Nemecku TUV potrebujes ak chces dostat prevozne znacky. Niekedy si dostal zlte prevozky aj bez tuv ale teraz nedostanes uz ani tie.. Vozik som riesit nechcel..
Pocas hladania sme presli naozaj rozne kusy. Otca najviac drzali land rovery. Dva kusy nam rovno z prednosa uchmatli.. Potom sme trocha navysili rozpocet na konecnych 5000eur a zacali pozerat rocniky 2004+ a benzinove motory. Na vyber bola faceliftova crv, sportage, tuscon, jeep alebo novsi maverick. Cez oktoberfest mali prist rodicia do Mnichova a celkom to tak vyslo ze v tom case boli tri pekne kusy na predaj, ktore mohol kuknut aj osobne.
Jeden bol jeep liberty 2,4 uz aj na lpg ale problem bol ze nemal uz platnu TUV pricom predajca ponukal moznost kupit aj bez TUV s tym ze da 400eur zlavu ale kym som poriesil vozik auto kupili greci
kedze bolo v zachovalom stave tak za dva dni predane
Dalsi na vyber bol sportage ale kym sme riesili jeep za dva dni sa predal
Posledna nadej bol Ford Maverick 2,3XLT Highline rv.12/2005 110kw najazdenych 170tis km. Auto mal prvy majitel 7rokov s plnou servisnou historiou, druhy majitel ho mal 3roky a tiez prilozil faktury od vymeny roznych mensich ci vacsich dielov, kde najviacsia polozka bola spojka a zotrvacnik. Druhy majitel k auto prikupil aj druhu sadu hlinikovych diskov, stresny box a folie. Auto bolo navyse obute na uplne novych pneu nokian zline. Zimne bridgestone maju dva roky. Druhy majitel bol snowbordak co v zime cast behal do alp
ani rakuske nalepky nezlepoval s tym som sa udrbal asi hodinu kym som cele sklo ocistil. To bol aj jeden z dovodou predaja. Nie je to vhodne auto nato aby slo 500km dialnice a tak 20km po nejakom horskom stredisku
Navyse kedze je to ford ani posypane dialnice neurobili dobre podvozku co bola asi najvacsia slabina auta. Auto ma cely bledy kozeny interier a cierny lak. Je dost pohodlne a priestranne. Otcovi sa hned zapacilo. Dali sme skusobnu jazdu tak do tych 70km/h aj prekvapivo svizne
potom sa roztahuje uz pomalsie. Kvoli tej hrdzi sme stiahli cenu o 200eur tlapli rukou a auto kupili. Auto ma okrem hrdze samozrejme este nejake tie mensie chybicky ako hviezdicku na celnom skle od kamienka, deravy vyfuk, jedno zadne lozisko pocut trochu viac. Tak cez zimu snad poriesime. Autom som siel z Nemecka cca 920km
s priemernou spotrebou okolo 10,3litra co vzhladom nato ze sme sli plne nalozeny 4ludia + batozina + kolesa a este aj stresny box a rychlost som drzal na urovni 125km/h tak to neni vela. Myslim ze otcova priemerka bude na urovni 10 - 11litrov. Coho sa trocha bojim ze tych aut je tu tak 5 a pol
a sice bezne diely ako brzdy a podobne zozeniem bez problemov ale napr. taky vyfuk som uz nenasiel. Auto v sucastnosti prebieha prihlasovacim procesom. Potom ho caka zakladny servis ako vymena olejov a filtrov. Toho oleja tam bolo dost malo tak som pred cestou radsej dolial. Tusim si to cestou este aj nieco cuclo. Viem ze pri benzinovych e46 bmw je bezne ze si cucnu tak liter na tis km
tak musim preluskat ford fora ci je to bezne aj u tychto motorov ale tipujem ze je. Nasledovat bude odstranovanie hrdze z podvozku a ochrany nater (este netusim aky). Vyhoda je ze je prahy su oplastovane a nemusim riesit lakernika
Inak je lak vo velmi dobrom stave. Dufam ze auto nesklame a tych par rokov posluzi bez vacsich problemov.
//aby neostalo len pri slovach tak hodim aj foto z dnesnej rychlej ocisty