Dnes je piatok 27. júna 2025, meniny má Ladislav, Ladislava a zajtra Beáta
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 13 ] |
|
Autor |
Správa |
Rudi
Mitsubishi Man
Registrovaný: Str, 10.01.2007, 22:54 Príspevky: 1375 Bydlisko: Púchov
|
_________________ Každý raz začínal!Nemalo by sa na to zabúdať!
Offroad nie je o autách,ale o ľuďoch!
|
Str, 21.02.2007, 23:49 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
logicky by to malo ist do rychla ...
pretoze D ma mensie otacky ,tak by sa to malo vyrovnat rychlejsim difom , ale ...
.. stalo sa mi ,ze na BMW bol benzinovy rychlejsi ,ale zas to bolo sportove auto ,nejaky velky benzin nadupany ,tak neviem ci sa to da porovnavat
jednoducho treba zratat zuby alebo ak ma niekto manualy ...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 22.02.2007, 0:31 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
no, neviem ako mišivbuši, ale konkrétne u Jeepa mali diesle diferáky pomalšie (väčší prevodový pomer) ako benzíny.
voľba prevodového pomeru v dife je skôr o výslednej sile, rozmere pneu a výkone motora. Tým nechcem povedať, že nemá vplyv na rýchlosť.
Samozrejme, že má.
rozdiely v otáčkach diesel / benzín riešia výrobcovia áut väčšinou už v hlavnej prevodovke. A je to optimalizované ako zostava, t.j.
otáčky motora a priebeh točáku - odstupňovanie jednotlivých stupňov v prevodovke - prevody v diferáku - veľkosť pneu
Ale všeobecne povedané, že čím väčší obvod kolesa, tým pomalší dif.
Príklad:
mám 29 palcové gumy a prevod v dife 1:3,73
dám 31 palcové gumy a nechám pôvodný prevod.
Auto bude lenivejšie a posunú sa mi prevody - teda tam, kde som predtým išiel na 5-ke, budem musieť radiť 4-ku.
A navyše rýchlomer bude ukazovať bludy. (aj keď rýchlomer sa dá nastaviť)
vymením prevody za 1:4,11 - teda pomalšie, a všetko bude tak ako má byť 
|
Štv, 22.02.2007, 15:46 |
|
 |
Rudi
Mitsubishi Man
Registrovaný: Str, 10.01.2007, 22:54 Príspevky: 1375 Bydlisko: Púchov
|
No Já to chcem práve dať na to hobby Pajero,takže mi vôbec nejde o rýchlosť ale skôr o silu. 
_________________ Každý raz začínal!Nemalo by sa na to zabúdať!
Offroad nie je o autách,ale o ľuďoch!
|
Štv, 22.02.2007, 16:12 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
platí modely od roku 1993 hore, a výnimka potvrdzuje pravidlo
3.0 12V pomer v dife 1:4875
3.0 24V pomer v dife 1:4875 alebo 1:4,636
3.5 pomer v dife 1:4875 alebo 1:4,625
trojdverové : 1:4,636
2,5D trjdverové pomer v dife 4,625 alebo 1:4,875
päťdverové: 1:5,285 alebo 1:4,875
2,8D trojdverové pomer v dife 1:4,634
2,8D 5dverové pomer v dife 1:4,9
Pajero Sport: 1:4,636 alebo 1:4,9
inak na štítku na aute (pod kapotou, pri ľavom svetle) je uvedený aj prevodový pomer. Je to 4. riadok zhora, posledné 4 čísla
|
Štv, 22.02.2007, 17:00 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Citácia: rozdiely v otáčkach diesel / benzín riešia výrobcovia áut väčšinou už v hlavnej prevodovke. A je to optimalizované ako zostava, t.j
to je prave to ... nissan ma prevodovky rovnake 
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 22.02.2007, 17:02 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
RADOFFROAD píše: to je prave to ... nissan ma prevodovky rovnake 
aj odstupňovaním prevodov??? či len tvarom?
aj keď, pri tej jeho motorizácii  (nehovorím o 4.2D podobných)
a NIE JE TO PRAVDA !!!
MOTOR RD28
Gearratio
1st4.061
2nd2.357
3rd1.490
4th1.000
OD0.862
Reverse4.125
MOTOR ZD3.0DDti
Gearratio
1st4.262
2nd2.456
3rd1.488
4th1.000
OD0.851
Reverse3.972
|
Štv, 22.02.2007, 17:32 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
som to napisal predtym len tak v skratke ,lebo som si myslel ,ze to kazdy pochopi ,ale vidim ,ze su aj taki ,co to nepochopili
PALO ,NEMYSLEL SOM UPLNE VSETKY NISSANY ,ALE SOM CHCEL POUKAZAT NA BENZIN VERSUS DIESEL (spaniel 3,0 benz a GR 2,8 TD)
...ale ty si poukazal na generacne uplne odlisne modely ,co sa pohonu tyka 
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 22.02.2007, 17:51 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
RADOFFROAD píše: som to napisal predtym len tak v skratke ,lebo som si myslel ,ze to kazdy pochopi ,ale vidim ,ze su aj taki ,co to nepochopili PALO ,NEMYSLEL SOM UPLNE VSETKY NISSANY ,ALE SOM CHCEL POUKAZAT NA BENZIN VERSUS DIESEL (spaniel 3,0 benz a GR 2,8 TD) ...ale ty si poukazal na generacne uplne odlisne modely ,co sa pohonu tyka 
no dobre, ako chceš
máš pravdu, GR-Y61 má inú prevodovku, FS5R50B  ale aj tam sa robili 4 verzie - podľa kasne a motora
prevodovka FS5R30A (patrol K160, K260, GR-Y 60)
od roku 1997
1. 3.580
2. 2.077
3. 1360
4. 1.000
5. 0.811
do roku 88 bol na 5.ke prevod 0.751
od roku 89 bol na 5.ke prevod 0.811
takže v tomto máš pravdu, tam boli prevodovky rovnaké
 a inak to je kópia americkej prevodovky Borg-Warner T5 
|
Štv, 22.02.2007, 18:44 |
|
 |
Rudi
Mitsubishi Man
Registrovaný: Str, 10.01.2007, 22:54 Príspevky: 1375 Bydlisko: Púchov
|
_________________ Každý raz začínal!Nemalo by sa na to zabúdať!
Offroad nie je o autách,ale o ľuďoch!
|
Štv, 22.02.2007, 19:33 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
 no , to bolo len pre porovnanie ,princip asi rovnaky a s MITSHUBISHI nemam take skusenosti 
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pia, 23.02.2007, 0:06 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
RADOFFROAD píše: :lol: no , to bolo len pre porovnanie ,princip asi rovnaky a s MITSHUBISHI nemam take skusenosti 
tak, tak, bolo to len pre porovnanie
Ja som zasa skôr "Jeep positive"
žeby sme to prešupli do sekcie Hnissan 
|
Pia, 23.02.2007, 15:14 |
|
 |
Rudi
Mitsubishi Man
Registrovaný: Str, 10.01.2007, 22:54 Príspevky: 1375 Bydlisko: Púchov
|
Chlapi dík aj tak aspoň za záujem. 
_________________ Každý raz začínal!Nemalo by sa na to zabúdať!
Offroad nie je o autách,ale o ľuďoch!
|
Pia, 23.02.2007, 20:09 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 13 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|