Dnes je streda 18. júna 2025, meniny má Vratislav a zajtra Alfréd
Mitsubishi Pajero 2,5TD - nad 3000m n.m. problémy
Autor |
Správa |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Neviete niekto narýchlo poradiť, či sa dá nastaviť niečo na motore Pajera 2,5TD aby šlapalo v pohode vo vyšších nadmorských výškach? Problém je, že cca od 3000m vyššie dymí na bielo má aj nižší výkon.... Nemám poruke manuál, takže možno je to napísané aj tam a stačí si to prečítať, ale nie je kde.
Rovnako sa správa aj dieselová Toyota 4 Runner (Hilux Surf - manuál tiež nie je po ruke) ale rovnaká benzínová Toyota 6-válec ide ako normálne.
Viete niekto narýchlo poradiť?
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Sob, 29.10.2011, 10:03 |
|
 |
fire82
Učeň
Registrovaný: Štv, 09.12.2010, 10:08 Príspevky: 73 Bydlisko: Pečovská Nová Ves
|
Podľa mňa je tam menšia hustota vzduchu a turbo nedokaže asi vyvinuť taky tlak ako motor potrebuje
_________________ Asia rocsta,motor 2,6 V6 audi, nápravy UNIMOG
|
Sob, 29.10.2011, 15:47 |
|
 |
HONZA.S
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26 Príspevky: 325 Bydlisko: Benešovsko CZ
|
Běžní věc, klesá výkon , málo kyslíku ve vzduchu a mění se ideální poměr palivo vzduch. Co stím nevím ale vím , že hodně moderní auta s elektronickým vstřikováním mají korektor nadmořské výšky, který je součásti řídící jednotky. Kam až tak vysoko se šplháte?
_________________Když auto tak 4x4, teď si pujčuji Patrol GRY61 4.2TD, Nissan X trail 2.0 4 x 4 , Nissan Almera N16 1.5 a Nissan Primastar 2.5 TDi . janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738
|
Sob, 29.10.2011, 17:22 |
|
 |
sparc
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 28.11.2007, 23:14 Príspevky: 302 Bydlisko: Alemagne, BA, BB
|
sranda, skor by mal na cierno dymit nie?
_________________ OFF - `97 JEEP ZG 5.2 MAGNUM V8 ON - `05 Chrysler 300C 5.7 HEMI V8 NA PREDAJ SUV - `14 JEEP WK2 kachle
|
Sob, 29.10.2011, 18:40 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
no, čo je príčinou samozrejme viem, teda hustota vzduchu a menší objem kyslíka....
Mám ale dojem, že niekde v manuále na Pajero som kedysi dávno čítal nejaké pokyny na túto tému, len si nepamätám žiadne podrobnosti. Mám na mysli, či tam niekde nie je nejaký ručný korektor...prestavenie predstreku alebo niečo podobné.
Oba diesely (Toyota aj Pajero) idú, ale dymia ako cigánsky voz. Výška bola napr. takáto:
No nič, asi musím pozrieť doma po návrate.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Sob, 29.10.2011, 18:42 |
|
 |
JohnnyPajero
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 28.01.2009, 23:51 Príspevky: 791 Bydlisko: Preßburg
|
Ahoj Jenki,
rád by som Ti v tých Tvojich diaľkach pomohol, ale v tomto na prd 
_________________ MITSUBISHI PAJERO WAGON 3.5 V6 GLSA Ex: MITSUBISHI PAJERO WAGON 3.0 V6 GLS
|
Ned, 30.10.2011, 0:49 |
|
 |
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
posunutie predvstreku je dosť chulostivá vec, može byť ze to pojde lepšie, ale nebude to štartovať a tak... pochybujem že by na toto udával výrobca nejaký ťah, treba z výšin zísť nižšie. s pozdravom Jenki, Renso 
|
Ned, 30.10.2011, 1:06 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Tak vám Ď za snahu, už som dolu, zajtra sa vraciam, tak pozriem doma, čo som to čítal. A pošlem prípadne info nazad pre budúci ride.
Johnny, len pre tvoju info, benzíňák v Toyote (3,4 V6) akoby ani nevedel, že je v inej výške. 
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Ned, 30.10.2011, 7:42 |
|
 |
HONZA.S
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26 Príspevky: 325 Bydlisko: Benešovsko CZ
|
Bude mít to čidlo korekce nadmořské výšky.
_________________Když auto tak 4x4, teď si pujčuji Patrol GRY61 4.2TD, Nissan X trail 2.0 4 x 4 , Nissan Almera N16 1.5 a Nissan Primastar 2.5 TDi . janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738
|
Ned, 30.10.2011, 9:35 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
A myslíš že ten Toyota diesel to nemá? Lebo dymil rovnako ako staré Pajerko.... a tie Toyoty sú zhruba rovnako staré, benzín má 5 rokov, diesel mozno o rok-dva viac...
Aj tak ma zaujíma, čo tá korekcia vlastne mení v nastavení motora.
To sparc, dym bol fakt biely. Na oboch diesloch.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Ned, 30.10.2011, 18:44 |
|
 |
pitu
Učeň
Registrovaný: Pon, 08.08.2011, 11:26 Príspevky: 12 Bydlisko: mam
|
Benziny maju s tymto vseobecne menej problemov uz roky vdaka lambda regulacii, CR diesle novsie uz tiez zvladaju vysoke nadmorske vysky. Jedine co RJ robi je ze ochudnobnuje zmes po urcitu hranicu ... benzin vie z lambdy aku zmes nastavit, stary - nedajboh mechanicky diesel nema ani potuchy ci bezi alebo nebezi na stachio zmes.
Ako sa toto ale meni/nastavuje pre 2.5ku pajero som nenasiel ani v jednom servisnom manuale ...
|
Pon, 31.10.2011, 12:17 |
|
 |
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
presne ako pise pitu, ide o zmes. starsie diesle nemaju pravdepodobne lambda sondu a nevedia ze maju malo vzduchu. podla zopar stranok do urcitej miery diesel kuri na cierno (ked je zmes este natolko pouzitelna ze ju spalis), potom sa vsak palivo odparuje a nezhori vo valcoch cele (biely dym)...
zaujimalo by ma, ako sa to da nastavit na starsich autach...
|
Pon, 31.10.2011, 12:26 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
2visby... aj mňa. Preto som sa pýtal...
divné mi je, že sa rovnako správal aj Toyota diesel, ten je pomerne nový... staré Pajerko ma ani tak neprekvapkalo. Ale som si istý, že som to dakde čítal...a prišlo mi blbé, že si nepamätám, ako na to, prečítal som kedysi celý manuál. Možno stačil malý zásah a ciánsky voz by zmizol.
Btw. služobné L200 vo výške cca 2300m a trochu viac ani len nezadymili...a že ich tam je požehnanne...na naše som sa vtedy nejak nedíval. L200 majú určite rovnaké 2,5TD motory-a jazdia furt plné.
Otázka stechiometrickej zmesi.....ktovie?
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 31.10.2011, 12:43 |
|
 |
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
urcite je to zmesou. viem, ze nove auta maju kompletne ine mapy ked idu do severnych krajin alebo do mexica. cize urcite to ide nastavit aj mechanicky...
|
Pon, 31.10.2011, 14:45 |
|
 |
pitu
Učeň
Registrovaný: Pon, 08.08.2011, 11:26 Príspevky: 12 Bydlisko: mam
|
Nasiel som len stareeee TSB ktore sa este tykalo karburatorovych pajer (V6 jakozto MPI s lambdou je uz all-altitude)
Kazdopadne to mozno dava odpoved na to preco tamojsie L200 s asi rovnakym motorom nedymia - predajca ich vopred upravil na tu nadmorsku vysku

|
Pon, 31.10.2011, 15:42 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|