08.2009, 12:17 |
|
|
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
Čo už sa teraz vypytuješ, keď ju máš doma?
|
Ned, 16.08.2009, 16:18 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
už som pristarý aby som sa učil na vlastných chybách pri montáži...niečomu sa mi už vyhnúť podarilo, boh vie čo ešte dalšieho sa dá pokafrať...a môže sa to zísť aj druhým.
edit:
podla knofhof od Maleho Mira(týmto mu ďakujem) som upravil závit na tom bazmeku, čo sa šrobuje do obalu diferaku. Origo je tam nejaký australian uncompatiblešajze rozmer asi 1/2", tak som to na sústruhu stiahol na nádherných 12mm a narezal závit detto 12mm...sme predsa v európe, tak kto by zháňal palcové závitníky...(záruka v perdeli? )
po úprave na metriku:
Naposledy upravil diesel dňa Ned, 16.08.2009, 20:48, celkovo upravené 1
|
Ned, 16.08.2009, 16:34 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Nečteš, nevíš.
Ale už je aj tak po funuse. keď si to prerezal.
Nie je to až taký unikát, americkí súdruhovia ho majú onormovaný.
|
Ned, 16.08.2009, 20:36 |
|
|
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1805 Bydlisko: SE
|
Ak by bolo treba tak ten zavitnik mi lezi v dielni.
_________________ Bývalý offroadak
|
Ned, 16.08.2009, 20:56 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
som asi rasista...závity by mali byť metrické...
ale nie, mal som to všetko doma pokope, tak to bolo jednoduchšie...
|
Ned, 16.08.2009, 21:06 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
Moje skusenosti. Mam 2ks prednu, zadnu aj kompresor od ARB.
... Predna ma najazdenych cca 300tis km ( mal som ju uz na predchadzajucom aute - teda 2x montaz a 1x demontaz )
... Zadna ma najazdenych 223tis km ( nepasovala z predchadzajucho auta - teda 1x montaz )
... vedenie vzduchu heavy-duty
... su to este modely kde sa nepouzival O kruzok s prierezom X ale klasicky. O kruzok je osadeny v "tele" diffu a nie v tom kruzku na privod vzduchu.
Za celu dobu pouzivania ziadna ale fakt ziadna porucha uzavierky, ziadne fucanie, ziadne poskodenie privodu vzduchu a ziadna porucha solenoidu.
Pouzivam olej CASTROL SAF-XJ.
Teraz po 220tis km prestal tlacit kompresor pravdepodobne vdaka pouzivaniu aj na hustenie pneumatik a aj faktu, ze je vo velmi teplom prostredi - pri motore.
Povodna montaz a demontaz samo-domo. Opakovana montaz teda do noveho auta CB ONE.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Ned, 16.08.2009, 21:13 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
diesel píše: som asi rasista...závity by mali byť metrické...
... mas z casti pravdu ale nezmenis to
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Ned, 16.08.2009, 21:15 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
dík Dano, prechod od prierezu O na X bol zrejme šliapnutie vedla...asi rýchlejšie prejavenie sa opotrebovania. Proste nie všetko čo je konštrukčne účinnejšie je aj dlhodobo efektívnejšie.
Castrol som asi nejak intuitívne zvolil špeciálne pre ARB aj ja. Doteraz som tam lial kadejaké patoky...pre samoser+ ten LSD sajrajt
|
Ned, 16.08.2009, 21:24 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
report z montáže...
zmeráme pravú stranu pôvodného difu s vymedzovacou podložkou...vynulujeme...
vyskladáme vymedzovacie podložky na novom dife až po nulu na displeji...
zmeráme lavú stranu pôvodného difu s podložkami...vynulujeme...
vyskladáme na nulu aj tu...
ozubený veniec utiahnutý na 110 N-m...
prevŕtané a narezaný závit 12mm...
osadené...držiak lavého ložiska netreba prebrusovať, a tým zoslabiť, medená rúrka sa vyhne do otvoru na prívod oleja do nohavice. rozmery vymedzovacích podložiek sadli na druhý pokus...jednu desatinku bolo treba prehodiť z lava do prava....
|
Sob, 22.08.2009, 19:02 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4304 Bydlisko: ZA
|
pozeram ze si pouzil dost nestandardny sposob montaze a merania. Ten arb kos si tam dostal bez predpatia?
zelam dlhu vydrz a nefuciace lozisko
|
Sob, 22.08.2009, 21:24 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
je to tretí diferák čo nastavujem...osvedčilo sa mi, ked poslednú podložku musím dotĺcť na miesto gumenným kladivom s nedeštruktívnym odporom...to je to predpätie...možno. Ten rozťahovač bendža nemám a nechcelo sa mi ho vyrábať. Vôla v zuboch...ako vždy intuitívne...prvé zloženie - opreli sa mi zuby. Po prehodení tej desatinky OK. Tie čo som robil takto doteraz, držali. Na zelenom drakovi som menil rozlomený kôš. Na striebornom šípe zase ložiská, ked ich doriadil samoser.
ked to začne fučať, pochválim sa
|
Sob, 22.08.2009, 22:14 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
no konecne poriadny kos v 35ke. Nech sluzi.
Ked sme uz pri tych vzduchovych uzavierkach, kde sa da zonat najvhodnejsia hadicka pre privod vzduchu? Pretlak. Vdaka.
_________________ zelena mrdka
|
Ned, 23.08.2009, 8:53 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|