Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 Ford Explorer V6 4.0 SOHC   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 VladoKE 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Teším sa na ten deň     
Ešte mi v chodbe na zemi leží krabica s navijakom, snáď do konca roka bude nahodený, garáž nemám vyhrievanú takže motivácia trošku tažšia     
					
						 _________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 11.12.2012, 9:39 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 marisko 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2029 Bydlisko: Košice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 menil si prevody alebo nechal si pôvodné ? 
					
						 _________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 11.12.2012, 22:24 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 VladoKE 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Nemenil ale pravdu povediac ani sa UŽ nechystám.
 Ak náhodou predsa, tak až vtedy keď budem riešiť uzávierky. Ale tiež ešte neviem či automatické alebo elektrické     
					
						 _________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 12.12.2012, 6:29 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 marisko 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2029 Bydlisko: Košice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						no lebo ja mám zo série (31") na 33" čo je asi 17% pocit že je to max čo prevodovka znesie a ty si prešiel z nejakých 30" na 35" ? To sa mi zdá priveľa
 Máš automat ?  v tom prípade prevodovka onedlho zbohom buď   
alebo si daj poriadny prídavný chladič na ATF  
					
						 _________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 12.12.2012, 6:33 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 VladoKE 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Sa mii zdá že podceňuješ Bronco     
Máš fullsize a tam 33" je bežné minimum. Tachometer ti predpokladám ukazuje na 33" práve presný údaj o rýchlosti. Alebo?
 Na Explorer 35" sú bežné za morom. 
 O prevodovku sa nebojím, tá si pýtala repas už pred troma rokmi, prešmykovala. Potom som riešil výkon motora a prevodovka odvtedy neprešmykla ani raz. A s autom chodím denne zhruba tú istú trasu.
 Ale už je v poradí, ale kým ide, nešahám na to.
 Prevodovka 5R55E je ozaj skvelá a teraz ma zase príjemne prekvapila. Po zmene kolies na 35" v meste jazdím na 3-ke 1500ot, mimo mesta 4-ka 1800ot a za štyri dni bola raz aj päťka zaradená. Na cestu proste prevody nevidím zatiaľ dôvod riešiť keďže je päťkvalt.
 Chladiče mám hlavný aj prídavný a ešte je miesto na jeden prídavný ale zatiaľ nevidím dôvod. Mám už aj sadu na meranie teploty automatu, keď budem riešiť naviják tak to urobím - miesto na pripojenie je práve tam.
 Skôr očakávam že sa ozvú poloosi s homokineťákmi no a vtedy prídu heavy-duty     
					
						 _________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 12.12.2012, 8:34 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 RENSO 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 tie prevody by som riešil určite, či už tam je automat alebo nie. automat z toho zblbne totálne a nebude to ono. Spotreba tym padom ukrutne hore. Ked je ttam manual, tak spojka dostane dobre zabrať, nehovorím v teréne na tých pneu. 
					
						 _________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 12.12.2012, 8:37 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 VladoKE 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Renso, ešte pred pár rokmi by som neváhal a urobil ako píšeš. Avšak v lete jazdím na 3-kvalte a spotreba je dobrá. A za štyri dni čo jazdím automat raz nezaváhal - myslím že je to hlavne kvôli tomu, že na preradenie berie do úvahy vždy AJ % zaťaženia motora a nielen otáčky a preto sa chytil hneď od začiatku. Tento týždeň sa chystám ešte ťahať 3-tonový vlek tak som zvedavý ako bude radiť     A prvých 500 metrov je prudký výjazd po poľnej ceste, tam bude redukcia, teším sa keďže to bude po snehu    
					
						 _________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 12.12.2012, 8:50 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 marisko 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2029 Bydlisko: Košice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 práveže mi ukazuje tacho o 20 % menej lebo je ciachované na 31" alebo na 235/80/15 (podľa výbavy/verzie/roku výroby)
 vyskúšaš dlhšie a uvidíš 
					
						 _________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 12.12.2012, 8:54 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 VladoKE 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
				 
				 
			 | 
			
				  
				   
					
						Došlo na ťahanie 3-tonového prívesného vozíka. Keďže nové 35" Silverstony museli ostať v garáži, lebo po pripojení vozíka ostala prvá náprava vozíka vo vzduchu, musel som dať malé kolesá so 7-ročnými zimnými Yokohamami     
Po naložení som si na prvom úseku veril, po rovine, síce na redukcii ale dali sme sa na snehu do pohybu. 
 Neskôr, z nuly, prišiel prudký výjazd po poľnej ceste, prvých desať metrov rovinka a potom už len hore. Na rovinke som sa plánoval rozbehnúť ale z rozbehu bola na zimných slikoch sotva kroková chodza, otáčky 5-tisíc ale išli sme. V polke kopca som tam dal aj dvojku a systémom skákajúcej lopty sme sa vydriapali hore. V duchu som si povedal že ak by som mal 3 pokusy, tak z nich by bol len tento úspešný.     V ostatných dvoch by ma vozík stiahol dole a to si nechcem ani predstaviť, keďže to je riadna dolina.
 Takže vyšlo z toho hneď niekoľko ponaučení:
 1. Na druhý deň dostal Explorer nové zimné gumy NOKIAN WR, vraj sú najrýchlejšie -  http://vianor.sk/tyre_details?id=112307 ... =Nokian+WR
2. Nutne vyriešiť pripojenie vozíka na 35" kolesá
 Skúsil som hľadať riešenie s autocar.sk avšak po prediskutovaní možných riešení, nemajú v ponuke nič čo by sa hodilo na moje ťažné - chcel som prerobiť guľu typu "D" na domček, kde by som vedel zasunúť guľu podľa potreby zníženú alebo normálnu. 
 Takže včera mi plazmou vypálili plechy a dnes som to pozváral. 
 Na malé kolesá potrebujem zníženie o 6 cm a na veľké potrebujem zníženie o 15 cm. Keďže vozík občas požičiavam, chcel som zachovať univerzálnosť, takže za 10 minút je možné nasadiť ľubovoľnú úpravu - 0, 6 a 15 cm.
 Tu je výsledok - zvary prosím nehodnoťte, po včerajšku sa mi ruky triasli a pod kuklou som tiež veľa nevidel      V lete to vytmelím a strieknem     
 
 
 
Tu je kaslík 15 cm, zbokov strieknuý na strieborno:
  
 
A tu je výkres ak by niekto potreboval:
   
					
						 _________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 22.12.2012, 19:18 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 VladoKE 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Explorer dostal nové cúvacie svetlá, sú to klasické hmlovky 55W, ale zúžené a vošli mi presne na ťažné zariadenie, kde vzniklo miesto po bodylifte.   a takto to svieti:   Konečne už niečo uvidím, nakoľko každý deň cúvam v slepej ulici a štrikujem sa medzi stojacími autami     
					
						 _________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 28.02.2013, 11:46 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 mito.al 
				Koumák 
				
					 Registrovaný: Štv, 03.01.2013, 20:58 Príspevky: 173 Bydlisko: Bytča
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Dal si to cez nejake relatko ? Ak je to priamo zapojene k bežnym cuvačkam čidlo spiatočky v prevodovke tie prúdy dlho nevydží :/ 
					
						 _________________ Nissan DoubleCab 2,5D 205/80 R16 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 28.02.2013, 15:37 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 ManoM 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10 Príspevky: 513 Bydlisko: Ružomberok
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 a potom to dalsie relatko kam pripojit do serie zo svetlom ? 
					
						_________________| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo |  facebook |  
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 28.02.2013, 16:02 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bull4x4 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 mano, vies, ako funguje rele? 
					
						_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60   TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon  
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 28.02.2013, 16:23 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 ManoM 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10 Príspevky: 513 Bydlisko: Ružomberok
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						viem ako funguje ale mozes ho pripojit ku svetlam potom by zapinalo dalsie svetla ci tak by to nefungovalo ?    
					
						_________________| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo |  facebook |  
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 28.02.2013, 19:39 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 tomasb 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33 Príspevky: 360 Bydlisko: Banská Bystrica
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 relatko sluzi na spinanie velkych prudov, cize na relatko privediet + a - a uz len privod od cidla spiatocky, cize od spiatockovej lampy, a na druhy das nove svetielka a uz to svieti. len pozor musi to byt spinacie rele .... 
					
						 _________________ Nissan Doublecab 2,5 D
 
 Mitsubishi Pajero 2,8 TD 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 28.02.2013, 20:01 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |