Dnes je piatok 18. júla 2025, meniny má Kamila a zajtra Dušana
Autor |
Správa |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
No, to nie je až také normálne, aby si mal hrdzavú vodu. Aký je to rok výroby?
Čím si čistil chladiacu sústavu?
/Určite tam nelej krištalickú sódu, či ako sa ten bazmäg volá, zožere aj tesnenia../
JA by som skúsi ešte toto: nalej do chladiča riadne octu-pár litróf a pojazdi a nechaj to tam zo dva dni, potom zhod chladič a ten z vnútra vystriekaj prúdom vody. A tak isto aj vnútro motora. /Samozrejme že len to, kde jazdí chladiaca voda/
Možno je tam ešte tá horalka a ktovie čo. 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Štv, 17.09.2009, 21:08 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
Kurna Kapo, do motora ocot urcite nie! Ani zadne ine sajrajty! Ak chces precistit chladic od vodneho kamenu, vymontuvat chladic, a len ten zaliat octom na nejaky cas, a potom samozrejme dobre preplachnut!
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Štv, 17.09.2009, 21:34 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
r.v.2004
pneukaktus trochu viac mi vysvetli to s tou zatkou a odfukovanim a decku na zimu mi germanci nedali
ale tuto hrdzavu vodu som postrehol len teraz ked som vymontovaval termostat predtym bola ok
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Štv, 17.09.2009, 21:47 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
A co ti mam popisat, len proste ze ak to podfukuje len trosku, tak to vie odfuknut cez pretlakovy ventil na zatke chladicu, ale ak motor bezi na volnobeh, vytvory sa vzduchova bublina v motore a nasledne na to voda necirkuluje a potom sa prehje
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Štv, 17.09.2009, 21:52 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Mám taký dojem že tá lambáda sonda čo majú na emisiách dokáže rozpoznať CO, či CO2 či čo to ide z výfuku v nádržke chladenia
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pia, 18.09.2009, 0:08 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
to si pojdem dnes zistit Karlito
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Pia, 18.09.2009, 1:06 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
11 stran a stale nist? ak to hreje a vodna pumpa, chladic su OK a termostat nie je v systeme tak potom to mas bud zavzdusnene alebo bordel v motore, t.j. menej kapaliny ochladzuje motor ako treba. Vyhod poslednu mrazovu poistku (od predu) ci tam nemas bordel. Ak sa ti nechce skus pouzit vacsi chladic alebo na skusku skus napojit dva chladice na system
|
Pia, 18.09.2009, 9:04 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
alebo možno práve že tam nie je ten termostat, tak to nestíha to množstvo vody prepumpovať, zohreje sa to, zavzdušní a je to.
V celom systéme je teplota vody teraz skoro rovnaká, tak nemá v chladiči nič o moc chladnejšieho, čím by dochladil na vľnobeh, keď sa prietok zníži.
Skús tam šupnúť nový termostat a uvidíš. Nie je to nejaká veľká položka a robota na pár minút.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Pia, 18.09.2009, 13:13 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
aj s termostatom sa to zhrieva
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Pia, 18.09.2009, 13:17 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
KOŤO píše: alebo možno práve že tam nie je ten termostat, tak to nestíha to množstvo vody prepumpovať, zohreje sa to, zavzdušní a je to. V celom systéme je teplota vody teraz skoro rovnaká, tak nemá v chladiči nič o moc chladnejšieho, čím by dochladil na vľnobeh, keď sa prietok zníži.
Moc tomu nerozumiem, tak sa spýtam po svojom:
a) keď sa prehrievajú iné autá z dôvodu zaseknutého termostatu, odporúča sa termostat vybrať a na podchladenom motore prísť domov
b) keď sa prehrieva Hunter z neznámeho dôvodu, odporúčaš termostat vložiť, čo by malo ťažkosti s prehrievaním odstrániť?
|
Pia, 18.09.2009, 15:03 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Čo by mohlo byť a čo sa robilo?
1./No, termostaty menil viackrát za nové. Skúsil aj bez termostatu. Hreje sa stále.
2./Zanesená chladiaca sústava. Chladič vymenený za iný, menší. O niečo lepšie, ale prehrieva sa dalej. Nové auto/2004/ na to, aby bol až tak zasraný.
Chladiaci okruh prepláchnutý a chladič vraj vystriekaný.
Hrdzavá voda je ale v tom zaujímavá.
3./Zle zapojený okruh chladenia. Keďže je tam odborne namontované LPG, tak pravdepodobnosť malá, ale možná.
4./Bohatosť zmesi na volnobehu. Neskontrolované, nie je zásuvka. Ale keďže to robí aj na LPG a aj benzín, tak ...no nevím.
5./ Keď vrtula nechladila, hrialo sa. Napevno zablokovaná termospojka, vrtula chladí, motor sa hreje stále.
6./ Budíky ukazujú správne, pretlakové viečko na chladiacej sústave nové, sahara-deflektor okolo chladiča je OK, voda sa netlakuje, netvrdnú hadice, voda nie je v oleji a olej nie je vo vode, výfuck nie je upchatý, ....
Čo mi vrtá v hlave je, že nehreje sa akurvát pri otvorenej Kapo-te.

_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pia, 18.09.2009, 15:39 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Áno otvorená KAPOta je kúzlo... motor je podľa fotiek napechovaný, takže može byť že je zavretý priestor a nestíha luft ist preč - jednoducho povedané, robí to odpor prúdeniu vzduchu a tým aj priechodu vzduchu chladičom. Tak sa to prehreje....
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pia, 18.09.2009, 15:49 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
rado nd píše: KOŤO píše: alebo možno práve že tam nie je ten termostat, tak to nestíha to množstvo vody prepumpovať, zohreje sa to, zavzdušní a je to. V celom systéme je teplota vody teraz skoro rovnaká, tak nemá v chladiči nič o moc chladnejšieho, čím by dochladil na vľnobeh, keď sa prietok zníži.
Moc tomu nerozumiem, tak sa spýtam po svojom: a) keď sa prehrievajú iné autá z dôvodu zaseknutého termostatu, odporúča sa termostat vybrať a na podchladenom motore prísť domov b) keď sa prehrieva Hunter z neznámeho dôvodu, odporúčaš termostat vložiť, čo by malo ťažkosti s prehrievaním odstrániť?
Jemu sa to hreje len keď zastaví, čiže klesnú otáčky pumpy... no to bola taká úvaha, ale ak menil tarmostat za NOVÝ a stále to hreje tak nie je o čom.
Ináč hrdzavá voda nie je znakom zlej cirkulácie? Nemá zasraný nejaký kanál a keď je na voľnobehu, tak tam nemá prietok? Možno pri oprave napr. hlavy tam niekomu do bloku mohla padnúť matka. Ja neviem.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Pia, 18.09.2009, 15:58 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
Ešte jedna možnosť je, že sú opačne hadice na chladiči. Ak sa nemýlim, tak hore by mala ísť hadica von z motora (horúca voda vytláčaná čerpadlom) a zo spodu by mala ísť hadica do motora (ochladená, nasávaná čerpadlom). Ak má iný motor alebo chladič, možno má opačne výstup/vstup. A vidím, že na tej hornej hadici je nejaká redukcia.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Pia, 18.09.2009, 16:06 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
Kapo
2: ten mensi chladic bol iba na skusku teraz je tam taky aky ma byt len pouzity
3::to LPG som komplet vypojil tak zostal iba povodny okruh tak ze tam chyba nie je
4: v zmesi to nebude lebo na LPG to tak isto hreje ako na benzin ale vymontujem este sviecku aku ma farbu
6: katalyzator by sa za 50 000km nemal upchat a tlmic som kupoval novy lebo povodny bol skorodovany
ale teraz ked som otvoril vieko chladica tak vo vode je jemna mastna skvrna co som do teraz nezpozoroval ale olej sa mi netrati
pri tej otvorenej kapote je logocky lepsi luft ale aj ked auto jazdi sice teplota nejde do varu ale sa zvysi nad normal teda motor ma malu rezervu k prehriatiu
inak co mam katalog suciastok tak medzi kurenim a motorom sa na hadici s chladiacou kapalinou ma nachadzat nejaka el. pumpa / doslovne el.motorcek komplet s pumpou/ a ja ho tam nemam ...
katalog je k Uaz Patriot ale motor je ten isty , mozno koli inemu kureniu v Patriote alebo mi to tam chyba
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Pia, 18.09.2009, 16:07 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|