| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	 Ake auto na expedicne jazdenie ? 
        
        
            | Autor | Správa |  
			| vladlm Ťažký Profík 
					Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17
 Príspevky: 325
 Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
   | moj tip: patrol Y60 wagon
- jeden z najrobustnejsich podvozkov v tereniakoch
 - pri rozumnej jazde spolahlivy motor 2.8td, 4.2d uz celkom ina kategoria
 - bezproblemove spanie v aute pre dvoch ludi strednej vysky,bez vstavaneho spania a i s batozinou
 - spotreba 12/cesta,13/lahsi teren,cize dojazd na jednu nadrz aspon 700km
 - malo elektroniky
 - relativne pohodlne,nie je problem aj dlhsia trasa(1600km-20hod)naraz
 - starsie auta by sa mali aj menej kradnut
 
 a radsej na mensich pneu,max. do 33",nech to tak netrpi
 _________________
 Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal
 Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu
 
 
 |  
			| Str, 23.11.2011, 23:24 | 
					
					   |  
		|  |  
			| abacad Začínajúci koumák 
					Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27
 Príspevky: 121
 Bydlisko: Trencin
   | pozri sa kde vsade majú japonske znacky v byvalých sovietskych republikách zastúpenie.len tak som mrkol isuzu-napr-kazachstan azerbajdžan a este asi 5 dalších.a pochybujem že s predajom japonskeho auta si kupuju i japonsku naftu.  
a nie je jednoduche si vziať par filtrov paliva do zásoby?
 
 je občas do smiechu, ked vidím tie česko-slovenske "obludy" ako jazdia po cestach kade sa domaci vozia na ladách, daciach,ale i novšich mercedesoch či audinách
 
 Myslím, ze pri skutocne expedicnom cestovaní extremy nik nehlada a zvačša stači auto 4x4 s trocha vačšou svetlou výškou. ja som na takom prešiel pol chile bez problemu..
 
 
 |  
			| Štv, 24.11.2011, 21:38 | 
					
					   |  
		|  |  
			| visby OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
 Príspevky: 515
 Bydlisko: BA
   |  abacad píše: pozri sa kde vsade majú japonske znacky v byvalých sovietskych republikách zastúpenie.len tak som mrkol isuzu-napr-kazachstan azerbajdžan a este asi 5 dalších.a pochybujem že s predajom japonskeho auta si kupuju i japonsku naftu.  a nie je jednoduche si vziať par filtrov paliva do zásoby?
 
 je občas do smiechu, ked vidím tie česko-slovenske "obludy" ako jazdia po cestach kade sa domaci vozia na ladách, daciach,ale i novšich mercedesoch či audinách
 
 Myslím, ze pri skutocne expedicnom cestovaní extremy nik nehlada a zvačša stači auto 4x4 s trocha vačšou svetlou výškou. ja som na takom prešiel pol chile bez problemu..
problem nie je ani tak v tom, ze by sa filter zaniesol. problem je v tom, ze tie filtre na beznych autach chybaju a aj to nie je vseliek. CR aj PD su citlive na kvalitu paliva, extremne to znizuje zivotnost komponentov ak jazdis s nekvalitnou naftou.
 zalezi od oblasti, niekde maju kvalitnejsiu naftu ako u nas, niekde ti citelne klesne vykon motora po natankovani.
 na druhu stranu ja mam PD a radsej ho pokazim niekde na cestach ako sediet doma;-)
 so zvyskom suhlasim na 100%;-)
 
 |  
			| Pia, 25.11.2011, 9:12 | 
					
					   |  
		|  |  
			| jenki OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
 Príspevky: 2389
 Bydlisko: Zvolen
   | Do Kazachstanu diesel neodporúčam.
Benzín jednoznačne.
 _________________
 Jenki
 
 Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
 Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
 Pajerko II,  3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
 
 
 |  
			| Pia, 25.11.2011, 19:38 | 
					
					   |  
		|  |  
			| vladlm Ťažký Profík 
					Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17
 Príspevky: 325
 Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
   | jenki
uz som sa chcel skor opytat,ale akosi som zabudol:
 ako to je s naftou v azijskych krajinach? ze vraj dalej na vychod je k dostaniu len benzin?
 
 teda,kde vsade nenatankujem naftu?....to je jedno,ci kvalitnu,alebo nie
 
 pripadne,hodte sem skusenosti aj z ostatneho sveta,nielen z azie
 _________________
 Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal
 Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu
 
 
 |  
			| Pia, 25.11.2011, 21:24 | 
					
					   |  
		|  |  
			| jenki OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
 Príspevky: 2389
 Bydlisko: Zvolen
   | vladlm
Pakistan:  nafta aj benzín je OK, je to vlastne jedno, ale diesle sú tu bežné. Krpce (Suzuki) sú tu väčšinou benzínové, Toyky, Patroly a Mitsubishi (L200) často diesle. Obyčajné autá (Corola, Hondy...) sú mix, veľmi veľa je tu CNG ale pomaly sa vracia aj LPG. Ráno pozriem aj ceny presne a dám sem. Na vidieku boli ceny cca 1Euro za liter, tuším.
 Kazachstan:
  nafta väčšinou mizerná ("len pre náklaďáky"), v zime úplný nezmysel. Bežné sú aj pumpy bez nafty, benzím je na každej. Diesel je prepych na cca 3 mesiace v roku.
 Benzín v podstate OK, prípadne pomôžu aditíva na oktánové číslo...ale skôr pre istotu, ak ideš vlastným autom     a cena...no poteší, ver mi. V stredu-štvrtok dám aktuálnu mestskú cenu, na vidieku môže byť ale iná. Treba mimoriadny dôraz na vzduchové filtre, prach je tam sviňa. A zima tiež.
 Ostatné krajiny neviem._________________
 Jenki
 
 Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
 Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
 Pajerko II,  3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
 
 
 |  
			| Pia, 25.11.2011, 23:27 | 
					
					   |  
		|  |  
			| jenki OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
 Príspevky: 2389
 Bydlisko: Zvolen
   | Pakistan 
benzín 95 Shell 87-88 rupií t.j. 0,74 až 0,75 EUR
 diesel Shell  94 rupií t.j. 0,80 EUR
 _________________
 Jenki
 
 Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
 Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
 Pajerko II,  3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
 
 
 |  
			| Sob, 26.11.2011, 14:02 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Maco Koumák 
					Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30
 Príspevky: 158
   | ahojte.. ja riesim podobnu dilemu.. ono je to dost jednoduche asi..
 Uvazujem o:
 
 1: Jeep ZJ alebo WJ.. rozhodne len ak V8.. davat mu zrat benzin je ale pre mna a hlavne moju rodinu dost silne kakao.. s LPG by to mohol byt dost problem (mozno este tak doma na slovensku OK)
 
 2: Idealne by som bral Toyotu HZJ 76 alebo 78.. toto auto tak skoro nedokazem zaplatit..
 
 3: ostava mi Nissan.. Dobry zaklad pre expedicne auto je GR Y61 W - poskytuje komfort, priestor, je robustny, pevne napravy, v zadu diff.lock.. staci lahka uprava alebo seria s dobrymi pneu.. co viac??? cena bez uprav zodpoveda poziadavke..
 
 ja este zvazujem Navaru D40.. mnohym sa osvedcila, no spanie sa da riesit len stanom..
 
 
 |  
			| Sob, 03.12.2011, 9:48 | 
					
					   |  
		|  |  
			| visby OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
 Príspevky: 515
 Bydlisko: BA
   | maco: dobra volba su aj LR s 300tdi motorom (defender alebo disco1), cenovo su na tom dobre, nezeru vela a nahradne diely za facku;-) 
 
 |  
			| Ned, 11.12.2011, 16:25 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |