Dnes je piatok 20. júna 2025, meniny má Valéria a zajtra Alojz
Autor |
Správa |
zapar
Koumák
Registrovaný: Sob, 06.12.2008, 18:35 Príspevky: 171
|
zapar píše: nové predĺžené budem mať až zajtra.
prikladám foto, bola použitá oceľ 11600

|
Sob, 09.01.2010, 12:46 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
Mam jeden dotaz: ked uz si dvihal kasnu aby si tam vlozil tie puky neslo ju uz dvihnut vyssie zo srobov aby si puky nemusel rezat a aby sa tam dala aj ta trubka dat dlhsia?
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Sob, 09.01.2010, 14:04 |
|
 |
zapar
Koumák
Registrovaný: Sob, 06.12.2008, 18:35 Príspevky: 171
|
[quote="romo11"][/quote]
určite by sa dalo, ale riešil som to v rámci roku výroby auta, momentálnych možností a terajšieho ročného obdobia. keďže silenbloky ostali zachované, tak puky slúžia len ako lacná podložka ktorá by môhla byť aj z iných materiálov. ak by som chcel dať puky celé, musela by ísť kasňa podstatne vyššie čo by znamenalo aj viac roboty. odpojiť chladič, brzdové hadičky a určite aj nádrž a ako to býva zvykom, takmer vždy sa na starých veciach niečo pokazí najmä pri povoľovaní starších brzdových hadičiek či brzdových trubiek. využil som len montážne vôle na jednotlivých komponentoch. myslím, že sk-páska + lepidlo tento deficit rozrezaných pukov pekne vykryjú.
|
Sob, 09.01.2010, 18:26 |
|
 |
ORKO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 20.10.2009, 22:25 Príspevky: 713 Bydlisko: Namestovo
|
tie dotzy som mal aj ja presne ako pises R15 x 7" ET-25... aj aj stim cervenym aj modrym pasikom...super disky mne sa pacily...som zvedavi ako to ukaze na tvojej vytarke ked mas inu farbu auta...kde zohnal tie dotzy???
_________________ JEEP WRANGLER 5.2 V8 ,podvozok 4"fox,SYE,D30,D44,33/13,5r15 MICKEY THOMPSON BAJA CLAW,WARN,Led Bar,
|
Ned, 10.01.2010, 14:50 |
|
 |
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 885 Bydlisko: Šoma - východ SR
|

zapar píše: určite by sa dalo, ale riešil som to v rámci roku výroby auta, momentálnych možností a terajšieho ročného obdobia. keďže silenbloky ostali zachované, tak puky slúžia len ako lacná podložka ktorá by môhla byť aj z iných materiálov. ak by som chcel dať puky celé, musela by ísť kasňa podstatne vyššie čo by znamenalo aj viac roboty. odpojiť chladič, brzdové hadičky a určite aj nádrž a ako to býva zvykom, takmer vždy sa na starých veciach niečo pokazí najmä pri povoľovaní starších brzdových hadičiek či brzdových trubiek. využil som len montážne vôle na jednotlivých komponentoch. myslím, že sk-páska + lepidlo tento deficit rozrezaných pukov pekne vykryjú.
No už som síce bodylift robil dávnejšie, ale pri 5cm som akurát prerobil držiak brzdových trubiek (bez ich povoľovania). Chladič je namontovaný na ráme (aspoň 8ventil motor to tak má) takže pri dvíhaní kasne nie je čo treba ho odpájať. Hadičky nádrže idú tiež po ráme, akurát nalievacie hrdlo je potrebné dať dlhšiu hadicu, alebo ju naštúpľovať trubkou. A ešte zadný nárazník je tuším na vrchu prichytený o kasňu, viac si fakt nepamätám.
Prečo teda Zapar musíš odpájať ten chladič, máš ho nejako inak uchytený, teda na kasni?
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Ned, 10.01.2010, 17:34 |
|
 |
simi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.03.2009, 22:54 Príspevky: 508 Bydlisko: Košice
|
Zapar predny a zadny narazdnik je prichiteny o ram nie?alebo o kasnu ako piše Gabo? 
_________________Toyota LandCruiser 95 Nissan Terrano II 2,7 TD Suzuki Vitara 1,6 16V Suzuki GSX-R 600 K2 http://www.youtube.com/xsimivwhttp://amass.sk/
|
Ned, 10.01.2010, 17:44 |
|
 |
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 885 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Predný je na ráme, ale zadný je po bokoch nasunutý na kasni a ešte pod zadnými dverami tuším priskrutkovaný. No a potom ešte aj na ráme pri SPZ kdesi. 
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Ned, 10.01.2010, 17:50 |
|
 |
simi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.03.2009, 22:54 Príspevky: 508 Bydlisko: Košice
|
A vy ste to ako vyriešili? Gabo ty maš v predu pevnosťak nie?A ty Zapar ako? tiež pevnosťak?Da sa to aj bez pevnosťaku pri zachovani oboch naraznikov? 
_________________Toyota LandCruiser 95 Nissan Terrano II 2,7 TD Suzuki Vitara 1,6 16V Suzuki GSX-R 600 K2 http://www.youtube.com/xsimivwhttp://amass.sk/
|
Ned, 10.01.2010, 17:55 |
|
 |
zapar
Koumák
Registrovaný: Sob, 06.12.2008, 18:35 Príspevky: 171
|

orko, disky mám od RADOFFROAD cena zhruba 60Euro/kus, neviem či má na ne ešte akciu.
Gabo-SB, ja som neodpájal nič, využil som montážne vôle jednotlivých komponentov, na to čo potrebujem mi stačilo spomenutých 25mm. predné 2 silenbloky sú uchytené cez voľné šróby, ostatných 6 šŕobov je na pevno o kasňu, ak by som chcel dávať puky v celku, musel by som kasňu dvihnúť podstatne vyššie aby vznikol priestor na manipuláciu. chladič je upevnený o kasňu a motor o rám, neviem či by bola taká vôľa na hadiciach. nádržou som myslel práve to hrdlo.
simi, predný náraznik je uchytený len o rám (4 skrutky)
zadný náraznik je uchytený viacerými skrutkami o samostatný držiak viacerými skrutkami na krížový šrobovák, (veľa som ich musel odvrtával). držiak je uchytený tiež len o rám tuším 6 alebo 8 šróbmi (orech číslo 12). ak to budeš dávať dolu tak v tvojom prípade pôjde najskôr dolu ťažné, tam máš 6 šróbov, potom nárazník a na koniec ten držiak. ale možno to budeš robiť inak.
na foto je spomenutý držiak zadného narazníka
 
|
Ned, 10.01.2010, 18:19 |
|
 |
zapar
Koumák
Registrovaný: Sob, 06.12.2008, 18:35 Príspevky: 171
|
simi píše: A vy ste to ako vyriešili? Gabo ty maš v predu pevnosťak nie?A ty Zapar ako? tiež pevnosťak?Da sa to aj bez pevnosťaku pri zachovani oboch naraznikov? 
pevnosťáky budem len robiť, najskôr predný a potom zadný, na zadný potom pôjde sklopny kôš s prídavnýmy svetlami na zásuvku od ťažného. ak podvihneš auto tak ti vznikne vôľa medzi kasňou a náraznikom (lebo nárazniky su o rám) musel by si prispôsobiť diery. ty máš ale výhodu, že nemáš rozširovacie lišty.
|
Ned, 10.01.2010, 18:29 |
|
 |
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 885 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
S tým chladičom zapár to máš určite pomýlené. Podľa obrázkov z predchádzajúcich stránok máš chladič na 99,9% pripevnený na ráme. Môžeš to pozrieť ešte raz, lebo som fakt zvedavý.
Edit: Toto je držiak chladiča a ten je pripevnený na ráme, na betón.

_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Ned, 10.01.2010, 18:31 |
|
 |
zapar
Koumák
Registrovaný: Sob, 06.12.2008, 18:35 Príspevky: 171
|
[quote="GaboSB"][/quote]
Gabo vlastne máš pravdu, chladič ma samostatné držiaky ktoré idú z rámu.
simi, predok vyriešíš ľahko a to tak, že posunieš diery na nárazniku nižšie o rozmer aký budeš dvíhať.
na zadku budeš musieť prispôsobiť držiak lebo ti vznikne vôľa medzi kasňou a náraznikom.

|
Ned, 10.01.2010, 18:49 |
|
 |
Fido
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 29.12.2008, 21:58 Príspevky: 364 Bydlisko: ZM
|
Zapar na tych stredovych uchytoch ti dočiahli šroby, alebo si tam vyrabal predlžene matice?
Ja som to meral zaskrutkovane a trči tam zavyt šrobu asi 13mm a ked tam nechaš všetky silembloky a vložiš puk(25mm) tak tam nedaš maticu. ako si to riešil?
_________________SUZUKI Vitara 1.6 16V, Lift +5cm a bodylift +2,5cm,235/75R15 MT Wisentta a Discover M+S,CB, navijak, predný pevnosťák, šekle,Hi-lift zdvihák, gurntne,majak,lopata,kompresor,dynamická gurtňa 
|
Ned, 10.01.2010, 22:28 |
|
 |
Rudy-Vitara
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54 Príspevky: 262 Bydlisko: Žarnovica
|
toto co hovori fido som si vsimol aj ja mne trci tiez len par mm zavitu ja by som tam musel vyrabat nejake medzikusy a kedže moj dvorný sústružník podlahol kríze a prišiel o robotu nema mi to kto vyrobit...
_________________ Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....
|
Ned, 10.01.2010, 23:09 |
|
 |
zapar
Koumák
Registrovaný: Sob, 06.12.2008, 18:35 Príspevky: 171
|
FIDO, RUDY
riešil som to tak, že som rozrezal tri spodné gumy ktoré sú pod rámom (medzi rámom a spodnou šálkou a maticou na polovicu a použil na všetkých šesť pevných šróbov). nemeral som ich, ale od oka majú asi cca 20 - 25mm hrúbku. inak som mal vôľu na šróboch väčšiu ako 13mm ale to môhlo byť spôsobené tým, že boli matice viac utiahnuté

predlžovali sa len predné dva šróby, ich popis je vyššie.
|
Pon, 11.01.2010, 14:58 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|