Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 Jeep cherokee 2,5 TD - únik kvapaliny a neštartuje   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 KOŤO 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Nemám síce VM, ale mne oprava hlavy pomohla, už cca 50.000 km bez úbytku kvapaliny. 
					
						 _________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 25.03.2008, 17:38 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bacilpyrin 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
				 
				 
			 | 
			
				  
				   
					
						No už som konečne tu.
 
Diesel
 Podrobne to nájdeš v tom threade, ak niečo nejasné pýtaj sa.
No tak som to trochu zosumarizoval, a skúsim sa popýtať.
   
Aký je postup pri uťahovaní šrúb, to znamená poradie jednotlivých šrúb pri doťahovaní?
 Angličtina je pre mňa smrť – čo znamenajú tie momenty pod bodmi 11, 24, 25 a 26?
 Milan Až ma zmrazilo keď som to čítal o mechanikovy. Hlava sa doťahuje na tri krát momenťákom a neoplatí sa to oje..t. Presne podľa schemy. A tesnenie natieram pred montážou grafitovou vazelinou. Tak isto sú citlivé na momenty ojničné a hlavne ložiska.
Tá vazelína sa dáva na obe strany ?
 Jacko Najprv si musíš dotiahnuť sacie a výfukové potrubie, potom hlavy, potom to poskladať a naliať všetky kvapaliny a naštartovať a nechať zohriať motor, nechať vychladnúť a potom vypustiť vodu-chlad. kvapalinu, dať dole veko ventilov, koníky na ventily a povoliť aj rampu rozvodu vody, vybrať holendre na olej povoliť hlavy a znova dotiahnuť a poskladať  tak nejako som to robil ja
  Diesel Inak Jacko, podľa mňa netreba na druhé uťahovanie nič vypúšťať ani demontovať. V postupe je písané povoliť vždy len jeden šrúb, a hneď dotiahnuť na 30Nm a dvakrát 65St. Až potom ďalší podľa poradia. Na záver dotiahnuť bočné šrúby bez povoľovania na 90Nm. Tak sa hlava nemôže pohnúť ani uniknúť žiadna z kvapalín. Navyše na kryte hláv sú plastové záslepky priamo nad uťahovanými šrúbmi. Čiže sa neráta s nejakým rozoberaním. Ja len uvoľním výfuk, spustím motor o pár cm, zhodím to veko, podoťahujem, dotiahnem sacie a výfukové potrubie na 30Nm a finito. Ty si to musel rozoberať a vypúšťať, kvôli tým nezlícovaným sacím a výfukovým potrubím.    Odpoveď na Jacka
  Jacko to ma nenapadlo, ale s tým sacím a výfukovým máš pravdu Sa mi vidí, že sa tu rodí nový servis na VMka
  Diesel dodržať striktne ten postup je nesmierne dôležité. Niektorí mechanici majú tendenciu to zanedbať. VM sa na rozdiel od zaužívaných postupov prvý krát uťahuje najprv na moment a potom dvakrát na uhol podľa predpísaného poradia jednotlivých šrúbov. Druhý krát po zohriatí na 20 min a vychladnutí sa povoľuje a znova na moment a dvakrát uhol. Tretíkrát po 20.000km bez povoľovania raz o uhol 15st..
Prvé uťahovanie
 To znamená, že prvý krát sa utiahnu všetky šrúby postupne podľa poradia po jednej na moment 30 Nm a tá istá šrúba vzápetí na uhol 65° a následne na uhol 65° a potom sa ide na druhú šrúbu v poradí ?
 Alebo 
 Prvý krát na moment 30 Nm sa utiahnu všetky šrúby postupne po jednej podľa poradia a potom na uhol 65° sa utiahnu všetky šrúby postupne po jednej podľa poradia a následne znovu na uhol 65° sa utiahnu všetky šrúby postupne po jednej podľa poradia?
 Druhé uťahovanie
 Uvoľňujú sa iba šrúby A – L a sa utiahnu všetky šrúby postupne podľa poradia po jednej na moment 30 Nm a tá istá šrúba vzápetí na uhol 65° a následne na uhol 65° a potom sa ide na druhú šrúbu v poradí a potom bez povoľovania sa dotiahnu srúby M1 a M2 na 90 Nm? Pričom netreba nič demontovať ako písal Diesel?
 Tretie uťahovanie bez povoľovania raz o uhol 15st podľa poradia.  
					
						 _________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
 
 LAND ROVER Discovery II. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 08.04.2008, 20:56 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bacilpyrin 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 No márnosť šedivá. Konečne sú hlavy dole. jedna prasknutá - dal som kúpiť novú a zbrúsiť. Najviac ma zarazilo, že ten kto rozoberal hlavy predtým, tesnenie pod hlavy rozrezal na 4 kusy a tak hlavy zmontoval dokopy. Bol to asi fajnšmeker. Teraz len kúpiť tesnenia a zmontovať motor dokopy. Keďže servisak mi rozoberal hlavy 3 týždne, Tak skladať ich bude asi 4. Už sa teším.
 Najhoršie je to, že si to ani nemôžem spraviť sám, nakoľko som stále na cestách. A garáž by tiež bodla. 
					
						 _________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
 
 LAND ROVER Discovery II. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 13.04.2008, 20:44 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Prvý krát na moment 30 Nm sa utiahnu šrúby A až L postupne po jednej podľa poradia a potom na uhol 70° sa utiahnu všetky šrúby A až L postupne po jednenej podľa poradia a následne znovu na uhol 70° sa utiahnu všetky šrúby A až L postupne po jednej podľa poradia. 
 Potom M1 a M2 šroby postupne po jednom momentom 30Nm, následne znovu postupne jeden krát o uhol 85st.
 
 Druhé uťahovanie je už inak
 
 Uvolníš šrób A, utiahneš na 30Nm, vzápetí utiahneš o 65st a nakoniec ešte raz o 65st. Až potom ideš na šrob B...a tak dalej až po L! Bočné šroby M1 a M2 bez povolovania na moment 90Nm
 
 Tretie uťahovanie bez povoľovania raz o uhol 15st podľa poradia.
 
 edit:už sú momenty v prvom uťahovaní opravené 
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
							
  
							
    							Naposledy upravil diesel dňa Pon, 28.04.2008, 21:50, celkovo upravené 1 
    						 
						
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 13.04.2008, 21:30 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bacilpyrin 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						diesel píše: Prvý krát na moment 30 Nm sa utiahnu šrúby A až L postupne po jednej podľa poradia a potom na uhol 65° sa utiahnu všetky šrúby A až L postupne po jednenej podľa poradia a následne znovu na uhol 65° sa utiahnu všetky šrúby A až L postupne po jednej podľa poradia.  Potom M1 a M2 šroby postupne po jednom momentom 30Nm, následne znovu postupne jeden krát o uhol 85st.
  Druhé uťahovanie je už inak
  Uvolníš šrób A, utiahneš na 30Nm, vzápetí utiahneš o 65st a nakoniec ešte raz o 65st. Až potom ideš na šrob B...a tak dalej až po L! Bočné šroby M1 a M2 bez povolovania na moment 90Nm
  Tretie uťahovanie bez povoľovania raz o uhol 15st podľa poradia.  
Vďaka, srdečná vďaka.  
					
						 _________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
 
 LAND ROVER Discovery II. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 13.04.2008, 21:43 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 hups, teraz som si všimol že tam je 65st aj pri prvom uťahovaní. Pri odpovedaní som editoval tvoj text aby som si to zjednodušil a nevšimol som si to. Takže pri prvom uťahovaní je to dva krát 70st. Až pri druhom 65. 
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 13.04.2008, 21:55 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 janoma1 
				Začínajúci koumák 
				
					 Registrovaný: Štv, 25.01.2007, 18:28 Príspevky: 105 Bydlisko: LM
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 U mna unik kapaliny vyriešeny,prasknuta hlava zavarena,kapalina sa už netrati a velka vdaka palovi-cherokee 
					
						 _________________ Jeep Wrangler Rubicon 2,8CRD 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 19.04.2008, 12:16 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						janoma1 píše: U mna unik kapaliny vyriešeny,prasknuta hlava zavarena,kapalina sa už netrati a velka vdaka palovi-cherokee  
som rád že funguje!
 ešte dôjdi na to dotiahnutie  
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 21.04.2008, 11:57 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bacilpyrin 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						diesel píše: hups, teraz som si všimol že tam je 65st aj pri prvom uťahovaní. Pri odpovedaní som editoval tvoj text aby som si to zjednodušil a nevšimol som si to. Takže pri prvom uťahovaní je to dva krát 70st. Až pri druhom 65.  
To znamená, že pri druhom uťahovaní sa vlastne hlavy utiahnu menšou silou?  
					
						 _________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
 
 LAND ROVER Discovery II. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 22.04.2008, 18:45 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						kedže je tu chaos že čo a ako, tak pre skúšaniachtivích:
 
tuto máte manuál sevisný pre VM diesel 2,5 TD
 http://www.spinsro.sk/jeep/VMdiesel.pdf
Ak by sa na to niekto necítil, tak dovezte auto      
Hlávky pekne zavaríme, 
 aj na motor osadíme.
 tesnenie vám vymeníme,
 aj ventily zabrúsime     
2Diesel: máš staré vydanie - je to trochen ináč    
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.04.2008, 20:22 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						palo-cherokee píše: 2Diesel: máš staré vydanie - je to trochen ináč    
no miesto 2x65st tam máš 1x130st.      čo je viac menej prašť jak uhoď, alebo čert jak diabol.       
každopádne mi to podla stareho vydania funguje ako hodinky až do dnešného večera už vyše roka. Motor suchučký...jediná kvapka oleja mi furt visí pod guferom klukovky pri spojke. Snád to aj od zajtra tak zostane a nezakríkol som to.    
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.04.2008, 20:53 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bacilpyrin 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 No už štartujem a aj kvapalina sa nestráca. Hlávky sú zatiaľ v pohode.
 
 V manuáli sa píše, že posledné uťahovanie je po 20000 km, ale na tesnení, ktoré som kúpil, je napísané, že po 2000 km. Aj servisák ma presviedča, že po 2000 km je nutné dotiahnúť hlávky. Tak raďte. Koľko km?
 
 A hlavne ja 20000 km prejdem na tomto aute po 6-tich rokoch. 
					
						 _________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
 
 LAND ROVER Discovery II. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 19.06.2008, 17:37 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Ja som uťahoval po 20000 podla manuálu. Zatial sucho a všetko OK.
 20000 som mal tuším za 4-6 mesiacov
 čo prípadne bolo napísané na tesnení...ak bolo... som nejak neskumal.       
2000 sa mi zdá nejak málo, šak to niektorí urobia za dva dni...  
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
							
  
							
    							Naposledy upravil diesel dňa Štv, 19.06.2008, 17:47, celkovo upravené 1 
    						 
						
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 19.06.2008, 17:41 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bacilpyrin 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						diesel píše: Ja som uťahoval po 20000 podla manuálu. Zatial sucho a všetko OK.
  2000 sa mi zdá nejak málo, šak to niektorí urobia za dva dni...  
Však to, ale ja až za 6 rokov - tak som si prepočítal podľa toho ako jazdím. Ja ho používam len na chatu a späť. to je 64 km za týždeň. Inde používam bruchoplaz.  
					
						 _________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
 
 LAND ROVER Discovery II. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 19.06.2008, 17:47 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 po 2000 km 
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 19.06.2008, 19:10 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |