Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
Autor |
Správa |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
Ján PETRISKA píše: Vďaka Palino-cherokee za odkaz a rady. Tak toto mi určite pomôže. Nieje za čo. Ešte jedna vec. Môžeš o kúsok zväčšiť predvstrek. Ale len o KÚSOK ! Začni tým že pootočíš čerpadlo o 1mm smerom k bloku. Ale bez ďaľších úprav naozaj len 1mm! A urob si značky a meraj to naozaj presne. Dobre je povoliť trubky na čerpadle nech to nepruží. Takisto môžeš trošku pridať na turbe. najjednoduchšie tak, že buď skrátiš tyčku od wastegate alebo dáš pod tie dve skrutky čo sú na držiaku cca 3mm podložky. Potom bude treba nanovo nastaviť voľnobeh. Ak to bude pri plnej záťaži strácať výkon - ako keby si uberal plyn- tak okamžite noha z plynu dole a skontrolovať znova. Lebo veľký predvstrek na diesli = krivé ojnice a ich následný pokus pozrieť sa na denné svetlo Samozrejme všetky úpravy na vlastné riziko. Ja som nič nepovedal Inak 4D56 nie je úplne zlý motor. Ak by si moc chcel, tak horná hranica čo sa z toho dá vyťažiť je cca 180 koní
|
Uto, 17.12.2019, 0:51 |
|
|
Ján PETRISKA
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 18.06.2007, 6:59 Príspevky: 146 Bydlisko: Seč, okr. PD
|
Ešte raz veľká vďaka. Tomuto sa hovorí dobre poradiť
_________________ Jan - UAZ so srdcom Pajera a nohami Trola
|
Uto, 17.12.2019, 6:39 |
|
|
Tomáš V - mrT
Frajer
Registrovaný: Pon, 31.12.2018, 15:41 Príspevky: 210 Bydlisko: TN Mitice
|
Ako dopadlo zvýšenie výkonu? Nejako tu ostalo ticho, veď sa podeľ s výsledkom. Teraz to ostalo na mŕtvom bode. Nikto nevie, či sa oplatí v tom vŕtať.
_________________OPEL Frontera A 2.2i 16V benzín http://www.strechy-tono.sk
|
Pon, 03.02.2020, 0:09 |
|
|
medal41
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31 Príspevky: 480 Bydlisko: Partizanske
|
Potom bude treba nanovo nastaviť voľnobeh. Ak to bude pri plnej záťaži strácať výkon - ako keby si uberal plyn- tak okamžite noha z plynu dole a skontrolovať znova. Lebo veľký predvstrek na diesli = krivé ojnice a ich následný pokus pozrieť sa na denné svetlo kvoli čo mu začne stracať vykon lebo mne sa to sem tam stava pri jazde do kopca ako keby som trochu ubral plyn s čerpadlom som nehybal zmysle pootočenia k bloku motora len som ppidal na nafte trošku
_________________ L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,
|
Uto, 04.02.2020, 19:10 |
|
|
bormen
Čumil
Registrovaný: Štv, 21.01.2016, 20:01 Príspevky: 3
|
Jano nenechaj sa odradiť tzv. poradcami. Zvýšenie výkonu je v princípe zhodné pre viac typov motorov - nie len pre Pajero. Najjednoduchšie a najlacnejšie riešenie je jedna skrutka na vstrekovacom čerpadle, ktorá zvyšuje dávku paliva. Jej zaskrutkovaním sa pridáva a povolovaním sa uberá dávka paliva. Budeš ju skrutkovať dovnútra do vtedy, pokiaľ pri ubratí plynu z vysokých otáčok otáčky padajú na voľnobežné približné ako pred úpravou. Neskoré spadanie otáčok na voľnobežné a prípadná príliš veľká dymivosť z výfuku znamená príliš vysokú dávku. Samozrejme potom musíš doregulovať dorazom voľnobežné otáčky. Robota cca. 5 až 10 minút a v tvojej réžií zadarmo. Zásah do turba - obídenie Wastegate. Dostaneš na to kúpiť v tuningovom obchode škrtiaci ventil prípadne aj manometer, to všetko budeš mať namontované na prístrojovke a budeš si ladiť tlak turba podľa potreby. Pôvodný tlak turba je 0,6 - 0,8 atmosféry a zvyšenie tlaku na 1,3 až 1,4 atmosféry je bezproblémové. Budeš prekvapený, že za ako málo peňazí si si citelne zvýšil výkon svojho motora. Úprava za väčšie peniaze. Úprava čerpadla zväčšením hlavného elementu na väčší priemer a prípadne ostatné doladenie na stolici už musí previesť odborník. Dodaním staršieho elementu väčšieho priemeru z iného čerpadla a práca odborníka orientačne 300 - 400 € (Odporúčam cez Maka). Úprava Turba - výmena za väčšie alebo ideálnejšie za variabilné ovládané tlakom a nie podtlakom, tým pádom je možnosť regulovania podľa tvojej potreby. Turbo si zoženieš staršie použíté a budeš zháňať podľa toho aby ti čo najjednoduchšie pasovalo na tvoje výfukové zberné potrubie + natočenia vstupu a výstupu. Investícia cca. 300 €. Na to že máš dobrý chladič vody + intercoolerový chladič, tak tieto úpravy sú pre teba plne postačujúce. Ak máš motor v slušnom stave, čo si písal že áno, tak po týchto úpravách sa ti vôbec nerozpadne ako bolo uvádzané. Koncepcia starých motorov bola väčšinou predimenzovaná a nie ako nové 1000 - 1300 kubíkové a nad 100 kw-ové.
|
Str, 05.02.2020, 21:08 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7923 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
bormen,,, napisal si to pekne, a plny suhlas.. , este by som dolozil ze ak chce vykonnejsie turbo, tak dasa vlaborovat s Audi A6 nebo A4, 2,5TDI ,, su variabilne a na vykon kurefsky dobre, len treba prerobit zvod. V madarsku to robiabezne aj do inych aut..ponevac tie turba su jak nezmar, vela vydrzia..
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Pia, 07.02.2020, 18:43 |
|
|
yokysuky
Učeň
Registrovaný: Pon, 26.11.2018, 20:35 Príspevky: 11 Bydlisko: Hanušovce
|
No čo aký je konečný výsledok? Dosť by ma to zaujímalo
_________________ Mitsubishi Pajero II 3.0 V6 - predané Mitsubishi Pajero II 2.8 TD Mitsubishi Pajero II 2.5 TD
|
Str, 11.03.2020, 0:59 |
|
|
medal41
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31 Príspevky: 480 Bydlisko: Partizanske
|
_________________ L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,
|
Uto, 24.11.2020, 23:11 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
pozri si môj príspevok o stranu s5
|
Str, 25.11.2020, 2:18 |
|
|
medal41
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31 Príspevky: 480 Bydlisko: Partizanske
|
palo-cherokee píše: pozri si môj príspevok o stranu s5 sorry nevsimol som si dal som kontakt znamemu co vie po taliansky lebo nenašiel som položku a ani cenu na kupenie
_________________ L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,
|
Štv, 26.11.2020, 21:04 |
|
|
medal41
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31 Príspevky: 480 Bydlisko: Partizanske
|
Ján PETRISKA píše: Pajero 2,5 TD nemá riadiacu jednotku, takže týmto smerom sa ísť nedá. Vďaka Palino-cherokee za odkaz a rady. Tak toto mi určite pomôže. to to turbo ma variabilitu SM140 VGT pre motory Mitsubishi 2,5 litra 4d56 a 4d56t vybavené mechanickým vstrekovacím čerpadlom! Aplikácie: Mitsubishi Pajero, Pajero Sport, L200; Zdvihový objem vozidla Hyunday Galloper : 2,5 l Rok: 1990 - 2000 Typ motora: 4D56, 4D56T
_________________ L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,
|
Štv, 26.11.2020, 22:04 |
|
|
Ján PETRISKA
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 18.06.2007, 6:59 Príspevky: 146 Bydlisko: Seč, okr. PD
|
Autičko stojí. Kľakol mi zadný dif. Tak idem robiť celkovú rekonštrukciu. Taký darček k 50-ke
_________________ Jan - UAZ so srdcom Pajera a nohami Trola
|
Ned, 24.01.2021, 21:53 |
|
|
eskeip
Čumil
Registrovaný: Ned, 29.09.2019, 15:17 Príspevky: 9
|
Zdravim, riešil už niekto prekládku motora 2.5 85kw namiesto 73kw? Je tam viac elektroniky, asi by to trebalo všetko poprehadzovat. Ten 73kw vo wagone je ozaj bieda.
.... Neskúšal niekto do rabat vodné chladenie a vymeniť turbo za turbo vodou chladené?
|
Sob, 05.02.2022, 16:56 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|