Dnes je piatok 20. júna 2025, meniny má Valéria a zajtra Alojz
pajero motor z jeep cherokee 4.0
Autor |
Správa |
JohnGee
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 27.02.2010, 2:02 Príspevky: 281 Bydlisko: Stará Lubovna
|
ORKO píše: preco problematicky??vsak supnes to na vozik..a a ide sa  :D:D
no ved to ze ked odhlasim pajero tak nebudem mat za cim tahat ten vozik o ktorom hovoris  a mimochodom este ani ten vozik nemam  ale je mi jasne ze jak ho odhlasim tak budem kupowat nieco ine na cestu
|
Štv, 27.05.2010, 23:59 |
|
 |
robo kop
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 9:47 Príspevky: 322 Bydlisko: Zborov nad Bystricou
|
pajero je super auto drezho podla mna pri zivote na znackach a kup si nieco co ma pevne napravy do hory aby si sa podaval dopredu ja som do pajera natlacil kopec prachov a stale to nebolo ono
_________________ monteropat,GR Y61,unimog,grizzli,kodiak,Ventura,F8,a k tomu vsetci necenzurovany a nekonfliktny offrovdaci s celeho sveta,www.offroadland.sk
|
Pia, 28.05.2010, 6:17 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
robo kop píše: pajero je super auto drezho podla mna pri zivote na znackach a kup si nieco co ma pevne napravy do hory aby si sa podaval dopredu ja som do pajera natlacil kopec prachov a stale to nebolo ono
tak nejak som to myslel aj ja či nieje lepšie kúpiť niečo bez TP a upraviť a s Pajerkom to potom môžeš ťahať, vozík si už niekde požičiaš 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Pia, 28.05.2010, 7:21 |
|
 |
JohnGee
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 27.02.2010, 2:02 Príspevky: 281 Bydlisko: Stará Lubovna
|
romo11 píše: robo kop píše: pajero je super auto drezho podla mna pri zivote na znackach a kup si nieco co ma pevne napravy do hory aby si sa podaval dopredu ja som do pajera natlacil kopec prachov a stale to nebolo ono tak nejak som to myslel aj ja či nieje lepšie kúpiť niečo bez TP a upraviť a s Pajerkom to potom môžeš ťahať, vozík si už niekde požičiaš 
no ved uz som seliako nadtym rozmyslal ale to by sa mi oplatilo ho nechat na znackach keby som mal dvojkove pajero lebo to moje jednotkove nieje nic moc
|
Pia, 28.05.2010, 21:11 |
|
 |
JohnGee
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 27.02.2010, 2:02 Príspevky: 281 Bydlisko: Stará Lubovna
|
robo kop píše: pajero je super auto drezho podla mna pri zivote na znackach a kup si nieco co ma pevne napravy do hory aby si sa podaval dopredu ja som do pajera natlacil kopec prachov a stale to nebolo ono
ale tak uz som si zvykol na jazdenie z pajerom a ide celkom ok tiez som mal predtym z tuhymi samuraja a taktiez som donho tlacil kopec penazi a nebolo to onic lepsie ako teraz...
|
Sob, 29.05.2010, 13:03 |
|
 |
JohnGee
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 27.02.2010, 2:02 Príspevky: 281 Bydlisko: Stará Lubovna
|
NO ESTE MI VRTA HLAVOU JEDNA VEC... co myslite vydrzia mi pajeracke polosy a zadna naprava ten 4.0 ??? alebo ich budem menit ako na beziacom pase???
|
Pon, 31.05.2010, 17:20 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8014 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
nuz neviem, ale ked mas obavy, tak si tam daj poloosky z benzinaka co maju trojlitre. su tes silne a tie by mali vytrimat,,,alebo supni pod pajerko napravy pevne, z jeepky a mas po problemoch,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Pon, 31.05.2010, 17:56 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
zadná náprava z pajera je silnejšia ako bežná Jeep Dana35 zadná, takže o zadok by som sa až tak nebál.
4.0 má dosť sily na to, aby "zlikvidoval" ktorúkoľvek z týchto náprav, aj keď
s rozumom a pneu max do 33 je Jeep kombinácia Dana30predná / Dana35 zadná relatívne v pohode.
dobre vystužená Dana 30 predná uvezie aj 35ky. A tiež existujú pevnostné poloosi a spol. Ale je to už na hranici.
čokoľvek s MOTOROM a na väčších ako 35 pneu vyžaduje iné nápravy.
|
Pon, 31.05.2010, 18:33 |
|
 |
JohnGee
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 27.02.2010, 2:02 Príspevky: 281 Bydlisko: Stará Lubovna
|
no tak myslim ze na zaciatok mi to bude uplne stacit a urcite nepojdem do vecsich pneu ako 33" lebo by mi ani nevosli...
|
Pon, 31.05.2010, 18:36 |
|
 |
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1377 Bydlisko: Púchov
|
lepšia a lacnejšia alternatíva su napravy z ARA M461, prevod tuším 5.15,
len tie brzdy 
_________________ ~`<| _________ oooo __ ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka
|
Pon, 31.05.2010, 23:16 |
|
 |
JohnGee
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 27.02.2010, 2:02 Príspevky: 281 Bydlisko: Stará Lubovna
|
pablo píše: lepšia a lacnejšia alternatíva su napravy z ARA M461, prevod tuší 5.15, len tie brzdy 
no myslim ze zatial by som ostal len pri prerabani toho motora a uvidim ako to pojde ...
Len nikde som zatial nenasiel ziadne pajero z motorom od jeepa 4.0
|
Pon, 31.05.2010, 23:18 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8014 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
tak budes prvym respektivne druhym priekopnikom,,tak ako aj my co sme vmontovali pajerko motor do jeepa,,treba sa dotoho iba pustit a pridat kus poctivej prace ,,,a samozrejma vec ze este spusta spekulcie,,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Uto, 01.06.2010, 7:29 |
|
 |
JohnGee
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 27.02.2010, 2:02 Príspevky: 281 Bydlisko: Stará Lubovna
|
a mate niejake skusenosti z 4.0 jeep motormy??? pitam sa preto lebo čo som pozeral tak od 1990 asi az po 1998 som videl 4.0 jeppy a vsetky su 135kw.... vobec sa nerozlisuju v riadiacich jednotkach alebo v niečom je to všetko to iste?????
|
Uto, 01.06.2010, 18:10 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Rozlišujú sa nielen v riadiacom managmente, ale aj spôsobom riadenia motora. Riadiačky su tiež rôzne. Rovnako aj úchyty motoru sa menili.
A to že niekde je napísaných 135kW je by som povedal no papaier znesie všetko, páč ked už tak tak by to malo byť bud 130kW alebo 143 kW
1987-1990 4l Non HO 130 kW
1991-2006 4lHO 143 kW
Pre motory od roku 1991 do r. 1997 bola riadiačka jednokonektorová po tomto roku 3 konektorová.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 02.06.2010, 11:18 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

trochu opravím Andreja:
AMC242 1987-2006
začiatky radového 6valca AMC (ľudovo 4liter) sa datujú do roku 1964, kedy sa 1.krát objavil radový OHV 6 valec s objemom 3,3 a 3,8 litra. Neskôr sa vyrábal v rôznych objemoch od 4.1 až po 4,8 litra. Spolu s ním išiel jeho menší 4valcový brat AMC150 s objemom 2,5litra (čo je vlastne 4.0 skrátený o 2 valce)
v roku 1987 sa prvý krát objavil "klasický" 4liter - AMC 242. Od začiatku výroby v roku 87 šiel tento motor so vstrekovaním RENIX (Renault/Bendix), výkonom 129kW a momentom 300Nm.
V roku 1988 dostal väčšie vstrekovače, výkon stúpol na 132kW/304Nm.
Tento motor je štandardne vybavený aj EGR ventilom.
Napriek tomu, že Renix Systém bol na svoju dobu veľmi pokrokový (knock sensor, adaptívny predstih..., jeho nevýhodou je, že nemá pamäť závad a adaptívne mapy) Takýto motor sa ľudovo volá aj "NonHO"
V roku 1991 (keď firmu AMC kúpil Chrysler), bol 4.0 jedným z 3motorov, ktoré sa udržali vo výrobe. Motor dostal nový management , upravenú hlavu valcov, zväčšené throttle body, iné sanie a výfuk. Zmenil sa aj profil vačkovej hriadele. Výkon stúpol na 140kW/305Nm, zmizlo EGR a zmenil sa priebeh krivky výkon/otáčky/moment. K označeniu pribudlo HO - HighOutput.
V roku 1995 bola ďalši amalá zmena v tvare preistorov hlavy valcov.
V roku 96 sa začal používať nový typ bloku motora, zosilnený, s bohatším rebrovaním a väčším počtom náliatkov. Pribudla kovová výztuha, spájajúca hlavné misky kľukových ložísk.
V roku 1998-9 sa opäť menila hlava valcov, tentokrát dosť výrazne. Dostala úplne inú geometriu sacích a výfukových kanálov, spolu s tým sa menilo aj sacie a výfukové potrubie.
V roku 1999 dostal motor nové zapaľovanie s viacerými cievkami, bez rozdeľovača.Výkon 142kW/312Nm
V roku 2006 bola výroba v USA ukončená, motor sa ale vyrába ďalej v Číne, kde sa montuje do BejjingJeepW - čo je WJ made in China
Riadiace jednotky (software) sa menili postupne z roka na rok, takisto aj niektoré čidlá. Ale vo všeobecnosti a pri dodržaní niektorých pravidiel je to po skupinách zámenné. Takže napríklad je možné mať blok z 1994, k tomu hlavu z 1999 a riadiačku z 2002  (samozrejme ak vieš čo ako a kam)
|
Str, 02.06.2010, 15:20 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|