Dnes je piatok 3. januára 2025, meniny má Daniela a zajtra Drahoslav
Autor |
Správa |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Ja by som asi zvolil kombináciu toho, čo poznám a možno by to nebolo až také zložité - samozrejme, nehovorím o špeciále, ťahanom na plaťáku. A ani o vozidle na trial.
Pre mňa by bolo ideálne offroad vozidlo takéto:
Patrol GR (asi už Y61) wagon plná výbava, určite v koži, ako základ
Motor minimálne Toyota 4,2TD (prípadne aj s prevodovkou a medzinápravovým diferenciálom) alebo V8 6,2D s automatom
Podvozok Ironman "D" s tlmičmi Foam Cell, bez zadného stabilizátora
Uzávierka prednej nápravy
Pevnostné nášľapy
Kolesá 33" (možno až 35" so silnejším motorom) disky šírka 8" ET -40
Predný (ARB) aj zadný (vlastný) pevnostný nárazník
2x navijak 5,4 tony t.j. predný aj zadný (možno už hydraulický ?) ťažné 3,5t
Expedičná záhradka, svetelná rampa a pracovné svetlá
Nezávislé kúrenie (asi Webasto) teplovodné
2x 100Ah batéria s ovládaním Ironman
Podvozkové kryty typu ASFIR
Takáto je moja predstava o ideálnom off road voze. A všetko originál uvedené v TP. Nič viac by som asi vymyslieť nevedel (možno solárny panel, čo som videl u kolegu z Holandska a tvrdený lak).
EDIT: Doplnil som zabudnuté nášľapy a uzávierku predku.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
Naposledy upravil jenki dňa Str, 10.11.2010, 12:21, celkovo upravené 2
|
Str, 10.11.2010, 11:17 |
|
|
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
najblizsie k pravde je dindaj;-)
kazdy ocakava od auta nieco ine, niekto chce aby znieslo rumunsko, kde ho bude nicit extremenymi prejazdami, iny zase aby v nom bolo vela miesta, dalsi zase aby to krizilo aspon 1.2m na 90" razvore, niekto aby sa v nom pohodlne cestovalo na expedicie atd...
moje auto splna to co potrebujem, niekto by bol zase nespokojny...
avsak sen je hzj76/78, s hdckovym motorom a prevodovkou, zdvihacou strechou a modularnym interierom od desert tecu, peknym bull barom a kopcom vychytavok...
|
Str, 10.11.2010, 11:33 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1892
|
Jenki:
1/ Pokiaľ dáš do Patrola motor aj komplet transmisiu z Toyoty, nebolo by jednoduchšie sa potom primárne odpichnúť priamo z Toyoty ?
2/ Pokiaľ uvažuješ nad konštrukciou podľa tvojho návrhu, zhruba za koľko sa dá zrealizovať taký stroj ? / tvoj odhad / dik.
/ sorry kus mimo témy /
|
Str, 10.11.2010, 11:43 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1892
|
[quote="JohnGee"] ... ked si to otvory niejaky buduci offroadak tak sa vedel rozhodnut ake auto do terenu by bolo prenho idealne...v terene je strasne vela veci ktore ovplivnuju ....[/quote]
V čiste teoretickej rovine úvah by asi stálo za to, zahrnúť aj také veličiny ako sériový stroj VS upravený stroj., a potom v rovine "upravený stroj" zauvažovať nad výškou finančného vkladu, nakoľko teoretický strop je zrejme nekonečne vysoko, teda ľudovo povedané čo sa dá za koľko peňazí vyskladať a čo môžeme od toho potom očakávať.
Ja som sledoval tu na fóre vývoj Radkovho patrola a zdalo sa mi, že v rámci možností ide hodne na doraz ako technicky aj finančne, a ako vravím otázne je, koľko financií je XY ochotný preinvestovať najmä s prihliadnutím na to, že kto si to vie urobiť sám, drahú prácu má zadara...
|
Str, 10.11.2010, 11:55 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Ideálný offroad, to je veľmi všeobecná formulácia. Myslím si, že u každého uživateľa je to iné. Napríklad niekto povie, že je to Robokopov špeciál. Pre mňa nie, lebo si na ňom nedoveziem domov drevo na zimu, kúrenie tiež nemá práve najlepšie. Patrol Y61? Pre mňa nie. Veľký luxus, priveľa plastov, ktoré by boli dávno otrhané. Samuraj? Príliš malé a slabé. Toyota? Iba ak 60, 61, alebo 73, ale dosť drahé. Landrover? Jedine Def, ale drahé a občas sa to aj sype. Wrangler? Staré modely ťažko uživiť, naviac na pomerne veľké auto málo miesta. Nové modely sú úsporné a zdá sa že aj vydarené, zvlášť Rubicon, ale drahé. Cherokee, nemá rám a karoséria je skôr osobné auto, ako offroad, ale pre mestkých ľudí dobré. Mitsubiši? Predná náprava nevhodná na to, kde jazdím.
Z amerických starších by mohol byť napríklad Blaser, F-150, RAMka, ale tiež asi nedostupné. A ostatné? ARO, ďakujem, naležal som sa pod ním dosť, GAZ, tiež som si poležal pod ním, UAZ, na značkách drahý, myslím si že aj poruchový.
Takže prikláňam sa k Dindajovmu názoru, že pre každého je najlepší ten jeho off. Pre mňa je to poštárska dodávka, na ktorej si doveziem čo potrebujem a mňa vyvezie tiež kde potrebujem a občas, keď idem pretekať, tak ma vyvezie aj na bedňu.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Str, 10.11.2010, 12:00 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Nie OGO, Toyota nie je riešením kvôli podvozku. Zatiaľ som lepší podvozok ako Patrolácky nenašiel. Možno ten nový Rubicon bude vážnym konkurentom, neviem, toto auto som zatiaľ neskúsil. Ale Toyotu používam pracovne vonku... je to super auto, ale Patrolácky podvozok je proste lepší. Transmisia z Toyoty má medzinápravový diferák, to by Patrolu zlepšilo parametre a aj komfort vodiča pri používaní 4kolky na suchu/mokrej ceste, mix podmienok sucho a sneh a podobne, len preto som o nej premýšľal.
A za koľko? Svojpomocne si môžeš urobiť pevnostné nárazníky, expedičnú záhradku a kryty na spodok, ak máš kde kopírovať originál, nášľapy (tie som zabudol napísať do zoznamu). Ostatné sa dá spočítať podľa cenníkov (IM cca 1100 E, navijaky 2x 700 E, predná uzávierka - tú som tiež zabudol, cca 1000 E, Webasto do 1000E, IM na baterky si nepamätám...) a motor/agregát je asi vecou ponuky na trhu, za koľko to zoženieš, nie sú to nové veci. Peňazí je to hromada. Ale auto by malo potom čosi vydržať aj dokázať a pri normálnej údržbe aj vydržať dosť dlho. A dôležité je dielenské spracovanie, to sa ale ťažko ocení takto zbrucha.
Preto som to dal do témy IDEÁLNY OFF ako svoj osobný pohľad.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Str, 10.11.2010, 12:09 |
|
|
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
jenki: repasnuty hdckovy motor s prevodovkou je cca 15tis eur aj so zastavbou do hzj76. je to palka jak svina...
pejo: o to ide, kazdemu podla jeho gusta...
|
Str, 10.11.2010, 12:23 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1892
|
Jenki, a čo tak Range Rover ?
Staré P38 sa dajú kúpiť už okolo 5t., v benzíne okolo 200 PS, tuhé nápravy, medzidiff, rám... ?
|
Str, 10.11.2010, 12:46 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
visby: Ak mám správne info, nejaký chlap zo Žiliny robil nedávno transplantáciu motora Toy 4,2 do Patrola, momentálne je niekde v Afrike (aj s vozom), koncom roka budem vedieť viac. A ja asi nechcem repasnutý motor. To je cena za celý ideálny OFF, čo si napísal. A dobrý motor netreba repasovať.
Ten V8 6,2 HD čo má Robocop by ma teda vyšiel podstatne lacnejšie.
Napísal som len svoju predstavu o ideálnom OFFe. Podľa svojich skúseností, predstáv a potrieb.
Kým som nejazdil off, nikdy by som nechcel napr. kožu v interiéri, teraz zase naopak, do offu len kožu.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Str, 10.11.2010, 12:49 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
OGO, RR je určite super auto. Ale pre mňa nepraktická zadná časť karosérie a trošku sa bojím aj "Rover poruchového syndrómu".
Keď Rover, tak asi len Defender.
Ako vidíš, benzínovú hračku (200k) mám, takže tých 160-200 koní by som chcel mať aj v dieseli. S poriadnym krútiacim momentom pri nízkych otáčkach. Len si tak mrmleš hore kopcom
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Str, 10.11.2010, 12:59 |
|
|
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
jenki: je to cena co mi pisali z nemecka. osobne by som radsej kupil 80ku a vykuchal ju, ako kupovat repasovany kus. v kazdom pripade implantacia motora do ineho auta je komplexna prestavba. ale niekedy si clovek nepomoze;-)
do patrola by som urcite dal cummins, je to zase iny level motoru ako HD(4.2td od toyo).
|
Str, 10.11.2010, 13:29 |
|
|
viders
Frajer
Registrovaný: Štv, 12.03.2009, 15:30 Príspevky: 242 Bydlisko: RS / Praha
|
jenki píše: Toyota nie je riešením kvôli podvozku. Zatiaľ som lepší podvozok ako Patrolácky nenašiel.
Co myslis konkretne pod tym podvozkom? Ved aj tak pises ze by si tam dal IM, tak v tom pripade je to uz bezpredmetne a tiez vidim ako lepsi zaklad v danej triede LC 80 ktory uz ma 4,2 motor a 3 uzavierky od vyroby a nie je nic potreba prerabat.
|
Str, 10.11.2010, 13:35 |
|
|
JohnGee
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 27.02.2010, 2:02 Príspevky: 281 Bydlisko: Stará Lubovna
|
jenky: .. ako si to napisal tak som si predstavoval aby ta tema prebiehala a je jasne ze kazdy ma na to svoj nazor...co je pre kazdeho z nas to naj...
OGO: si tam spomenul Range Rovera ja prave uvazujem nad kupov no skor uz som aj rozhodnty a mam vybrane len dufam ze mi ho nikto nevyfukne kym pridem z prace
_________________ Range Rover Classic 3.9V8
|
Str, 10.11.2010, 15:23 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
viders píše: Ved aj tak pises ze by si tam dal IM, tak v tom pripade je to uz bezpredmetne .....
IM je len pruženie a tlmenie. A, samozrejme, polyuretánová bižutéria k tomu. Nemení konštrukciu nápravy. Tá je podľa mňa na Patrole robustnejšia, lepšia, mám s ňou len dobré skúsenosti.
Dosť sa tu o tom diskutovalo, myslím, že Majod to niekde celkom dobre zhrnul.
Ale ja to neprezentujem ako jednoznačnú vec, je to moja osobná skúsenosť a názor. Ako t už bolo napísané, každému sedí niečo iné. Mne práve toto. A myslím, že aj odborníci považujú podvozok Patrola za mimoriadne vydarenú konštrukciu po všetkých stránkach. Motor je holt iné kafe, nie je zlý, ale nestíha kvalite podvozku.
Tá medzináprava mi chýba pri on road cestovaní u nás (Zvolen sucho, pri Kolíňanoch 10-15 km súvislý sneh a záveje, Blava mokrá čľapkanica...), proste, potešila by, keď už treba meniť prevodovku, ale nie je nevyhnutná. Preto mám vlastne rýchle a výkonné Pajero
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Str, 10.11.2010, 15:31 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1892
|
Jenki, prosím ťa, za koľko sa dá pojazdiť na benzínovom Pajerku na ceste ? dik.
|
Str, 10.11.2010, 15:54 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|