| Dnes je štvrtok 30. októbera 2025, meniny má Šimon Simona a zajtra Aurélia 
 
 
 
 
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | Správa |  
			| Maco Koumák 
					Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30
 Príspevky: 158
   | no hej.. mozno inokedy    ..mne by docela stacilo keby som dokazal RD28 prekopanu na TD42 prihlasit ako TD42.. lebo mozno teraz by si to nikto nevsimol ze namiesto RD28 mam TD42 ale co do buducna??? a co cestovanie v zahranici??? co ked napr v rakusku pri kontrole niekto zisti tento rozdiel?? budem rad ak ma pustia domov pesi.. alebo sa mylim??
 
 |  
			| Uto, 20.12.2011, 23:07 | 
					
					   |  
		|  |  
			| matino Učeň 
					Registrovaný: Pon, 21.12.2009, 16:42
 Príspevky: 99
 Bydlisko: MT
   | ono to máš tak, keď už mať takto upravený patrol, tak potom k tomu idú veľké kolesá narazníky naviják a tieto srágory      a pokiaľ to všetko nieje v TP tak do rakúska a obdobných západných krajín neradno chodiť aj keby si mal motor ktorý súhlasí s TP. holt treba sa s cestovaním ťahať na východ  _________________
 GR Y61,Ironman,podložky,35" KM2,AVM,pevnosťáky,naviják,záhradka,Hella,Hi-lift,CB atď...
 
 
 |  
			| Str, 21.12.2011, 0:16 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Maco Koumák 
					Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30
 Príspevky: 158
   | samozrejme mame uz naplanovane aj nejake vychodne trasy.. na zapad do "vypelych" civilizacii a miest nas to netaha.. problem je len v tom, ze nam lezia v ceste a musime nimi prejst.. samozrejme, ze naraznik, podvozok, kolesa a vsetky tie ako vravis sragory jednoznacne v papieroch mat chcem a aj budem.. inak si neviem predstavit s tym vobec vyliezt ani len z rodnej dediny tu na slovensku.. to by si na nas asi velmi dobre zgustli.. 
 
 |  
			| Str, 21.12.2011, 0:26 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Patrol Ťažký Profík 
					Registrovaný: Pon, 17.12.2007, 21:19
 Príspevky: 495
 Bydlisko: Trnavá Hora
   | Nechcem sklamať tvoje ilúzie o expedične upravenom Patrole r.v. 2005 a viac s vymeneným motorom. V žiadnom tvojom príspevku som sa nedočítal tvoj presný rozpočet podla mňa presiahne 30 000,-€.Je nás tu zopár čo už máme akotak upraveného Patrola a vždy treba ešte niečo dokúpiť. Môj názor je kúp 3.0 l, uprav ho expedične a vymeň prevody v diferákoch! Sám na ne teraz šetrím. _________________www.strechyzh.sk
Kto druhému jamu kope, zarobí a potom slope.
 Kto druhému jamu kope, je u mňa na brigáde. 
 
 |  
			| Str, 21.12.2011, 10:59 | 
					
					   |  
		|  |  
			| visby OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
 Príspevky: 515
 Bydlisko: BA
   | Maco píše: samozrejme mame uz naplanovane aj nejake vychodne trasy.. na zapad do "vypelych" civilizacii a miest nas to netaha.. problem je len v tom, ze nam lezia v ceste a musime nimi prejst.. samozrejme, ze naraznik, podvozok, kolesa a vsetky tie ako vravis sragory jednoznacne v papieroch mat chcem a aj budem.. inak si neviem predstavit s tym vobec vyliezt ani len z rodnej dediny tu na slovensku.. to by si na nas asi velmi dobre zgustli..spravne vravis, cez civilizaciu sa clovek musi vzdy dostat.
 avsak zastavam teoriu, ze pokial nemas extremne vysoku bestiu s kolajnicami miesto naraznikov ale skor nenapadne auto, tak je clovek viacmenej bez problemov...
 
 |  
			| Str, 21.12.2011, 11:03 | 
					
					   |  
		|  |  
			| viders Frajer 
					Registrovaný: Štv, 12.03.2009, 15:30
 Príspevky: 242
 Bydlisko: RS / Praha
   | visby píše: RADOFFROAD píše: priklad :
 zozenies super motor z toyoty za 5000 alebo horsi za 2300 a trebalo by mu dalsich 2000 do dielov, ale pojde aj bez nich, otazka je, aky mas pocit bezpecia ak s tym mas ist 10 000 km
pridaj na dieloch, toyota ma sialene ceny ND...neviem co stale mas s tymi cenami, opakujes to v kazdom vlakne    neviem co mas za auto a s cim to porovnavas..
 Skus zavolat do toyoty, potom do nissanu a mozes aj do LR a opytaj sa na nejaky origo diel ci tam bude az taky rozdiel v cene..
 
 |  
			| Str, 21.12.2011, 14:00 | 
					
					   |  
		|  |  
			| rado nd OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
 Príspevky: 1757
 Bydlisko: SK
   | Dobre na to ideš,
 pred sviatkami treba trochu uvoľniť atmosféru.
 
 
 |  
			| Str, 21.12.2011, 14:11 | 
					
					   |  
		|  |  
			| visby OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
 Príspevky: 515
 Bydlisko: BA
   | viders píše: neviem co stale mas s tymi cenami, opakujes to v kazdom vlakne    neviem co mas za auto a s cim to porovnavas.. Skus zavolat do toyoty, potom do nissanu a mozes aj do LR a opytaj sa na nejaky origo diel ci tam bude az taky rozdiel v cene..porovnavam to napriklad s LR (kde su ceny zase extremne nizke):
 loziska naboja Def  vs HDJ80 homokinetak Def  vs j7
 
 |  
			| Str, 21.12.2011, 14:18 | 
					
					   |  
		|  |  
			| viders Frajer 
					Registrovaný: Štv, 12.03.2009, 15:30
 Príspevky: 242
 Bydlisko: RS / Praha
   | Rado ja som to nemyslel v zlom   Visby  mne islo o porovnanie original dielov, nie aftermarket od Britpart, tu je pekne vidiet ten rozdiel http://www.lrseries.com/shop/product/listing/12812/TDJ000010-FRONT-AXLE-SHAFT-CV-JOINT.html To ze si anglicania vyrabaju lacnejsie nahrady original dielov a je to dostupne aj pre nas je ina vec, mozno take cosi existuje niekde v azii aj pre toyotu alebo nissan   
 
 |  
			| Str, 21.12.2011, 15:06 | 
					
					   |  
		|  |  
			| rado nd OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
 Príspevky: 1757
 Bydlisko: SK
   | Ani ja,
 len sme sa trochu pobavili.
 
 
 |  
			| Str, 21.12.2011, 15:09 | 
					
					   |  
		|  |  
			| visby OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
 Príspevky: 515
 Bydlisko: BA
   | samozrejme, ze najdes aj drahe LR diely. akurat toyotacke diely nenajdes lacne (ani ked su nahrada alebo aftermarket), tam je ten rozdiel;-)
 pri starsich autach je to vec na zvazenie, rovnako ked chce ist clovek niekam dalej a mat par dielov v zalohe.
 
 edit: este dodam, ze pri jeepkach je to podobne ako pri LR;-)
 
 
 |  
			| Str, 21.12.2011, 15:18 | 
					
					   |  
		|  |  
			| PATaMAT OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 01.09.2008, 16:29
 Príspevky: 501
 Bydlisko: Michalovce
   | Dodám do kotla čo sa týka tých cien už ked tu taka burliva debata...
 Visby pozri si milneroffroad.com tu maš napr ložisko na 70tku...
http://www.milneroffroad.com/index.php? ... t_id=31422 Nemyslim si že sa neda splasiť aj lacnejšia nahrada..._________________Ford Maverick 2.4i, T3, CB, winch 5t, svetla,hilift, pevnosťáky, dáka gurtňa a mnoho dalšieho...    
 
 |  
			| Str, 21.12.2011, 21:11 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Maco Koumák 
					Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30
 Príspevky: 158
   |  Patrol píše: Nechcem sklamať tvoje ilúzie o expedične upravenom Patrole r.v. 2005 a viac s vymeneným motorom. V žiadnom tvojom príspevku som sa nedočítal tvoj presný rozpočet podla mňa presiahne 30 000,-€. Môj názor je kúp 3.0 l, uprav ho expedične a vymeň prevody v diferákoch! serusko.. samozrejme som si vedomý toho, že bez dukátov to jednoducho nepôjde a čím väčší nárok - tým vyšší rozpočet.. táto priama úmera mi je úplne jasná.. a preto som tu, aby som čerpal info. napríklad aj o orientačných cenách úprav atď.
 je jasné, že pri mojom zamestnaní je aspoň zatiaľ nereálne aby moje auto stálo viac ako 30 litrov (toľko ešte potrebujem dať do domu   ) ..určite to nechcem upravovať do extrému a hlavne to budem robiť postupne.. dopočul som sa osobne od nemenovaných profíkov, že na takú bežnú úpravu patrola na expedičné cestovanie by malo 8 litrov stačiť spokojne.. + cena auta a jeho opravy, doladenie.. no a tu riešim + výmenu motora, ktorú zvažujem..
 v čom máš pravdu určite je fakt, že od patrola r.v. 2005+ budem musieť upustiť v rámci rozpočtu.. a už som to nejak vnútorne aj urobil   .. zas to nie je až taký veľký rozdiel.. ono mne osobne nevadí ani auto sparťanského rázu teda plechová palubovka atď. ale v aute nechcem voziť drevo z lesa ale rodinu (manželku a syna) takže sa obzerám aj po nejakom komforte - preto patrol Y61 a preto som sa začal zamýšľať nad 2005+ no po zdravom zvážení ten rozdiel medzi 1998-2005 a 2005+ nie je vôbec výrazný..
 ty mi radíš upraviť trojliter ale ja mám z toho motora paniku po tom, čo som videl u kamaráta v servise.. takže už som viac-menej rozhodnutý kúpiť RD28 a v tomto vlákne sa momentálne snažím poriešiť prekopanie na TD42 tak, aby to ladilo aj s legislatívou.. najčastejšie mi prichádzajú rady aby som kúpil peknú zachovalú dva osmičku a k tomu jedného anglana so štyri dvojkou.. údajne keď to prehodím je tu šanca vynulovať cenu toho anglana predajom motora RD28 a jeho prevodovky + rozpredajom toho druheho patrola.. ak nie vynulovať tak aspoň minimalizovať.. toto sa mi pozdáva ako celkom rozumné riešenie no ako hovorím potrebujem doriešiť OEV alias techničák.. tak pátram ako na to..
 PS: ROZHODNE mi toto fórum - teda vlastne vy - pomáha zorientovať sa a načerpať pre mňa vzácne informácie.. vďaka 4x4club/forum určite neurobím nejakú hlúposť pri kúpe auta a jeho následnej úprave, takže asi ušetrím aj nejaké tie bubáky za čo veľmi pekne ďakujem tvorcom, administrátorom a samozrejme Vám členom za všetky rady ktoré dostávam a za Váš ochotný prístup.. tak Vám prajem aby ste prežili pokojné Vianoce bez ujmy na zdraví a psychike.. doprajte si oddych aby štart roku 2012 bol na prvý šup na všetky valce      no nádherne som to povedal nie??    sám som prekvapený.. niečo zo mňa predsa len bude..  
 
 |  
			| Štv, 22.12.2011, 9:00 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Martinoff OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
 Príspevky: 1932
 Bydlisko: TO
   | S tou legislatívou to nezladíš ani keď sa rozkrájaš.      Jediná šanca je dostať to do papierov cez nejakého "véééééééľmi dobrého" známeho, ktorý Ti to tam zapíše, ale aj tak to bude černota. Jediný relatívne normálny spôsob je spraviť si to a potom sa tváriť že to tak už bolo a nech Ti dokazujú "orgáni", že je to inak.
 Nejako Ti asi uniklo, že u nás je problém zlegalizovať to čo je legálne a normálne.  _________________
 Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
 L200 - pracovné, a to doslova!
 
 
 |  
			| Štv, 22.12.2011, 9:40 | 
					
					   |  
		|  |  
			| visby OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
 Príspevky: 515
 Bydlisko: BA
   | 2patamat: ako som pisal v australii je to o nieco lacnejsie ako v nemecku, ale stale drahsie ako LR alebo Jeep(aj nahrady). taktiez dostupnost je otazna. 
stale tvrdim, ze je to vec, ktoru by mal clovek zvazit ked kupuje auto (ak to ma na vozenie dreva je to jedno, ak s tym chodi aj niekam dalej, tak uz to moze zohrat nejaku ulohu)
 
 ad martinoff: dobra pripomienka. asi je fakt najlepsie motor prehodit a riesit papiere az ked nastane problem. jedine kde to mozu zistit je STK/EK a aj to iba v pripade ak bude technik moc iniciativny;-)
 
 
 
    							Naposledy upravil visby dňa Štv, 22.12.2011, 10:10, celkovo upravené 1 
 
 |  
			| Štv, 22.12.2011, 10:07 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |