| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	 Auto sa nedá udržať na ceste 
        
        
            | Autor | Správa |  
			| OFFroad4wd Pandík 
					Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
 Príspevky: 3300
   | Ahojte 
 už dlhšiu dobu máme problém s týmto: keď sa a Pandou presúvame po asfaltke do terénu, tak po ceste sa auto nedá pomaly udržať, malá nerovnosť a už to ide ako chce 
 v teréne to nevadí, tam to nebadať ale na asfaltke je to nebezpečné a ohrozujúce pre iné auta 
 všetky čapy sú pomenené, ako keby to malo vôlu v riadení lebo aj keď sa ide po ceste tak nereaguje keď tak trošku sa točí s volantom
 ale dnes som vybral riadenie a to nemá vôbec vôlu
 čo to môže byť? môže to byť aj geometria?
 ďakujem
 a prepáčte za OT ale už fakt nevieme čo a jak  
 
 |  
			| Pon, 11.04.2011, 21:45 | 
					
					   |  
		|  |  
			| pejo OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
 Príspevky: 1810
 Bydlisko: Lúky
   | Máš tam predklon, nie záklon čapu. _________________
 Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
 Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
 
 
 |  
			| Pon, 11.04.2011, 21:59 | 
					
					   |  
		|  |  
			| OFFroad4wd Pandík 
					Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
 Príspevky: 3300
   | pejo ne že by som bol až taký sprostý ale skús to trošku rozpísať ..  
 
 |  
			| Pon, 11.04.2011, 22:56 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Macej OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
 Príspevky: 545
 Bydlisko: Vchod Záhoria
   | Pandíku kolko krát som ti hovoril že sleduj celé forum a nie len zopár tém    . To že tu nikto nemá Pandu neznamená že neplatia isté všeobecné pojmy a technické nepríjemnosti spojené s úpravami (a nie len to). Niektoré veci sú proste všeobecné či to je Panda alebo niake iný off.
 Abych nebol za múdreho a iba nekecal      Pejo hovorí o záklone/predklone zvyslého čapu. To je ten ktorý slúži na zabáčanie a je umiestnený v blízkosti náboja kolesa zhora dole (to len preistotu keby náhodou boli nejasnosti    )_________________
 Range Rover Classic - One is not enough
 
 
 |  
			| Pon, 11.04.2011, 23:22 | 
					
					   |  
		|  |  
			| OFFroad4wd Pandík 
					Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
 Príspevky: 3300
   | dík ale čo s nimi? sú KO? 
 
 |  
			| Uto, 12.04.2011, 6:31 | 
					
					   |  
		|  |  
			| LUKAS4x4 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26
 Príspevky: 599
 Bydlisko: SE
   |   takto nejak by to malo byt teda aspon si myslím že to tak má byt ja to tak mám tak asi ano._________________
 Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím
 
 
 |  
			| Uto, 12.04.2011, 8:52 | 
					
					   |  
		|  |  
			| jenki OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
 Príspevky: 2389
 Bydlisko: Zvolen
   | Pandík, nechaj si urobiť komplet geometriu. KOMPLET. Nerieš iba jednotlivé časti, auto potrebuješ komplet zrevidovať. Aby si si neublížil. Podvozok je fyzika/mechanika, nie alchýmia. A ty sám vieš, čo si tam už všetko vyčaroval. Treba to dať do súladu. Takže jednoznačne poriadna geometria, nie šnúrky a meter. _________________
 Jenki
 
 Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
 Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
 Pajerko II,  3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
 
 
 |  
			| Uto, 12.04.2011, 9:03 | 
					
					   |  
		|  |  
			| pejo OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
 Príspevky: 1810
 Bydlisko: Lúky
   | Problém so záklonom rajdového čapu nastane takmer po každom zdvihnutí auta. U áut 4x4, alebo predohrab, je tento čap nahradený dvomi ložiskami, alebo čapmi, púzdrami. Potom je čap virtuálny a sú to osi súmernosti horného a spodného uloženia. Tieto musia byť kolineárne.  Záklon osi má byť cca 3°. Ale nie Celsia  _________________
 Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
 Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
 
 
 |  
			| Uto, 12.04.2011, 11:26 | 
					
					   |  
		|  |  
			| OFFroad4wd Pandík 
					Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
 Príspevky: 3300
   | LUKAS4x4 veľmi rád by som ťa pochopil, teda tomu náčrtu, ale neviem pochopiť... čo ty myslíš? uhol toho čapu? že ako je to zalomené alebo čo?
 prosím ťa vysvetli mi to lebo je to teraz na zabitie 
 a jenki áno my chodíme na geo do servisu kde to nastavujú kamerami a laserom či s čím to ale keď to  zas rozoberám zas je geo iná preto idem robiť na MIrec01-ové odporúčanie rozperu medzi predné nosníky tlmičom, lebo je dosť možne, že sa to krúti    idem ešte odfotiť ako sú spodné čapy uhol a tak...
 
 |  
			| Uto, 12.04.2011, 14:17 | 
					
					   |  
		|  |  
			| marisko OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
 Príspevky: 2029
 Bydlisko: Košice
   | keď krútiš na mieste volantom doľava a doprava, tak sa ti náboje točia okolo zvislej (skôr šikmej) osi a sklon tej osi dozadu je záklon rejdového čapu
@pejo
 ten záklon osi môže byť aj hodne viac, napr. mercedes S-triedy W126 ho má snáď 15 stupňov, bije to do očí z diaľky
 _________________
 Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
 
 
 |  
			| Uto, 12.04.2011, 14:41 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Freddy Začínajúci koumák 
					Registrovaný: Pia, 11.07.2008, 10:08
 Príspevky: 140
 Bydlisko: Marianka
   | Pandík, podobný problém mám aj ja, to moje pajko sa nechce nechať udržať na ceste a vkuse chce ísť niekam mimo, ale asi to bude medzikusom medzi volantom a sedankou a ten má predklon, záklon a odklon snad v pohode!  _________________
 Mitsubishi Pajero 2,5 TD, BF Goodridge M/TR 31 x 10,5 x R15,OLDMAN EMU, ťažné 2,8 t, gurtňa 6m 4tony,  prídavné svetlá, naviják 12000 lbs
 
 
 |  
			| Uto, 12.04.2011, 14:59 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Macej OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
 Príspevky: 545
 Bydlisko: Vchod Záhoria
   | Ctibor neni to nijak moc odborne technicky ani zrovna nejak pekne a presne nakreslené ale ak sa posnažíš tak pochopíš kde hladať zvislý čap. Hore je akože bočný pohlad na auto, nižšie vlavo máš detail zavesenia zozadu (v tom "úžasnom" obrázku sa stále bavíme o lavom prednom kolese). Tá tenšia čiara v tom detaile závesu je akože os oboch tých častí toho zvysláku - tzn. že predstavuje tú hrubú čiaru v tých bočných pohladoch na koleso
 Snáď ti to pomôže. 
 A nedostatky presnosti si prosím nikto nevšímajte     -šlo by to aj lepšie, presnejšie, odbornejšie ale nejsme na tech. kreslení      _________________
 Range Rover Classic - One is not enough
 
 
 |  
			| Uto, 12.04.2011, 15:09 | 
					
					   |  
		|  |  
			| romo11 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
 Príspevky: 1804
 Bydlisko: Bratislava
   | Pjekne si to nakreslil    Len neviem či na pande nájde nejaký vrchný čap. Predpokladám že dole bude nejaký gulák a funkciu horného čapu plní vzpera McPerson_________________
 Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
 
 
 |  
			| Uto, 12.04.2011, 16:36 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Macej OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
 Príspevky: 545
 Bydlisko: Vchod Záhoria
   | Ďakujem, nečo zo mňa bude    .
 Keby som mal ešte Pandu tak bych mu to nafotil. Ja si presne nepamätám ale dal si mi chrobáka (sice som to mal rozkuchané kôli liftu ale nevenoval som tomu pozornosť    ). Myslím že vrchný čap nahrádza otočný vrch tlmiča ktorý sa otáča (čiže vlastne McPerson).
 Dúfam že z tej kresby to o čo nám tu ide pochopil a podla toho nech hladá sám. Veď šikovný je dosť tak nech skúma._________________
 Range Rover Classic - One is not enough
 
 
 |  
			| Uto, 12.04.2011, 16:59 | 
					
					   |  
		|  |  
			| OFFroad4wd Pandík 
					Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
 Príspevky: 3300
   | aha už chápem Macej dík
 ja som nevedel že ten kruh je koleso ja stále že to je nakreslený čap zvrchu...
 idem to kuknúť  
 
 |  
			| Uto, 12.04.2011, 17:06 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |