Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 22.12.2024, 14:50
Dnes je nedela 22. decembra 2024, meniny má Adela a zajtra Nadežda




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 47 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 Správne chladenie turba 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Pon, 26.07.2010, 23:23
Príspevky: 27
Bydlisko: Kvetoslavov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Spravne Lukas4x4, ja tiez nepoznam ziadne turbo ktore by bolo ochladzovane palivom. Existuju len niektore turba ktore su naviac chladene vodou.
V dnesnych motoroch nejde ziadna bohata zmes do vyfuku len tak aby vysla vyfukom, riadiaca jednotka davkuje palivo tak aby doslo k jeho uplnemu spaleniu. Vynimka je len pri motoroch s DPF filtrom, kedy pri jeho regeneracii dochadza k tzv povstreku paliva za HU z dovodu jeho spalovania v DPF filtri - je to ucelovo riadeny proces kedy nespalene palivo ide z motora do vyfuku ale nie je jeho ucelom chladit turbo. To sa chladi bezanim motora na volnobeh, tym znizis jeho otacky na min, klesne aj teplota oleja a dobeh turba po vypnuti motora je velmi kratky. Niekto tu pisal ze pred vypnutim motora prida plyn a vypne zapalovanie - moze zacat kopat hrob pre svoje turbo.

_________________
Čím ďalej zájdeš v teréne, tým dlhšie pôjdeš po traktor
UAZ 469
TLC BJ 42
TLC HJ 60


Str, 26.09.2012, 16:32
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
uz som sa zlakol, ze som nieco prehliadol pri skoleniach;-)

bull4x4 jeden z mala rezimov kedy su vyfukove plyny extremne horuce su pri diesloch nizsie otacky s vysokym podielom vzduchu v zmesi. toto sa pri modernejsich autach riesi EGRom a skrtiacou klapkou. nejake chladenie sa vsak neriesi, ide tu len o emisie (NOx)...
inak davkuje palivo RJ sakra presne, aby sa vsetko spalilo. inak by si sama zanasala DPF a ine filtre. jedina vynimka su regeneracie...


Str, 26.09.2012, 17:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ked to najdem, pastnem to sem :wink:

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Str, 26.09.2012, 20:59
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22
Príspevky: 1036
Bydlisko: Pezinok Lošonec
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mne odislo turbo tak ze stvrdlo gufero na sani teda na propele sania a motor tahal do spalovacieho priestoru olej z motora
takze islo do srotu

_________________
Jeep zj 4.0 1994
Jeep xj 4.0 H.O.1996
Mazda 323 bf turbo 4wd
Multipla CNG
Ex. Jeep cherokee 2.1
Ex.LKT 81 T
Ex.UKT 6340
Ex .suzuki samurai 1,3 sj510
0904976223


Štv, 27.09.2012, 7:43
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bull4x4 píše:
ked to najdem, pastnem to sem :wink:


ok, rad sa poucim;-)


Štv, 27.09.2012, 12:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no v mojej hlave sa to asi nezrodilo a predpokladam, ze asi ani jeden z Vas nie je konstrukter z BMW, ktori sa k tejto teme vyjadrovali :wink:

len to neviem najst na nete, musim pozriet v casakoch

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Štv, 27.09.2012, 14:16
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26
Príspevky: 599
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bull4x4 píše:
no v mojej hlave sa to asi nezrodilo a predpokladam, ze asi ani jeden z Vas nie je konstrukter z BMW, ktori sa k tejto teme vyjadrovali :wink:

len to neviem najst na nete, musim pozriet v casakoch


asi ani nenajdeš :wink: možno mysleli uplne inakšie chladenie palivom napr. že nafta ide najprv na ochladenie turba a potom nasledne do trysiek a do motora, inak asi tažko :-)

_________________
Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím


Štv, 27.09.2012, 17:57
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 15.08.2012, 19:31
Príspevky: 82
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ináč regenerácia DPF sa rieši aj ďalším vstrekovačom vo výfukovom potrubí. RJ vtedy nevstrekuje žiadne palivo naviac pred HÚ ale toto je vstreknuté do výfukového potrubia. Ale to len tak mimochodom.

_________________
Offroad Fabia 1.2HTP 51kW + 4cm podložky (keď bude veľká, bude z nej BVP) :)


Štv, 27.09.2012, 18:27
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26
Príspevky: 599
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
miggy píše:
Ináč regenerácia DPF sa rieši aj ďalším vstrekovačom vo výfukovom potrubí. RJ vtedy nevstrekuje žiadne palivo naviac pred HÚ ale toto je vstreknuté do výfukového potrubia. Ale to len tak mimochodom.
ale určite to nieje koli chladeniu turba

_________________
Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím


Štv, 27.09.2012, 18:35
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Lukas, ver tomu, ze najdem. Mozno nie hned, ale najdem. skor mam ten problem, ze len od zaciatku tohto roku mam zo 40 - 50 casakov :(

edit: http://www.auto.cz/preplnovani-2-dil-tu ... adla-16765

Tu je spominane ochladzovanie bohatsou zmesou" jak dal"
budem hladat ten clanok, kde je to popisane presnejsie a konkretnejsie

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Štv, 27.09.2012, 19:48
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
"V současnosti je při maximálním výkonu motoru nastavena bohatá směs (lambda 0,75-0,85), protože část paliva musí chladit spalovací prostor."

myslis toto? to sa turba netyka, je to chladenie valcov...


Pia, 28.09.2012, 9:25
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26
Príspevky: 599
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bull4x4 píše:
Lukas, ver tomu, ze najdem. Mozno nie hned, ale najdem. skor mam ten problem, ze len od zaciatku tohto roku mam zo 40 - 50 casakov :(

edit: http://www.auto.cz/preplnovani-2-dil-tu ... adla-16765

Tu je spominane ochladzovanie bohatsou zmesou" jak dal"
budem hladat ten clanok, kde je to popisane presnejsie a konkretnejsie


tak sem skopíruj čo píšu presne lebo sa mi to nechce čítat.

_________________
Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím


Pia, 28.09.2012, 9:43
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
LUKAS4x4 píše:
tak sem skopíruj čo píšu presne lebo sa mi to nechce čítat.


vid moj prispevok;-)


Pia, 28.09.2012, 10:25
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
V princípe je turbodúchadlo pomerne jednoduchý prúdový stroj.
Dúchadlo (tiež ľudovo kompresor) je umiestnený v saní a ohrieva sa len prestupom tepla, lebo miera stlačenia vzduchu a teda nárast teploty je na automobilovom dúchadle relatívne nízky z hľadiska namáhania materiálu.
Turbína, ktorá kompresné dúchadlo poháňa je roztáčaná výfukovými plynmi, teda zúžitkuje teplotu a tlak výfukových plynov. Tu dochádza pri odovzdávaní energie k vysokým teplotám (teplotný a tlakový spád na turbíne určuje výkon turbíny) a v kombinácii s veľmi vysokými otáčkami potrebnými pre účinnosť dúchadla je potrebné pomerne veľmi výkonné mazanie ložísk. Olej tu má 2 úlohy, mazanie a chladenie. Ak nestačí, dáva sa doplnkové chladenie vodou.
Kľúčové je aj rovnomerné ohrievanie/chladenie telesa turbodúchadla, lebo pri nerovnomernom procese dochádza k rozdielnej deformácii a buď sa stráca výkon (pri zvýšení tolerancií v plynovom trakte) alebo môže dôjsť až deštrukcii turbíny pri prudkom ochladení telesa a znížení vzdialeností medzi rotorom a statorom turbíny (pri takých 150 000 ot/min stačí minimálny kontakt).
Mimochodom, nezhoreté palivo na turbíne by mohlo za určitých okolností akurát zvýšiť výkon turbíny (horenie, teda vyšší teplotný a tlakový spád) a jej ďalší nežiadúci ohrev.
Takže ak sa jedná o chladenie palivom, mohlo by ísť zrejme o rovnaký princíp ako s chladiacou zmesou.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 28.09.2012, 10:38
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
V současnosti je při maximálním výkonu motoru nastavena bohatá směs (lambda 0,75-0,85), protože část paliva musí chladit spalovací prostor. Snížením součinitele lambda na hodnotu 0,9-1,0 by bylo možno získat u zážehového motoru úsporu paliva až 20%. Tato změna s sebou přináší mj. zvýšení teploty výfukových plynů až k 1050°C (tedy hodnoty reálné jen pro novou generaci turbodmychadel a to přirozeně bez VGT).

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Pia, 28.09.2012, 14:15
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 47 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: