Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
Autor |
Správa |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3148 Bydlisko: VYCHOD PO
|
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Pon, 12.12.2011, 19:40 |
|
|
vladlm
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17 Príspevky: 325 Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
|
jenki píše: Silu 2tony vyvinie aj ručný ráčňový navijak - je podstatne lacnejší, ale nikto ho nepoužíva aj tak. Lebo sme v praxi zistili, že nepomôže ze nie? pohyb tvori krasne zenske tela staci pozriet zaciatok http://www.youtube.com/watch?v=ZhuamFTX ... be&t=7m32sORC píše: Dozadu by to vraj malo ist takto. Potrebujes tri stromy a tri kladky
no slava,konecne som to aj ja po takychto obrazkoch pochopil...uz som myslel,ze som tu najsprostejsi(netvrdim,ze nie)
_________________ Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu
|
Pon, 12.12.2011, 22:32 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
kokso som tu chvilu nebol wau...
...a semena akeho stromu si to mam zobrat so sebou ak sa chcem tahat dozadu s prednym navijakom ?
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Pon, 12.12.2011, 22:35 |
|
|
sisals
Čumil
Registrovaný: Štv, 01.12.2011, 22:42 Príspevky: 1 Bydlisko: BB
|
celkom jednoduche, len tych stromov treba dookola dost
http://www.youtube.com/watch?v=P0j_9mRB5g8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=_4tI3HtgdCY&feature=related
vzadu posobi dvojnasobna sila ako v predu, a tym ze sa auto posunie o meter do zadu, navinie sa 1m lana (lano za autom sa skrati o 2m z ktorych 1m sa navinie na navijak a 1m sa pouzije na oddialenie auta od predneho pevneho dodu)
|
Pon, 12.12.2011, 23:34 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Radoffroad: tusteho
Jenki: Fajn ze nejazdis s vyprostovakom Na zdvojnasobenie sily pouzijes jednu kladku a lano naspat na auto; a je sumafuk ci tahas seba alebo niekoho ineho. Na strojnasobenie dve, stvornasobenie 3, atakdalej az kym ti nedojde spagatik. Treba mysliet aj na to, ze tie kladky musis mat kam vesat.
Obrazok od ORC je jasny, vystizny, a hlavne spravny.
OGO: predpokladom mechanickeho alebo hydraulickeho navijaku je k tomu urceny vystup z motora ci prevodovky, ktory ovsem ma maloktore osobne auto (nakladaky bezne), a dorobit ho je technicky velmi narocne a teda aj drahe. Nehovoriac o tom, ze kazdy (elektricky, mechanicky, hydraulicky) ma svoje + aj - a pre vacsinu z vas je elektricky najefektivnejsou alternativou.
Ad Tahanie dozadu: za cenu tych kladiek, lana, a mrdniku v aute, sa da poridit zachovaly navijak dozadu
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Pon, 12.12.2011, 23:42 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1847
|
MoostanQue: Jo, chápem. Mechanické je moc komplikované.
A keď dávate elektrické, nechávate si pôvodnú elektrickú sústavu alebo na niečom si pridáte ? Napr. na akumulátore alebo dá sa silnejší alternátor ?
Lebo zatiaľ každý písal, že elektrický navijak je ťažké zásobovať dostatočným prúdom, a Rado napísal, že má aj viac batérií a i napriek tomu, tá prúdová náročnosť je veliká.
|
Pon, 12.12.2011, 23:52 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
MoostanQue: Myslíš si to, alebo to máš nejak potvrdené?
Apropo, prečo by to malo byť fajn, že nejazdím s vyprosťovákom?
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 13.12.2011, 0:35 |
|
|
traktoristaa
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24 Príspevky: 298 Bydlisko: Piestany
|
ORC píše: Dozadu by to vraj malo ist takto. Potrebujes tri stromy a tri kladky
A nie je jednoduchsie spravit si navijak prenosny (aj pre takyto pripad)?
|
Uto, 13.12.2011, 8:20 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Myslis multi-mount ? (Ze ho nahodis ked treba).
V zavislosti od toho ako to navrhnes, mozes mas o zabavu v blate postarane ...
Uz pracnejsie, ale jednoduchsie je sa vytiahnut hi-liftom ...
Este som videl jednu fotku, kedy bol hilift oprety podstavou o strom (nalezato), gurtna ho myslim obchadzala po oboch stranach (aby ho netahalo na jednu stranu), a pritahoval si to vlastne k stromu ..
|
Uto, 13.12.2011, 8:54 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
mozno kusok od veci, ale pozor pri tom hilifte, totiz len jeden ma deklarovanu silu na tahanie rovnaku ako na dvihanie a je to prave ten s velkym ocelovym (nie liatinovym) nosom na konci a ten ma aj predpripravu na retaz, tento model som doviezol len raz v zivote, drahy bol ako fras a skoncil na mojom aute a nakoniec som zistil, ze jediny rozdiel je ten nos odkladaci, ktory som odlozil bezpecne do garaze a nenosim ho vlastne este je cely inej farby
kopiami hiliftu by som netahal
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Uto, 13.12.2011, 9:49 |
|
|
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
to je hilift extreme? ten stoji o par libier viac ako normalny;-)
|
Uto, 13.12.2011, 10:10 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
ano, a neviem o kolko viac libier stoji kde, ale pred asi 5 rokmi stal skoro dvojnasobok pri dodani do EU (tusim okolo 200 €)
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Uto, 13.12.2011, 10:23 |
|
|
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
hiliftom som sa takto tahal uz dva krat. prvy krat som este nemal navijak a pochopil som po par hodinach, ze is ho urcite kupim. druhy krat, ked som uz vpredu navijak mal, ale nutne som sa musel tahat dozadu. tiez to zabralo par hodin, napriek tomu, ze islo o pomerne kratku vzdialenost. preco?
- pretoze kazda gurtna alebo autolano ma svoju prirodzenu pruznost, ktora sa vyrazne prejavuje s rastucou dlzkou a ocelove nosi malokto
- gurtne (lana) sa nikdy nepodari v beznych podmienkach upnut tak, ze su hned nasponovane a hilift podstatnu cast drahy pouzije len na dosponovanie, po com uz na potiahnutie ostane realne dost malo
- clovek sa velmi narozmysla, ako upevnovat lana, aby ich po kazdom potiahnuti o par cm o tych par cm skratil. trochu to riesi racnovacia velka gurtna, ale kto ju nosi okrem mna?
ked to zhrniem, toto riesenie sice funguje, ale je to jedno velke trapenie na velmi dlhy cas a moc by som sa nan ani nespoliehal. podstatne jednoduchsie a aj rychlejsie je "zavolat kajovi"...
|
Uto, 13.12.2011, 10:49 |
|
|
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
RADOFFROAD píše: ano, a neviem o kolko viac libier stoji kde, ale pred asi 5 rokmi stal skoro dvojnasobok pri dodani do EU (tusim okolo 200 €)
teraz je rozdiel 52 vs 72. viem ze som sa pri objednavke este zamyslal v com je medzi nimi rozdiel ale rozhodlo to, ze pri extreme sa da zhodit ten druhy jazycek a celkovo je potom kompaktnejsi na skladovanie...
|
Uto, 13.12.2011, 10:55 |
|
|
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
vysvetlenie polovicnej namahy navijaku pri pouziti kladky rovnako pri vyprostovani seba, ako pri tahani bremena:
|
Uto, 13.12.2011, 11:05 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|