Dnes je štvrtok 26. júna 2025, meniny má Adriána a zajtra Ladislav, Ladislava
Autor |
Správa |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Romo mudro si prehovoril je to babračka ale musi sa to urobiť ja som to na teranku- nie, sa mi nechcelo a po par tis km bolo vidiať na gumkach odmenu,potom som to spravil, samozrejme musiš aj tým padom zbiehavosť a potom to bolo už dobre.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Pon, 10.03.2008, 9:55 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
rado nd píše: A nie sú v týchto strojkoch použité torzné tyče preto, lebo to je relatívne lacné riešenie a životnosť tanku v poli je malá, a nie preto, že by to bolo najsamfasa, čo sa okolo podvozkov vymyslelo? Sa pýtam.
Torzná tyč je pakáreň čo sa týka výroby - musí sa rovnať.
Minimálne torzné tyče riešia problém s miestom - vinutá pružina, alebo listové perá s rovnakou charakteristikou zaberú miesto. Pri preťažení može dojsť k poskodeniu pružiny, pera... torzná tyč v podstate je nepreťažiteľná, lebo v maxime je rameno na doraze (chýba priehyb listov, dosed a ohyb vinutej pružiny.)
Tatrovky majú torzky na predku. Kačena (806ka tuším) bola komplet na torzkách...
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 10.03.2008, 12:45 |
|
 |
martinez
Koumák
Registrovaný: Pon, 14.05.2007, 9:47 Príspevky: 187 Bydlisko: Bratislava
|
ste vedeli ze aj MLko ma torzne ? http://www.4x4abc.com/ML320/ml320_torsion.html  inac aj xsara ma torzky vzadu a je to celkom pohodlne komotne vozenie, ziadny rebrinak
_________________<b>Motorové a priemyselné oleje | EOIL.sk
Hraničná 3, Bratislava
www.eoil.sk</b>
|
Pon, 10.03.2008, 13:27 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
rado nd píše: A nie sú v týchto strojkoch použité torzné tyče preto, lebo to je relatívne lacné riešenie a životnosť tanku v poli je malá, a nie preto, že by to bolo najsamfasa, čo sa okolo podvozkov vymyslelo? Sa pýtam.
výhody torziek sú:
-priestorové riešenie
-lacná výroba
-jednoduché nastavenie predpätia podľa zaťaženia, alebo časom podľa únavy
-odolnosť voči priestrelu
používajú ich aj 2 a 3 nápravové nákladné Tatry a tiež CS legenda Skoda-1203.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pon, 10.03.2008, 14:43 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
-odolnosť voči priestrelu
-tak tomuto som nejak nepochopil 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Pon, 10.03.2008, 22:27 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
romo11 píše: -odolnosť voči priestrelu -tak tomuto som nejak nepochopil 
no, vzduchové vankúše toľko toho nevydržia
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 10.03.2008, 22:43 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
no, vzduchové vankúše toľko toho nevydržia
-ka-[/quote]
aha, s vankusmi skusenosti nemam...len s tym so mam v posteli 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Pon, 10.03.2008, 22:48 |
|
 |
UZO
Učeň
Registrovaný: Pia, 07.03.2008, 21:15 Príspevky: 32 Bydlisko: Oravska Poruba
|
rado nd píše: A nie sú v týchto strojkoch použité torzné tyče preto, lebo to je relatívne lacné riešenie a životnosť tanku v poli je malá, a nie preto, že by to bolo najsamfasa, čo sa okolo podvozkov vymyslelo? Sa pýtam. keby to nemalo zivotnost tak to tam neni,armada by sa nedoplatila  a este ak by sa im to kazilo pred ofenzivou  ,aj Tatrovky ich maju  v autach je to len starsie riesenie,ktore ubera na komforte 
|
Uto, 11.03.2008, 9:11 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Čo má spoločné životnosť tanku v poli (štatistická hodnota) so životnosťou torznej tyče?
|
Uto, 11.03.2008, 9:30 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8014 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|

UZO píše: rado nd píše: A nie sú v týchto strojkoch použité torzné tyče preto, lebo to je relatívne lacné riešenie a životnosť tanku v poli je malá, a nie preto, že by to bolo najsamfasa, čo sa okolo podvozkov vymyslelo? Sa pýtam. keby to nemalo zivotnost tak to tam neni,armada by sa nedoplatila  a este ak by sa im to kazilo pred ofenzivou  ,aj Tatrovky ich maju  v autach je to len starsie riesenie,ktore ubera na komforte 
no ja si myslim ze armada nema nic spolocne s torznymi tycami,, ale je nutne podotknut, ze torzne tyce maju velku zivotnost, a su odolne velkemu namahaniu, a maju aj pohodlne perovanie, daju sa nastavovat, oproti listovym peram, kde po unave treba ich prekut alebo podlozit, spiralove spruziny ked sa unavia mozes ich rovno zahodit, s tym mozes byt isty,,vsak tatrovky su ako namahane a tie tyce kolko vydrzia, samozrejme ze su urcene iba do istej vahy, a co sa tyka ze je to starsie riesenie no neviem, pouziva sa to aj u osobnych aut aj v sucasnej dobe ako aj v mikrobusoch ako 1203 jky alebo VW transporter , alfy a podobne ,,no vsetko ma svoje pre aj za..
je to moj nazor a nemusi sa zhodovat s inymi nazormi,,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Uto, 11.03.2008, 10:10 |
|
 |
martinez
Koumák
Registrovaný: Pon, 14.05.2007, 9:47 Príspevky: 187 Bydlisko: Bratislava
|
pravda pravda.... je to celkom sympaticke riesenie, ved minimalne 60% vozov PSA... citron, pezot, renolt su na torzkach
_________________<b>Motorové a priemyselné oleje | EOIL.sk
Hraničná 3, Bratislava
www.eoil.sk</b>
|
Uto, 11.03.2008, 10:24 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
martinez píše: pravda pravda.... je to celkom sympaticke riesenie, ved minimalne 60% vozov PSA... citron, pezot, renolt su na torzkach
Ano.. napriek tomu povazujem torzne tyce za dobre riesenie - vid Tatra. U bojovej techniky, domnievam sa, su pouzite pre male priestorove naroky a nenarocnu udrzbu. Nemyslim si, ze by sa teoreticka bojova zivotnost premietala do programovane nizkej zivotnosti pouzitych suciastok - rozhodne nie v urovni torznych tyci.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Uto, 11.03.2008, 10:39 |
|
 |
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
Preco sa vlastne torzne tyce nepouzivaju prioritne namiesto pruzin a per ? Ja ich mam vpredu na 4R a fakt je to super riesenie - som s nimi velmi spokojny - spravaju sa ako pruziny akurat maju jednu obrovsku vyhodu - ze ked som dopredu pridal navijak cca 50kg navise tak auto kleslo - zobral som racnu a 22 orech a za 5 minut vytocil torzky do povodnehu stavu - a je ... povedzte ze to nieje dobre riesenie tie torzky ? 
_________________ Lestenka
|
Uto, 11.03.2008, 23:34 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
peterB píše: Preco sa vlastne torzne tyce nepouzivaju prioritne namiesto pruzin a per ? Ja ich mam vpredu na 4R a fakt je to super riesenie - som s nimi velmi spokojny - spravaju sa ako pruziny akurat maju jednu obrovsku vyhodu - ze ked som dopredu pridal navijak cca 50kg navise tak auto kleslo - zobral som racnu a 22 orech a za 5 minut vytocil torzky do povodnehu stavu - a je ... povedzte ze to nieje dobre riesenie tie torzky ? 
Všetko má + aj -....
hmotnosť torznej tyče v porovnaní s vinutou pružinou...?
uchytenie k ramenu - ťažko sa kotví do osi krutu, takže buď cez taký zvláštny strmeň, alebo je aj ohýbaná...
dráha pruženia s torznou tyčou je dosť limitovaná
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 12.03.2008, 7:44 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|