Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
Zmena stáleho prevodu Patrol Y61
Autor |
Správa |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
na margo..
trosicka ma serie to neustale prekaranie JEEP/NISSAN
kazda ta znacka predsa ma svoje za aj proti...
preto tak reagujem, a je to pre cele osadenstvo.
pre teba je tu mala ukazka toho na co som narazal a ze to ide.. :
http://www.jeepforum.com/forum/f9/stock-tj-specifications-452871/#post4118380
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Pia, 30.11.2012, 22:56 |
|
|
jankarol
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39 Príspevky: 911 Bydlisko: Vranov nad Toplou
|
Tyky píše: pejo píše: Ešte je 5,14 (36:7) na type 260 s motorom RD28. este tu volakedy jeden ital ponukal 1:4,88. Fillipo Asquer sa volal a stranku offroad-material.sk mal
Ten pomer mám sériovo v Lj 70
|
Sob, 01.12.2012, 0:14 |
|
|
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
4,88 je ponukane australanmi pre Y61 ako "rychlejsia" varianta superpomaleho 5,41
otazka je podstatne komplexnejsia ako som tu od Rada pochopil , lebo jeho prispevky chapem ako "kupte si od nas 5,41 lebo ja to mam a je to dobre" a plne respektujem , ze pri jeho KOMBINACII faktorov (37" + popraveny 2,8motor + redukovana redukcka + manualna hlavna prevodovka) to asi aj bude pravda
ALE
ak Rado si GURU na Patroly, tak ocakavame (asi cela komunita Patrolistov) uz konecne komplexny prehlad moznosti vs. cien pre vsetkych ...
Ak si sa teda takto nazorovo posunul ako si mi pisal niekde vyssie tak ,PROSIM, skus spracovat koplexnu ponuku , ktora zahrnie :
- typ Patrola (Y61 / Y60 / 260 dalsie )
- typ motorizacie (2,8D /2,8TD / 4,2D / 4,2TD / 3,0ZDTi / 3,3 atd atd)
- typ sprevodovania difu /napravy (len Y61 ma dve kombinacie)
- ponuku novych prevodovych pomerov v dife pre kazdu kombinaciu
- priemer pouzitych pneu
- ucel pouzitia auta = skor lokalny trial / expedicie s dlhymi presunmi / hardcore ...)
- dalsie vyhody / nevyhody
Verim , ze jedine guru,toremu stoja na dvore rocne desiatky Patrolov, ktory komunikuje s viacerymi dodavatelmi , ktory prestaval uz desiatky Patrolov ma sancu toto naozaj kvalifikovane ponuknut
Ihned ako vznikne takyto material = exponencialne stupne pocet objednavok
Ja budem prvy, ktory po zodpovedani dlho kladenych otazok OBJEDNA prislusny prevod do difu aj s montazou od toho ,kto mi tieto odpovede poskytne
Odpovede typu = ked ti hovorim , ze je to dobre tak je to tak ,prosim nepisat ...
Good Luck
IvoLUCKY
_________________ OFF the ROAD
|
Sob, 01.12.2012, 16:34 |
|
|
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
RADOFFROAD píše: co to tu trepes Fogy ? piseme tu o prevodoch a okrem toho, ziadne kluky sa nelamali, filozofuj o tom, co poznas...
jaká ohnivá reakcia, čo si sa vytočil???
no, ale volal som tomu kamarátovi do tornale. Takže, bol to dlhý patrol 3,0 TD 2002 ročník. Kúpil ho nový, predal ho, keď mal 70tis km a pri 90tis km sa zlomila kľuka. Ale opravili to ešte v garancii. Takže netrepem, ani nevymýšľam a ty tiež podľa tohto nie si najmúdrejší na svete.
_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Sob, 01.12.2012, 17:43 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2589 Bydlisko: Vychod
|
Tiez som rozmyslal a rozmyslam nad zmenou prevodou v dife na moj patrol gr 60-4,2benzin-128kw ale mam novu sadu at aj 2 sady mt v rozmere285-75-16 a neako sa mi teraz nechce nove gumy predavat a vsetko davat na 35 gumy ked v terene postacuju a s patrolom sa beha po ceste na stavbu aj v terene ak by som dal vsetky pneu do 35 palcoveho rozmeru tak to zlenivie a mam este Pajero tak uz len pajero by behalo po ceste a Patrol by bol len na teren alebo aj na cestu ale zbytocne by trochu zlenivel a teraz je celkom Zivy-tych180koni s nim celkom dobre hybe ked som to porovnaval s 2,8td alebo 3,0diezlom v Y-61 a teraz nech som mudry co kupit do difu aby to nebolo este horsie ako teraz-lenochod nechcem a do Klokanova zatial dovolenku neplanujem aby som vyskusal par trolov na porovnanie
|
Sob, 01.12.2012, 18:26 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
Citácia: FOGY PríspevokZaslal:
no, ale volal som tomu kamarátovi do tornale. Takže, bol to dlhý patrol 3,0 TD 2002 ročník. Kúpil ho nový, predal ho, keď mal 70tis km a pri 90tis km sa zlomila kľuka
kluka, ci kluky?
ak sa nieco pokazi na jednom kuse, tak to nepausalizuj, ja som napisal, ze sa nelamu, nie ze sa nezlomila tvojmu kamaratovi...
... a ziadny prinos tvojej "trefnej" poznamky o kluke v teme o prevodoch som nezaregistroval, preto ohniva reakcia...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Sob, 01.12.2012, 20:54 |
|
|
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
neviem, koľko kľuky sa polámali, ale dotyčný - starý offroaďák, keď sa dozvedel, čo mu hrozí, tak to radšej predal. Takže len jeho kľuka to určite nebola. A na slovíčkach / kľuka, kľuky/ sa naťahovať nemusíme. Efendi ho určite pozná, povie ti to isté.
_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Sob, 01.12.2012, 21:20 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
bez komentara Fogy...
Ivo, neviem, na ktoru otazku si nedostal odpoved, ale po badani v poslednych dnoch som vyhodnotil, ze na 3,0 automat s 35" , je 5,42 este lepsi ako na manual (moj nazor), ma totiz o cca 430 ot menej ako manual a to je presne to co mi na expedicne jazdenie trochu chyba na manuali, preto som pisal, ze tento prevod je idealny na 36-37 pneu, ale zas na tvrdsie jazdenie je to OK pre 35", len treba akceptovat cestovnu rychlost okolo 110 km/h na dlhsie trasy (samozrejme da sa ist rychlejsie, ale psychicky mi uz otacky nad 3tis vadia) , ale zas je faktom, ze na ziadnej expedicii, co som, bol sa kolone nepodarila vyzsia rychlost ako priemerka
P.S. Ivo, ja mam popraveny motor ??? na zaklade coho si toto usudil...
dalej nechapem, preco mi tu davas domace ulohy, vzdy som kazdemu poradil, tak ma tu nedavaj do pozicie, ze sa tu tej teme venujem a pisem clanky len ako formu inzercie, a uz vobec nechapem, naco sa pytas na xxx typov, ked mas xx rokov jeden a ten isty typ ...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Sob, 01.12.2012, 21:57 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2589 Bydlisko: Vychod
|
Rado a ak chcem nechat pneu 285-75-16 tak aky prevod by bol najlepsi aby to bolo take zive na ceste ako teraz a silnejsie v terene? je to mozne alebo len ist do vacsich pneu?
|
Sob, 01.12.2012, 22:15 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
pneu ake ? lebo nie vsetky 285x75x16 su rovnake...
s motorom 4,2 benzin potrebujes este zivsie na ceste ? vies aky mas prevod teraz ? je to origo benzin, alebo ?
inak tento motor idem davat do toho zavodneho Y61 a prevody tam idu tieto pomale 5,42, a pneu budu max 34-35 , trochu vaham, ale zas toto na cestu nepojde...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Sob, 01.12.2012, 22:33 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2589 Bydlisko: Vychod
|
gumy v tychto rozmeroch mam cooperkySTT, dalsie myslim,ze goodreach a t3 fedimy tiez v takom rozmere a chalani ked preskocia z dodavky do neho tak necitia rozdiel vo vykone ale ja ked skocim z silnejej masiny do nizsej,, kubatury,,-do patrola tak uz sa mi to zda malo niekedy a motor origo 4,2 v originale a aky prevod v dife?-hm pozriem do mudrej knizky ak to tam bude napisane alebo rozebereme dif preventivne a inak ak sme porovnavali tak druhe pajero s 3litrom133kw je ovesane kopou zeleza ale na ceste je zivsie-inak patrol je mechanicka prevodovka tak ako mam aj v pajere-to len take male porovnanie
|
Sob, 01.12.2012, 23:07 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
ak je to origo, potom mas prevod ako 4,2 diesel, teda rychlejsi ako 2,8, tak odporucam origo prevod z 2,8 a myslim, ze to bude fajn,
mas tam prevod 3,9 alebo 4,11 , ale skor tam bude 3,9 ...
seriovy 2,8 ma 4,625
to je cca 18% rozdiel, chcelo by to skontrolovat priemer tanieroveho kola, to by sa dalo podla tabulky ARB uzavierok, tu mam ale v praci...
ak by priemer pasoval, co predpokladam, potom je myslim toto riesenie OK , tieto prevody mam skladom pomerne lacno...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Ned, 02.12.2012, 9:21 |
|
|
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Citácia: dalej nechapem, preco mi tu davas domace ulohy, vzdy som kazdemu poradil, tak ma tu nedavaj do pozicie, ze sa tu tej teme venujem a pisem clanky len ako formu inzercie, a uz vobec nechapem, naco sa pytas na xxx typov, ked mas xx rokov jeden a ten isty typ ...
Rado , Rado = to nie su domace ulohy ,lebo vsetko co robis v poslednych rokoch sa vola bussines a ja sa Ti pokusam davat navod ako ho nerobit parcialne ale plosne = ako jednou (dobre pripravenou) kompplexnou ponukou mozes oslovit celu komunitu, ktorej hovoris PATROlisti
add 3,0 AT Y61Wagon vs prevod 5,41
- ked som obul 35" , tak si mi hovoril , ze zmenou prevodu v pridavke sa zmeni sposob radenia kvaltov v terene ( to potvrdzujem funguje) a ze ked nezmenim prevody v dife tak na dlhych prevodoch to pojde 130km/h pri 2300rpm (to je tiez pravda) ,ALE je to lenive(toto mi nevadi) a v dlhych tazkych vyjazdoch to na dlhej prevodovke umiera a prehrieva sa AT aj po premontovani chladica AT (toto som riesil manualnymi volnobezkami = proste v kopci kedy to uz fakt nejde ho posadim na redukovany zadny nahon)
Co by som teda ziskal zmenou prevodu z 4,31 na 5,41 ?
+ dynamiku
+ menej namahanu celu hnaciu sustavu
+ menej sa hrejucu AT pri beznej jazde
+ este pomalsi redukovany prevod
- 110km/h pri 3000rpm (co toto urobi s motorom 3,0)
- jazda v terene na 4ke (prevod viac ako 1) a kde tu na 3ke ?
Mne furt pocitovo vychadza ako rozumny kompromis tych 4,88 ...Ak teda mas nejake konkretne prepocty pre moju konkkretnu motorizaciu a spravodovanie , pls posli , alebo zverejni
add popraveny motor - este ked stal Patrol v Rosine rozhadzany na dielni si mi vravel , ze ten motor je sice velmi slusny,ale ze aj tak ho das "popravit" ... (ci si to tak naozaj urobil uz som neriesil)
_________________ OFF the ROAD
|
Ned, 02.12.2012, 11:57 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
IVO, IVO
keby si sledoval dianie okolo mna, zistil by si, ze zdaleka nerobim posledne roky "len" biznis, podporujem zrazy, preteky, mladych chalanov, zavodny team, aj ine aktivity, cize k tomu len tolko... celkom ma zarazil tvoj postoj, lebo ma poznas myslim dost dobre osobne a neverim, ze si myslis , ze som zlatokop... (zeby "objektivne" info z tvojho noveho oblubeneho fora ??)
...co sa tyka tvojho auta, necitas, pisal som, ze na automate je to inak, precitaj si vyzsie, nemienim sa tu opakovat...
co sa tyka mojho auta, nesledujes dianie, v trole je motor uz davno urobeny, a mam dalsich 3-5 patrolov, ale predpokladam, ze hovoris o ciernom, ten na 37ckach schova hociaky 3liter.... a nie je sprevodovany ako traktor, je to teraz cca ako seriovy na 31tkach...
mozno to na tvojom novom fore nepisu...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Ned, 02.12.2012, 12:47 |
|
|
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Mily Rado,
jediny kto tu spomina nejake ine forum si Ty (ja v mojich prispevkoch vidim svoje postrehy a skusenosti a nic viac)
mimochodom na to druhe forum som neprispel od Motesic v lete 2012 ako nezavisly organizator bez sponzora (tak isto som pisal aj sem)
a pocuvaj ... skus niekoho ineho presviedcat o svojom samaritanstve, ja viem co to je marketing a viem aj ake aktivity zahrna (ideme si pisat poucky ?) a proti dobremu marketingu NIC NEMAM ,ale prosiiim neskryvaj za tieto aktivity charitu
Aj toto forum mne sluzi (okrem ineho) k tomu co si mam na auto kupit a od koho si zhanat ND ... (nie vsetci lezia pod autom a denne v nom nieco robia). A vies dobre ako som sa rozhodoval pri vsetkych velkych presatvbach , a zasa ja doobre viem preco.
A ked si budem chciet kupit nove prevody, tak budem rozmyslat od koho (tak ako moje prispevky z minulosti o tom svedcia uz peknych par rokov), takze ak mi zodpovies moje otazky = zase si od teba nieco kupim a zase poviem aj v mojom akoli , ze Rado je este furt najlepsi Patrolista v okoli
Ak mas zaujem = odpovedaj
Ak nemas zaujem vecne odpovedat = napis mi , ze ta to otravuje a tie pičoviny ohladom inych for si odpusti (mimochodom nase dve SK fora nie su jedine na svete a napriklad australani sa venuju Patrolom a nie tomu kde kdo co cita ...)
Howgh
Ivo
_________________ OFF the ROAD
|
Ned, 02.12.2012, 13:25 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|