Dnes je pondelok 3. júna 2024, meniny má Karolína a zajtra Lenka
Patrol GR Y61 by Radoffroad (33)
Autor |
Správa |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2589 Bydlisko: Vychod
|
Hm neviem ale na pajerach tie vyskospojky maju neak vacsiu zivotnost ako na patroloch?
|
Uto, 06.05.2014, 14:12 |
|
|
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1208 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Ja som viskospojku odpásol tak, že som do brodu cca. 1,3m vletel ako blázon a ten náraz na vrtuľu visko nezvládla. Odvtedy pekne pomaly a nemám problém.
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Uto, 06.05.2014, 14:24 |
|
|
Igor
Frajer
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:12 Príspevky: 204
|
Pri normalnej rychlosti a primeranom vklznuti do vody sa nic nestane. X-krat som brodil "dostatocne" ponoreny a vsetko funguje normalne....Samozrejme, jazda stylom WRC to je ine kafe, takym sposobom kedysi na pockanie likvidoval svojho Patrola majitel jednej nemenovanej upravarskej firmy.
_________________ EX: Nissan Patrol GR SUVčkár...
|
Pia, 16.05.2014, 13:39 |
|
|
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1067 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
Ozivim to tu znova trochu.. Postupne som zistil, ze prevody 5,42 su aj pri 37 ckach na 4,2TDi skratka moc pomale.. Na ceste to tocilo dost vysoke otacky, co 4,2jka rada moc nema.. Zmenil som teda prevody na 5,13 a mozem povedat, ze teraz je to ideal pre toto auto. Pred tym len otacky vyleteli a koniec, teraz sa daju jednotlive stupne krasne roztiahnut a vyrazne sa zvysil cestovatelsky komfort a klesla spotreba
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Pia, 04.03.2016, 21:47 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Woéé, ja mám origo 4,11 a uvažujem o 3,9 .. Na diaľnici pri 80tke mám kúsok cez 2.000 ot a už sa mi to zdá moc Ale ja mám malé kolečká (33ky) a do terénu spomalenú redučku A ném turbo..
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Sob, 05.03.2016, 11:22 |
|
|
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1067 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
Ja mam teraz pri 100 2500 a do 120 to je v pohode na cestovanie a viac aj tak nechodim, vacsinou na expediciach sa aj tak drzi okolo 100-110 trvala a tam je to v pohode. Samozejme hovorim o realnych rychlostiach, nie tachometrovych. Teraz som sa ale dostal do stavu, ked mi tachometer ukazuje +- 1 km oproti realnej rychlosti, teda cca skoro presne. Pred tym na prevodoch 5,42 mi ukazoval tacho o viac ako 10 viac od realu, ked som mal na tacho 110, nesiel som v reale ani 100.. a prave ten rozdiel pomohol.
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Sob, 05.03.2016, 11:46 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1847
|
No na margo tých otáčiek...existuje určité efektívne rozpätie, kedy je krivka výkonu a točivého momentu najpriaznivejšia. Častokrát podľa sluchu by sa zdalo, že je to už moc, ale treba kuknúť výkonový a momentový graf motora. Kus vyššie otáčky sú lepšie ako trvale podtočený motor.
|
Sob, 05.03.2016, 11:47 |
|
|
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1067 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
Tak graf je to poslene na co by som pozeral.. aj tak neviem, ako by som sa k nemu dopracoval vdaka mojim upravam, turbo z avie, inetrcooler a pridane na cerpadle.. skratka viem pocitovo, kde ten motor lahodi a kde sa uz trapi... netraba mi grafy ziadne
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Sob, 05.03.2016, 11:49 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Údaj na budíku závisí od bazizáku na konci prídavky, ktorý odosiela signály - mechanický šnekový prevod a elektrický snímač - a tento je rozdielny pre každé diferáky. Ja som vymenil prídavku za upravenú z 2.8čky a ukazovalo to nezmysly, po spätnej výmene snímača za 4.2kový to s mojimi gumami ukazuje na p!čí chlp presne.
Neviem ako sa to chová s turbom a intercoolerom, ja to mám v origo stave, ale nad 2000 ot mám dojem že to zbytočne točím a žere; bežne jazdím okolo 1500. Výmenou diffov za rýchlejšie by som na ceste natiahol kvalty (čo ničomu nevadí, jednička má furt rezervu a dlhšia paťka by mi moc bodla) a v teréne to na spomalenej redučke bude stále dosť pomalé myslím.
Len by som potreboval redučku z benzínovej 4.2ky, skrzevá náhon tachometra..
Graf priebehu krúťáku a výkonu by šiel získať na brzde, kde sa testujú motory - ale netuším kde také robia.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Sob, 05.03.2016, 12:02 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1847
|
[quote="MoostanQue"] ...Graf priebehu krúťáku a výkonu by šiel získať na brzde, kde sa testujú motory - ale netuším kde také robia...[/quote]
Napr. BH Motorsport Turany.
|
Sob, 05.03.2016, 12:48 |
|
|
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1067 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
Tachometer bude ukazovat vzdy rovanku rychlost pri rovnakych otackach, dokial nezmenis prevod v prevodovke alebo v redučke. Pokial vymenis len prevody v diffoch alebo zmenis rozmer pneu a nezmenis prevod v prevodovke alebo v reducke, bude len rozdiel v realnej rychlosti, nie v tachometrovej. Pomer otacky vs. tachometrova rychlost ostane nezmeneny.
K tej dlhsiej 5 tke sa da este vyriesit zmena prevodu 5 teho stupna.. Po tejto uprave klesnu otacky na 5 tke o cca 350.
A este k tym natiahnutym kvaltom pri rychlejsom prevode.. Moze to byt naopak konktraproduktivne, ked sa dostanes do situacie, kedy uz skratka nepojdu roztiahnut, lebo vykon na to bude slaby. V kazdom kopci to potom budes dusit a podradovat, nehovoriac o tom, ze sa to bude hriat, lebo pri nizkych otackach visko nestihne uchladit
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Sob, 05.03.2016, 18:19 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Ná šak ano, ale tachometer je tam primárne od toho, aby ukaozval ako rýchlo ide auto (teda kolesá po zemi), nie na to koľko mám otáčok v prevodovke takže musí práve zohľadňovať všetky zmeny medzi ním a zemou, od ručnej po asfalt, tj. prevodový pomer diferáku a veľkosť kolies. Prídavka z 4,2ky má čidlo tachometra k diffom 4,11 Prídavka z 2,8čky má čidlo tachometra k diffom 4,625 či kolko Prídavka z benzínu 4,2 má čidlo k diffom 3,9 Logicky, montážou 2.8movej prídavky mi to začalo ukazovať hovadiny, a napravilo sa to použitím TOHO čidla ktoré k príslušným diffom patrí. No, a keďže by som rád použil diffy z benzínového (3,9), tak mi načím ono čidlo z takého istého auta, lebo mi bude tachometer ukazovať málo a to ném dobre. A natiahnutia kvaltov by som sa nebál, rýchlejším diffom ich práve posuniem trochu dohora, jedničke to nevadí a ďalej je to jedno - v podstate ako keby som na náklaďáku vymenil polky za celé. Bude sa radiť hore neskôr a dole skôr; a chladiť sa to bude v závislosti na otáčkach motora, s tým kvalty nemajú nič.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Sob, 05.03.2016, 20:50 |
|
|
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1067 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
Ako povies, aj tak si myslim, ze ta bude po case otravovat, ze to "nejde""
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Ned, 06.03.2016, 12:18 |
|
|
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1208 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Koliečka čidla tachometra (sú aj farebne rozdelené)
Nissan Part No 32703-31G21 21 teeth (PURPLE) Ratio 4.375:1 32703-31G20 20 teeth (RED) Ratio 4.11:1 32702-33G19 19 teeth (WHITE ) Ratio 3.90:1 32703-31G18 18 teeth (BLUE) Ratio 3.70:1 32702-33G17 17 teeth (BLACK ) Ratio 3.545:1 32702-31G16 16 teeth (YELLOW) Ratio 3.364:1
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Ned, 06.03.2016, 15:41 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Tomrs: dík, to som nevedel a bude sa to hodiť. Nevieš či stačí vymeniť kolečko na senzore, alebo sa musí meniť aj protikus v prídavke? AndyNM: no, ono to nejde aj s tými 4,11 ale zas já mám čas zmena z 4,11 na 3,9 je asi toľko, ako zmena z 265/75 na 285/75, nič tragické. Práve preto myslím že by mi to bolo lepšie, pretože jednička má ešte rezervu, a paťka je pomalá - tým že všetky kvalty posuniem hore by sa to mohlo zlepšiť na prijateľnú mieru; a v teréne to čo stratím rýchlejším diffom nahradím pomalšou redukciou. U teba je to iné, turbo a IC urobí svoje, a veľké kolá tiež. Každopádne tam tie pomalšie diffy môžem kedykoľvek vrátiť.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Ned, 06.03.2016, 20:05 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|