Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 12.07.2025, 12:43
Dnes je sobota 12. júla 2025, meniny má Nina a zajtra Margita




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 49 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 PATROL Y60 4.2 BENZIN ALEBO 4.2 DIESEL?? 
Autor Správa
Koumák

Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30
Príspevky: 158
Odpoveď s citáciou
Citácia:
maco.kde preboha chodis na taketo dristy o emisiach,odjakziva ma benzin mensie emisie ako kachle.
Alebo,ze dlhsia zivotnost smradlaveho diesla ako benzinu
Jedina vyhoda je tan krutiak ale aj to na ukor toho,ze ma ucinnost iba do nizkych otacok


Oron72:: najjednoduhsie je povedat ze kam chodim na taketo dristy.. ale skus citat a potom byt hrdina... uvedom si ze sa nebavime o motoroch splnajucich normy Euro IV.. pri motoroch v Y60 tke je menej skodlivy ten diesel.. vygoogli si preco.. benzin sice nedymi ale to neznamena ze skodlivejsie je to co je viac vidiet - stary diesel vyprodukuje viac sadzi a oxidu dusika ale stary benzinak produkuje daleko viac CO2 a dalsich "neviditelnych" jedovatych plynov.. aj odbornici nepovazuju za az take jednoduche tvrdit co je viac a co je menej skodlive ale v minulosti to bol urcite diesel ktory bol menej skodlivy a preto kedysi nepodliehal ani emisnej kontrole lebo boli volnejsie normy na ktorych hornej hranici bol vsak benzin.. ale nevadi beriem to ako tvoj nazor..


Sob, 23.07.2011, 8:07
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2030
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
CO2 nie je jedovatý, a Euro normy ho vôbec neriešia.

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Sob, 23.07.2011, 12:02
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Maco píše:
Oron72:: najjednoduhsie je povedat ze kam chodim na taketo dristy.. ale skus citat a potom byt hrdina... uvedom si ze sa nebavime o motoroch splnajucich normy Euro IV.. pri motoroch v Y60 tke je menej skodlivy ten diesel.. vygoogli si preco.. benzin sice nedymi ale to neznamena ze skodlivejsie je to co je viac vidiet - stary diesel vyprodukuje viac sadzi a oxidu dusika ale stary benzinak produkuje daleko viac CO2 a dalsich "neviditelnych" jedovatych plynov.. aj odbornici nepovazuju za az take jednoduche tvrdit co je viac a co je menej skodlive ale v minulosti to bol urcite diesel ktory bol menej skodlivy a preto kedysi nepodliehal ani emisnej kontrole lebo boli volnejsie normy na ktorych hornej hranici bol vsak benzin.. ale nevadi beriem to ako tvoj nazor..


scasti mas pravdu, ale diesel je vzdy na tom horsie, uz len kvoli rakovinotvornym sadziam a dusicnanom, ci mas uz filtre alebo nie...
sajrajt ide z oboch motorov, to mas pravdu.
to ze diesle su na tom dobre co sa tyka emisnych noriem je preto, ze v europe maju podstatne miernejsie pravidla ako napriklad v USA. si zober, ze benzin dokaze splnat euro4 iba s oxi-katom, pricom starsie generacie dieslov uz potrebuju PFLT a SCR-kat, aby tieto normy splnali...

edit: CO2 euro normy samozrejme riesia, ale zameriavaju sa najviac na jedovate plyny a pevne castice


Sob, 23.07.2011, 12:58
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 13.05.2011, 10:18
Príspevky: 22
Bydlisko: Zilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
trosku sa tu odklaname od temy ale informacie ohladom emisnych noriem su to samozrejme dobre :wink:

diky


Sob, 23.07.2011, 13:19
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 20.04.2010, 18:55
Príspevky: 442
Bydlisko: Zilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to je pravda,takze ja ti doporucujem benzin :smt023

_________________
XJ 4.0 ex,ZJ 4.0 ex ,ZJ 5.2 V8 ex,ZJ 4.0 ex,WJ 4,0 ex,ZJ 5,9 V8


Sob, 23.07.2011, 16:29
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 28.09.2008, 12:04
Príspevky: 144
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Benzin či Diesel? každý ti poradi taky aký ma doma! Ked Patrol tak diesel (naj 4,2TD)benzinakou je malo 4,2D tiež menej ale určite viac ako benzinových,čiže aj so súčiastkami to bude mono lachšie u toho diesla.Myslím si že je aj 4,2D spolahlivejší ako benziniak ak sa jedna o Patrola

_________________
Patrol+Simex !!!!


Sob, 23.07.2011, 16:54
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2030
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
visby píše:

edit: CO2 euro normy samozrejme riesia, ale zameriavaju sa najviac na jedovate plyny a pevne castice


Euro I až V - všeobecne takto nazývané emisné limity sa CO2 alias carbon dioxide nezaoberajú.

cit.:
Currently, emissions of nitrogen oxides (NOx), total hydrocarbon (THC), non-methane hydrocarbons (NMHC), carbon monoxide (CO) and particulate matter (PM) are regulated for most vehicle types, including cars....
zdroj: wiki

čo sa týka ND, tak dnes v dobe ebay a rôznych eshopov by som nevidel žiaden problém.

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Ned, 24.07.2011, 10:01
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
marisko píše:
Euro I až V - všeobecne takto nazývané emisné limity sa CO2 alias carbon dioxide nezaoberajú.


riesia ich na urovni flotily ponukanych aut jednej znacky...


Ned, 24.07.2011, 11:50
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17
Príspevky: 325
Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
TB alebo TD?
na kratodobejsie vysantenie sa v terene,benzin
na dlhodobejsie jazdenie,diesel

spolahlivost tu netreba riesit,hlavne pri diesli,ktory je jeden z najspolahlivejsich offroadovych motorov vobec...diely su lahko dostupne,vela dokonca lacnejsie ako na castejsie RD28T

benziniaka sice nemam(velmi rad by som chcel niekedy vyskusat)....ale diesel ide ako vol...sice pomaly,ale taha stale,od 1000 do 4000 otacok,bez hundrania

spotreba bude pri benzine aj 20litrov....s lpg do 25litrov
diesel mozno 11-13

par technickych udajov zalezi aj od toho ci to je radove,alebo rotacne cerpadlo(u diesla),alebo klasicky karburator,alebo EFI(benzin)

_________________
Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal
Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu


Ned, 24.07.2011, 16:38
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
TB alebo TD?

ale tu sa neriešia turbomotory ale hladký diesel a benzín atmosferický a tam je veľa vecí inak ako pri turbomotoroch :-)

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pon, 25.07.2011, 8:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 22.11.2006, 13:12
Príspevky: 1103
Bydlisko: Lipt.Hrádok /LM/ Dohňany /PU/ Brezno - práca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
chlalani čo keby sa hore trepla anketa a hlasovanie kto za aký motor je bolo by to zaujímavé : ja osobne by som si vibral 4,2D :D :D
myslím že táto téma sa tu už rozoberala z jenkim ked sa riešila prestavba 2,8TD na 4,2D alebo potom ked robocop riešil 6,5D ak sa nemílim

_________________
Niva1,6 Niva1,7i Galloper2,5 TDi Patrol2,8-3,0 LR Disco1 300Tdi Honda CRV2,0 LR Disco1 200Tdi Nissan Terrano2W2,7tdi LR DiscoIITD5

autodolesa.sk
Land Rover Club Liptov
LandOFF service
Offroad Club Luky

offroadclubliptov@gmail.com
0908 384 826


Pon, 25.07.2011, 8:42
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 13.05.2011, 10:18
Príspevky: 22
Bydlisko: Zilina
Odpoveď s citáciou
nie su to turbomotory. to su oznacenia motorov TB42 a TD42


Pon, 25.07.2011, 9:12
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 20.04.2010, 18:55
Príspevky: 442
Bydlisko: Zilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
blato-Lubo píše:
chlalani čo keby sa hore trepla anketa a hlasovanie kto za aký motor je bolo by to zaujímavé : ja osobne by som si vibral 4,2D :D :D
myslím že táto téma sa tu už rozoberala z jenkim ked sa riešila prestavba 2,8TD na 4,2D alebo potom ked robocop riešil 6,5D ak sa nemílim



ja by som bol aj za samostatne vlakno DIESEL vs. BENZIN vseobecne

_________________
XJ 4.0 ex,ZJ 4.0 ex ,ZJ 5.2 V8 ex,ZJ 4.0 ex,WJ 4,0 ex,ZJ 5,9 V8


Pon, 25.07.2011, 12:04
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vladlm píše:
...
spotreba bude pri benzine aj 20litrov....s lpg do 25litrov
diesel mozno 11-13
....

Ja samozrejme neviem presne o aký motor ide, ale ako príklad dávam spotrebu motora Patrol 4,5 benzín so vstrekovaním (predposledný model Y61) v pomerne ťažkom prostredí, t.j.púšť a horské výjazdy so sklonom 33% na dlžke aj niekoľko km, prevýšenie 2200m. Auto šlo väčšinu času na pneumatikách podhustených na 1,2 baru (vrátane pevných ciest, rýchlosť cca 100km/h), gumy Bridgestone Dueler AT rozmer 235/85R16. Nemal som ale možnosť to odskúšať na normálne nafúkaných pneumatikách a pri bežných rýchlostiach.
Obrázok

keby to nebolo čitateľné:
Obrázok

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pon, 25.07.2011, 12:52
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 26.11.2010, 12:46
Príspevky: 42
Bydlisko: Sydney, Australia
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja mam y60 s tb42 s karburatorom a realna spotreba v meste je 25L/100km a na dialnici treba ist pod 100km/h aby som sa dostal pod 20L/100km. v piesku je spotreba nevycislitelna
td42 ma polovicnu ale kopce su tvoj nepriatel

_________________
Nissan Patrol Y60 TB42s


Pon, 22.08.2011, 11:48
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 49 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: