Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
380V, prerabka 5 kolika na 4 kolik
Autor |
Správa |
SittingBull
Frajer
Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19 Príspevky: 205 Bydlisko: Bratislava vidiek
|
zdravim vas.
moja otazka sa netyka aut, ale klasickeho silnoprudu co ako sa to vola (pre mna je vsetko co ma viac ako 12V silne, )
po dome mam natiahnuty klasicky 308V rozvod na 4 zily a teda aj 4kolikovu zastuvku. ale mam zvaracku, modernu (az moc), ktora ma moznost napajania z 220V a aj z 380V. na 220 nema dostatocny vykon, a steker na 380V je 5kolikovy.
da sa BEZPECNE prerobit 5kolikovy steker na zvaracke na 4kolikovy? vraj je nejaky sposob
L1, L2, L3, PE, N
na L1, L2, L3, PEN
otazka je, ci je to bezpecne riesenie.
dakujem za vsetky rady a odporucania, pokial sa da tak rychlo.
|
Pon, 17.03.2008, 12:01 |
|
|
SFX
OFFROAD PYRO
Registrovaný: Pia, 26.01.2007, 11:50 Príspevky: 297 Bydlisko: BA
|
najednoduchsie je spravit si redukciu z 5 na 4
aku potrebujes? 32ku alebo 16ku?
|
Pon, 17.03.2008, 12:44 |
|
|
SittingBull
Frajer
Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19 Príspevky: 205 Bydlisko: Bratislava vidiek
|
neviem. je v tom iny rozdiel ako vo velkosti zastrcky?
v konecnom dosledku prerabku bude robit otec, len nechcem aby po zaplnuti mal vlasy ako einstein a svietil...
pokial som sa docital, staci spojit PE+N, len zase neviem, ci je to bezpecne pri trafozvaracke ktora ma navyse kovovy obal.
ked budes chciet, mozes ma poucit o rozdiele 16 a 32.. mozno sa mi to v zivote niekedy zide.. dik.
|
Pon, 17.03.2008, 13:30 |
|
|
SittingBull
Frajer
Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19 Príspevky: 205 Bydlisko: Bratislava vidiek
|
ozaj, neviem ci mi na nieco bude ta redukcia, ci to neprerobit na tej zvaracke nafurt. nahodou by niekoho napadlo zapojit to na tej redukcii naopak (do protismeru) a to by bol asi iny ohnostroj..
|
Pon, 17.03.2008, 13:33 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
zvaracke je jedno ci je zapojena opacne(mojej urcite)
Staci to spojit, presne ako pises, EU len vyzaduje dvojite zemnenie, tot vsio........
V 16ke a 32jke je rozdiel akurat vo velkosti, zapojenie je rovnake
|
Pon, 17.03.2008, 13:42 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
Môžeš spojiť PE+N, ak to predtým niekde už nebolo spojené a opäť následne rozpojené (určite by to tak nemalo byť) a ty by si to chcel do tretice spájať.
|
Pon, 17.03.2008, 13:42 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Uplne jednoducho. Zo zvaracky zhodis patkolikovu vidlicu. Ziskas 5 vodicov: zltozeleny, modry, a tri nejake (najskor dva cierne a hnedy). Do stvorkolikovej vidlice zapojis tie tri nejake ako tri fazy (poradie lubovlne), modry so zltozelenym dokopy (tu pozor na kvalitu spojenia, nech sa jeden zo zdierky nevyvlecie). Tot vse.
Pri montazi je nariadene ustrihnut kable tak, aby tri fazove isli skoro rovno zo snury do vidlice, modry a zelenozlty nechat trochu dlhsi (1 - 2 cm), ony sa tam niekde poskladaju. Ak by doslo k vytrhnutiu snury z vidilce, prerusia sa najprv fazove vodice, az potom ochrana. Tiez dbat na dobre upevnenie snury vo vidlici (je tam na to taka umela vec, do ktorej sa snura (aj s vonkajsou izolaciou!) pritiahne, aby pri potiahnuti za snuru neboli namahane jednotlive vodice a ich pripojenie na koliky.
Opacny pripad je trochu zlozitejsi, hlavne pri pouziti prudoveho ci napatoveho chranica miesto klasickych isticov.
Princip je, ze u stvorvodicovej sustavy je zltozeleny (PEN) pracovny aj ochranny nulak zaroven. Takze cez neho tecie prud naspat (laicky vysvetlene) a zaroven sa nim nuluje (nespravne zemni) obal pristroja.
U patvodicovej sustavy je zltozeleny (PE) iba ochranny nulak. Modry (N) je pracovny.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Pon, 17.03.2008, 14:21 |
|
|
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 630 Bydlisko: Bratislava
|
Majo píše: zvaracke je jedno ci je zapojena opacne(mojej urcite) Staci to spojit, presne ako pises, EU len vyzaduje dvojite zemnenie, tot vsio........ V 16ke a 32jke je rozdiel akurat vo velkosti, zapojenie je rovnake
ja len upresním, že to nie je dvojité zemnenie. Je to kvôli prúdovej ochrane, ktorá vyžaduje podľa normy pri 230V 3-vodičvé vedenie a pri 400V rozvode 5-vodičové vedenie. Pričom fázové vodiče sú hnedé a čierne, modrý je pracovný vodič a zelenožltý je ochranný - uzemňovací. Pri 4-vodičovom vedení nemôže byť použitý prúdový chránič (dá sa požiť aj to funguje, ale nie je to kóšér).
Takže ak máš 4-kolíkovú zásuvku na dome, môžeš v 5 kolíkovej vidlici bez problému prepojiť N a PE klemou. Tá ti vlastne nebude sedieť na 4-kol. vidlicu.
Takže vymeniť zásuvku alebo vidlicu tak ako popisovali chalani.
Práve som sa pozrel, že ma už niekto predbehol.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Pon, 17.03.2008, 14:26 |
|
|
marcek4x4
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24 Príspevky: 324 Bydlisko: Dudince
|
len drobnosť.pozor na tie farby,nie vždy sedia napr. taliani majú modrú ako fázu.radšej to daj urobiť elektrikárovi.
_________________ LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka
|
Pon, 17.03.2008, 14:40 |
|
|
SittingBull
Frajer
Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19 Príspevky: 205 Bydlisko: Bratislava vidiek
|
ved prave chcem vymenit vidlicu. doma a vlastne vsade je rozvod 380V /3+1 zily, neviem o tom ze by sme tu mali nejak rozsireny 5kolikovy system.
posledna otazka: ak narvem fazu ako su do 4kolikovej vidilice a spojim tie nefazy, bude to bezpecne? teda hlavne ked krabica trafozvaracky je kovova? bude to bezpecne aj pri praci?
|
Pon, 17.03.2008, 14:43 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
SittingBull píše: posledna otazka: ak narvem fazu ako su do 4kolikovej vidilice a spojim tie nefazy, bude to bezpecne? teda hlavne ked krabica trafozvaracky je kovova? bude to bezpecne aj pri praci?
Ano. Ak si nebudes zváračku dávať do bazénu. Nešpekuluj, veď ti už odpovedali vsetci.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Pon, 17.03.2008, 15:04 |
|
|
marcek4x4
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24 Príspevky: 324 Bydlisko: Dudince
|
bude to bezpečné,bude to zapojené presne tak isto ako keby si mal zapojený 4žilový vodič.tá zváračka je transformátorová alebo invertor?
_________________ LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka
|
Pon, 17.03.2008, 15:07 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
alebo si kúp redukciu z 5 na 4 kolík (k dostaniu v dobrom elektre)
|
Pon, 17.03.2008, 15:38 |
|
|
bacilpyrin
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
|
Najlepšie spravíš, ok si kúpiš 5 - ku samicu a 4 - ku samca, k tomu meter káblu, zobereš šrubovák a dobehneš do prvej krčmy, kde sa určite nájde niekto, kto ti to za pivo s borovičkou urobí na počkanie.
_________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
LAND ROVER Discovery II.
|
Uto, 18.03.2008, 10:15 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
za pivo s borovickou to urobi kazdy a vacsinou mu je jedno ze ani nevie co robi
|
Uto, 18.03.2008, 12:08 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|