Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 Oplati sa este stale LPG ?   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 finder 
				Support 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6667 Bydlisko: PB
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Napriek snahe EU a nasim zakonodarcom, ktory mlatia hlavou hore dolu, az si bradou vymlatia jamku v hrudi, ze sa zavezuju znizit splodiny CO, legislativa je prudko proti ... Kym v CZ prebehne prestavba za cenu montaze + 20 CZ kolok a maju tam cez 800 povolenych aut, u nas je ich mozno 30, prestavby su pomerne narocne, a niekedy aj zbytocne.
 Zdroj.
 Dieslaci nesmejte sa ...     
					
						_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda   . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 14.03.2007, 10:28 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 patrik 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06 Príspevky: 775 Bydlisko: slovensky grob
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 neoplati aj ked mam lpg namontovane - . velka investicia a pomala navratnost. nepriazniva cena lpg voci cene benzinu .   v terene miestami nestiha . 
					
						 _________________ discovery td5 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 14.03.2007, 22:58 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Dora 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 21:46 Príspevky: 339 Bydlisko: Banská Štiavnica
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 zaujímavé..., ja mám na brucholaze plyn a je to super rozdiel v cene jazdenia. Samozrejme ak traba vúčší výkon tak prepínam na benzín, ale príde mi to celkom úšporné riešenie. Plynu mám spotrebu tých 10l/100km, benzínu 8l/100km a cenový rozdiel 38sk a 20sk je značný .... 
					
						 _________________ všetko je raz "poprvé" skype: doraskype2918 ex: Suzuki Samurai ex: Jeep Grand Cherokee 2.5TD ex: Jeep Grand Cherokee 5.2  ex: Mitsubishi Pajero Pini 2.0 GDI 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 15.03.2007, 7:41 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 peterB 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Vsetci pisu ze je rozdiel vo vykonnosti - benzin vs. plyn. Tak ja neviem ale ak by ma niekto posadil do mojho auta a nepovedal mi co mam prepnute tak by som to nezistil. Zrejme to bude tak - ako je to spravene tak to funguje    
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 15.03.2007, 8:17 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Jano JP 
				Pajero compatibile 
				
					 Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Dora, zabudol si na maličkosť - vstupné náklady na montáž a to hlavne na tú oficiálnu... 
					
						_________________  Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....      Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...    
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 15.03.2007, 9:13 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Andrej 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4603 Bydlisko: Hlavná dedina
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Jano JP píše: Dora, zabudol si na maličkosť - vstupné náklady na montáž a to hlavne na tú oficiálnu...  
Janči právda len netréba zabúdať aj na jednu maličkosť a to počet km najazdených za rok. Neviem či by mal LPG (aj ked ja ho kúpil rovno z autom, takže nejaké vstupné investície vypadli) keby som jazdil tak do 10 tisic ročne ale ak človek najazdí od 30 tisíc a viac po cestách, nehovoriac že ja na tom chodím aj v terene tak už naskakujú trochu iné čiselka.  
					
						_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email:  andrej.durda@gmail.com 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 15.03.2007, 9:27 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Jano JP 
				Pajero compatibile 
				
					 Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Jasné, Andrej, ja viem...len som doplnil Doru...
 ...onehdá som uvažoval o takom riešení a robil som si nejaké prepočty a zistil som, že keď sa to má oplatiť, tak plyn do auta odnova, alebo véééľa km...
 ...a ešte čosi - nádrž permanentne zaberá inak volné miesto...to len aby sa nezabudlo...
 ...ale ja to nepíšem preto, žeby sa to neoplatilo, len aby sa to nezjednodušovalo...    
					
						_________________  Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....      Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...    
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 15.03.2007, 9:55 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Dora 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 21:46 Príspevky: 339 Bydlisko: Banská Štiavnica
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 to janoJP, jasne kúpil som ho už s namontovaným LPG, dokonca legálnym. Ročne najazdím na ňom tých 25-30tis. km, jedinou nevýhodou je tá nádrž, ja ju volám Little Boy, taký poriadny valec v kufri. 
 
 to PeterB: Čo sa týka výkonu, rozdiel je citeľný, ak na to auto poznáš a vieš ako sa správa. Ja mám na plyne priame vstrekovanie, takže je to menej citeľný rozdiel, ale predsa. 
 
 No a samozrejme aj prvé poruchy sa hlásia - napr. reduktor mi nestíha pri otáčkach na 4000, takže na to musím dbať pri predmiehaní... 
					
						 _________________ všetko je raz "poprvé" skype: doraskype2918 ex: Suzuki Samurai ex: Jeep Grand Cherokee 2.5TD ex: Jeep Grand Cherokee 5.2  ex: Mitsubishi Pajero Pini 2.0 GDI 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 15.03.2007, 10:24 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 patrik 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06 Príspevky: 775 Bydlisko: slovensky grob
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 to s plynom som pisal ohladne mojho jeepu . mal som feliciu na plyn a isla lepsie na plyn ako na benzin . spotreba okolo 8l plynu a maximalka na plyn 160km/H krutiaci momet na nej bol tiez citelne  vecsi. 
					
						 _________________ discovery td5 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 15.03.2007, 13:00 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Pato Zvolen 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						peterB píše: Vsetci pisu ze je rozdiel vo vykonnosti - benzin vs. plyn. Tak ja neviem ale ak by ma niekto posadil do mojho auta a nepovedal mi co mam prepnute tak by som to nezistil. Zrejme to bude tak - ako je to spravene tak to funguje    
Cawte ALL,
          Dovolil by som si súhlasiť  ohľadom rozdielu vo výkone LPG vs benzín tuto s kolegom. Pôvodne, pokiaľ  sma sa do toho nezačali vŕtať, bolo badať mierne nižší výkon na LPG-hlavne v kopcoch. Teraz, ked je to TIP-TOP zladené a zoštelované, tak isto pokiaľ sa nepozrem na LED-ky tak netuším na čo vlastne idem, keďže mám ešte starý systém bez automatického prepínania do LPG.  
					
						_________________Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vás na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami!   Ex. Lada Niva 1.6  
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 15.03.2007, 14:16 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 dado 
				Legenda Offroadu 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 V kazdom pripade sa LPG oplati. 
 V SR sa vacsinou jazdi na cierno, tzn. ze ked sa zariadenie namontuje niekde v Polsku (ako napr. moje) ta vyjde este aj lacno. Co sa tyka vykonu a vacsej spotreby ....LPG so sekvencnym vstrekovanim to vyriesi. Je sice drahsie....
 A ked uz pre nic ine, tak kvoli tomu, ze z LPG sa statu neodvadza taka vysoka spotrebna dan ako z benzinu a nafty. A tento stat si to fakt nezasluzi. 
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 15.03.2007, 14:35 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martin 4 
				Trvalá prekážka 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Odhliadnuc od toho, že benzín a plyn patria do zapalovačov... by na plyn (akýkolvek horlavý) mali jazdiť aj dízle bez nejakej kruto zložitej úpravy. 
 
Nechá sa vstrekovať volnobežná dávka nafty aby sa to zapálilo a zvyšok práce odvedie plyn. Tak by sa aj riadne využili antidetonačné vlastnosti plynu, ktoré benzíňáky pri kompresii okolo 10 nedokážu zužitkovať. 
 Ale.... keď už... čo takto naučiť stroje jazdiť na drevoplyn.  Kedysi tak bolo v časopise Svět motoru popísané ARO 240 ktoré jazdilo na bukové polienka....      8) 
 Ideš lesom... a minie sa palivo palivo... zanadávaš, vytiahneš pilu a sekerku, nakálaš polienko a ideš ďalej           
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 15.03.2007, 14:45 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Hugo 
				ATOYOT positive 
				
					 Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46 Príspevky: 685 Bydlisko: Poprad
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 na plyne som jazdil na 13-14litrov / 100 km - 2.2i16v
 teraz na diesel jazdim 10 l/100km - 3.0l D-4D
 
 jednoducha matematika vravi ze na plyn ma to stoji (21.90 za 1l LPG) 3,066 Sk a na diesel ma to stoji 3,60 Sk
 
 je to maly rozdiel na to kolko humbuku je kolo plynu. (vstupne naklady atd)
 popravde som s plynom nemal problemy, ale bolo citit ze to slo slabsie a este kolo toho sa zral benzin na startovanie a vyhriatie motora do 30°C
 
 takze o nejakej fantastickej uspore sa hovorit neda... diesel sa mi zda byt setrnejsi 
					
						 _________________ Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 15.03.2007, 14:58 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Martin 4 píše:  Ale.... keď už... čo takto naučiť stroje jazdiť na drevoplyn.  Kedysi tak bolo v časopise Svět motoru popísané ARO 240 ktoré jazdilo na bukové polienka....      8)  Ideš lesom... a minie sa palivo palivo... zanadávaš, vytiahneš pilu a sekerku, nakálaš polienko a ideš ďalej           
Je to pekná vec, ale má to jedno veľké ALE. A síce drevoplyn je oproti LPG a iným palivám špinavý a korozívny jaxwiňa. Takže ten motour by sa ti asi moc nepoďakoval. Iba že by si tam nejako naimplantoval Stirilngov motor, tomu je čistota paliva ukradnutá.    Ale drevoplyn (hlavne z biomasy) má veeeľkú budúcnosť inde. Už sa stavajú prvá kogeneračky na výrobu elektriny a kúrenie. (inak kamarát má také oné samo-domo, že kotol - generátor drevoplynu, k tomu motor (tuším š1000MB alebo Lada) a generátor. Dáva mu to cca 25 kW tepla a cca 16 kW elektriny.    
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 15.03.2007, 15:46 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Andrej 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4603 Bydlisko: Hlavná dedina
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Martin 4 píše: Odhliadnuc od toho, že benzín a plyn patria do zapalovačov...   
No zabavili šme še trochu     
Myslím každé palivo má svoje pre a proti u každého z nás.  Mne osobne nafta smrdí a benzín lial aj do lietadiel     takže mi je bližší a tým že mám LPG a pri mojom počte km mi to vychádza stále lepšie ako na diesel a už sa serkať z nejakým talienskym no ani zasvet (dieselko     ). Jedine som bol ochotný akceptovať diesel u trola len nejako nedorástla penaženka naň, ked kupoval auto.  
					
						_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email:  andrej.durda@gmail.com 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 15.03.2007, 15:54 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |