Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
Autor |
Správa |
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Takéto som si zaobstaral, sú to kvapalinové tlmiče s veľkým objemom oleja, výrobca je taliansko, dajú sa poslať na repas, resp. pri repase je možné zadať si či chce majiteľ rovnaké ako boli, alebo mäkšie, alebo tvrdšie. Namontoval som ich dnes, prvý test - SUPER, majú certifikát ISO 9001 a tiež spĺňajú TUV. Priemer piestu je 38mm a sú k dostaniu pre rôzne značky a typy offroadov. Predáva Offroad-material.
|
Uto, 20.05.2008, 19:22 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Ano, všimol som si ich už v Tisovci u Filippa. Ale až na tvojich fotkách je pekne vidieť rozdiel v dĺžke. viewtopic.php?t=4692
Ešte by nám mohol Filippo upresniť ceny týchto tlmičov/som ich v cenníku nenašiel / a poprípade aj kolko by stálo cca naštelovanie tuhosti, či repasu.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
Naposledy upravil Kapo dňa Str, 21.05.2008, 16:46, celkovo upravené 1
|
Uto, 20.05.2008, 20:22 |
|
|
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Mnoooo, takto. Moje tlmiče čo som mal boli dlhšie než sú sériové na patrole, teda keby sa porovnali sériové a tieto XT, bol by rodzdiel ešte väčší. Teraz k cene, struny Dobinsons +100mm a tlmiče XT ktoré patria ku strunám XT, ktoré dvihnú auto o 60mm, stoja dokopy asi 32 000,- s DPH a transportom. Vysvetlím prečo mám tlmiče na lift 60mm a nie na 100mm. Horné uchytenie tlmičov v predu mám ja skrátené o 6cm, takže predné tlmiče mi stačia tieto a efekt je rovnaký - keďže úchyt je o 6cm nižšie. Zadné mám tieto preto, pretože keby som mal tlmiče pre XT 100mm struny ( ktoré sú veľmi dlhé a mäkké - trialové )tak na mojich strunách Dobinsons, ktoré síce dvihnú auto o 100mm, ale nie sú tak dlhé, nakoľko sú tvrdšie, by struna dobinsons v zadu určite vypadla. Takže takto je to. Teraz k cene na nastavenie tuhosti. Toto neviem koľko je, nakoľko sa to robí vtedy ak tlmič potrebuje reparáciu, teda poviem príklad po 50 000 km v teréne. Typujem to na nejaké výmeny tesnení, oleja a podobne. No a predpokladám, že viskozitou oleja menia v o fabrike aj charakteristiku. Takže ak robíš reparáciu a chceš mäkšie ako boli, dajú ti asi redší olej a ak tvrdšie, asi dajú hustejší. Ale to je len môj názor, myslím si, že takto nejak to bude.
|
Uto, 20.05.2008, 21:25 |
|
|
MilanBB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48 Príspevky: 584 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Doplním jedno info, čo som konzultoval s Filippom. Tvrdosť tlmičov pri repase priamo vo fabrike sa neovplyvnuje viskozitou oleja, ale ak som správne pochopil podložkami, ktoré majú v strede direku rôznych priemerov, cez ktoré musí pri činnosť tlmiča pretekať olej. Čiže akoby "priemerom trysky" . A tento repas stojí polovicu hodnoty tlmiča nového.
|
Pia, 23.05.2008, 13:53 |
|
|
FILIPPO ASQUER
Frajer
Registrovaný: Pia, 07.12.2007, 15:55 Príspevky: 222 Bydlisko: SK Banska Bystrica
|
Naposledy upravil FILIPPO ASQUER dňa Ned, 09.11.2008, 15:33, celkovo upravené 2
|
Pon, 15.09.2008, 15:28 |
|
|
tono
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 05.02.2007, 18:46 Príspevky: 423 Bydlisko: Ilava
|
MilanBB píše: Doplním jedno info, čo som konzultoval s Filippom. Tvrdosť tlmičov pri repase priamo vo fabrike sa neovplyvnuje viskozitou oleja, ale ak som správne pochopil podložkami, ktoré majú v strede direku rôznych priemerov, cez ktoré musí pri činnosť tlmiča pretekať olej. Čiže akoby "priemerom trysky" . A tento repas stojí polovicu hodnoty tlmiča nového.
Už som sa zľakol, že sirupová voda je stlačitelnejšia ako čistá
Teraz by ma zaujímalo, čo ten extremetrial set povie pri plnom plnučičkom naložení ?
_________________ Wrangler Unlimited Rubicon,bol...
...aj z najširšieho chodníka Ti slúži len toľko, čo sa chodidla dotýka...
|
Pon, 15.09.2008, 15:42 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
povie PA PA PAAAAAAAA a klesne k zemi
nie ze by bol zly, ale kazdy podvozok ma skratka svoje urcenie...
jednoducho zatazovy podvozok bude krizit az ked ho zatazime, pretoze inak samotna vaha auta nestlaci struny na doraz...
trailovy podvozok bude krizit aj pri seriovej hmotnosti, ale neuvezie expedicnu zataz...
jednoduche, logicke a nespochybnitelne
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Pon, 15.09.2008, 15:59 |
|
|
FILIPPO ASQUER
Frajer
Registrovaný: Pia, 07.12.2007, 15:55 Príspevky: 222 Bydlisko: SK Banska Bystrica
|
Vsetky struny ako listove pera maju svoje cm (kolko zdvihnu auta) a svoje Kg nalozenia.
Napriklad kedy maju struny 5 cm +300kg, bez 300kg mozu zdvihnut aj 8cm, ale fabrika ti povie s 300kg hore mas + 5 cm urcite.
Alebo kedy mas strune ako tieto xt trialove a potrebujes dat 300 kg do auta, staci urobit, alebo kupit struny ako tieto, len s vacsim priemerom.
(Fabrika vie kolko!!)
Je ale potrebne vediet, ze v takom pripade auto krizi len ked ma 300kg hore. Ak nie je nalozene, auto je tvrde a nekrizi tak ako by malo.
V tomto pripade xt konstruuje aj struny na osobne poziadanie.
|
Pon, 15.09.2008, 17:08 |
|
|
tono
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 05.02.2007, 18:46 Príspevky: 423 Bydlisko: Ilava
|
No mňa osobne zaujíma funkčnosť a ROZDIELNOSŤ chovania sa podvozku za podmienok 0, alebo + cca 150 kg... buď sú pravidlá, tabuľky,vzorce - alebo metóda pokus/omyl...
_________________ Wrangler Unlimited Rubicon,bol...
...aj z najširšieho chodníka Ti slúži len toľko, čo sa chodidla dotýka...
|
Pon, 15.09.2008, 17:43 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
viem na co narazas a je to tak ako aom napisal (a to iste zopakoval Filippo) , skratka ak su zatazve struny napr. +300 kg , potom pri prazdnom aute nekrizia = logicke...
... v tvojom pripade hladame + 200-300 / auto + 5 cm a bude to OK myslim...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Pon, 15.09.2008, 18:59 |
|
|
tono
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 05.02.2007, 18:46 Príspevky: 423 Bydlisko: Ilava
|
Eee, nenarážam, len so zorientovávam.
Sú kilá, čo po úprave ostávajú trvalo, a kilá čo kolíšu + - .
A som prekvapkaný z toho, že asi žiaden výrobca podvozkov nemá dáku "tabuľku" , napr. : séria xy + 50 kg predok trvalo, + 50 kg zadok trvalo, + cca 100kg akožetrvalo, a + 100kg aby ešte podvozok pracoval.
Jasné že odtiaľ potiaľ, a univerzálne riešenie nieje, ale... ? hmmm
_________________ Wrangler Unlimited Rubicon,bol...
...aj z najširšieho chodníka Ti slúži len toľko, čo sa chodidla dotýka...
|
Pon, 15.09.2008, 20:35 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4611 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Hat Tono bolo by to fajn niečo takéto mať, ale mám dojem že ked to niekto nezosumarizuje od ludí čo niečo maju na aute a z akým učelom a čo navešané tak asi sa toho nedočkáme A ono defakto aj napr. RE či Procomp rátaju z nejakou tou záťažou (pevnosťáky naviják) ale s tým kolko človek povedzme raz za čas naloží asi moc nie a to su kríživé podvozky. IM je jasné nalož spustu Kg a bude to fungovať.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 15.09.2008, 20:41 |
|
|
tono
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 05.02.2007, 18:46 Príspevky: 423 Bydlisko: Ilava
|
Jáááj mvoj zlatý, veď som naložil ... ,ale riešime ...
Preto sa pýtam nezáväzne, laicky, aj TU
_________________ Wrangler Unlimited Rubicon,bol...
...aj z najširšieho chodníka Ti slúži len toľko, čo sa chodidla dotýka...
|
Pon, 15.09.2008, 20:53 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
pokiaľ sa môžem vyjadriť k môjmu RE, tak prevádzkové naloženie
(zatiaľ skúšobne, že ako to bude vyzerať) môj bežný bordel v aute (do 50kg) a k tomu na predku cca 80 kg, vzadu cca 80 kg - na podvozku to nijak závažne nebolo poznať. Na milimetre som to nemeral, určite to o niečo kleslo. Jazdné vlastnosti - bez zmeny.
O RE je inak všeobecne známe (hlavne u lisťákov), že na začiatku (po montáži) je to dosť tvrdé a potom to mierne zmäkne. NEKLESNE, len zmäkne. Prečo, to netuším. Ale 90% ľudí aj z US má takú skúsenosť.
Druhý pokus - bežný bordel v aute, 4 ľudia, na predku nič extra, v kufri cca 400 kg železo, cement... Poľná cesta. Zadok klesol viditeľne o pár cm.
Pri jazde po nerovnostiach bolo cítiť, že je zadok viac zaťažený.
Ale to už bol extrém, na aký to auto postavené nie je
|
Pon, 15.09.2008, 21:03 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4611 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Takže moj postreh
Predok RE 4,5", nevozím nič ale ked si sadnem na kapot cca 85kg živej váhy subjektívne to klesne pár mm, nemeral som zatial. Ale rezerva na pevnosťák a navíjak tam bude zrejme nejaká.
Zadok IM 5,5", heh noo nechal som to tak, pri normápnom bordely rezerva MT, nejaké náradie a haraburdie cca 50kg, trochu klesne od nezaťaženého rádovo do 10mm viac nie. Extrém 600kg dlaždy kleslo to 110mm a bolo cítiť že tam niečo je.
Ináč bez namontovaného ťažneho a krycieho plechu bez rezervi dosť hopsadlo a kozadlo.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 15.09.2008, 21:29 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|