Dnes je streda 5. februára 2025, meniny má Agáta a zajtra Dorota
Cez Jeepku, Pája späť k najobľúbenejšej Toyke (LC 95 3.4 V6)
Autor |
Správa |
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1900
|
Ja som mal qvatráča s automatom (Audi) a tam priamo v návode píšu, že volič do N, maximálka vlečenia je 50 km/hod., a maximálna vzdialenosť do 50 km. Takže si myslím, že u teba no problema.
Ešte k tým kontrolkám niektoré kontrolky majú aj viac významov, resp. poukazujú na viac možností porúch. Mne na tom tiež raz skolaboval alternátor, ale mi svietilo len dobíjanie, tak som všetko vypol a došiel domov a potom ako som išiel do servisu, tak už baterka nevládala, a vtedy mi začalo svietiť a blikať na prístrojovke všetko a ešte aj pípalo.
|
Str, 15.12.2021, 13:21 |
|
|
Stefan
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17 Príspevky: 358 Bydlisko: Lučenecko
|
Tak baterka je v poriadku, bol to altík. Opravený, zrepasovaný, je "ako nový".
_________________ Nikdy sa nevzdávaj! Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6 Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock Ex. Subaru Forester MY 2007 IM Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension Ex. THilux +2" OME
|
Pia, 24.12.2021, 8:34 |
|
|
Stefan
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17 Príspevky: 358 Bydlisko: Lučenecko
|
Mal som menší problém na STK s opotrebením svetiel, tak dostala Toyka nové svetlá. Krásne "ožila v koži" a teraz len tak sa svieti, a aj o hodne lepšie svieti , ako sa patrí na správnu leštenku.
_________________ Nikdy sa nevzdávaj! Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6 Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock Ex. Subaru Forester MY 2007 IM Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension Ex. THilux +2" OME
|
Uto, 25.04.2023, 9:15 |
|
|
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2147 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
Pekné to je. Ide na mňa nostalgia keď to vidím
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Uto, 25.04.2023, 12:53 |
|
|
Stefan
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17 Príspevky: 358 Bydlisko: Lučenecko
|
Ahoj, Chcel by som osloviť nielen znalcov A/T prevodoviek a tohto modelu, ale aj všetkých, ktorí by mi vedeli a chceli pomôcť. Jedná sa o Toyotu LC J95 so 6V motorom 3,4i a 4st A/T prevodovkou, rok výroby 2000. Olej v prevodovke menený 07.2023 a je na ňom nabehaných 11.200 km. Problém: Ráno po naštartovaní a zaradení hocijakého stupňa auto nereaguje, ako keby tam bol N alebo naďalej P. Po preradení späť do parkingu a niekoľkonásobnom pridaní plynu do stredných a vyšších otáčok a znovuzaradení rýchlosti už auto riadne reaguje, hladko preradí na vyšší stupeň, tam však zase zbytočne dlho drží do vysokých otáčok a preradí len keď mierne uberiem plyn. Toto robí až do úplného zahriatia. Keď sa všetko prehreje, motor aj prevodovka, tak radí krásne, ochotne a na 4 stupňovú prevodovku až zamatovo hladko a plynulo. Hladinu oleja som meral v studenom stave a nenaštartovanom motore a ukazovalo pod polovicou. Tu však nie som si istí, či sa hladina oleja nemeria v zahriatom stave a pri bežiacom motore? Druhá vec, ktorá ma napadla je, či sa už nelúči shifter, alebo iná elektronická súčiastka. Pred tým ako sa začali problémy, som bol na poľovačke na dva dni a obe noci psy spali v aute. Do rána auto tak nadýchali, že voda skondenzovaná na oknách doslova stekala po nich dole a musel ho som vysušovať so zapnutou klímou hádam aj pol hoďky! Domov som prišiel úplne v pohode, ale pri ďalšom štarte po mrazivej noci sa mi už prejavili tieto problémy. Tak neviem. Keby ste niekto mal nápad aj podľa tohto popisu, poďakujem za radu.
_________________ Nikdy sa nevzdávaj! Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6 Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock Ex. Subaru Forester MY 2007 IM Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension Ex. THilux +2" OME
|
Pon, 30.12.2024, 17:22 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4318 Bydlisko: ZA
|
Stefan píše: 4st A/T prevodovkou, rok výroby 2000. starý nesmrteľný Aisn Stefan píše: Olej v prevodovke menený 07.2023 a je na ňom nabehaných 11.200 km. aký olej? značka, typ špecifikácia? Stefan píše: Ráno po naštartovaní a zaradení hocijakého stupňa auto nereaguje, ako keby tam bol N alebo naďalej P. Po preradení späť do parkingu a niekoľkonásobnom pridaní plynu do stredných a vyšších otáčok a znovuzaradení rýchlosti už auto riadne reaguje, hladko preradí na vyšší stupeň, tam však zase zbytočne dlho drží do vysokých otáčok a preradí len keď mierne uberiem plyn. Toto robí až do úplného zahriatia. Keď sa všetko prehreje, motor aj prevodovka, tak radí krásne, ochotne a na 4 stupňovú prevodovku až zamatovo hladko a plynulo. MÁLO OLEJA Stefan píše: Hladinu oleja som meral v studenom stave a nenaštartovanom motore a ukazovalo pod polovicou. Tu však nie som si istí, či sa hladina oleja nemeria v zahriatom stave a pri bežiacom motore? Ešte raz, MÁLO OLEJA. Olej sa meria pri NAŠTARTOVANOM motore, páka voliča v P. Sú tam aj značky hot/cold - hladina podľa teploty prevodovky Stefan píše: Druhá vec, ktorá ma napadla je, či sa už nelúči shifter, alebo iná elektronická súčiastka. Pred tým ako sa začali problémy, som bol na poľovačke na dva dni a obe noci psy spali v aute. Do rána auto tak nadýchali, že voda skondenzovaná na oknách doslova stekala po nich dole a musel ho som vysušovať so zapnutou klímou hádam aj pol hoďky! Domov som prišiel úplne v pohode, ale pri ďalšom štarte po mrazivej noci sa mi už prejavili tieto problémy. Tam je viac menej mechanika a to vrátane voliča. Takže málo pravdepodobné., 3x málo oleja
|
Pon, 30.12.2024, 19:00 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1900
|
Ahoj, opíšem svoj príklad. Momentálne používam Voyager 2,8 CRD, 4 stupňový automat. Po kúpe vozidla asi po pol roku som zistil, že pod vozidlom pri dlhšom státí sa nachádzajú kvapky nejakého oleja. Hajde na zdvihák, - celý spodok zababraný od oleja. Olej som prekontroloval, nechýbal, jazdil som ďalej, ale potom mi automat občas zaradil neutrál. Keď sa zohrial, tak bolo všetko OK, ale tie javy boli čoraz častejšie. Tak hajde do servisu - bola prasknutá manžeta na poloosy, a stade to išlo. Opravené, olej doliaty ( dosť ) a automat funguje na 1. Je to auto roku 2006 s km cez 310.000.-km ale ktovie, či to nie je stočené, to sa už nedozviem nikdy, takže sa prikláňam k názoru šéfa Pala Cherokeho, že to bude málo oleja. PS: Ja som to tiež sprvu meral pri vypnutom motore.....
Naposledy upravil OGO dňa Uto, 31.12.2024, 17:31, celkovo upravené 1
|
Pon, 30.12.2024, 20:30 |
|
|
Stefan
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17 Príspevky: 358 Bydlisko: Lučenecko
|
To palo-cherokee: 1. Chvála japončíkovi. 2. Neviem, olej menený v autorizovanom servise Toyota, je červený. 3.-5. Myslel som si to. Ďakujem pekne a želám Ti, ako aj všetkým ostatným Šťastný nový rok.
_________________ Nikdy sa nevzdávaj! Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6 Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock Ex. Subaru Forester MY 2007 IM Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension Ex. THilux +2" OME
|
Uto, 31.12.2024, 9:28 |
|
|
Stefan
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17 Príspevky: 358 Bydlisko: Lučenecko
|
Hladina oleja premeraná a doplnená. Chýbali rovné dva litre. Teraz sa už auto správa ako má, po zaradení rýchlosti a pustení brzdy sa okamžite pohýna bez pridania plynu. Nakoľko od poslednej výmeny uplynulo 17 mesiacov a za ten čas som najazdil 11.925 km, pod autom kde parkujem ani kvapka oleja, tak považujem únik takéhoto množstva za nemožný, preto som ich požiadal, aby na zdviháku zistili, kde je možný tak veľký únik. Technik mi oznámil, že nikde nič netečie, ale slzí zadné gufero na vývode (predné je v poriadku) a aby som ho dal čo najskôr vymeniť. Oni to však nerobia (autorizovaný servis Toyota!!!) preto mi odporučili výmenu zveriť nejakému špecialistovi na AT prevodovky. Čo najskôr vraj preto, že by prevodový olej z AT mohol znehodnotiť olej v medzinápravovom diferáku. Mne to nedáva logiku, predsa prevodovka, diferáky majú svoje vlastné skryne a každý výstup z nej má svoje tesnenie, gufero. Alebo sa mýlim? Podľa faktúry je tam ATF II.
_________________ Nikdy sa nevzdávaj! Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6 Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock Ex. Subaru Forester MY 2007 IM Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension Ex. THilux +2" OME
|
Uto, 14.01.2025, 18:11 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1900
|
Sú autá, kde v prevodovke a diferenciály je spoločná olejová náplň. Pokiaľ si nikde nezaznamenal únik, tak prichádza do úvahy, či bol olej naplnený v predpísanom množstve ?
|
Str, 15.01.2025, 9:31 |
|
|
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2147 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
Stefan píše: …ale slzí zadné gufero na vývode (predné je v poriadku)… Na vývode z čoho? Keď hovoríš o prednom a zadnom vývode, tak typujem vývod pre kardan. Teda to je gufero na prídavnej prevodovke. To vymeníš v pohode aj sám a bez demontáže prídavky. Moc oleja odtiaľ nevyrečie. Doplníš a je po probléme.
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Str, 15.01.2025, 18:19 |
|
|
Stefan
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17 Príspevky: 358 Bydlisko: Lučenecko
|
OGO píše: Pokiaľ si nikde nezaznamenal únik, tak prichádza do úvahy, či bol olej naplnený v predpísanom množstve ? Presne toto bola prvá myšlienka, ktorá napadla aj mňa!
_________________ Nikdy sa nevzdávaj! Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6 Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock Ex. Subaru Forester MY 2007 IM Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension Ex. THilux +2" OME
|
Štv, 16.01.2025, 16:14 |
|
|
Stefan
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17 Príspevky: 358 Bydlisko: Lučenecko
|
Luther píše: Stefan píše: …ale slzí zadné gufero na vývode (predné je v poriadku)… Na vývode z čoho? Keď hovoríš o prednom a zadnom vývode, tak typujem vývod pre kardan. Teda to je gufero na prídavnej prevodovke. To vymeníš v pohode aj sám a bez demontáže prídavky. Moc oleja odtiaľ nevyrečie. Doplníš a je po probléme. Nie, nie. Jedná sa o vývody z AT.
_________________ Nikdy sa nevzdávaj! Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6 Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock Ex. Subaru Forester MY 2007 IM Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension Ex. THilux +2" OME
|
Štv, 16.01.2025, 16:17 |
|
|
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2147 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
AT má predný a zadný vývod? Či som to zle pochopil.
Na obranu servisu, nie v každom servise, ani autorizovanom nevedia opravovať AT - nemajú na to vybavenie. Robil som v autorizáku, a na prevodovku sme z originálu nevedeli okrem mechatroniky a nejakých čidiel objednať nič. Takže aj keby sme chceli robiť nejaké opravy, neboli diely.
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Pia, 17.01.2025, 8:44 |
|
|
Stefan
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17 Príspevky: 358 Bydlisko: Lučenecko
|
Predný k motoru, zadný k diferáku. Tak som to pochopil ja.
_________________ Nikdy sa nevzdávaj! Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6 Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock Ex. Subaru Forester MY 2007 IM Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension Ex. THilux +2" OME
|
Ned, 19.01.2025, 18:36 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|