Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
Vyprostenie - ked nie je navijak a uzavierka...
Autor |
Správa |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
dostal som jeden napad, ale kym ho skusim nejak pretvorit do reallity, poprosil by som o diskusiu vsetkych koumakov, tazkych profikov a offroad expertov ktory tu su, aby som nahodou nieco nepo........
ked sa auto bez uzavierky skrizi, alebo zahrabe jednym kolesom do piesku alebo niecoho podobneho, tak mu zacnu pretacat volnejsie kolesa. aky by malo efekt, niecim zvonka zablokovat volne kolesa? zabrali by tie, co maju kontakt s podkladom? alebo by som utrhal poloosi, volnobezky a podobne veci?
v tejto suvislosti este jedna uvaha. ak by to fungovalo bez trapenia auta, co tak vyuzit to pretacajuce sa koleso ako navijak tym stylom, ze do otvorov v disku napr. bajonetovym uchytenim primontovat jednoduchy bubon na navijanie lana alebo gurtne. tym by sa koleso zatazilo, cim by sa dalo do pohybu druhe a zaroven by sa aj posuvalo zelanym smerom tahom lana, takze by neostalo natrdo zablokovane...
ked sa v blate uz stratia vsetky kolesa, je to nanic, ale inak.....
co vy na to?
|
Štv, 08.11.2007, 12:02 |
|
|
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
... ak sa to neujme, nech to kludne admin presunie do FUNNY
|
Štv, 08.11.2007, 12:06 |
|
|
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
s tym navijanim na koleso vcelku zaujimave ale neprakticke, ohladne blokovania pretacajuceho kolesa : sprav si smerove brzdy ako na starych traktoroch budes mat o jeden pedal na viac len pri vyjazde na cestu si ich nezabudni zopnut.
Inac smerove brzdy som videl spravene aj tak ze tam bol namontovany nejaky pakovy prepinac a ked bol v strede brydili vsetky tak ako maju a ked ho vodic dryal na jednej alebo na druhej strane tak brydila len ta strana. Ked paku prepinaca pustil tak sa sama vratila do strednej polohy.
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Štv, 08.11.2007, 12:28 |
|
|
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
neni som ani tazky profik ani koumat ani off expert ale ten navijak s namontovanim dalsieho disku tym som si neni isty pretoze ak by to zabralo skoro urcite by lano sklzlo z disku koli tomu ze by to islo len do jednej strany nieco podobne sa pouzivalo este za komancov v armade napriklad dvojmontaz na v3ske sa medzi dve kolesa dala tycka na ktoru sa pripevnilo lano a zacalo sa namotavat na dvojmontaz ale to fungovalo samozrejme len pri duplakoch a to zablokovanie volnejsieho kolesa urcite funguje lebo na rovnakom principe su moderne systemy teda pribrzduju volnejsie kolesa a tym sa prenasa ucinok na uviaznute kolesa takyto system sa da velmi primitivne nahradit ak mas zadny nahon a rucnu brzdu ktora brzdi zadne kola takze ju pritiahnes o par zubkov tym sa pribrzdi pretacajuce sa koleso a vykon sa rozdeli rovnomernejsie na uviaznute aj volne koleso ale samozrejeme moc to nefunguje v extremnych pripadoch ked je jedno kolo uplne vo vzduchu a druhe na pevnom a napr na takom defenderi kde su rucnou brzdene vsetky styry kola by to bolo nieco podobne ako keby si mal samosvor vpredu aj vzadu
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Štv, 08.11.2007, 12:28 |
|
|
HONZA.S
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26 Príspevky: 324 Bydlisko: Benešovsko CZ
|
To jsem jednou kdysi udělal s náklaďákem, že jsem chytil lano mezi zadní dvojmontáž a vytáhl jsem se. Je to pěkně nebezpečný a bylo strašný to lano z té dvojmontáže vymotast. Uoppozorňuju, že zadní náprava měla uzávěrku, tak,že obě kola se točila současně.
_________________Když auto tak 4x4, teď si pujčuji Patrol GRY61 4.2TD, Nissan X trail 2.0 4 x 4 , Nissan Almera N16 1.5 a Nissan Primastar 2.5 TDi . janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738
|
Štv, 08.11.2007, 12:35 |
|
|
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
o bezpecnosti nebola rec no ale samozrejme je to nudzove riesenie a je to lepsie radsej dve hodiny frflat nad dolovanim toho lana ako cakat cely den na niekoho kto ma pride vytiahnut
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Štv, 08.11.2007, 12:38 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
už ste to čiastočne naznačili, ale pre úplnosť doplním - pri chýbajúcej zadnej uzávierke (v dife zadnej nápravy) sa dá riešiť ak sa niekomu s tým chce baviť pribrzdenie pretáčaného kolesa efektívne tak, že miesto spoločnej páky ručnej brzdy pre obe kolesá sa namontujú páky dve - každá brzdí svoje koleso a použiješ ktorú treba; je to úplne iné ako pribrzďovanie oboch kolies naraz, lebo pri slabšom zatiahnutí sa aj tak volné kolo pretáča a pri silnom zas musí motor prekonávať odpor zabrzdeného kolesa...
už sa to na fóre písalo, že je možné vymyslieť aj iné - vonkajšie blokovanie volného kola reťazou či lanom, len to treba používať s citom, aby sa neurobilo viac zle, ale pomôže to hlavne pri takých ľahších zapadnutiach (ja sa chystám na zimu si vyrobiť dosky s vhodne trčiacimi klincami z druhej strany na pichnutie pod koleso pretáčajúce sa v záveji - niekedy stačí 30cm a je človek z prúseru von - a nie vždy pomôže navijak, čo keď ho niet o čo pripnúť a kotvu nemáš...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Štv, 08.11.2007, 13:35 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
... netreba nič nové vynachádzať...
Videl som knihu o náklaďákoch z prelomu pädesiatych a šesdesiatych rokov a tam písali o pretekoch nákladných áut v Rusku naprieč sibírou (dáááávno pradávno pred tým ako Thiery Sabine vymyslel Paríž-Dakar)
Mimo iné sa zaoberali špeciálnymi úpravami áut.
Jedna vychytávka bola presne to o čom tu točite.
Mali origo vyrobený taký fórichtung ktorý sa zacvakol do disku zadného kolesa a na tom bol bubon z lanom.
Na prednom aj zadnom nárazníku mali spravené také teleskpicko-sklopné výsuvné predĺženie v ktorom boli 4 kladky na spôsob rolní čo nosíme na nárazníku pred navijákom.
Na zadné kolo molodec zacvakol bubon, z nárazníka v smere ktorým sa chcel ťahať vysunul kladky a prevliekol lano skrz, ukotvil, zavrel špéru, zaradil redukovanú I alebo R a ťahal sa.
Je to jednoduchá myšlienka a asi aj funkčná.
Malo by to menej použití ako naviják (môžeš tým vyprostiť len seba... nie druhé auto) ale určite by to pomohlo.
Teraz jak mám plechové disky zase začínam uvažovať že niečo také poriešim.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 08.11.2007, 13:47 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Tak chlapci ja vám s tými diskovyjákami budem držať palec, inak som skeptický...
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 08.11.2007, 14:18 |
|
|
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
a to mnozstvo lana a ta vaha na vozenie brrr. to uz radsej tie smerove brzdy alebo ta rucna zdvojena brzda.
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Štv, 08.11.2007, 15:10 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
Martin 4 píše: ... netreba nič nové vynachádzať... Videl som knihu o náklaďákoch z prelomu pädesiatych a šesdesiatych rokov a tam písali o pretekoch nákladných áut v Rusku naprieč sibírou (dáááávno pradávno pred tým ako Thiery Sabine vymyslel Paríž-Dakar) Mimo iné sa zaoberali špeciálnymi úpravami áut. Jedna vychytávka bola presne to o čom tu točite. Mali origo vyrobený taký fórichtung ktorý sa zacvakol do disku zadného kolesa a na tom bol bubon z lanom. Na prednom aj zadnom nárazníku mali spravené také teleskpicko-sklopné výsuvné predĺženie v ktorom boli 4 kladky na spôsob rolní čo nosíme na nárazníku pred navijákom. Na zadné kolo molodec zacvakol bubon, z nárazníka v smere ktorým sa chcel ťahať vysunul kladky a prevliekol lano skrz, ukotvil, zavrel špéru, zaradil redukovanú I alebo R a ťahal sa. Je to jednoduchá myšlienka a asi aj funkčná. Malo by to menej použití ako naviják (môžeš tým vyprostiť len seba... nie druhé auto) ale určite by to pomohlo. Teraz jak mám plechové disky zase začínam uvažovať že niečo také poriešim. Čo tí Rusi nevymyslia, len aby nemuseli vyrábať kvalitné navijaky....
|
Štv, 08.11.2007, 15:11 |
|
|
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1208 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Citácia: ja sa chystám na zimu si vyrobiť dosky s vhodne trčiacimi klincami z druhej strany na pichnutie pod koleso pretáčajúce sa v záveji
Niečo obdobné som si svojho času vyrobil z duralového plechu cca. 1000x300x6 mm. po dĺžke som v rovnomerných odstupoch navŕtal otvory, cez ktoré som navliekol horolezecké lano, na snehu to fungovalo celkom dobre. (kde som ich vlastne zapatrošíl )
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Štv, 08.11.2007, 15:47 |
|
|
Tyky
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45 Príspevky: 679 Bydlisko: BA
|
u klokanov to normalne pouzivaju. menuje sa to wheel winch, alebo bushwinch
http://www.bushwinch.com.au/pdf/4WD.pdf
_________________ Patrol 3,0 TDi
|
Štv, 08.11.2007, 16:07 |
|
|
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
Keďže sa dnes dá zohnať dobrý naviják za cca 13 tisíc slovenských dukátov, príde mi blbosť vymýšľať podobné veci. Ale keď niekto nemá čo robiť, tak nech sa páči. Špéra to je iné /a drahé/, ale navijákovať sa za koleso??? To asi radšej origo špulku.
Súhlas s Karlitom
|
Štv, 08.11.2007, 18:12 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
to vonóóó....
...len by to chcelo ešte to vodítko na predku.... páč by som sa bál že to bude auto ťahať bokom...
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 08.11.2007, 18:16 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|