Mno, zasa jeden "zasvätený" názor
História dieselových motorov v Jeepe začala 2,1TD od Renaultu.
A pokračovala VM motori - 2,5TD a 3,1 TD.
Neskôr 2,5CRD, 2,8 CRD. takisto VM Motori.
jedine 2,7CRD 5 valec bol MB - ale také isté MB ako všetko. Hlava sa vyrábla u VM, vsterkovače Delphi...
a VM motori je DETROIT DIESEL
inak do Alfy sa dávala skôr 2,5 a nie 3,1. A to že je každá hlava sólo - to vychádza z konštrukcie a pôvodného určenia toho motora. (aj Tatra 613 má "delené" hlavy a nevadí jej to).
Tradícia, alebo skôr nelichotivá reputácia VM diesla v Jeepe je spôsobená inou vecou, alebo skôr vecami:
1. absolútna tuposť a ignorantstvo inžinierov pri zástavbe toho motora do
konkrétneho auta a z toho vyplývajúce problémy s termickou reguláciou
a akumuláciou tepla
PO veľkej záťaži. - čo je pomerne jednoducho riešiteľná vec
2. debilita obsluhy, na ktorú je citlivý
ľubovoľný turbovaný diesel - tu sa nad riešením musí zamyslieť každý sám
a o tej spotrebe sa dá tiež polemizovať - neviem kde si zobral že "VM
žerie aj trávu okolo cesty"[/quote]
o tej 2,1tke viem len ze sa davala pred 2,5kou, a neviem vobec jej povod , takze ju nemozem opisat, jazdil som '98 2,5 VMko a mal som pocit ze 11L/100km je na 2,5ku dost, aj ked auto nieje najlahsie, dalej som jazdil 3,1ku ktora mala diely rovnake ako alfa , nakolko nam prdlo tesnenie pod hlavou , tak sme musely riesit, sklamanie s tohto motora asi potvrdi viac uzivatelov, 2,5CRD a 2,7CRD sa pouzival vv liberty, ten sa do grandu a uz vobec do wranglera co ja viem nedostal, a novy 2,8CRDi som mal cest cca dva dni, nic viac, ale pod 12 som ho nedostal, mozno preto ze to bol novy voz s cca 1000km... takze tolko moja skusenost s VM, no po odskusani 4L benzinu jak v Grande '99 tak v wrangler 2003 musim len konstatovat ze neni o com ( samozrejme ze si potiahol cca 14L ale aspom to bolo citelne na vozbe )