Dnes je piatok 18. júla 2025, meniny má Kamila a zajtra Dušana
Autor |
Správa |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Diesel - presne tak.
Inak Dado, problem moze byt aj v krizoch, v ktorych je tuha vazelina - ak tam este nejaka je. Boli zvykle len na urcity vratny pohyb a ten sa po zmene uhlu kardanu zmenil. Tazko sa otacaju. Aj stredova gula v dvojkrizi zvykne prihrdzaviet. Toto su vecne choroby mojich kardanov. Cize ak vibruje - idem po krizoch a gule. Zhod dole kardan a riadne ho repasni.
_________________ zelena mrdka
|
Pon, 12.01.2009, 13:56 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
tak komu davaju cesi za pravdu teraz?
http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopic.php?p=199869
inak argument obiahnuty hned v nazve ma nenapadol - CV - constant velocity
_________________ zelena mrdka
|
Pon, 12.01.2009, 16:50 |
|
 |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Pali to že máš pravdu bolo jasne od začiatku ale že taký skusený chlapík za akého považujem Fajera sa nechá oblafnuť /somárom s nálepkou kardan servis/,tak to ma prekvapilo.
Chyba bude asi v uloženiach ,prípadne vôla na drážkach kardanu.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Pon, 12.01.2009, 17:10 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
pal, kludne si pridi lahnut pod moje auto.,.. zabespecim ti vykurenu garaz so zdvyhakom , aby si mohol ukazat spravnu funkciu...
toto cele som ja uz totiz absolvoval a nefunguje mi to....
skoncil som s tym co som tu pisal a teraz to funguje, nejdem hladat pravdu , hladal som funkcne riesenie, detto hladal radooffroad na 4x4nazory.cz a ako si sa urcite docital , je to podla nich babrak.....
problem vsak je ze ked rado tvrdil ze je to urcene na zataz a tu zataz tam nalozil , veci funguju...
ked som ja bol v kardanservise , poziadal som SPRTKU aby sa na to pozrel a nasledne som pozeral do knih, docital som sa to co pisem, nastavil som napravu podla toho a ... funguje to.
A co teraz??
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Pon, 12.01.2009, 17:18 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
Majod píše: Pali to že máš pravdu bolo jasne od začiatku ale že taký skusený chlapík za akého považujem Fajera sa nechá oblafnuť /somárom s nálepkou kardan servis/,tak to ma prekvapilo. Chyba bude asi v uloženiach ,prípadne vôla na drážkach kardanu.
majod dakujem za uznanie, ale priznam sa ze aj SPRTKU povazujem za dost velkeho odbornika v kardanoch. Nemam za to ze by ma oblafol.
Ulozenia su nove cakum prask od zaciatku az po koniec, kardan je vyvazeny, a torsen je dobry...
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Pon, 12.01.2009, 17:22 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
a Fajer, zadny diferak mas spusteny dole, vsak? O kolko stupnov cca nevies?
_________________ zelena mrdka
|
Pon, 12.01.2009, 18:18 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Nechcem, aby sa to zvrhlo na "on ma pravdu a on nie" Skratka ja tento tyzden lahnem pod auto a prestavim to.
|
Pon, 12.01.2009, 18:56 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
pal píše: a Fajer, zadny diferak mas spusteny dole, vsak? O kolko stupnov cca nevies?
povodne bol vystup zadneho difu smerovany priamo na unasac prevodovky - tak ako je to na tom vykrese
teraz je skloneny smerom dole o cca 4°
|
Pon, 12.01.2009, 20:22 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
tak to je potom jasne. Podla spravnosti ma byt skloneny proti zaberu (teda dole) 2-3 stupne koli vymedzeniu voli v ulozeni napravy. Pri zabere sa ti bude vstupovat takmer priamo. teraz mas 5, pretoje to lepsie ako povodny 0. Dufam ze je to uz jasne a majster kardanservisak nech sa tiez priuci.
_________________ zelena mrdka
|
Pon, 12.01.2009, 20:28 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

pal píše: tak to je potom jasne. Podla spravnosti ma byt skloneny proti zaberu (teda dole) 2-3 stupne koli vymedzeniu voli v ulozeni napravy. Pri zabere sa ti bude vstupovat takmer priamo. teraz mas 5, pretoje to lepsie ako povodny 0. Dufam ze je to uz jasne a majster kardanservisak nech sa tiez priuci.
pozerám že som sa zle vyjadril.
napísal som že priamo, ale to priamo sa rozumiue už po kompenzácii záberu.
Môj záver je ten, že pravdu majú čiastočne všetci.
A tiež je rozdiel, že či tie vibrácie sú pri akcelerácii (hruška zadného difu
má snahu ísť dohora), alebo pri brzdení (vtedy je to naopak), alebo stále a bez zmeny.
Ak to vibruje pri akcelerácii, tak je hruška príliš dohora, ak to vibruje pri brzdení, tak je príliš dodola. Príliš znamená v tomto prípade 1 až 2 stupne,
inak by to vibrovalo stále. (vlastná skúsenosť)
Ak to vibruje stále a bez zmeny, tak je uhol "presratý" do jednej alebo druhej strany o viac ako 5°.
Vychádzam z predpokladu, že kríže, kardan, unášače a celý ten bordel okolo je v poriadku.
|
Pon, 12.01.2009, 21:02 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Tak som to prave prerobil.
Zistil som, ze hruska nebola rovno z kardanom, ale bola vyssie asi o 3 st. voci vystupu z pridavnej prevodovky. Cize presraty uhol.
Pri montazi som to mal na 100% presne.
Takze som dal hrusku a kardan tak, ako ma byt a este som vystup difu znizil o 3 stupne voci vystupu z pridavnej prevodovky.
Teraz pri jazde bez pripojeneho predku uz kardan nevibruje.
Pri pripojeni predku, ale stale vibruje. Avsak menej a pri inych rychlostiach. Zacina to pri 40 km/hod a konci pri 60 km/hod. Pri vyssich rychlostiach uz nevibruje.
Zistil som vsak, ze aj ked su montazne body na ramenach v rovnakej vzdialenosti. Pri zalozeni a utiahnuti je osova vzdialenost skrutiek laveho ramena 45 mm a praveho 47 mm. Ale myslim, ze to nie je problem vibracii.
Naposledy upravil dado dňa Sob, 17.01.2009, 7:50, celkovo upravené 1
|
Pia, 16.01.2009, 22:11 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Zasa zle
predny diff ma byt predpolohovany 1-3 stupne smerom dohora!! Pri pripojeni predku diff klesne dole. Tebe tie povodne 3 stupne, bez pripojeneho predku vibrovali, skus dat 1-2 stupne. Ale smerom hore!!!
Teraz ti to na 2wd ide dobre, ak das 4wd, tak diff klesne az na nejakych -6 stupnov - preto vibracie
Ono je to predpolohovanie pre kazde auto ine - preto to rozpetie od 1 do 3. Fajer ma az 4 napr. Zadok taha stale - zavibruje mozno iba k sa brzdi motorom. U odpajatelneho predku treba bohuzial hladat kompromis.
Predny diff sa predpolohuje dohora, zadny smerom dole.
_________________ zelena mrdka
|
Pia, 16.01.2009, 22:52 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
...zle, zle... Tak ako to ma byt tereticky som vyskusal. Tak idem vlastnou cestou a blizim sa povodnemu stavu, ked to vobec nevibrovalo.
Vsak hore pisem, ze to bolo 2-3 stupne nad vystup z prid.prevodovky a bolo to horsie.
|
Sob, 17.01.2009, 7:47 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Z toho jasne vypláva, že največšia hrozba pre geometriu kardanov sú gumové uloženia ramien. Čím menší pohyb v nich tým je dosiahnutelná presnejšia a vo všetkých režimoch stabilnejšia geometria. Lebo nielen či štvorkolka alebo dvojkolka, ale aj či záber, volnobeh alebo brzdenie motorom. Dado si si istý ich stavom a parametrami?(sa mi zdá že si tam dával niečo neorigo)
|
Sob, 17.01.2009, 8:55 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
diesel píše: Dado si si istý ich stavom a parametrami?(sa mi zdá že si tam dával niečo neorigo)
Myslis silentbloky ? Alebo ramena ?
Ramena su vrchen aj spodne robene doma. Rozmerovo su presne. Horen su nove aj silentbloky. Na spodnych som silentbloky este nestacil vymenit, ale su na 80% O.K.
|
Sob, 17.01.2009, 9:02 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|