Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 20.07.2025, 22:24
Dnes je nedela 20. júla 2025, meniny má Ilj, Eliáš a zajtra Daniel




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 63 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 Ford maverick turbo 
Autor Správa
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No ti dam do pozornosti oba moje prispevky, ktore si si ocividne neprecital, a v jednom boli otazky + navod ako zdvihnut teplotu a otestovat tak termostat.
(Ak nepomoze sahara, tak daj este pred pred pol chladica karton).
Pokial nie je termostat mrtvy, teplota by sa mala zdvihnut, nakolko odstranis naporovy aj tahaci efekt ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 09.07.2010, 8:13
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Uto, 28.04.2009, 20:35
Príspevky: 117
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Cital som ich....a vdaka za rady
Pred tým som tam mal termostat 88 stupnovy, teraz som dal 82 stupnovy a rucicka na teplomeri je nizsie ako pred tym. Skusim to s tým kartonom, co to spraví, ale so starym termostatom som to skusal a nepomohlo.
Ma sa termostat otvorit az po dosiahnuti prevadzkovej teploty?
romo visko sa moze pokazit aj tak, ze ostane stale zopnuta a vrtula sa toci naplno aj ked je motor studeny.


Pia, 09.07.2010, 8:43
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.09.2009, 20:11
Príspevky: 67
Bydlisko: dolna micina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Plne súhlasím s tým čo sa tu napísalo chalani majú pravdu,no ako píšeš že si mal termostat 88stup. a mal si teplotu vyššiu a ked si dal 82 a ručička ukazuje nžšiu podla mna to môže byť aj budík alebo snímač teploty,najskôr by si mal zistiť aká tá teplota v skutočnosti je. Ak by sa ti zasekla vysko pri studenom motore by sa nemala dať pretočiť rukou zožeň nejaký teplomer a odmeraj teplotu vody priamo v systéme samozrejme vtedy ked ručička vystúpa najvyšie a teoreticky by mal termostat byť otvorený a chladič zohriaty po celej plche
neviem síce presne ako je pripojený snímač teploty a odkial teplotu sníma no predpokladám že ako u väčšiny motorov je v hlave jednokolíkový
-čiže malý testík-odpoj káblik a opri o kostru budík by mal ukázť maximálnu teplotu (zapalovanie zapnuté)
-no najskôr by som zistil aká je skutočna teplota-budík môže ukazovať menej (vadný snímač alebo budík už sa my stalo)
-ešte ma napadlo ako písal finder ak je seknutý termostat motor sa nejde zohriať,on sa zohrieva len strašne pomaly lebo hreje všetku vodu čiže aj vchladiči.
ak sa mýlím opravte dík.

_________________
Kde končí asfalt, začíname my.


Pia, 09.07.2010, 9:46
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Fabi: ak by ti šla viskospojka stále zopnutá určite by si to počul a aj by si to cítil na výkone. Mne keď odišla visko na Galloperi a spravil som ju napevno bolo cítiť hlavne pri akcelerácii že to uberá z výkonu a aj to strašne hučalo.
Čo sa týka tých termostatov ak správne uvažujem, tak ten 82 stupňový sa otvorí skôr a teda aj motor dosahuje nižšiu prevádzkovú teplotu ako s tým čo sa otvára pri vyššej teplote.

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pia, 09.07.2010, 9:57
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Fabi píše:
Ma sa termostat otvorit az po dosiahnuti prevadzkovej teploty?

Otvara sa postupne, na tom mojom obrazku mas aj vzdialenosti, ake ma dosiahnut pri plnom otvoreni.
Visko nie je problem vyhodit (4 sroby) na skusku co to spravi s teplotou. (teda visko nie, len vrtulu).
Tiez stale rozmyslam nad tou Martinovou variantou, ze prichodzia hadica je z vnutra zuzena ... Sice sa mi to nezda, ale on tvrdil, ze to mozne je ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 09.07.2010, 10:12
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.09.2009, 20:11
Príspevky: 67
Bydlisko: dolna micina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
Privodna hadica do chladica zvnutra zuzena (idea by Martino) - chladic dostava mensi prietok vody ako by mal, toto mnozstvo sa narazom vzduchu + viskospojky dokaze ochladit viac ako treba, a termostat sa nedostane k slovu = je zatvoreny, alebo pootvoreny len ciastocne ?


môj osobný názor na tuto vec.
-prívodna hadica do chladiča=hadica od termostatu do chladiča "zúžená" malý prietok vody=málo odvedenej teplej vody z motora do chladiča,tým pádom také iste množstvo vody dá vod. pumpa z chladiča do motora.
Podla mna by sa motor prehrieval.
ak sa mýlim tak sory (len môj názor)

_________________
Kde končí asfalt, začíname my.


Pia, 09.07.2010, 10:59
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No este pridam ja svoju skusenost za posledny mesiac.

Ako prisli teplejsie dni, vysmaril som karton z pred chladica (asi 4/5 plochy zakryte).

Termostat sa ustalil na polovici.

Potom som raz nechal auto nastartovane v horucom dni s pustenou klimou, a ked som sa vratil do auta, rucicka bola asi na 2/3 budika.

Teraz sa mi ukazovatel (aj termostat ?) tvari tak, ze ked nastartujem a idem kludnou jazdou (do 90 km), rucick apri zohrievani preskoci viditelne polovicu, a po polminutke spadne na polovicu, kde uz sa drzi do konca jazdy.

No haluze ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 09.07.2010, 11:00
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
peter 469 píše:

môj osobný názor na tuto vec.
-prívodna hadica do chladiča=hadica od termostatu do chladiča "zúžená" malý prietok vody=málo odvedenej teplej vody z motora do chladiča,tým pádom také iste množstvo vody dá vod. pumpa z chladiča do motora.
Podla mna by sa motor prehrieval.
ak sa mýlim tak sory (len môj názor)

Neviem ci si to dobre myslel, a zle napisal, ale ja tresknem somarinu.

Moje terro ma urcite prichodziu horucu vodu hore, a odtok studenej dalej do motora na termostat dolu.

Cize vodna pumpa tlaci, voda ide po chladic, a tam stoji, lebo ju termostat nepusti naspet do bloku motora, az pokial sa voda v bloku nezohreje.
Netusim presne ako fuguje vodna pumpa, v kazdom pripade nemoze tlacit nasilu vodu do chladica, kedze je uzatvoreny ako pisem vyssie. Zrejme ju len nahana do hadice, ale s urcitou moznostou odtoku ....

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 09.07.2010, 11:07
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.09.2009, 20:11
Príspevky: 67
Bydlisko: dolna micina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Záleží na no tom aký je szstém chladenia myslím že som to napísal dobre

http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... ladici.htm

neviem ako má riešený termostat fabiho ford
napr. niektorý wolsvagen ho ma telese vod.čerpadla

http://www.vw-club.sk/download/file.php ... &mode=view

_________________
Kde končí asfalt, začíname my.


Pia, 09.07.2010, 12:38
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tiež si myslím keď je je zmenšený prietok vody chladičom, či už zúženou hadicou, alebo zaneseným chladičom motor by sa viac zohrieval...na uchladenie totiž potrebuje určitý prietok vody ktorá je následne ochladzovaná určitým prietokom vzduchu cez rebrá chladiča. Keď je jedna z týchto veličín menšia ako má byť motor sa nestíha chladiť. Pri malom prietoku náporového vzduchu napomáha vrtuľa cez viskospojku a prietok vody reguluje termostat.
Fakt by bolo najrozumnejšie premerať teplomerom či má motor skutočne takú teplotu ako ukazuje budík a prístrojovke, či je dobré čidlo a budík.

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pia, 09.07.2010, 13:27
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Uto, 28.04.2009, 20:35
Príspevky: 117
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Visko sa pri studenom motore da pretocit bez problemov.
Dnes som vyskusal karton pred chladic, asi polovica, bola zakryta. Vonku bolo strasne horucu a po 15 km jazdy motor dosiahol prevadzkovu teplotu, ale potom teplota klesla zhruba na jednu tretinu a tam sa drzala.
Este musim skusit zmerat teplotu chladiacej kvapaliny, lebo ten budik moze ukazovat zle, ako to tu bolo povedane a uvidim co dalej...


Ned, 11.07.2010, 22:49
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Uto, 28.04.2009, 20:35
Príspevky: 117
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neriesil niekto podobny problem?? - ked rano zapnem svetla, prave predne mi nesvieti, prejdem par km a vsetko je OK, lenze ked si to tak teraz vsimam, ta prejdena vzdialenost sa zvecsuje. (Mozno to suvisi aj s rannou nizssou teplotov) Dnes rano nezasvietilo vobec asi 15km jazdy. Vecer idem domov, svetlo svieti....kde zacat hladat chybu???
Ziarovka je nova.


Pia, 20.08.2010, 20:08
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ad 1 - mal som pusteny motor + klima, upiekol som termostat.
Aj pri jazde na dialnici 3/4 budika ... Vymenil som za skodovacky, 80 stupnovy, musel som ho mierne po obvode obrusit. Teplota mierne nad 1/4 ale slak to traf, lepsie ako uvarit motor ... A kecal som, voda z termostatu mi ide do spodu chladica, od teroostatu, otvara sa dovnutra ...

Ad2 - zrejme chyba mechanickeho charakteru, takze nejaky kontox (kontakt po novom), na vsetkych spojoch a konektoroch, ktore dokazes najst a rozobrat. Pripadne zalomeny kabel ? Poskusaj, premeraj ... Ale skor tipujem zaoxidovany kontakt ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 20.08.2010, 20:31
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Uto, 28.04.2009, 20:35
Príspevky: 117
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tu teplotu som uz prestal riesit uzivatelia v nissan clube (http://www.nissanclub.cz/), ktorý maju terana, hovoria, ze to maju tiez tak do 1/4 budika.....a ze je to OK

S tym svetlom to bude horsie, jediny spoj, ktory som zatial nasiel je ten na konektore,ktory sa zasuva na ziarovku.....dalej sa kabel spaja s nejakym inym a potom, uz neviem, ktory je ktory. Musim to poriadne premerat a uvidim ako dalej, ked sa nepodari, tak jedine autoelektrikar...


Pia, 20.08.2010, 20:48
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nepises, ci ti svieti obrysovka, pripadne dialkove, takze v ramci moznosti rozober peticu (z hlavy teraz neviem nakolko sa da), a zameraj sa na aj na kostru, aj na plus stretavacky. Moze byt zaoxidovana ci bordelom zasrata nie len samotna samica, ktora sa nasuva na ten ktory pol ziarovky, ale aj vodic v mieste, kde sa s peticou stretava a je tam zacvaknuty.

Pripadne - ale to si nemyslim, ze bude - ak sa ti chce hrabat, zhod skrinu poistiek, tak, aby si sa k nim dostal od zadu, dohladaj prislusnu poistku, skus pozriet, ci kable nie su nejak vyveglane ... Ale z praxe blbnu konektory, ktore su viac na rane pocasiu (voda, prach, ..). Kabinu vidim nerealne ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 20.08.2010, 22:54
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 63 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: