Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 Brzdové obloženia na ARO 461   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 Jozef Joski 
				Frajer 
				
					 Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04 Príspevky: 208 Bydlisko: Trnava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Neviete niekto prečo boli na brzdových pakniach brzdové obloženia v rôznych dľžkach,aký to malo zmysel resp.ako sa to malo montovať?
 Nikde v literatúre som sa s tým nestretol.    
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 23.03.2007, 12:39 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pavlik 
				Frajer 
				
					 Registrovaný: Sob, 18.11.2006, 20:01 Príspevky: 209 Bydlisko: Pezinok
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Jozef Joski píše: Neviete niekto prečo boli na brzdových pakniach brzdové obloženia v rôznych dľžkach,aký to malo zmysel resp.ako sa to malo montovať? Nikde v literatúre som sa s tým nestretol.    
Jedna pakna je nábehová v smer otáčania a druhá má krattšie obloženie na nej je  tiahlo ručnej zajtra dám foto ako majú byť osadené(ak sú opačne,nebrzdí poriadne ručná a jedna pakna sa extrémne derie)  
					
						 _________________ ARO 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 23.03.2007, 22:59 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pavlik 
				Frajer 
				
					 Registrovaný: Sob, 18.11.2006, 20:01 Príspevky: 209 Bydlisko: Pezinok
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 
červeným je označené obloženie,zeleným smer otáčania(foto aro 10)  
					
						 _________________ ARO 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 31.03.2007, 18:48 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Jozef Joski 
				Frajer 
				
					 Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04 Príspevky: 208 Bydlisko: Trnava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 01.04.2007, 17:35 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Jozef Joski 
				Frajer 
				
					 Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04 Príspevky: 208 Bydlisko: Trnava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Tak už som na to prišiel.Je to celkom veda okolo tých dľžok pakní našiel som to v knihe od Pavel Husák:Motocykly s dvoudobým motorem.(kto chce už vie kde to nájsť).
  Je to tam dokonale vysvetlené + schémy + obrázky,je to na 3 strany,ale stojí to zato tak urobiť.Učinnosť brzd na Are sa zlepšila úplne radikálne!Doteraz som si myslel že tie brzdy sú naprd,ale chyba bola v tých rovnako dlhých pakniach.    
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 02.04.2010, 10:31 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bahno 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 A nemohol by si aspon nieco prezradit? 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 02.04.2010, 13:26 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Jozef Joski 
				Frajer 
				
					 Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04 Príspevky: 208 Bydlisko: Trnava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Nevim jak,to sa nedá jednou-dvomi vetami.Ešte raz som to orečítal-je to na 5 stranách.
    Zjednodušene(citujem úryvky):
 -Brzy dojdeme k záveru že symetričnosť obou čelistí je naprosto nevýhodná...
 -úpravu symertické brzdy...blablabla...lze jednoduše udelat i svépomocnenapr:vhodným zkrácením obloženia  na úbežné čelisti k zvýšení její účinnosti,nebo nábežné k odstranení blokování...
 -vyžší účinnosťbrzd je dána servoúčinkem její nábežné čelisti
 
      A ešte Nábežná je táv smere jazdy a otáčania prvá(predná),tažko sa to opisuje,treba to vidieť.Zožen si tú knihu.Aro teraz bez problémou zadlokujem z plnej rýchlosti polovičným tlakom na pedál. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 03.04.2010, 9:09 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bahno 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						No vidis ako ti to ide    .Teraz este napis ake dlhe ma byt oblozenie na prednej a ake na zadnej celusti a kym by som zhanal knihu,tak to aj urobim.Ak to myslis knizku co tam boli Jawy od pincla po 175tku,tak tu som mal,nekomu pujcil  ako je zvykom,je v prdeli    Takze by som poprosil o miery a zajtra ked budem montovat volnobezky rovno skratim aj tie oblozenia  
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 03.04.2010, 9:20 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bahno 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						No vidis ako ti to ide    .Teraz este napis ake dlhe ma byt oblozenie na prednej a ake na zadnej celusti a kym by som zhanal knihu,tak to aj urobim.Ak to myslis knizku co tam boli Jawy od pincla po 175tku,tak tu som mal,nekomu pujcil  ako je zvykom,je v prdeli    Takze by som poprosil o miery a zajtra ked budem montovat volnobezky rovno skratim aj tie oblozenia  
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 03.04.2010, 9:20 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Jozef Joski 
				Frajer 
				
					 Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04 Príspevky: 208 Bydlisko: Trnava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Skúsim to takto-je tam 12 dier na pakni na nity(ja stále nitujem obloženia)Sú  dvomi radmi po 6 dier.V podstate ignoruj tie 2 a 2 diery na koncoch pakne=nituješ len 8 nitov od stredu.Paknu urežeš asi 15 mm za nitmi a skosíš hranu.Ak máš nalepené je to 205 mm.(obloženie umiestnene symetricky)Stačí? 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 03.04.2010, 12:00 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bahno 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Diiiiky pane kolego,to som potreboval vediet.Ja tiez vzdy oblozenie nitujem,lepu dako neverim.Ak som dobre pochopil,kratsi ma byt oblozenie smarom dopredu auta ano? 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 03.04.2010, 12:56 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Jozef Joski 
				Frajer 
				
					 Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04 Príspevky: 208 Bydlisko: Trnava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 No nepochopil,kratšia je tá zadná=úbežná=zvýšenie účinnosti.Včera som dovliekol dalšie Aro a je to tam ešte pôvodné ako som to tu opísal tak ti hodím foto. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 03.04.2010, 18:05 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 RENSO 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 veru, šmar foto, chcem to vidieť 
					
						 _________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 03.04.2010, 19:11 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bahno 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Smar foto celeho Ara,nech potesime oko.Ja som dnes ocesaval jedno co pojde do pece,tak som   zajtra hadam skusim namontit volnobezky,tak hned aj odrezem z toho oblozenia a potom sa uz asi budem privezovat aby som nevyletel z auta ked zabrzdim  
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 03.04.2010, 20:19 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 blahos 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 02.02.2009, 18:20 Príspevky: 806 Bydlisko: Lednicke Rovne
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Jozko som zvedavy aj na to foto lebo nieje to tak davno čo som nitoval všetky nove pakne na Valníku a tam boli všetky rovnako dlhe,tak som zvedavý 
					
						 _________________ ARO M 461 2,3TD 2xprevodovka,
 ARO M 461 2,3D VALNIK 2xprevodovka, prototyp,navijak,
 AROMOG 461-3,0Diesel 3stran.sklapač,2xprevodovka,kabina BARKAS,radlica-Vo Vystavbe 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 03.04.2010, 20:46 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |