Dnes je nedela 20. júla 2025, meniny má Ilj, Eliáš a zajtra Daniel
MTcka VS ATcka vseobecne ...
MTcka VS ATcka vseobecne ...
Autor |
Správa |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|

- myslel som, že už som svoj prínos o zimných gumách vyčerpal...
ale čítajúc prebiehajúcu diskusiu tesne potom, ako som starou cestou okolo Liptovskej Mary išiel dokopca ledva na 2. stupni (v lete tam vyfrčím stovkou) - prešmykovalo to, a z kopca na 1. stupni a zastrúhaný vlas by mi do ...nevošiel (letné pneu na osobáku), konštatujem nasledovné:
- jednotlivé druhy pneu sa okrem bežných parametrov nelíšia len záberovými schopnosťami závislými od veľkosti a kvality dezénu, tvaru lamiel, vlastností hrán a tak, ale aj od vlastností GUMY AKO MATERIÁLU, z ktorého je pneu vyrobená...a na čistom ľade abo ujazdenom snehu najlepšie "gumuje" a teda bráni sa šmyku zimná pneumatika...ale samozrejme, nesmie sa prekročiť medza, kedy už fyzika funguje bez ohľadu na druh a kvalitu gumy - to nie je samospasiteľné, len posúva hranicu, kedy je ešte auto ovládateľné...
- ktosi tu napísal - nepamätám kto, sorry, že išiel na šmykľavom pomaly - štyridsiatkou...nuž to veľmi šmykľavé nebolo, keď sa dalo ísť štyridsať ...
-šmykľavo je a do tuhého ide, keď na druhom stupni dole kopcom už motor púšťa auto príliš do rýchlosti, ktorá sa v ostrejšej zákrute nedá ustáť, pričom jednotka zas funguje ako brzda blokujúc kolá a spôsobujúc šmyk... ale dvojka je zas tak rýchla, že ju v prípade potreby zastať abo ostrejšie zatočiť neustojíš...- a práve v takejto situácii to zimáky zvládnu, ostatné nie abo len s veľkým rizikom...
-ak sa dole kopcom dá ísť na trojke, nie je naozaj šmykľavo...a zvládnu to s určitou dávkou opatrnosti a skúsenosti hocijaké gumy...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Sob, 04.11.2006, 12:21 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
Jano JP píše: - myslel som, že už som svoj prínos o zimných gumách vyčerpal...
Dobre sa to tu cita..... 
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Sob, 04.11.2006, 19:02 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
IvoLUCKY píše: fsimol som si , ze viaceri maju Matadoracke Wisenty, Izardy - ake mate skusenosti ( trakcia+zivotnost) ti skusenejsi mozno aj vedia porovnat (na cesko fore ich jedni chvalia a ini zatracuju ...)
Znami co jazdia len cesty si Nordiccy pochvaluju, konkretne som sa ich pytal, po tej predsilvestrovskej nadielke (zrovna sa vracal domov) a ze "v pohode, celkom som bol prekvapeny ako to taha" ... Auto bolo Xc90 (pre uplnost, elektronika spravi svoje) ...
|
Sob, 04.11.2006, 19:15 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
Chlapi mam malu otazocku,co sa tyka BFG MT. Na JEEPE mam momentalne 235/15 MT a dnes som sa vracal po snehu domov, trocha to smykalo a tak ma len napadlo ,ze ak ich chcem spustit aky tlak by bol idealny na ten ujazdeny sneh? Dakujem. 
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Sob, 04.11.2006, 23:24 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Odskúšaný mám tlak 1atm pri ktorej to ide na uzazdenom snehu lepšie ako pri 2atm, ale ešte stále je to OK na dojazd na pumpu kde to dofúkaš.
|
Sob, 04.11.2006, 23:26 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
A ja by som sa zase chcel opytat, kto mi prepocita rozmer 235/75 R15, t.j. ake ine vecsie gumy tam mozem dat ? (disky 15x7 JET25).
D.
|
Sob, 04.11.2006, 23:28 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
finder píše: A ja by som sa zase chcel opytat, kto mi prepocita rozmer 235/75 R15, t.j. ake ine vecsie gumy tam mozem dat ? (disky 15x7 JET25). D. Máš disky 7x15 a na nich gumy 235/75 R15, ak som správne pochopil. Pýtaš sa aké väčšie gumy môžeš dať na tie disky? Nóó, kľudne aj 265/70R15 ,ale aké to máš vlastne auto??? finder píše: Nissan terrano II. Trufam si povedat, ze miesta je tam pomerne dost.
|
Sob, 04.11.2006, 23:34 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
MilanBB píše: Odskúšaný mám tlak 1atm pri ktorej to ide na uzazdenom snehu lepšie ako pri 2atm, ale ešte stále je to OK na dojazd na pumpu kde to dofúkaš.
Milan vdaka,takze mozem ist v pohode na 1ATM? Teraz som meral a mam tam 2,5 ,tak bodaj by nesmykalo. 
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Sob, 04.11.2006, 23:40 |
|
 |
Xader
|
patrik píše: tak milan bb aj ja idem do matadoru wisentta . ale este som stale nepojazdny . inak na kralikoch som kupil mojho jeepa . ja chcem 31X10.5 X15 cenu mam 4450sk 
Tie matadory nemaju rovnaky,alebo VELMI PODOBNY dezen ako BFG MT ? a cena o dost nizsia ... ucinok urcite rovnako dobry 
|
Ned, 05.11.2006, 10:57 |
|
 |
Xader
|
IvoLUCKY píše: - moja prva naozaj krajna jazda na offe potvrdila , ze to naozaj ide o HOODNE lepsie ako bruchoplaz AZ pokial sa to neprezenie
Prepac , ale musim oponovat. Patrol je dost tazke auto na takyto povrch ... som si isty , ze na Quattre alebo na 4motion by som ta nechal za sebou  nic v zlom , ale splnalo by mi to rovnaku ulohu ako tebe + ESP do toho a vyssi vykon ... samozrejme zalezi aj od vodica za volantom...
Keby bolo tak 20-30 cm , tak ma niekde zafuka az po usi a ty zase s Patrolom pojdes okolo mna na redukcii s usmevom 
|
Ned, 05.11.2006, 11:03 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
Xader píše: Tie matadory nemaju rovnaky,alebo VELMI PODOBNY dezen ako BFG MT ? a cena o dost nizsia ... ucinok urcite rovnako dobry 
To myslis, ze Matadory su lacnejsie ??? o tom by som pochyboval...ale zalezi dost od predajcu a situacie....lebo bola doba kedy boli lacnejsie a potom zas boli drahsie ako BFG.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Ned, 05.11.2006, 11:31 |
|
 |
Xader
|
DanoDEF píše: Xader píše: Tie matadory nemaju rovnaky,alebo VELMI PODOBNY dezen ako BFG MT ? a cena o dost nizsia ... ucinok urcite rovnako dobry  To myslis, ze Matadory su lacnejsie ??? o tom by som pochyboval...ale zalezi dost od predajcu a situacie....lebo bola doba kedy boli lacnejsie a potom zas boli drahsie ako BFG.
Tak vzdy boli lacnejsie co sa tykalo cestnych pneu v porovnani Dunlop Maxx a Matador HECTORRA ... o offroad pneu som a nezaujimal  ved kto by cakal od Matadoriek vyssiu cenu ?
...a kvalita je aka ?
|
Ned, 05.11.2006, 11:53 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Xader píše: patrik píše: tak milan bb aj ja idem do matadoru wisentta . ale este som stale nepojazdny . inak na kralikoch som kupil mojho jeepa . ja chcem 31X10.5 X15 cenu mam 4450sk  Tie matadory nemaju rovnaky,alebo VELMI PODOBNY dezen ako BFG MT ? a cena o dost nizsia ... ucinok urcite rovnako dobry 
Je to presne ako píšeš, ale poviem Ti tajný rozlišovací znak hneď na prvý šup. Všimni si, že bloky na BFG smerujú doľava a pri matadore doprava 8) Cena ani neviem, či je nižšia, skôr by som povedal, že rozdiel bude radovo pár 10Sk....
|
Ned, 05.11.2006, 12:58 |
|
 |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
MARTINO píše: MilanBB píše: Odskúšaný mám tlak 1atm pri ktorej to ide na uzazdenom snehu lepšie ako pri 2atm, ale ešte stále je to OK na dojazd na pumpu kde to dofúkaš. Milan vdaka,takze mozem ist v pohode na 1ATM? Teraz som meral a mam tam 2,5 ,tak bodaj by nesmykalo. 
Ak budeš mať vysokú gumu, teda napr 31x10,5R15 tak úúúúplne v pohode !!! Totiž ako som si všimol, matadorka má veľmi pevnú bočnicu, teda pevnejšiu ako ma BFG AT. Keď som sfukol na 0,4atm bfg at, už to vyzeralo hrôzostrašne, pri týchto MTčkach je to ešte ťáážko v pohode. Teda pri jednej atmosfére sa nemusíš ničoho báť, len potom na suchom asfalte choď najmä do zákrut pomalšie a nerozbehni sa na viac ako cca 80km/h. Ja som šiel po ceste asi 8km na 0,6atm a ani to nevyzeralo nejak extra mäkké. Len som cítil, že sa viac trápi motor.... Ale ak by si chcel bez sfukovania-dofukovania jazdiť furt rovnako, tak pri povedzme 1,5atm za mierne väčšieho opotrebenia môžeš jazdiť aj dlhodobejšie sneh-cesta-terén.
|
Ned, 05.11.2006, 13:04 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
Milan diky moc za vycerpavajucu odpoved  Presne tak som si myslel,ze by to malo fungovat,len som si nebol isty 
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Ned, 05.11.2006, 13:12 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|