Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
1,6 8V automat problém s radením za studena
Autor |
Správa |
PepoTN
Frajer
Registrovaný: Štv, 08.05.2014, 15:35 Príspevky: 200 Bydlisko: Trenčín
|
Ahojte offroaďáci. Mám problém s automatickou prevodovkou na Vitare, za studena, po dlhšom státí/hodinka-dve/ s vypnutým motorom má problém preradiť z 1 na 2 stupeň, po minútke jazdy radí potom bezchybne smerom nahor aj nadol. Viete mi niekto poradiť čo to môže byť? Nikde na fóre som sa nenašiel podobnú tému, tak dúfam, že tu nájdem nejaké odpovede.
_________________ SUZUKI Vitara 93´ 1,6 8V automat kvetinková leštenka
|
Štv, 08.05.2014, 18:57 |
|
|
Bobo73
Učeň
Registrovaný: Pon, 01.07.2013, 15:54 Príspevky: 85 Bydlisko: Liptovsky Mikuláš
|
Veľa oleja málo oleja alebo kedy bol menený olej v automate ?? Nie som odborník ale kontrola nezaškodí
_________________ EX: UAZ 469 EX: Mitshubishi Pajero I 2.3 EX:Toyota Land Cruiser HZJ 73 LR discovery II Td5 2" lift, šnorchel, fedima truck 2000 ostatné je v úpravách
0944 300 730
|
Štv, 08.05.2014, 20:06 |
|
|
PepoTN
Frajer
Registrovaný: Štv, 08.05.2014, 15:35 Príspevky: 200 Bydlisko: Trenčín
|
na výmenu olejov a filtrov idem tento mesiac, len som chcel vedieť, či ma čaká nejaký vážnejší problém s automatom, alebo či sa už niekto stretol s takýmto problémom. Auto mám druhý mesiac, predajca mi tvrdil, že všetky náplne sú menené, ale serv.knižka není, tak to idem meniť pre istotu nanovo, olej je číri a čistý v mierke.
_________________ SUZUKI Vitara 93´ 1,6 8V automat kvetinková leštenka
|
Štv, 08.05.2014, 20:23 |
|
|
adam221
Učeň
Registrovaný: Ned, 04.08.2013, 17:43 Príspevky: 59 Bydlisko: Bratislava
|
Ako pisal Bobo, urcite by som pozrel olej v automate.. Ja mam zase osobnu skusenost s Omegou, ked ju nastartujem za studena a zaradim D tak jednotku mi vzdy vytoci do cca 3500ot, potom uz radi ako ma.. Ked ju necham vychladnut tak zase vytoci jednotku... Pajero zase radi tak isto ci je studene alebo teple..
_________________ Mitsubishi Pajero II Wagon 3.5V6
|
Štv, 08.05.2014, 20:24 |
|
|
devatnik23
Frajer
Registrovaný: Štv, 11.10.2012, 9:02 Príspevky: 246 Bydlisko: Prašník
|
Mal som podobný problém. Pozri akej farby je ten olej v prevodovke pretože niektorý pred predajom aby zdvihli cenu, ano vymenia olej ale za lacný hydraulický, ktorý je za studena hustejší ako original olej do automatov. Tak ked nieje červený, ale žltý tak je to jasné...
_________________Suzuki Vitara 2.0TD Intercooler, automat, Truck 2000, lift 3cm, CB TTI, gurtne, vzduchový klaksón. Jazdím na hranolky. Spotreba na ceste 7,2l/100km. Poteší.
|
Štv, 08.05.2014, 21:46 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1855
|
Ahoj., popisovaný jav by sa dal akceptovať v poriadnych mrazoch, kedy automat ( vlastne jeho riadiaca jednotka ) nevydá pokyn k preradeniu, nakoľko olej je tak studený, že sa ho snaží urýchlene zohriať riadeným preklzom hydrodynamického meniča. V prípade už zohriateho auta aj prevodovky a čiastočného odstavenia motora by som uvažoval nad zosúladením čidiel, ktoré spolupracujú s riadiacou jednotkou. To že je potrebné meniť olej, aj filter je základ. Čo sa týka predajcov, každý jeden bude tvrdiť, že náplne sú vymenené, lebo vie, že sa to najmä v automate dá zistiť len problematicky. Takže to by som bral s rezervou. Každopádne auto treba napichnúť na PC a kuknúť diagnostiku. Vizuálna kontrola oleja v AT je dobrá tak na množstvo, ale kvalitu ťažko zistiť, pokiaľ je tam miesto oleja už len nejaký smradľavý mazut, tak je už zle. Daj pozor na výmenu oleja v automate. Nájdi si mechanika, čo sa do toho vyzná. Radšej priplatiť ako potom draho repasovať.
|
Štv, 08.05.2014, 22:01 |
|
|
PepoTN
Frajer
Registrovaný: Štv, 08.05.2014, 15:35 Príspevky: 200 Bydlisko: Trenčín
|
Vďaka za rady, hmm, mám pocit, že olej bol do žlta, zajtra to kuknem, ale mám pocit, že je to tak. Tuším pri kompletnej výmene oleja je potrebná demontáž prevodovky a v servise, kam chodievam s druhým autom mi hneď povedal, že olej mi len odsaje, čiže neprebehne komplet výmena náplne. Čo sa týka servisáka, určite by som privítal nejaký dobrý tip z Tn a okolia. Ak viete niekto o nejakom, hoďte mi číslo.
_________________ SUZUKI Vitara 93´ 1,6 8V automat kvetinková leštenka
|
Štv, 08.05.2014, 22:20 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1855
|
V podstate sú 2 spôsoby ako vymeniť olej v automatickej prevodovke. Teraz myslím takú ktorá má hydrodynamický menič momentu, nie nejaké moderné dvojspojky. Takže dá sa napojiť na cirkulačný stroj, ktorý bude jedným vstupom pumpovať olej a druhým vypúšťať, kým nebude čistý. Teoreticky sa vymení celá náplň. Nevýhodou je kvantum oleja, ktoré na to treba. Druhým spôsobom je klasicky sa vypustí olej, dá sa dole vaňa, vymení sa filter, obvykle treba aj nové tesnenie, a naplní sa prevodovka. Takýmto spôsobom sa vymení asi ½ náplne, lebo ostatok ostáva v meniči. Stade nevytečie. A vo veľkej väčšine sa to aj takto robí. Počul som skúsenosti, že v už riadne odjazdenej prevodovke menili olej tým prepumpovaním, no lenže prevodovku to tak vymylo, že potom nefungovala dobre. Toto mi vraveli chalani, čo to robili. Novšie prevodovky, zas viac odporúčajú na ten prepumpovací systém. Ja chodím do Príboviec č.25, je tam servis na prevodovky, má to Ľubo Križák, mám to síce ďaleko ale robia dobre a asi za 60 % ceny v autorizáku, a na počkanie. http://lubomt.autobazar.eu/
|
Štv, 08.05.2014, 22:45 |
|
|
PepoTN
Frajer
Registrovaný: Štv, 08.05.2014, 15:35 Príspevky: 200 Bydlisko: Trenčín
|
tak a už v tom mám jasno, ani ma to nejako neprekvapuje, zahriaty olej je nad rysku a farbu neviem nejako identifikovať, ale od červenej má očividne dosť ďaleko. Čiže ma čaká komplet výmena náplne/dúfam, že sa tam neukáže horšia vada. neviete niekto o dobrom a overenom mechanikovi bližšie k TN?
_________________ SUZUKI Vitara 93´ 1,6 8V automat kvetinková leštenka
|
Pia, 09.05.2014, 16:20 |
|
|
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
Manzelka ma Swifta s AT ( 62tis km pri kupe) a olej sme menili hned po kupe. Aj moj mechanik najskor cez suzuki zistoval ktory dat (vraj pouzivaju dva druhy co sa nesmu miesat). Menilo sa to zhodenim vane, filter tam bol take kovove sitko co sa len opralo v benzine ale tesnenie islo nove. Cenu s porovnanim v suzuki ani nebudem porovnavat. Doporucil menit olej v AT po 60-70 tis km lebo cast ostava stareho. Neviem kolko km mas najazdene ale mozes mat problem aj v tom, ze nik dlho nemeni olej a snazil sa to napravit pred predajom ale uz mozes mat "pripecene" lamely. To povedali mne, ze sa moze stat ak budem menit olej v AT podla navodu suzuki 180tis km, to je totiz ta dozivotna napln potom je AT kaput. Ovela lepsie je ked ti predajca povie, ze oni to auto len umyli a ani boh nevie ci dakto nieco robil, pravost servisnej knizky tiez nieje na 100%.
_________________Navara 3,0 V6 http://www.ostrenienastrojov.sk
|
Pia, 09.05.2014, 17:08 |
|
|
Volod
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 24.01.2014, 16:38 Príspevky: 268 Bydlisko: Košice, Nad Jazerom
|
devatnik23 píše: Mal som podobný problém. Pozri akej farby je ten olej v prevodovke pretože niektorý pred predajom aby zdvihli cenu, ano vymenia olej ale za lacný hydraulický, ktorý je za studena hustejší ako original olej do automatov. Tak ked nieje červený, ale žltý tak je to jasné... Olej som menil prvý krát na 110 000 km. a čo si pamätám tak aj pred výmenou, keď som kontroloval stav tak nebol červený, ale taký bezbarevný maglajz a to som ho tam mal od výroby. Po výmene je olej tiež taký bezfarebný na kontrolke a servisuje ma maník z Mitshubihi. Sám som sa čudoval, že tam nie je filter, iba kovové sitko ako píše lubor, ale potvrdil mu to aj kámoš zo Suzuki, keď volal.
_________________ Suzuki Grand Vitara AUT FTD82V, N1G, CB AE 6891, INSA TURBO DAKAR / G012 AT-S, 4xfourart 3" sus kit extreme, záhradka Rhino - Rack, nejaké to pracovné svetlo. .
|
Pia, 09.05.2014, 20:28 |
|
|
PepoTN
Frajer
Registrovaný: Štv, 08.05.2014, 15:35 Príspevky: 200 Bydlisko: Trenčín
|
Na mojej Vitarke z roku pána 1993 ukazuje tachometer 53029 km, ale keďže je to len 5-miestny tachometer, má 153029 km, alebo dokonca 253029 km, ale motoricky ide pekne, keď je zohriaty motor, tak si len tak potichučky pradie, síce papá po meste do 20 litrov tak ako aj v teréne, ale na šetrenie PHM mám druhé auto:) Ešte počkám pár dní, či sa tu neobjaví nejaký kontakt na mechanika z bližšia a ak nie, zavolám tomu p. Križákovi. Inak vďaka za rýchle odpovede na môj problémik a dúfam, že aj táto téma pomôže ďalším kupujúcim pri kúpe automatu, na čo si majú dávať pozor. Pomohli ste a pravdupovediac nečakal som tak rýchle rady, kedže som tu zaradený ako čumil.
_________________ SUZUKI Vitara 93´ 1,6 8V automat kvetinková leštenka
|
Sob, 10.05.2014, 12:26 |
|
|
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
Na farbu oleja sa netreba zameriavat, malzelka ma sice cerveny olej ale mechanik vravel, ze je aj zlty. Dolezite je cislo a nesmie sa zamenit. My sme tiez cakali tyzden nez zistil (cez kamaratov) ake je origo znacenie suzuki (maju svoje oznacenie) a teraz ho napisal do knizky aby som mohol menit akukolvek znacku ale typ nemenil. Je dost mozne, ze ti aj v znackovom servise mohli zamenit olej. Teraz by chcelo zistit co tam presne patri a vymenit precerpanim ako tu uz bolo spomenute.
_________________Navara 3,0 V6 http://www.ostrenienastrojov.sk
|
Pon, 12.05.2014, 8:31 |
|
|
PepoTN
Frajer
Registrovaný: Štv, 08.05.2014, 15:35 Príspevky: 200 Bydlisko: Trenčín
|
U mňa je to o to jednoduchšie, keďže je na mierke oleja napísaný typ oleja - Dexron II ONLY, len ak to nebude len v oleji, mám problém, mechanik z MT ma nepotešil, že diely na túto prevodovku nemá v dosahu a bude problematické niečo zohnať ak by bolo treba.
_________________ SUZUKI Vitara 93´ 1,6 8V automat kvetinková leštenka
|
Pon, 12.05.2014, 16:33 |
|
|
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
Niektore diely sa daju aj repasovat. Otec teraz daval lepit oblozenie na spojku kosacky, na veterany sa to robi bezne aj na brzdy. AT sa da tiez opravit otazne je ci to stoji za tie peniaze, ked som sa o tom teoreticky bavil s mechanikom vravel, ze cena opravy poskodenej AT moze byt 1500 EUR a viac. Mozno by sa dala lacnejsie kupit druha.
_________________Navara 3,0 V6 http://www.ostrenienastrojov.sk
|
Uto, 13.05.2014, 13:12 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|