Dnes je sobota 12. júla 2025, meniny má Nina a zajtra Margita
PATROL Y60 4.2 BENZIN ALEBO 4.2 DIESEL??
Autor |
Správa |
Maco
Koumák
Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30 Príspevky: 158
|

Citácia: maco.kde preboha chodis na taketo dristy o emisiach,odjakziva ma benzin mensie emisie ako kachle. Alebo,ze dlhsia zivotnost smradlaveho diesla ako benzinu Jedina vyhoda je tan krutiak ale aj to na ukor toho,ze ma ucinnost iba do nizkych otacok
Oron72:: najjednoduhsie je povedat ze kam chodim na taketo dristy.. ale skus citat a potom byt hrdina... uvedom si ze sa nebavime o motoroch splnajucich normy Euro IV.. pri motoroch v Y60 tke je menej skodlivy ten diesel.. vygoogli si preco.. benzin sice nedymi ale to neznamena ze skodlivejsie je to co je viac vidiet - stary diesel vyprodukuje viac sadzi a oxidu dusika ale stary benzinak produkuje daleko viac CO2 a dalsich "neviditelnych" jedovatych plynov.. aj odbornici nepovazuju za az take jednoduche tvrdit co je viac a co je menej skodlive ale v minulosti to bol urcite diesel ktory bol menej skodlivy a preto kedysi nepodliehal ani emisnej kontrole lebo boli volnejsie normy na ktorych hornej hranici bol vsak benzin.. ale nevadi beriem to ako tvoj nazor..
|
Sob, 23.07.2011, 8:07 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
CO2 nie je jedovatý, a Euro normy ho vôbec neriešia.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Sob, 23.07.2011, 12:02 |
|
 |
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|

Maco píše: Oron72:: najjednoduhsie je povedat ze kam chodim na taketo dristy.. ale skus citat a potom byt hrdina... uvedom si ze sa nebavime o motoroch splnajucich normy Euro IV.. pri motoroch v Y60 tke je menej skodlivy ten diesel.. vygoogli si preco.. benzin sice nedymi ale to neznamena ze skodlivejsie je to co je viac vidiet - stary diesel vyprodukuje viac sadzi a oxidu dusika ale stary benzinak produkuje daleko viac CO2 a dalsich "neviditelnych" jedovatych plynov.. aj odbornici nepovazuju za az take jednoduche tvrdit co je viac a co je menej skodlive ale v minulosti to bol urcite diesel ktory bol menej skodlivy a preto kedysi nepodliehal ani emisnej kontrole lebo boli volnejsie normy na ktorych hornej hranici bol vsak benzin.. ale nevadi beriem to ako tvoj nazor..
scasti mas pravdu, ale diesel je vzdy na tom horsie, uz len kvoli rakovinotvornym sadziam a dusicnanom, ci mas uz filtre alebo nie...
sajrajt ide z oboch motorov, to mas pravdu.
to ze diesle su na tom dobre co sa tyka emisnych noriem je preto, ze v europe maju podstatne miernejsie pravidla ako napriklad v USA. si zober, ze benzin dokaze splnat euro4 iba s oxi-katom, pricom starsie generacie dieslov uz potrebuju PFLT a SCR-kat, aby tieto normy splnali...
edit: CO2 euro normy samozrejme riesia, ale zameriavaju sa najviac na jedovate plyny a pevne castice
|
Sob, 23.07.2011, 12:58 |
|
 |
pv
Učeň
Registrovaný: Pia, 13.05.2011, 10:18 Príspevky: 22 Bydlisko: Zilina
|
trosku sa tu odklaname od temy ale informacie ohladom emisnych noriem su to samozrejme dobre
diky
|
Sob, 23.07.2011, 13:19 |
|
 |
Oron72
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 20.04.2010, 18:55 Príspevky: 442 Bydlisko: Zilina
|
to je pravda,takze ja ti doporucujem benzin 
_________________ XJ 4.0 ex,ZJ 4.0 ex ,ZJ 5.2 V8 ex,ZJ 4.0 ex,WJ 4,0 ex,ZJ 5,9 V8
|
Sob, 23.07.2011, 16:29 |
|
 |
PeterSSS
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 28.09.2008, 12:04 Príspevky: 144 Bydlisko: Púchov
|
Benzin či Diesel? každý ti poradi taky aký ma doma! Ked Patrol tak diesel (naj 4,2TD)benzinakou je malo 4,2D tiež menej ale určite viac ako benzinových,čiže aj so súčiastkami to bude mono lachšie u toho diesla.Myslím si že je aj 4,2D spolahlivejší ako benziniak ak sa jedna o Patrola
_________________ Patrol+Simex !!!!
|
Sob, 23.07.2011, 16:54 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
visby píše: edit: CO2 euro normy samozrejme riesia, ale zameriavaju sa najviac na jedovate plyny a pevne castice
Euro I až V - všeobecne takto nazývané emisné limity sa CO2 alias carbon dioxide nezaoberajú.
cit.:
Currently, emissions of nitrogen oxides (NOx), total hydrocarbon (THC), non-methane hydrocarbons (NMHC), carbon monoxide (CO) and particulate matter (PM) are regulated for most vehicle types, including cars....
zdroj: wiki
čo sa týka ND, tak dnes v dobe ebay a rôznych eshopov by som nevidel žiaden problém.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Ned, 24.07.2011, 10:01 |
|
 |
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
marisko píše: Euro I až V - všeobecne takto nazývané emisné limity sa CO2 alias carbon dioxide nezaoberajú.
riesia ich na urovni flotily ponukanych aut jednej znacky...
|
Ned, 24.07.2011, 11:50 |
|
 |
vladlm
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17 Príspevky: 325 Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
|
TB alebo TD?
na kratodobejsie vysantenie sa v terene,benzin
na dlhodobejsie jazdenie,diesel
spolahlivost tu netreba riesit,hlavne pri diesli,ktory je jeden z najspolahlivejsich offroadovych motorov vobec...diely su lahko dostupne,vela dokonca lacnejsie ako na castejsie RD28T
benziniaka sice nemam(velmi rad by som chcel niekedy vyskusat)....ale diesel ide ako vol...sice pomaly,ale taha stale,od 1000 do 4000 otacok,bez hundrania
spotreba bude pri benzine aj 20litrov....s lpg do 25litrov
diesel mozno 11-13
par technickych udajov zalezi aj od toho ci to je radove,alebo rotacne cerpadlo(u diesla),alebo klasicky karburator,alebo EFI(benzin)
_________________ Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu
|
Ned, 24.07.2011, 16:38 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
TB alebo TD?
ale tu sa neriešia turbomotory ale hladký diesel a benzín atmosferický a tam je veľa vecí inak ako pri turbomotoroch 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Pon, 25.07.2011, 8:37 |
|
 |
blato-Lubo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 22.11.2006, 13:12 Príspevky: 1103 Bydlisko: Lipt.Hrádok /LM/ Dohňany /PU/ Brezno - práca
|
chlalani čo keby sa hore trepla anketa a hlasovanie kto za aký motor je bolo by to zaujímavé : ja osobne by som si vibral 4,2D
myslím že táto téma sa tu už rozoberala z jenkim ked sa riešila prestavba 2,8TD na 4,2D alebo potom ked robocop riešil 6,5D ak sa nemílim
_________________Niva1,6 Niva1,7i Galloper2,5 TDi Patrol2,8-3,0 LR Disco1 300Tdi Honda CRV2,0 LR Disco1 200Tdi Nissan Terrano2W2,7tdi LR DiscoIITD5 autodolesa.sk Land Rover Club Liptov LandOFF service Offroad Club Luky offroadclubliptov@gmail.com 0908 384 826
|
Pon, 25.07.2011, 8:42 |
|
 |
pv
Učeň
Registrovaný: Pia, 13.05.2011, 10:18 Príspevky: 22 Bydlisko: Zilina
|
nie su to turbomotory. to su oznacenia motorov TB42 a TD42
|
Pon, 25.07.2011, 9:12 |
|
 |
Oron72
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 20.04.2010, 18:55 Príspevky: 442 Bydlisko: Zilina
|
blato-Lubo píše: chlalani čo keby sa hore trepla anketa a hlasovanie kto za aký motor je bolo by to zaujímavé : ja osobne by som si vibral 4,2D  myslím že táto téma sa tu už rozoberala z jenkim ked sa riešila prestavba 2,8TD na 4,2D alebo potom ked robocop riešil 6,5D ak sa nemílim
ja by som bol aj za samostatne vlakno DIESEL vs. BENZIN vseobecne
_________________ XJ 4.0 ex,ZJ 4.0 ex ,ZJ 5.2 V8 ex,ZJ 4.0 ex,WJ 4,0 ex,ZJ 5,9 V8
|
Pon, 25.07.2011, 12:04 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
vladlm píše: ... spotreba bude pri benzine aj 20litrov....s lpg do 25litrov diesel mozno 11-13 ....
Ja samozrejme neviem presne o aký motor ide, ale ako príklad dávam spotrebu motora Patrol 4,5 benzín so vstrekovaním (predposledný model Y61) v pomerne ťažkom prostredí, t.j.púšť a horské výjazdy so sklonom 33% na dlžke aj niekoľko km, prevýšenie 2200m. Auto šlo väčšinu času na pneumatikách podhustených na 1,2 baru (vrátane pevných ciest, rýchlosť cca 100km/h), gumy Bridgestone Dueler AT rozmer 235/85R16. Nemal som ale možnosť to odskúšať na normálne nafúkaných pneumatikách a pri bežných rýchlostiach.
keby to nebolo čitateľné:

_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 25.07.2011, 12:52 |
|
 |
KarolAUS
Učeň
Registrovaný: Pia, 26.11.2010, 12:46 Príspevky: 42 Bydlisko: Sydney, Australia
|
ja mam y60 s tb42 s karburatorom a realna spotreba v meste je 25L/100km a na dialnici treba ist pod 100km/h aby som sa dostal pod 20L/100km. v piesku je spotreba nevycislitelna
td42 ma polovicnu ale kopce su tvoj nepriatel
_________________ Nissan Patrol Y60 TB42s
|
Pon, 22.08.2011, 11:48 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|