Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 liberty 2.5crd zimny start...   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 RADOFFROAD 
				Nikdy nespokojny úpravca 
				
					 Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4322 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Citácia: Oron72 	 PríspevokZaslal:  rado to bolo na to zhavenie  
jasne chapem, ale kua mne takto startovali aj v lete, hm...  
					
						_________________www.allmetal.sk       www.madoffroad.sk
kontakt:  allmetal@allmetal.sk , 0905658233 
 Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt    
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 30.11.2010, 9:19 | 
			
				
					 
					
					 
				      
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Andrej 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4603 Bydlisko: Hlavná dedina
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Jo diagnostiku vieme aj tu v ZA.
 
 A. 
					
						_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email:  andrej.durda@gmail.com 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 30.11.2010, 10:06 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						tomo525 píše: meral som...prud tam ide!! ale zhavilo to nejak dlho kontrolka zhavenia uz davno zhasla a do zhavicov isiel este asi 30 sek. prud....pockal som kym prestane a s PROBLEMAMI  som nastartoval....  
kontrolka je jedna vec a samotné žhavenie vec druhá. To že kontrolka zhasne znamená len signál  pre vodičal, že môže štartovať. Ale žhaviče môžu dožhavovať ešte niekoľko minút po naštartovaní. 
 Takže ja by som sa primárne zameral na tie žhaviče že či naozaj žhavia tak ako treba.
 Prípadne skús "nažhaviť" niekoľkokrát po sebe bez štartovania že čo to urobí  
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 30.11.2010, 12:07 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 OFFroad4wd 
				Pandík 
				
					 Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 ako presne ti naskakuje motor? toči toči a nič? ako? tak lenivo alebo ide vyskočiť? 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 30.11.2010, 16:29 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 tomo525 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pon, 21.06.2010, 15:44 Príspevky: 14 Bydlisko: prievidza
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 OFFroad4wd: lenivo ako keby ta baterka mala dost a pri tom je nova ledva ledva zo 2 -3 razi pretoči motorom a nič, zopakujem a potom naskoči... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 30.11.2010, 21:35 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 pises ze "lenivo" toci motorom, nevladze.... lenze diesel (z principu funkcie) na nastartovanie potrebuje otacky. 
 
 skus inu baterku, pripadne zmeraj startovaci prud (ak mas ako)
 Odber startera pri zohriatom motore max 200A , pri studenom max 350A
 aky tam mas olej v motore? (nie znacka ale parametre) 
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 30.11.2010, 22:39 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 tomo525 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pon, 21.06.2010, 15:44 Príspevky: 14 Bydlisko: prievidza
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 nooo skusim zmerat mam kde...olej mam 10W40 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 30.11.2010, 22:59 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						pre 2,5crd je (podľa Chryslerového dokumentu MS-6395) ale predpis 5W30 syntetika     
resp, píšu, že áno aj  10W40, ale iba vtedy ak spĺňa MS-6395 (čo asi žiadny EU olej tejto triedy nespĺňa) Pretože oil normy u nás a v US sú mierne posunuté.  
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 30.11.2010, 23:45 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 blahos 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 02.02.2009, 18:20 Príspevky: 806 Bydlisko: Lednicke Rovne
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						tipujem to na štarter    
					
						 _________________ ARO M 461 2,3TD 2xprevodovka,
 ARO M 461 2,3D VALNIK 2xprevodovka, prototyp,navijak,
 AROMOG 461-3,0Diesel 3stran.sklapač,2xprevodovka,kabina BARKAS,radlica-Vo Vystavbe 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 01.12.2010, 0:08 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 traktoristaa 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24 Príspevky: 295 Bydlisko: Piestany
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Mne robilo to iste. Mam Xj 2,5Td. Pri -2-5 to zle startovalo(nepravidelny chod, 2-3 krat startovanie). Vymenili sa zhavice a zatial (pri -3) na prvy sup. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 03.12.2010, 12:13 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bum 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.11.2009, 13:55 Príspevky: 99 Bydlisko: Ke
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Skoro v každej predajni autobaterii máju merak na baterku zájdi nech ti zmerá max A a kapacitu ono pri autách čo neštartujú na ťuk aj nova baterka odíde 
					
						 _________________ BMW110GS , Jeep Wrangler YJ 4,0L, Hummer H3 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 03.12.2010, 12:30 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 elmino 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Uto, 11.08.2009, 15:40 Príspevky: 357 Bydlisko: Sp.Nova Ves
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						tvoj problem bude najskor v baterii,no druhy v poradi je starer,mne to aj tocilo a nenaskocilo (cidlo zhavenia by to chcelo vymenit)zhavice premerane(vsetky rovnake hodnoty,rozdiel v ticicinach)vsetky ok.uz ma nebavilo kazde rano tanecny ritual okolo auta aby hajzel naskocil.dal som nove NGK a no problem.oni sa casom asi aj tie sviecky unavia a uz potom nafunguju ako maju.    
 PS:predam zhavice ako nove super cena       
					
						 _________________ červene cherokee 96 prekopane na98 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 03.12.2010, 14:56 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 tomo525 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pon, 21.06.2010, 15:44 Príspevky: 14 Bydlisko: prievidza
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						takze chlopi konecne som sa dostal k autu...problem bol v baterii bol prerazeny clanok.....    dakujem vsetkym za ochotu...    
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 21.12.2010, 21:34 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 rustycj 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 687 Bydlisko: TN
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 ved si povedal ze mas novu baterku 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 22.12.2010, 15:06 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 redbyron 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Uto, 15.10.2013, 7:43 Príspevky: 16
				 
				 
			 | 
			
				  
				
					
						KJ - Síce 2,8 CRD 120kW (ca 160k km). No skúsim tu aby sme nezakladali nové vlákno.  Ca do nuly všetko v poriadku, pri nízkych teplotách -15 a viac je problém ho nahodiť. Ak stojí menej ako 8 hodín tak OK. Musím ho krútiť dlho. Valce nahadzuje postupne a musím mu pomáhať štartérom.  Za autom smrad od nespálenej nafty. Príznaky sú na žhaviče. Každý má ca 0,5 ohmu, odber ca 13A za studena - pri krátkom pripojení na akumulátor. Baterka nie je nová ale vládze krútiť dlho (77 Ah Vartu som práve dal reklamovať,  deň pred uplynutím záruky,  bolo to ešte horšie - v mraze nahodila len ak bola tesne pred tým nabitá). Štartér menený pred dvomi rokmi (Ebay z Nemecka ca 130 € vypadá rovnako no nezaručím, že nie je Čína). Pulzy idú do žhavičov (merané osciloskopom). Kontrolka  na prístrojovke nesvieti žiadna.   Otázky: Sú v KJ 2,8 CRD vedené tie štyri káble z riadiaceho "relé" k žhavičom samostatne?  Auto som kupoval staršie vraj sa tam používali karemické žhaviče  (7V - ?) - ako poznám, že tam niekto nedal iné (12 V) žhaviče? Resp ak ich tam aj dal (ak ich vyskrutkujem a nejako identifikujem) ako poznám či je spínacie "relé" určené pre 12V  alebo 7V žhaviče ?  Podľa ktorého snímača teploty pozná riadiaca jednotka že je mu zima? Skúšal som jednoduchou diagnostikou - pri -2 st C hlásila teplotu motora +12 st C (merané cca po 5 hodinách od odstavenia motora). Ešte poznámka - Pri jazde po diaľnici v lete ak idem nad 120km/h  a fúkne mu nárazový vietor tak sa pravdepodobne reštartuje riadiaca jednotka (vickrát to pípne). Že by vadná váha vzduchu? Môže mať vplyv na biedne studené štarty? Je pravda, že KJ 2,8CRD nemá kontrolku žhavenia? Budem vďačný za každú radu. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 16.01.2017, 16:53 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
 
	 |