Dnes je streda 5. februára 2025, meniny má Agáta a zajtra Dorota
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 14 ] |
|
Grand Vitara 2.0TD neštartuje . problém s elektrikou
Autor |
Správa |
MichalR
Čumil
Registrovaný: Štv, 22.11.2018, 9:17 Príspevky: 7 Bydlisko: Liptovský Hrádok
|
Ahojte, riešim tiež problém servisu na moju Suzuki Grand Vitaru 2.0TD (Mazda RF -64kW rv:2000). Problém je, že v okolí Liptovského Hrádku neviem nájsť odborníka na Suzuki GV . Popis závady: auto pri jazde vyplo motor - asi palivo a od vtedy nešlo naštartovať ( len po vstreknutí štartovacieho spreja odpálilo - pokiaľ vyhorel ) Podobalo sa to na problém s imobilizérom, tak som auto odviezol ku autoelektrikárovi, ten sa nemohol spojiť s ridiacou jednotkou, tak sme objednali RJ aj s kľúčom, po zapojení RJ problém pokračoval, bolo mi povedané, že odišla nejaká el. časť v čerpadle - DENSO, nové čerpadlo stojí 4500 eur??? - za to kúpim celé auto, takže to neprichádza do úvahy. Tá cievka, ktorá odišla sa nedá samostatne kúpiť, aspoň tak mi to povedal. Proste, aby som to skrátil, potrebujem servisáka, ktorý má skúsenosti hlavne s týmto modelom Suzuki, aby som nekupoval všetko možné a problém pokračoval daľej. Prosím ak niekto viete pomôcť, tak napíšte, prípadne pošlite SS. ďakujem
|
Štv, 22.11.2018, 10:14 |
|
|
pampuch131
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43 Príspevky: 1891 Bydlisko: GA-Kosuty
|
Skúsil si už zohnat diel u niekoho kto rozpredáva auta na nd? Možno by stalo za úvahu aj cele čerpadlo
_________________ Nissan Terrano ll TDi - EX Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td , VW T3
|
Štv, 22.11.2018, 21:17 |
|
|
MichalR
Čumil
Registrovaný: Štv, 22.11.2018, 9:17 Príspevky: 7 Bydlisko: Liptovský Hrádok
|
Predáva sa pár čerpadiel, ale obávam sa že vyhodím pár stovák a výsledok je vo hviezdach, lebo na tento typ auta sa moc nechytajú servisáci z okolia. Problém je hlavne v tom, že na aute sa odbavil nejaký elektrikár samouk, je tam pár káblov ťahaných úplne amatérsky - tak som to kúpil a preto sa obávam, aby tam nebola ešte aj iná chyba. Dobré by bolo zohnať chlapa, čo sa vyzná, lebo ak mám kupovať náhradné diely pokus - omyl, tak ma to bude stáť kopec peňazí a času. Je možnosť aj repasovať čerpadlo za celkom "rozumnú" cenu cca 400 až 500 euro. Bola to veľmi zlá kúpa ( 3000 eur ), lebo som najazdil len nejakých 2-3 tisíc KM a opravovať som musel nápravu, ložiská, brzdy, tlmiče, nádrž, riadiačku, vymenil som remene, pneumatiky, všetky oleje a filtre. Už som z toho zúfalý, auto ma už stálo 5000 a stále je to nepojazdný šrot Preto chcem odborníka, nech povie, či to mám dať do šrotu, alebo to ešte vie zachrániť.
|
Pia, 23.11.2018, 21:31 |
|
|
pampuch131
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43 Príspevky: 1891 Bydlisko: GA-Kosuty
|
To je také slovenské Precitaj témy v sekcii Suzuki,možno natrafis na niekoho kto tomu rozumie a vedel by Ti poradiť.
_________________ Nissan Terrano ll TDi - EX Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td , VW T3
|
Pia, 23.11.2018, 22:37 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3284 Bydlisko: Nitra
|
MichalR píše: auto pri jazde vyplo motor - asi palivo a od vtedy nešlo naštartovať ( len po vstreknutí štartovacieho spreja odpálilo - pokiaľ vyhorel ) Podobalo sa to na problém s imobilizérom, Cerpadlo vydrzi strasne vela.Pokial v nafte nebudes mat vodu a neodstavis to tak aby zhrdzaveli elementy tak pojde dovtedy,pokial nezoderies motor. Odpoj trubky,daj do flasky,pretoc motorom ci cerpadlo dava naftu.Ak nie,problem aj dajme tomu z imobilizerom.Ja som mal 2 presne rovnake kluce ktore sedeli do spinacky ale len v jednom bol cip.A raz to islo,raz nie.Potom som do dveri dal vyrobit iny kluc a odvtedy mi to ide.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Sob, 24.11.2018, 9:41 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3284 Bydlisko: Nitra
|
pampuch131 píše: To je také slovenské Ani nie,ty co maju take auta to nemuseli robit a my co take auto nemame mozeme len polemizovat.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Sob, 24.11.2018, 9:44 |
|
|
pampuch131
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43 Príspevky: 1891 Bydlisko: GA-Kosuty
|
Milan píše: pampuch131 píše: To je také slovenské Ani nie,ty co maju take auta to nemuseli robit a my co take auto nemame mozeme len polemizovat. Milan,žijeme v rovnakej krajine?
_________________ Nissan Terrano ll TDi - EX Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td , VW T3
|
Sob, 24.11.2018, 13:03 |
|
|
MichalR
Čumil
Registrovaný: Štv, 22.11.2018, 9:17 Príspevky: 7 Bydlisko: Liptovský Hrádok
|
Pokúsim sa to rozobrať, ale treba mi nejako zaaretovať rozvody. Niečo vymyslím. Imoblizér je v prvej riadiačke odstránený, druhá je originál aj s kľúčom, takže by to malo ísť. Mechanické veci si viem dať do poriadku, brat má dielňu, ale elektrike sa nerozumiem, preto hľadám pomoc. Neviem čo je také slovenské, aké autá sa predávajú, alebo aký blbec to môže kúpiť Bola to chyba páni, veru. Určite už nepôjdem sám po auto.
|
Sob, 24.11.2018, 14:02 |
|
|
pampuch131
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43 Príspevky: 1891 Bydlisko: GA-Kosuty
|
To je súbeh všetkých okolností. Daj si ho postupne do poriadku a budeš si na 100% istý čo kde máš.Ja som zatial kúpil jediné auto v podstate bez problémov tu z fóra,že Patrol ostatne čo som mal,resp.mám ma viac či menej hnevali a niektoré hnevajú dodnes
_________________ Nissan Terrano ll TDi - EX Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td , VW T3
Naposledy upravil pampuch131 dňa Sob, 24.11.2018, 19:36, celkovo upravené 1
|
Sob, 24.11.2018, 14:14 |
|
|
MichalR
Čumil
Registrovaný: Štv, 22.11.2018, 9:17 Príspevky: 7 Bydlisko: Liptovský Hrádok
|
No od 18 ročného auta som nečakal bezporuchovosť, ale náklady na opravy a následný nájazd 2000 km = 1km -1 euro a to nerátam spotrebu, len servis. Možno to už bude posledná vec a budem sa len voziť Aspoň si tak sám sebe klamem
|
Sob, 24.11.2018, 19:11 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3284 Bydlisko: Nitra
|
pampuch131 píše: Milan,žijeme v rovnakej krajine? OK.Uz som pochopil co si tym myslel
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Ned, 25.11.2018, 0:11 |
|
|
MichalR
Čumil
Registrovaný: Štv, 22.11.2018, 9:17 Príspevky: 7 Bydlisko: Liptovský Hrádok
|
Ahojte, takže dnes sa rozhodlo! Vitara dostane klasické čerpadlo - rotačku. Po niekoľkých telefonátoch odborníkom, som dospel k záveru, že čerpadlo je na motore 2.0 TD Mazda RF 64kW veľmi poruchové, predáva sa prvé pri rozpredávaní auta a dokonca aj riadiace jednotky idú ako teplé rožky, lebo najčastejšie auto skolabuje na problém s elektriku vo vysokotlakom čerpadle a mnoho mechanikov vyhodnotí ako problém s riadiačku. Predsa len auto má 18 rokov a polovodiče vraj starnú. Cena nového, je tak vysoká, že si ho nekúpi ani najväčší maniak do tohoto typu auta. Som zvedavý, ako sa (ne)podarí tá prerábka na klasické čerpadlo. Držte palce, o priebehu budem informovať.
|
Sob, 15.12.2018, 15:50 |
|
|
MichalR
Čumil
Registrovaný: Štv, 22.11.2018, 9:17 Príspevky: 7 Bydlisko: Liptovský Hrádok
|
Ahojte, pridávam pár informácií, na motor Mazda 2.0TD 64kW RF pasuje mech. čerpadlo z Mitsubishi Galant 2.0TD, (1,8TD) ročníky treba pozerať pod rok 1998. Ja som zohnal čerpadlo pod označením MD 305651. Zajtra, ho skúsim založiť Pomáhať mi bude jeden pán, čo to už realizoval na svojej Vitare. Treba počítať s tým, že bude svietiť kontrolka motora a nepôjde otáčkomer - odpojenie niekoľkých konektorov. Pripája sa len cievka, ktorá otvára a zatvára palivo. Na reguláciu dávky ( pre turbo ) sa pripája podtlaková hadička od sania. Prívod chl. kvapaliny do regulátora ( dávka pre studený motor ) a zapojenie akceleračného pedálu sa dá urobiť nasledovne: na pôvodnom riešení sa odpojí prívod kvapaliny ku klapke, škrtiaca klapka sa odmontuje a lanko akceleračného pedálu sa pripojí na čerpadlo. Toľko zatiaľ teória. Neskôr napíšem ako to dopadlo.
|
Pia, 21.12.2018, 15:47 |
|
|
MichalR
Čumil
Registrovaný: Štv, 22.11.2018, 9:17 Príspevky: 7 Bydlisko: Liptovský Hrádok
|
Ahojte, mechanické čerpadlo zamontované, kto bude mať problém, viem doporučiť pána, čo mi to namontoval, trvalo mu to cca 8 hodín. Auto funguje Nedostatky: nie je kde zapojiť koncovku pre otáčkomer a svieti kontrolka motora - niekoľko odpojených konektorov z pôvodného čerpadla. Horšie štarty pri nízkych teplotách. Inakšie priebeh výkonu sa mi zdá lepší, ako pri pôvodnom čerpadle Prajem Vám úspešný rok 2019
|
Štv, 27.12.2018, 11:07 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 14 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|