mildo009 píše:
Chcem sa opýtať či je vhodný do hôr a na offroad automat či radšej manuál.... a prečo ?
Na to nieto jednoznacnej odpovede, vsetko ma vyhody a nevyhody. Napisali uz kolegovia, ja len doplnim, ze velmi zalezi na type prevodovky, zvlast u automatu. U automatu je velmi potrebne si davat pozor na neprehrievanie oleja v prevodovke, prakticky pri kazdej offroad jazde dostava olej v automate poriadne zabrat. Preto ak je moznost, treba u automatu pouzivat v terene pridavnu prevodovku (4L) a rozumiet tomu co ako funguje. Olej v automatickej prevodovke treba pravidelne menit, pretoze to je jak vo friteze, po par vyprazeniach je z neho cierna smola. U manualu toto neriesis, pretoze tam je olej mazadlo, nie prenasac vykonu. Videl som uz aj (nie na vlastne oci, youtube) par pripadov aut co vyhoreli pretoze rozpaleny olej z prevodovky prerazil tesnenie a skamaratil sa so zeravym vyfukom. Mne samemu sa stalo na toyotke s automatom v afrike ze som sa nevedel pohnut lebo bud bolo tak malo oleja alebo tak viskozny ze menic smykal a auto nevladalo vyjst kopec ani na redukcii. musel prist odtah.
s manualom sa ti to nestane, max. uvaris suchu spojku co jednak clovek nosom citi vopred a druhak to nie je az zasa taka bolest. Za mna skor manual aj ked trebars Ford raptor 10stupen by som si uz asi nechal povedat.