Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
Autor |
Správa |
Ján PETRISKA
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 18.06.2007, 6:59 Príspevky: 146 Bydlisko: Seč, okr. PD
|
Toho. Dobrá rada nie je na zahodenie. Práve sa chystáme na kotúčovky. Len ten čas je ho tak málo.
|
Sob, 30.06.2007, 18:15 |
|
|
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
Tak držím palce dúfam,že sa niekedy stretneme ja dávam akurát dohromady samosvor na mojom Jeepe a bol som aj za Vilom na výzvedy,ale také ešte nerobil...
|
Ned, 01.07.2007, 22:44 |
|
|
Ján PETRISKA
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 18.06.2007, 6:59 Príspevky: 146 Bydlisko: Seč, okr. PD
|
určite svet je malý a keď mi bude UAZík pojazdný tak hurá na akcie. Dúfam že v septembri na hríboch v Čavoji už nebudem zbierať pešo. Ja dávam do predu samosvor a v zadu už mám 100% ofrotec. Už lez zo pár detajlov "podstatných" a hurá páliť naftu alebo olej do terénu.
|
Pon, 02.07.2007, 7:00 |
|
|
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
chlapy paradna debata o uzavierke na uzas tak ze kolko by to vyslo smrtelnika ako ja na klasicky uzas 469 ?
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Str, 24.10.2007, 12:53 |
|
|
Kmoter
Majster Slovenčinár
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:07 Príspevky: 957 Bydlisko: Nitra
|
david píše: chlapy paradna debata o uzavierke na uzas tak ze kolko by to vyslo smrtelnika ako ja na klasicky uzas 469 ?
MAICO teda Pejo to tam písal že cca 12000,- sk
_________________Ja a slovenčina
Toyota LC 61
|
Str, 24.10.2007, 14:26 |
|
|
kentus
Frajer
Registrovaný: Sob, 11.11.2006, 23:49 Príspevky: 243 Bydlisko: okolie Žiliny
|
Na gazklube prebehla pred pár týždnami menšia diskusia o novej uzávierke na uaza, made in baľšaja zemľja, montuje sa ale zo silnejšími poloosami.
http://www.gazklub.cz/diskuze/viewtopic ... 6&start=75
je to až v druhej polovici strany...
_________________UAZ 469 2.3D Kde zatočím, tam ide.
|
Str, 24.10.2007, 18:36 |
|
|
pinno
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 19.10.2006, 19:18 Príspevky: 101 Bydlisko: Kysucký Lieskovec
|
ak si este dobre pätam tak samosvorný dif. do jednej napravy v UAZe stoji 11600 + 2000 robota. Predáva to jeden chlapik z blizkeho okolia.
|
Štv, 25.10.2007, 17:23 |
|
|
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
samosvor nie ja len uzavierku
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Pia, 26.10.2007, 14:32 |
|
|
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Janko ja som myslel že sa už davno vozíš.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Pon, 14.01.2008, 14:42 |
|
|
Ján PETRISKA
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 18.06.2007, 6:59 Príspevky: 146 Bydlisko: Seč, okr. PD
|
Marianko už som sa aj zaviezol. Bolo to super ale začal mi ten Indenor slintať a brzdenie očami mi moc nešlo. Tak je UAZík nakomplet rozhádzaný. Brúsim, natieram, pretesňujem, naťarujem nové trubky, hadičky, káble a tďďď. Pevne verím, že na jar už okúsi blato a potom
|
Pon, 14.01.2008, 21:56 |
|
|
RENDA -
Učeň
Registrovaný: Štv, 13.12.2007, 11:59 Príspevky: 25 Bydlisko: PRAHA ČR
|
pinno píše: ak si este dobre pätam tak samosvorný dif. do jednej napravy v UAZe stoji 11600 + 2000 robota. Predáva to jeden chlapik z blizkeho okolia. ----------SAMOSVORNEJ KOS NA UAZE STOJI NOVEJ -7000KC/KS---------RENDA
|
Pon, 14.01.2008, 22:35 |
|
|
RomanHradel
Učeň
Registrovaný: Štv, 27.12.2007, 19:31 Príspevky: 26 Bydlisko: pobedim
|
no tak tato cena ma zaujala o aky typ ide a aky vyrobca . Mne sa dost pozdava terson aj ked poviem pravdu stale moc nechapem jak to vlastne funguje .Volal som s chlapikom co ich predava a ten mi tvrdil ze tam stale tahaju obe kola len ked sa ide do zakruty nejako sa to uvolni.A to co nechapem je ze ako ten dyferak vie kedy je v blate a kedy v zakrute]
|
Pia, 18.01.2008, 1:09 |
|
|
jaro
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 24.10.2006, 19:53 Príspevky: 110 Bydlisko: Liptovské Revúce
|
RomanHradel píše: ...co nechapem je ze ako ten dyferak vie kedy je v blate a kedy v zakrute]...
Obľúbená téma uzávierok ... myslím že ten torsen teda jeho činnosť sa nedá len tak "opisom" pochopiť, ide to len cez fyzikálny princíp činnosti ako kinematického mechanizmu.
Trošku pri tom chápaní pomôže to, že princíp torsen ako jediný mechanizmus uzatvárania diferenciálu reaguje na rozdiel krútiaceho momentu medzi kolesami, zatiaľ čo všetky ostatné systémy reagujú na rozdiel otáčok .
Preto potom v zákrute za normálnych podmienok (ak ju neprechádzaš šmykom alebo na rôznych povrchoch pre pravé a ľavé koleso) ten torsen "vie" že sa jedná o zákrutu lebo na obidvoch kolesách je rovnaký Mk. Na rozdiel od napr. jedného kolesa v blate a druhého na suchom povrchu.
Pokiaľ Ti ruština nerobí veľké problémy, tak sa o tom dá dočítať dosť - samozrejme aj anglicky.
_________________ jaro
|
Pia, 18.01.2008, 14:00 |
|
|
RomanHradel
Učeň
Registrovaný: Štv, 27.12.2007, 19:31 Príspevky: 26 Bydlisko: pobedim
|
Aha takze je to zahada hlavolamu. No aj tak mam este jednu otasku ked by som chcel porovnat mechanicku 100% uzavierku na kolko % pracuje samosvor. A ci je rozdiel aj o aky samosvor sa jedna
|
Pia, 18.01.2008, 22:56 |
|
|
jaro
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 24.10.2006, 19:53 Príspevky: 110 Bydlisko: Liptovské Revúce
|
RomanHradel píše: Aha takze je to zahada hlavolamu. No aj tak mam este jednu otasku ked by som chcel porovnat mechanicku 100% uzavierku na kolko % pracuje samosvor. A ci je rozdiel aj o aky samosvor sa jedna
Skúsim odpovedať, ale...všetko o tom neviem. Budem rád ak to vysvetlí aj niekto, kto sa do toho skutočne vyzná.
Klasický diferenciál (myslím osový) delí vstupujúci Mk (krútiaci moment, lebo tu sa nemá zmysel baviť o výkone) v pomere 50% na ľavé a 50% na pravé koleso - ak to samozrejme adhézne podmienky dovolia. Mechanickým zablokovaním (pevným spojením ktorýchkoľvek dvoch rotujúcich častí) diferenciálu dosiahneš zablokovanie mechanizmu a celý diferák sa správa ako jednoduchý ozubený prevod (hruška-tanierové koleso) s výstupom na pravé a ľavé koleso. To označenie 100% uzávierka je trochu zavádzajúce, ale sa používa. "Sila" uzavretia je daná vlastne najslabšou súčiastkou za hruškou - väčšinou to byva poloos. Je zaujímavé, že v praxi (aspoň tak to prezentujú na ruských fórach) k poškodeniu poloosí nedochádza ani tak pri použití silnejšich motorov ale pri použití pneumatík veľkého priemeru-malá pneu asi skôr prešmykne.
No a k samosvorom: samozrejme že je rozdiel, o aký samosvor sa jedná, čo sa ale udáva tými percentami a ako sa to meria, je mi trošku záhadou. Najskôr mi vychádza, že tými % je udávané, koľko % z privádzaného vstupného Mk je schopný dif preniesť na jedno koleso v prípade zlých adhéznych podmienok toho protiľahlého kolesa. Ak je tomu naozaj tak, potom stačí svornosť cez 50% aby si mohol byť spokojný že Ti to pomôže a nadmerne nepreťažuje prevod od dif ku kolesám. 70, 80% svornosť postačuje cez uši.
No a potom sú tu ešte ďalšie mechanizmy blokovania - napr. Aussie Locker ( http://www.gazklub.cz/diskuze/viewtopic ... 6&start=75 ) ale tie fungujú na úplne inom princípe
_________________ jaro
|
Pon, 21.01.2008, 9:05 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|