| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | Správa |  
			| IvoLUCKY OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
 Príspevky: 968
 Bydlisko: Trenčín
   | mily pan ucitel - riesit tu modul pruznosti EvsG = to neda (podla mna) tu info co ocakava Pandik (on hlada nieco pevne = preto som si dovolil zamenit slovicka)
 ALE
 pri tvojej edukacnej skusenosti (bez nadsadenia) v tejto oblasti mozes podat komplexnejsie info = urcite mas na to vela prostriedkov
 alebo inak :
 Pandik kukni si toto 
http://web.svf.stuba.sk/kat/FYZ/fyzika_ ... 1/kap5.pdf_________________
 OFF the ROAD
 
 
 |  
			| Str, 12.10.2011, 11:54 | 
					
					   |  
		|  |  
			| janotoyotak Začínajúci koumák 
					Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04
 Príspevky: 141
 Bydlisko: Ba
   | Pandík, ak tomu správne rozumiem, ty máš problém, že pri prenose vyššieho výkonu sa ti listové pero skrúti (alebo presnejšie zvlní) a tým sa zalomenie kardanu dostáva do nepriaznivých uhlov. A chcel by si to vyriešiť pomocnými ramenami, ktoré by držali nápravu na uzde.
 Ale načo tam dávaš aj tie spodné dlhšie ramená? Veď toto vedenie ti zabezpečuje listová pružina. Tebe stačia len horné ramená. A tie sú menej namáhané a teda aj tenšie. Len treba dobre vyšpekulovať ich dĺžku a miesto a výšku uchytenia na náprave.
 
 
 |  
			| Str, 12.10.2011, 12:28 | 
					
					   |  
		|  |  
			| alfik223 Začínajúci koumák 
					Registrovaný: Ned, 20.06.2010, 21:14
 Príspevky: 136
 Bydlisko: Červenica pri Sabinove
   | janotoyotak píše: Pandík, ak tomu správne rozumiem, ty máš problém, že pri prenose vyššieho výkonu sa ti listové pero skrúti (alebo presnejšie zvlní) a tým sa zalomenie kardanu dostáva do nepriaznivých uhlov. A chcel by si to vyriešiť pomocnými ramenami, ktoré by držali nápravu na uzde.
 Ale načo tam dávaš aj tie spodné dlhšie ramená? Veď toto vedenie ti zabezpečuje listová pružina. Tebe stačia len horné ramená. A tie sú menej namáhané a teda aj tenšie. Len treba dobre vyšpekulovať ich dĺžku a miesto a výšku uchytenia na náprave.
on to uz asi chce dat na pruziny
 
 |  
			| Str, 12.10.2011, 12:36 | 
					
					     |  
		|  |  
			| OFFroad4wd Pandík 
					Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
 Príspevky: 3300
   | alfik bingo    prečo pera preč? jeden dôvod... keby som chcel len pomocné ramena dať, tak musel by som palivovú nádrž dať preč a aj celý výfuk, veď to odfotím tak to nie je o čo uchytiť...
 chcem to mať do zimi hotové lebo ta náprava skáče ako koza a tým pádom prejazdnosť kopcami, snehom atď je úplne zlá pretože trieska to tak že treba zastaviť a jazdiť tak aby čo najmenej kolesa prešmykovali a niekedy teda takmer vždy sa to nedá bez prešmykovania
 a keď som naložený keď niekoho ešte vzadu veziem stačí že som niekde na piesku dám z jednotky do dvojky pridám a sekne kríž lebo je iný uhol nápravy a skôr to zkríži
 už ma nikto nepresvedčí.... pera idu preč
 
 |  
			| Str, 12.10.2011, 15:59 | 
					
					   |  
		|  |  
			| palo-cherokee koumák 
					Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
 Príspevky: 4319
 Bydlisko: ZA
   | OFFroad4wd píše: chcem to mať do zimi hotové lebo ta náprava skáče ako koza a tým pádom prejazdnosť kopcami, snehom atď je úplne zlá pretože trieska to tak že treba zastaviť a jazdiť tak aby čo najmenej kolesa prešmykovali a niekedy teda takmer vždy sa to nedá bez prešmykovaniaa keď som naložený keď niekoho ešte vzadu veziem stačí že som niekde na piesku dám z jednotky do dvojky pridám a sekne kríž lebo je iný uhol nápravy a skôr to zkríži
 už ma nikto nepresvedčí.... pera idu preč
Kľudne to daj na struny, prečo nie,ale ak to robí to čo píšeš, 
 tak je tam niečo principiálne zle a na vine nie sú listové perá  !!! 
 je na svete X áut na listoch a s x krát výkonnejším motorom a funguje to.
 
 |  
			| Str, 12.10.2011, 16:06 | 
					
					     |  
		|  |  
			| OFFroad4wd Pandík 
					Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
 Príspevky: 3300
   | palo ono je to ešt epodložené a zdvihnuté aj hojdačkami dlhšími o 10cm takže preto a tlmiče sú dlhšie z pandy 4x2 a ešte spodné oka som preváral o cca 2cm nižšie ale aj keď bola seriovka bez úprav tak náprava podkakovala, sice kus menej ako teraz ale podskakovala
to ma širšie pera jak samurai a o dosť širšie a je to aj zbytočné na také ľahké auto, nepoviem keby sme vozili niečo alebo by sme vozík ťahali ale my chodíme stále prázdny a počul som že odľahčené perá skáču ako koza
 
 
 |  
			| Str, 12.10.2011, 19:34 | 
					
					   |  
		|  |  
			| pejo OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
 Príspevky: 1810
 Bydlisko: Lúky
   | Milý pán manager nechcem tu nikoho poučovať, ani školiť. V pohode by som sa povzniesol , lenže ty si školil Findera a chcel sa urobiť múdry. A pritom Finder mal absolútnu pravdu. Tyč a rúrka rovnakého priemeru a z rovnakého materiálu. Čo je pevnejšie na ohyb, tlak, ťah vzper, šmyk? Samozrejme, že plná tyč. Iná vec je už využitie materiálu. Rúrka je na tom oveľa lepšie. Veľa ľudí by zožralo tvoju teóriu, žilo v omyle a ďalej šírilo hlúposť. Tak mi nedalo nezareagovať. _________________
 Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
 Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
 
 
 |  
			| Str, 12.10.2011, 21:26 | 
					
					   |  
		|  |  
			| OFFroad4wd Pandík 
					Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
 Príspevky: 3300
   | ozaj ešte panhardka... stačilo by ak by som dal na oba konce panhardky čapy riadenia napr z pandy? bude štelovacia panhardka 
 
 |  
			| Str, 12.10.2011, 23:27 | 
					
					   |  
		|  |  
			| diesel OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
 Príspevky: 4200
 Bydlisko: St. George SVK
   | nevidel som ešte gulové čapy pandy, ale sú dimenzované na držanie kolies v smere...nie celej nápravy. To sú trochu iné sily. Zároveň dva spoje kov-kov nie su vhodné. Origo gulový čap panhardky som už na XJ ustrihol...a to je iná zábava ísť po blave bez panhardky. Silent blok sa môže maximálne vyžužlať. Ja by som volil dva silentbloky...ako som si aj prerobil na ZJ... _________________
 Strieborný Šíp & Čierny Hawran
 
 
 |  
			| Štv, 13.10.2011, 6:43 | 
					
					   |  
		|  |  
			| OFFroad4wd Pandík 
					Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
 Príspevky: 3300
   | ok urobim tak    dik
 
 |  
			| Štv, 13.10.2011, 7:11 | 
					
					   |  
		|  |  
			| OFFroad4wd Pandík 
					Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
 Príspevky: 3300
   | mám otázku na panhardku
je jedno či z vchu pôjde sprava alebo zľava? ide o to že vpravo (spolujazdcová strana) je nádrž a nerád by som tam zváral, čo na ľavej strane (šoférova strana) by som sa nebál zvárať, zvary by boli krajšie a pevnejšie
 panhardka by bola nastaviteľná
 ďakujem vopred
 
 
 |  
			| Ned, 23.10.2011, 17:23 | 
					
					   |  
		|  |  
			| efendi Velky Kraken 
					Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
 Príspevky: 8036
 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
   | Pandik, to mas jedno ze s ktorej stranyy, len aby bola panhardka pevna a nepustala napravu do bokov,,kukni si daku ladu -zigulak od spodu a uvidis to,, yednoducha vec...ale ty to zvladnes... _________________
 EX Suzuky Samuraj1.3
 EXJeep Cheroke 2.1TDI
 EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
 EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
 EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
 EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
 EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
 
 
 |  
			| Ned, 23.10.2011, 17:32 | 
					
					   |  
		|  |  
			| OFFroad4wd Pandík 
					Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
 Príspevky: 3300
   | efi díky    no ja chcem isť na vrakač a tam zobrať z nejakej žigule panhardku a prerobiť ju na nastavovaciu 
 panhardka bude taká čerešnička na torte čo sa týka prarábky z listov na pružiny ale je to dosť dôležitá vec  
 
 |  
			| Ned, 23.10.2011, 17:59 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |