Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 26.06.2025, 21:13
Dnes je štvrtok 26. júna 2025, meniny má Adriána a zajtra Ladislav, Ladislava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 29 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 torzne tyce 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Romo mudro si prehovoril je to babračka ale musi sa to urobiť ja som to na teranku- nie, sa mi nechcelo a po par tis km bolo vidiať na gumkach odmenu,potom som to spravil, samozrejme musiš aj tým padom zbiehavosť a potom to bolo už dobre.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Pon, 10.03.2008, 9:55
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rado nd píše:
A nie sú v týchto strojkoch použité torzné tyče preto, lebo to je relatívne lacné riešenie a životnosť tanku v poli je malá, a nie preto, že by to bolo najsamfasa, čo sa okolo podvozkov vymyslelo?
Sa pýtam.


Torzná tyč je pakáreň čo sa týka výroby - musí sa rovnať.
Minimálne torzné tyče riešia problém s miestom - vinutá pružina, alebo listové perá s rovnakou charakteristikou zaberú miesto. Pri preťažení može dojsť k poskodeniu pružiny, pera... torzná tyč v podstate je nepreťažiteľná, lebo v maxime je rameno na doraze (chýba priehyb listov, dosed a ohyb vinutej pružiny.)

Tatrovky majú torzky na predku. Kačena (806ka tuším) bola komplet na torzkách... :wink:

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 10.03.2008, 12:45
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 14.05.2007, 9:47
Príspevky: 187
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ste vedeli ze aj MLko ma torzne ? http://www.4x4abc.com/ML320/ml320_torsion.html :lol: inac aj xsara ma torzky vzadu a je to celkom pohodlne komotne vozenie, ziadny rebrinak

_________________
<b>Motorové a priemyselné oleje | EOIL.sk
Hraničná 3, Bratislava
www.eoil.sk</b>


Pon, 10.03.2008, 13:27
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rado nd píše:
A nie sú v týchto strojkoch použité torzné tyče preto, lebo to je relatívne lacné riešenie a životnosť tanku v poli je malá, a nie preto, že by to bolo najsamfasa, čo sa okolo podvozkov vymyslelo?
Sa pýtam.


výhody torziek sú:
-priestorové riešenie
-lacná výroba
-jednoduché nastavenie predpätia podľa zaťaženia, alebo časom podľa únavy
-odolnosť voči priestrelu
používajú ich aj 2 a 3 nápravové nákladné Tatry a tiež CS legenda Skoda-1203.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pon, 10.03.2008, 14:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
-odolnosť voči priestrelu

-tak tomuto som nejak nepochopil :roll:

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pon, 10.03.2008, 22:27
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
romo11 píše:
-odolnosť voči priestrelu

-tak tomuto som nejak nepochopil :roll:


no, vzduchové vankúše toľko toho nevydržia :cry: :-D

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 10.03.2008, 22:43
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no, vzduchové vankúše toľko toho nevydržia :cry: :-D

-ka-[/quote]

aha, s vankusmi skusenosti nemam...len s tym so mam v posteli :D

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pon, 10.03.2008, 22:48
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 07.03.2008, 21:15
Príspevky: 32
Bydlisko: Oravska Poruba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rado nd píše:
A nie sú v týchto strojkoch použité torzné tyče preto, lebo to je relatívne lacné riešenie a životnosť tanku v poli je malá, a nie preto, že by to bolo najsamfasa, čo sa okolo podvozkov vymyslelo?
Sa pýtam.
keby to nemalo zivotnost tak to tam neni,armada by sa nedoplatila :D a este ak by sa im to kazilo pred ofenzivou :smt067 :smt066 :smt070 ,aj Tatrovky ich maju ;-) v autach je to len starsie riesenie,ktore ubera na komforte :-D


Uto, 11.03.2008, 9:11
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Čo má spoločné životnosť tanku v poli (štatistická hodnota) so životnosťou torznej tyče?


Uto, 11.03.2008, 9:30
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8014
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať UZO
UZO píše:
rado nd píše:
A nie sú v týchto strojkoch použité torzné tyče preto, lebo to je relatívne lacné riešenie a životnosť tanku v poli je malá, a nie preto, že by to bolo najsamfasa, čo sa okolo podvozkov vymyslelo?
Sa pýtam.
keby to nemalo zivotnost tak to tam neni,armada by sa nedoplatila :D a este ak by sa im to kazilo pred ofenzivou :smt067 :smt066 :smt070 ,aj Tatrovky ich maju ;-) v autach je to len starsie riesenie,ktore ubera na komforte :-D



no ja si myslim ze armada nema nic spolocne s torznymi tycami,, ale je nutne podotknut, ze torzne tyce maju velku zivotnost, a su odolne velkemu namahaniu, a maju aj pohodlne perovanie, daju sa nastavovat, oproti listovym peram, kde po unave treba ich prekut alebo podlozit, spiralove spruziny ked sa unavia mozes ich rovno zahodit, s tym mozes byt isty,,vsak tatrovky su ako namahane a tie tyce kolko vydrzia, samozrejme ze su urcene iba do istej vahy, a co sa tyka ze je to starsie riesenie no neviem, pouziva sa to aj u osobnych aut aj v sucasnej dobe ako aj v mikrobusoch ako 1203 jky alebo VW transporter , alfy a podobne ,,no vsetko ma svoje pre aj za..
je to moj nazor a nemusi sa zhodovat s inymi nazormi,,,

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Uto, 11.03.2008, 10:10
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 14.05.2007, 9:47
Príspevky: 187
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pravda pravda.... je to celkom sympaticke riesenie, ved minimalne 60% vozov PSA... citron, pezot, renolt su na torzkach

_________________
<b>Motorové a priemyselné oleje | EOIL.sk
Hraničná 3, Bratislava
www.eoil.sk</b>


Uto, 11.03.2008, 10:24
Profil ICQ WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
martinez píše:
pravda pravda.... je to celkom sympaticke riesenie, ved minimalne 60% vozov PSA... citron, pezot, renolt su na torzkach


Ano.. napriek tomu povazujem torzne tyce za dobre riesenie - vid Tatra. U bojovej techniky, domnievam sa, su pouzite pre male priestorove naroky a nenarocnu udrzbu. Nemyslim si, ze by sa teoreticka bojova zivotnost premietala do programovane nizkej zivotnosti pouzitych suciastok - rozhodne nie v urovni torznych tyci.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 11.03.2008, 10:39
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Preco sa vlastne torzne tyce nepouzivaju prioritne namiesto pruzin a per ? Ja ich mam vpredu na 4R a fakt je to super riesenie - som s nimi velmi spokojny - spravaju sa ako pruziny akurat maju jednu obrovsku vyhodu - ze ked som dopredu pridal navijak cca 50kg navise tak auto kleslo - zobral som racnu a 22 orech a za 5 minut vytocil torzky do povodnehu stavu - a je ... povedzte ze to nieje dobre riesenie tie torzky ? :D

_________________
Lestenka


Uto, 11.03.2008, 23:34
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
peterB píše:
Preco sa vlastne torzne tyce nepouzivaju prioritne namiesto pruzin a per ? Ja ich mam vpredu na 4R a fakt je to super riesenie - som s nimi velmi spokojny - spravaju sa ako pruziny akurat maju jednu obrovsku vyhodu - ze ked som dopredu pridal navijak cca 50kg navise tak auto kleslo - zobral som racnu a 22 orech a za 5 minut vytocil torzky do povodnehu stavu - a je ... povedzte ze to nieje dobre riesenie tie torzky ? :D


Všetko má + aj -....

hmotnosť torznej tyče v porovnaní s vinutou pružinou...?
uchytenie k ramenu - ťažko sa kotví do osi krutu, takže buď cez taký zvláštny strmeň, alebo je aj ohýbaná...
dráha pruženia s torznou tyčou je dosť limitovaná

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 12.03.2008, 7:44
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 29 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: