Dnes je štvrtok 23. mája 2024, meniny má Želmíra a zajtra Ela
Olej do rozvodovky a automatu
Autor |
Správa |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Nico,nehádám se stebou,jen vysvětluju 8)
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Ned, 22.07.2007, 12:31 |
|
|
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1241 Bydlisko: Senica
|
krasne vysvetlene nakoniec sme vsetci tvrdili to iste a vsetci mame pravdu,ze?
no... prevodovky,serva,rozvodovky mame za sebou
temu treba zamknut,zavarit,zabetonovat a hodit do FAQ
mozeme ist na motor
aky presne ma byt olej do 1988 4.0 136kW non HO? uz to budem konecne menit, takze co hovori manual? aky tam bol od vyroby? a aky tam mam dat teraz? full syn urcite nie lebo predpokladam ze auto ma najazdene cez 360 000 km.
|
Ned, 22.07.2007, 14:57 |
|
|
nico
Učeň
Registrovaný: Str, 13.06.2007, 22:12 Príspevky: 94 Bydlisko: Bratislava
|
Takze servo vyzaduje "akukolvek" kvapalinu splnajucu specifikaciu DaimlerChrysler MS-10838.
|
Uto, 24.07.2007, 19:36 |
|
|
nico
Učeň
Registrovaný: Str, 13.06.2007, 22:12 Príspevky: 94 Bydlisko: Bratislava
|
Motorove oleje pre benzinove motory- preferuje sa viskozita 5W-30 alebo 5W-20 (u nas asi nezohnatelna) , API certifikovany min Ilsac GF-2, mal by splnat specifiakciu Daimler Chrysler MS-6395 ale v praxi to vyzera tak ze olej ktory splna MB 229 splna aj MS-6395. Na MS-6395 treba davat pozor pretoze som si vsimol ze niektory vyrobcovia olejov ju deklaruju aj u olejov pre tazke dieselove motory viskozity 15W-40. Asi v tom maju nejaky bordel
Predny dif - plnesynteticky alebo polosysnteticky PO pre manualne prevody API-GL5 viskozita 75W-90, formulacia musi mat modifikator trenia a EP aditiva
Zadny dif - plnesynteticky alebo polosysnteticky PO pre manualne prevody API-GL5 viskozita 75W-90, formulacia musi mat modifikator trenia a EP aditiva
Mazacie tuky - lithium alebo lithium komplex NLGI2
chladiaca zmes - na baze ethylenglykolu, špecifikacia MS-9769. 5- rocná obycajne je oranzovej farby
|
Uto, 24.07.2007, 20:31 |
|
|
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
nico píše: Takze servo vyzaduje "akukolvek" kvapalinu splnajucu specifikaciu DaimlerChrysler MS-10838.
No,takže PSF né ATF 8) .
K motorovejm olejům mám výhradu k tomu 5W20 .To je dost řídkej olej a nikde jsem se nesetkal,že do Jeep motorů ale i do většiny US motorů se takovej dává. Většina US motorů včetně Jeep je na 10W30 popř. v chladnějších klimatech na 5W30.
Tohle najdeš v každým manuálu,včetně mýho originál fabrickýho pro Jeep G.Ch. 98 rok.
Do náprav nemusí bejt polo ani plná syntetika .Minerál je v pořádku. API spec. GL5 je podstatná. 75W90 je udáván fabricky,v evropě hůř sehnatelnej .80W90 GL5 je optimální olej a v mým manuálu je uváděn už pouze ten.. Pro extrémě používaný auta,jako třeba častý tahání přívěsu je doporučovanej 75W140.
Je-li v difereniálu samosvor,tak přísada do samosvorů.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Str, 25.07.2007, 9:36 |
|
|
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Tohle jsou sice specifikace pro WJ Granda ale jsou ve většině schodný i pro starší ZJ nebo XJ. 4,0L ,motory jsou stejný,nápravy Dana30 a 35C taky,přídavná 242,taky.Svisláky a jiný čepy či mazací místa též.Převodovky jsou tu už jen Chrysler,né AW 4 jako u XJ.
Maj to hezky sepsaný
http://www.wjjeeps.com/service/maintena ... htm#ENGOIL
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Str, 25.07.2007, 10:01 |
|
|
nico
Učeň
Registrovaný: Str, 13.06.2007, 22:12 Príspevky: 94 Bydlisko: Bratislava
|
GL-4 a GL-5 75W-90 sa mi zda dost lahko zohnatelny aj u nas. Co sa tyka samosvoru myslim ze vacsina vyrobcov olejov (ak nie vsetci) tieto oleje oznacuju uz v nazve ako LS (limited slip).
Niekedy treba dat pozor aj 5W-30 motoraky -stretol som sa uz s takymi ktore vyrobca neodoprucal do motorov pre r.v.2000, kvoli odparivosti (Noack) a strihovej stabilite v suvislosti s presnostou vyroby suciastok.
Videl som to napr. u Texaco Havoline Energy 5W-30.
|
Str, 25.07.2007, 20:37 |
|
|
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Tak hluboko do olejů nevidím.Řídím se doporučením výrobce auta.
Vím,že na některých převodových olejích je uváděno že i do "limited slip" ale jen samotnej bez doplňujícího aditiva,bych tam nedával. Beru to jako označení,že tenhle olej je vhodnej i do samosvorů ale v kombinaci s aditivem . Protože můžou bejt oleje,který ani s aditivem nejsou pro samosvor vhodný.
Ikdyby to tak nebylo,tak přidáním aditiva nic nezkazím.Dvě stovky za lahvičku mě neazbijou a mám klid a zahnaný pochybnosti.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Štv, 26.07.2007, 10:43 |
|
|
nico
Učeň
Registrovaný: Str, 13.06.2007, 22:12 Príspevky: 94 Bydlisko: Bratislava
|
Pre Tvoju info. Ked zoberies "klasicky Prevodak" a nalejes tam to aditivum stane sa z neho "klasicky prevodak LS". Tak to robia ja olejarske firmy
To aditivum je modifikator trenia.
|
Štv, 26.07.2007, 15:31 |
|
|
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Možná,v tom se nepřu ale oficiálně jsem to nikde nečetl a jen nápis na plechovce mě nepřesvědčí.Jako nápis na ATF že je i do všech posilovačů.Tady je to taky trochu jinak a nebo složitějc,než je psáno.A kolik lidí na to skočí.
Takže,zůstanu u svýho postupu :
Harley píše: Ikdyby to tak nebylo,tak přidáním aditiva nic nezkazím.Dvě stovky za lahvičku mě neazbijou a mám klid a zahnaný pochybnosti.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 27.07.2007, 9:42 |
|
|
nico
Učeň
Registrovaný: Str, 13.06.2007, 22:12 Príspevky: 94 Bydlisko: Bratislava
|
ok
|
Pia, 27.07.2007, 10:17 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1089
tuna pisu ze nahradza ATF+4, ale na stranke vyrobcu uz nie. Co vy nato?
_________________ zelena mrdka
|
Pia, 27.11.2009, 10:20 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Blbost. Uz to niekde je o tom rozsiahla diskusia. A neuzavreli sme ju. Ja by som to tam urcite nelial.
(aj ked z Valvoline mam velmi dobre skusenosti a motorovy olej Dura MAX mam naliaty teraz a chova sa velmi dobre.)
|
Pia, 27.11.2009, 10:55 |
|
|
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3148 Bydlisko: VYCHOD PO
|
..neviem, ja som toho nazoru ,že nešpekulujem nad nahradami ,však ked je dostupny ATF +4 ,tak nevidim dovod a cena je skoro rovnaka
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Pia, 27.11.2009, 11:08 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
unas nieje ,,skoro rovnaka,, ani nahodou.
Konecne som nasiel: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... NADA-ATF-4
Na slovensku k mani nieje (okrem Pala a Andreja). V centralsklade v Polsku ho maju zakaz dealovat na slovensko v baleniach 1l a 5l. Cize jedine CR. Na tomto webe su ochotni, cena takmer polovicna, navyse vo vlastnych obaloch.
_________________ zelena mrdka
|
Pia, 27.11.2009, 12:44 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|