Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 Termi 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Uto, 28.01.2014, 20:55 Príspevky: 56 Bydlisko: TO-ZM
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Ahojte, chcel by som rozvodovku, prevod môže byť 1:1 alebo 1:2, to je jedno. Podstatné je, aby bola malá a ľahká. Odolnosť - bude ťahať naftových 120kw a 37mičky gumy s uzávierkami, takže žiadna reťaz na predok nieje prípustná. Rozmýšľal som nad Roburom, ale... to je riadny lunt železa, asi to bude zbytočná váha.  Vopred ďakujem za rady    
					
						_________________Cestu si nájdem, alebo spravím   Vitara VW1.9TDI + Y61ARB/Pajero3,5Lock + Maxxis 37  Pajero LBW 3.2DiD V80 - na vozeňé decók do škólky  
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 14.02.2019, 12:50 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 indian 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 25.12.2013, 16:15 Príspevky: 556 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 niva ma tiez relativne malu pridavku bez retaze
  ale ci mala a lahka pridavka zvladne 37 pneu, som si nie celkom isty 
					
						 _________________ Jeep Cherokee XJ 5.3 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 14.02.2019, 15:12 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 MARF 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Ned, 01.04.2012, 14:22 Príspevky: 319 Bydlisko: Šemša-KS
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						na prevodovku je skôr podstatná hodnota Nm a nie kW     a tiež pochybujem že prevodovka typu niva alebo iný prcek potiahne 37čky gumy nejako trvalejšie  
					
						 _________________ ARO M461-motor Zetor 5211 JEEP XJ-4.0 LPG biely trojdveráčik,pevnosťák, navijak 5,5T, lift 3" 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 14.02.2019, 19:16 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						uzávierky a 37" pneu skôr vyžadujú správny rozmer nápravy a vhodný stály prevod v diferáku Ak je toto ok, tak potom je to tej prídavke vcelku jedno     
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 14.02.2019, 21:35 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Termi 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Uto, 28.01.2014, 20:55 Príspevky: 56 Bydlisko: TO-ZM
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 predok Y61+longfield+ARB (4,625), zadok Pajero 3.5(4,636) O nápravy sa teda nebojím. Motor by mal mať okolo 360Nm, sprevodovanie OK. Tu viac-menej len kopírujem overený setup.
  ide len o rozhodenie výkonu rozvodovkou, ktorá sa nerozsype a ktorú autá vo vyššej kategórií nepotrebujú, nakoľko vedia poslať prednú nápravu dopredu a je miesto na predný kardán priamo.
  Rozvodovky: Vitarácka, ktorú mám a má reťaz dokáže fungovať tak s 33jkami spoľahlivo, vyššie už bude problém reťaz. Samík je tiež slabý... na toto zverstvo. 
					
						_________________Cestu si nájdem, alebo spravím   Vitara VW1.9TDI + Y61ARB/Pajero3,5Lock + Maxxis 37  Pajero LBW 3.2DiD V80 - na vozeňé decók do škólky  
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 15.02.2019, 7:51 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 GaboSB 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 885 Bydlisko: Šoma - východ SR
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Tento problem som nedavno riešil presne kvôli tej reťazi na mojej vitare. Rozhodnutie potom padlo take, ze som tam šupol komplet prevodovku z toyoty 70. Vahovo je to trocha viac ako vitaracka komplet, ale jej vyhoda ozubenych kolies je jasná voľba. G. 
					
						_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."  https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 16.02.2019, 10:27 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Termi 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Uto, 28.01.2014, 20:55 Príspevky: 56 Bydlisko: TO-ZM
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 LC70 je hovado a bude to drahe..  Ale predsa, kolko ta to stalo (ak mozes) a aky je prevod v rozvodovke ? Mozno by som to tam prcol rovno aj s prevodovkou a hotovka ako ti vychadza prevod ? ake gumy to vladze z miesta do kopceka na akom prevode ? rozmyslal som este, GAZ alebo UAZ alebo ARO ? su to relativne tazke auta a lacne diely.. .len ci to daco vydrzi 
					
						_________________Cestu si nájdem, alebo spravím   Vitara VW1.9TDI + Y61ARB/Pajero3,5Lock + Maxxis 37  Pajero LBW 3.2DiD V80 - na vozeňé decók do škólky  
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 18.02.2019, 20:15 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Termi píše: predok Y61+longfield+ARB (4,625), zadok Pajero 3.5(4,636) O nápravy sa teda nebojím. Motor by mal mať okolo 360Nm, sprevodovanie OK. Tu viac-menej len kopírujem overený setup. No pri týchto parametroch ti stačí aj reťazová NP231 z nejakého Jeepa XJ/TJ/ZJ....    120kW a 360Nm nie nijak závratné číslo.  Sériová 231 je tuším počítaná na max 2450Nm. Dá sa upraviť až na 3900Nm. A pomerne ľahko sa to zháňa. Redukcia 1:2,72 Ak by si chcel kolesovú tak stará Dana300, Dana20 alebo Dana18. Len to sa blbo zháňa a má vývod na predok vpravo.  
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 18.02.2019, 21:51 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Termi 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Uto, 28.01.2014, 20:55 Príspevky: 56 Bydlisko: TO-ZM
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Palo, celkom si mi zdvihol naladu, to by sa malo lahko zohnat. Ale predsa len.. 120kw a 360Nm je na vstupe do prevodovky.  Na 1tke je prevod 3,8 a diferak mi spravi este raz 3,3-3,8 (podla toho, ci dam diesel alebo benzin) tj 360Nm x 3,8x3,3 = 4514Nm na vstupe (resp 360x3,8x3,8=5198Nm)       - ak niečo uvažujem zle, treba mi povedať    Vyvod potrebujem vpravo - spolujazdcova strana.   (Aby to davalo zmysel, ostava mi na motore vw prevodovka s tym, ze zavarim diferak a motor otocim - to mi dava prevod v diferaku 3,3 alebo 3,8 a preto pôjde slušné porcia Nm už na vstupe do rozvodovky a nepotrebujem redukciu - aj keď, mať v konečnom dôsledku 1:6,6 alebo 1:7,6 neurazí     -)  
					
						_________________Cestu si nájdem, alebo spravím   Vitara VW1.9TDI + Y61ARB/Pajero3,5Lock + Maxxis 37  Pajero LBW 3.2DiD V80 - na vozeňé decók do škólky  
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 19.02.2019, 8:29 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 indian 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 25.12.2013, 16:15 Príspevky: 556 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 jazdim 231 s ovela silnejsim motorom a podobnymi prevodmi a drzi zatial v pohode. Pricom este stale sa da upgradnut na sirsiu retaz (1"vs 1.5"). Jedine co som na nej vylepsil oproti serii je pevnejsia hlavna hriadel SYE kitu a viacplanetova redukcia. (6 miesto seriovych 3)
  na spolujazdcovu stranu existuje tiez vela pridaviek, napr. 241C,D,HD, ktora je silnejsia ako 231. alebo potom spominane koleckove dana 300, 18....
  PS: cim vacsi (numericky) pomer v diferaku, tym mensia zataz na pridavku 
					
						 _________________ Jeep Cherokee XJ 5.3 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 19.02.2019, 8:52 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 local.sk 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Termi píše: tj 360Nm x 3,8x3,3 = 4514Nm na vstupe (resp 360x3,8x3,8=5198Nm)       - ak niečo uvažujem zle, treba mi povedať   pocuj, ta matika je nejaka blba, ved diferak mas az za rozvodovkou, nie?  
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 19.02.2019, 11:13 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 MARF 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Ned, 01.04.2012, 14:22 Príspevky: 319 Bydlisko: Šemša-KS
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Termi píše: su to relativne tazke auta a lacne diely.. .len ci to daco vydrzi toto je vtip?    veď všetko sú to dosť ľahučké autá, napr. ARO prázdne váži nejakých 1550kg, toto považovať za relatívne ťažké auto medzi offroadmi a ešte offroadmi čo majú rám je celkom srandovné  
					
						 _________________ ARO M461-motor Zetor 5211 JEEP XJ-4.0 LPG biely trojdveráčik,pevnosťák, navijak 5,5T, lift 3" 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 19.02.2019, 11:14 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 MARF 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Ned, 01.04.2012, 14:22 Príspevky: 319 Bydlisko: Šemša-KS
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						local.sk píše: Termi píše: tj 360Nm x 3,8x3,3 = 4514Nm na vstupe (resp 360x3,8x3,8=5198Nm)       - ak niečo uvažujem zle, treba mi povedať   pocuj, ta matika je nejaka blba, ved diferak mas az za rozvodovkou, nie? on to asi myslí tak že necháva prevodovku z predokolky, zavarí diff a jeden vývod kde bola pôvodne poloos použije ako vstup do prídavky ak som to správne pochopil  
					
						 _________________ ARO M461-motor Zetor 5211 JEEP XJ-4.0 LPG biely trojdveráčik,pevnosťák, navijak 5,5T, lift 3" 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 19.02.2019, 11:17 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Termi 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Uto, 28.01.2014, 20:55 Príspevky: 56 Bydlisko: TO-ZM
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						MARF píše: on to asi myslí tak že necháva prevodovku z predokolky, zavarí diff a jeden vývod kde bola pôvodne poloos použije ako vstup do prídavky ak som to správne pochopil preesne taak    preto mi staci rozvodovka 1:1 Ak budem mat slabu chvilku, este na "predny vyvod" z prveho diferaka dam hydraulicke cerpadlo na navijak.. ale to asi nie v tomto roku   Ak by som motor vedel dat viac dozadu, tak ani to neriesim.. ale zial, musim.. nevychadza mi predny kardan  
					
						_________________Cestu si nájdem, alebo spravím   Vitara VW1.9TDI + Y61ARB/Pajero3,5Lock + Maxxis 37  Pajero LBW 3.2DiD V80 - na vozeňé decók do škólky  
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 19.02.2019, 11:58 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Marek461mf 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Ned, 18.02.2018, 20:14 Príspevky: 23 Bydlisko: Namestovo
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Nazdar .. ja mam to roburacku pridavnu uz v 2 autach m461 jedej co teraz skladam .. prevod to ma 1:1 a 1:1.8 redukcia je to ako aj chces mala pridavna vahu cosi ano ale mas malu pridavnu a v tej vytare ju neznicis ani ked tam obujes co len chces vssk to auto malo nad 3t takze a suce napravy nieco ako ifa...  Ak by si mal o nu zaujem tak tie pridavne predavam mojimi rukami ich uz preslo vek ks ci uz z vyvodom na navijak aj bez  takze ak mas zaujem tak mam taku pridavnu ... oproti gazackej 69 ma raz take siroke zuby ak chces poslem foto kde su porovnane ci uz velkostov aj rozdiel zubov .... nic pevnejsie tam nedas este mozno z gaza 66 ale ta neni taka pevna ako roburacka .. 
					
						_________________Aro m461 ford  2.5td turbo fiat croma 1.5b bosch cerpadlo upravena davka paliva . mechanicky navijak domacej výroby. Pridavna robur pto. zadna uzavierka otacana predna naprava. full hydro ..Momentalne rozbehnuty druhy projekt aro m461 na akcie    
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 03.03.2019, 23:26 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |